Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Frokost:

To skiver rugbrød med leverpostei og paprika

Mellom:

To troika-sjokolader (for å feire lørdagen og synkende leselyst!)

En skive med nugatti

Etter trening:

To skiver rugbrød med leverpostei og tomat

Et eple

"Middag":

To skiver rugbrød med jordbærsyltetøy

Et eple

Mellom:

Noen drops og kjeks

Kvelds/middag (kl. 22.30):

En tortilla med tacokjøtt/bønneblandnig som jeg fant i fryseren, men litt ost og null grønnsaker, her var nemlig kjøleskapet tomt..

Endret av Aurela
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mellom:

To troika-sjokolader (for å feire lørdagen og synkende leselyst!)

En skive med nugatti

Hey, må man så må man, håper det hjalp på lesingen, om ikke så håper jeg sjokoladen smakte :popcorn:

Gjest Gjest_Ebba_*
Skrevet
Det er sikkert mandelbroedet mitt du tenker paa. Fant oppskriften i Atkins boka mi. Det bestaar hovedsaklig av egg, olje, soyamel og malte mandler. Kan legge ut oppskriften hvis du vil :)

Ja gjerne det :)

Courgette nut bread

90g soyamel

110g malte mandler

30g sukkererstatning/evt. sukker hvis du foretrekker det

2ts kanel

1ts salt

1ts natron

1/2ts bakepulver

2,25dl olje

4 egg

1 squash, revet

1ts vaniljeekstrakt

Stekes i 50min midt i ovnen ved paa 180 grader.

Bland sammen det toerre. Bland sammen egg, olje og vanilje, og bland med det toerre. Roer inn revet squash. Hell roeren i en broedform og stek midt i ovenen i ca. 50min paa 180 grader.

4g karbohydrat, 2,5g protein, 14,5g fett og 167kcal per porsjon.

Selv har jeg alltid kuttet ut squashen, og det gaar bra. Det hender ogsaa jeg kutter ut sukker, kanel og vanilje slik at det blir mer som et broed. Fint for oss som ikke taaler hvete/gluten saa bra, og veldig mettende. :)

Så bra, dette må prøves!

Skrevet

Frokost: Et grovt rundstykke med philadelphia light urter og hvitløk

Lunsj: Litt tomatsuppe med pølsebiter

Mellom: En håndfull grønne druer

Middag: Et speilegg, to kyllingkjøttkaker, 8 cherrytomater

Kvelds: 45g kit kat, kaffe

Skrevet
Kan du forklare hvorfor du håper det? Hvis det var tykke brødskiver er det jo ikke så ille.

Det var jo dette med variert kost da, proteiner, karbohydrater og riktig fett.

Vitaminer, mineraler - ringer det en bjelle? Grønnsaker, kjøtt, fisk, frukt, etc.

Skrevet
Synes ikke denne dagen var noe ille i det hele tatt jeg.. Normal mat og litt snacks på en lørdag er nå helt vanlig :popcorn:

Nå vet jeg ikke hva du spsier til vanlig av mat, men jeg synes det du spiser i dag er normal kost..

Takk, hyggelig å høre.

Har jo skrevet litt tidligere hva jeg pleier å spise - har litt fettfobi...

Men tenker at 1 dag i uka ikke ødelegger, hvertfall ikke når jeg helt av meg selv bregrenser meg. Trenger jo virkelig å gå ned i vekt, både for helse og utseende.

Skrevet
4g karbohydrat, 2,5g protein, 14,5g fett og 167kcal per porsjon.

Selv har jeg alltid kuttet ut squashen, og det gaar bra. Det hender ogsaa jeg kutter ut sukker, kanel og vanilje slik at det blir mer som et broed. Fint for oss som ikke taaler hvete/gluten saa bra, og veldig mettende. :)

Så god ut, hadde sel fjernet squashen, men elsker søtt, så hadde ikke fjernet sukker, kanel og vanilje :gjeiper:

En porsjon, vil det si en normal skive?

Skrevet
Takk, hyggelig å høre.

Har jo skrevet litt tidligere hva jeg pleier å spise - har litt fettfobi...

Men tenker at 1 dag i uka ikke ødelegger, hvertfall ikke når jeg helt av meg selv bregrenser meg. Trenger jo virkelig å gå ned i vekt, både for helse og utseende.

En dag eller to i uken med kos er smart vil jeg påstå, da slipper en tankene om at en aldri skal spise ..... igjen, men en tenker heller at jeg får vente, på lørdag (feks) skal jeg spise den/det!!

Å ha fettforbi og spise lavkarbo henger jo ikke helt sammen da..??

Skrevet
Det var jo dette med variert kost da, proteiner, karbohydrater og riktig fett.

Vitaminer, mineraler - ringer det en bjelle? Grønnsaker, kjøtt, fisk, frukt, etc.

Pluss at nok mat for at kroppen i det hele tatt skal fungere..

Skrevet
Mmmm. Hvor får du tak i dette??

Herlig lørdagsmat på deg.. :popcorn:

Bananbrød ja. Det er vel egentlig en slags kake. En venninne sendte med meg et stort stykke hjem i forrigårs. Hun hadde bakt til jentekveld. :) Vet ikke helt hva slags oppskrift hun brukte, men man finner en del om man søker på Google. :jepp:

Skrevet
Så god ut, hadde sel fjernet squashen, men elsker søtt, så hadde ikke fjernet sukker, kanel og vanilje :gjeiper:

En porsjon, vil det si en normal skive?

Nei du, det vet jeg aerlig talt ikke. Ifoelge boka gir den oppskriften 20 skiver, men den sier ingenting om hvor mye de skivene veier da ... En skive av mitt broed er omtrent halvparten i stoerrelse av en vanlig broedskive vil jeg tippe, men mye mer kompakt saa det metter bra. :)

Skrevet
Bananbrød ja. Det er vel egentlig en slags kake. En venninne sendte med meg et stort stykke hjem i forrigårs. Hun hadde bakt til jentekveld. :) Vet ikke helt hva slags oppskrift hun brukte, men man finner en del om man søker på Google. :jepp:

Har en oppskrift paa noe saant liggende et sted, men her har dere en oppskrift paa Bananmuffins i det minste. :)

Skrevet

Jeg har smakt et nydelig bananbrød som kjæresten til venninna mi laget! Disse brødene er kjempepoppis i USA, så han fikk med seg en oppskrift derfra. Det var snydens altså! Utsiden er mørk, mens det inni er litt sånn gulaktig. Se om dere finner en oppskrift som ligner på dette, så blir det sikkert godt :fnise:

Inntaket i dag:

-Stor skål crüsli, ekstra rosiner, ekstra lettmelk

-Et glass eple/blåbær-juice

-En kopp tropisk te (en ny sort de hadde på Spar, måtte seff prøves!)

-1/4 grandis med tynn bunn med ekstra paprikatopping (rester fra i går)

-Et par håndfuller smågodt

-En hockeypulverboks ;)

-TACO! Med masse salat, salsa, nachochips, paprika etc :fnise:

-2,5 dl cola

-Også har jeg syndet! Jeg har smakt årets første julebrus :lur: Snek meg til en sup av flaska til sambo. Det var godt!! *glede seg til jul*

Nå er jeg ubermett :jepp: Men får sant sukkersug etter middagsmatgreier, så tror jeg må "tvinge" ned et par smågodtting :ler:

Håper alle koser seg på lørdagskvelden :)

Skrevet

I dag har det blitt mye Gulrot-kake spising... Bakte for første gang etter oppskriften på R.O.O.M s Gulrotkake (Sjokolade, muskatnøtt og eple, er vel det som skiller den fra andre oppskrifter jeg har forsøkt på Gulrotkake, og denne var bare himmelsk!)

Veldig godt mottatt av Husbonden, barna, samt gjester idag-Blir nok en gjenganger fremover.

Skrevet
En dag eller to i uken med kos er smart vil jeg påstå, da slipper en tankene om at en aldri skal spise ..... igjen, men en tenker heller at jeg får vente, på lørdag (feks) skal jeg spise den/det!!

Å ha fettforbi og spise lavkarbo henger jo ikke helt sammen da..??

Lav med fett og lav med karbo. Og spesielt raske karbohydrater.

Altså mer GI/Fedon, South Beach rettning. Men følger altså ikke noe spesielt, da det blir bare så stressende å hele titten tittet etter "er dette lov", da detter jeg ut etter kort stund.

Men tenker alternativer:

vanlig brød- meget grovt brød

frukt youghurt - mager naturell

pasta/ris/brød - mer grønnsaker og salat

brød til mellom måltid - frukt, egg, cottage cheese (mager)

Mer fisk, rent kjøtt, egg, grønnsaker.

Skrevet

Havregrøt med nøtter og frukt

Eple og litt nøtter og tørket frukt

Resten av nøtter og frukt-posen jeg hadde med meg (kanskje 100 gram til sammen fram til nå)

Appelsin

Knekkebrød med skinke

Banan

Litt kylling i wok og litt potetsalag og litt nøtter (var mentalt sulten, men ikke fysisk)

Kyllingsalat med hvitløksbaguett

Is og et lite stykke gulrotkake

Og endel appelsinjuice blandet ut med vikingfjord, + 1-2 glass vin.

Gjett om samvittigheten min plager meg nå a:P

Skrevet

-Bolle med crüsli, rosiner og ekstra lettmelk

-Et glass Tørst med eple og guava

-En skyr

-Nå står ovnen å varmes opp, skal varme noen kanel-i-svingene og ta meg en kopp te til oppgaveskrivingen :) Hjelper godt på :fnise:

Skrevet

Frokost: knekkebrød med cottage cheese, mandler, smoothie

Mellom: kaffe mocha

Lunsj: salat

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...