Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Frokost: To rugsprø med philadelphia light, tre cherrytomater, eplejuice, grønn te

Lunsj: Wasa sandwich

Mellom: En håndfull druer, kaffe

Middag: Paella, salat

Mellom: Grønn te

Kvelds: Skyr

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Synes ikke dette.. Den middagen din er så utrolig god, lager den selv ofte, mange synes det er kjedelig middag, men jeg liker det! Bruker karbonadedeig jeg, synes det setter en litt bedre smak på hele retten=)

Jeg har faktisk aldri smakt karbonadedeig, jeg får ta det neste gang. En gang må bli den første! Tror grunnen til jeg ikke har valgt det er først om fremst fordi jeg synst den er en del dyrere! ;) Men er veldig glad i kyllingkjøttdeig da.

Men, hva smaker egentlig karbonadedeig? :ler:

Skrevet (endret)
Istedenfor å lure, kan du bare bla et par sider bakover i tråden

Ok, point taken. Ikke meningen aa vaere frekk eller noe altsaa, men hvorfor spiser du saa lite?

Endret av MooCow
Skrevet
Lotte27 eller andre med peil på mat, kalorier, lav-karbo.

Kan dere se på innlegg 23, 24, 25 i dagboken min??

Hyggelig at du spør, men jeg har ikke mer peilig på mat enn andre. Jeg slanker meg ikke selv, bruker egenlig bare magen og sunn fornuft, kanskje noen som slanker seg vil være til mer hjelp enn meg med dine spørsmål..Eneste jeg alltid tenker ang. slanking er: regelmessighet og at alt kan spises, bare i moderate mengder. En livsstil, ikke noe diett!

Skrevet
Jeg har faktisk aldri smakt karbonadedeig, jeg får ta det neste gang. En gang må bli den første! Tror grunnen til jeg ikke har valgt det er først om fremst fordi jeg synst den er en del dyrere! ;) Men er veldig glad i kyllingkjøttdeig da.

Men, hva smaker egentlig karbonadedeig? :ler:

Spør du meg så smaker karbonadedeig biff i forhold til vanlig kjøttdeig. Den er dyrere, men jeg bor alene og har en pakke til 2-3 middager og da blir det ikke fullt så mye.. Unner meg god mat jeg, synes det er en viktig del av livet og derfor spiser jeg det jeg vil ha!Du kommer garantert ikke til å kjøpe vanlig kjøttdeig igjen om du prøver den=) Slipper alt vannet osv. som er i kjøttdeig. Karbonadedeig er mye renere kjøtt!

Skrevet
Lotte27 eller andre med peil på mat, kalorier, lav-karbo.

Kan dere se på innlegg 23, 24, 25 i dagboken min??

Spiser jeg for mye? Lite? Feil? Er så sulten, men er redd for å spise for mye slik at jeg ikke går ned i vekt. Må ta meg litt mer mat, men finne noe som ikke er brød eller pasta...

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...p;#entry7393166

Synes du spiser lite. Hvis du er så sulten, så spis litt mer. Det er et tegn på at kroppen din trenger mer.

Er det en spesiell lav-karbo-filosofi du følger? Hvis du skal leve på lavkarbo anbefaler jeg deg å lese mer om det. Feks på lavkarbo.no

Skrevet
Spør du meg så smaker karbonadedeig biff i forhold til vanlig kjøttdeig. Den er dyrere, men jeg bor alene og har en pakke til 2-3 middager og da blir det ikke fullt så mye.. Unner meg god mat jeg, synes det er en viktig del av livet og derfor spiser jeg det jeg vil ha!Du kommer garantert ikke til å kjøpe vanlig kjøttdeig igjen om du prøver den=) Slipper alt vannet osv. som er i kjøttdeig. Karbonadedeig er mye renere kjøtt!

Nå fikk jeg lyst til å prøve karbonadedeig :Nikke:

Skrevet

Noen som har forsøkt å smelte sjokolade og ha det over popcorn?? Kanskje best på usaltet?

Skrevet
Nå fikk jeg lyst til å prøve karbonadedeig :Nikke:

Anbfales virkelig! Men det er min mening :popcorn:

Skrevet
Noen som har forsøkt å smelte sjokolade og ha det over popcorn?? Kanskje best på usaltet?

Jeg har ikke forsøkt, men det høres godt ut. Jeg ville nok brukt saltet popkorn jeg, for jeg liker så godt kombinasjonen søtt og salt. Karamellpopkorn er dog kjempegodt, jeg får en liten boks hver jul fra USA og er i himmelen :popcorn:

Skrevet
Jeg har ikke forsøkt, men det høres godt ut. Jeg ville nok brukt saltet popkorn jeg, for jeg liker så godt kombinasjonen søtt og salt. Karamellpopkorn er dog kjempegodt, jeg får en liten boks hver jul fra USA og er i himmelen :popcorn:

Det har jeg smakt, utrolig godt!

Du sier noe der forresten, kanskje det er like godt med salt ja.. :popcorn:

Skrevet
Synes du spiser lite. Hvis du er så sulten, så spis litt mer. Det er et tegn på at kroppen din trenger mer.

Er det en spesiell lav-karbo-filosofi du følger? Hvis du skal leve på lavkarbo anbefaler jeg deg å lese mer om det. Feks på lavkarbo.no

Føler ikke noen spesiell diett eller kostholsplan. Har før fulgt temmelig strengt Lindberg og South Beach og ser at det funker for kroppen min å kutte ned på pasta, ris, brød, etc.

Jeg forsøker rett og slett nå å velge annerledes enn før, bytte ut pasta og slikt rett og slett.

Men er ikke streng, spiser alle slags grønnsaker, litt honning, litt veldig grovt brød. Hvis jeg kutter karbo helt ut, så blir jeg bare så fysen på det og klarer ikke moderere meg.

Jobber også med å regulere mat inntaket, altså spise når jeg er sulten, stoppe når jeg er mett. Og her kommer det med mindre raske karbohdrater inn, håper det stabiliserer matinntaket.

Det som er vanskelig er å ikke bli helt obsessed, for så sprekke etter noen få dager fordi man er sulten. (spiser mindre og mindre ost, egg, etc fordi jeg vet dette har mange kalorier)

Skrevet (endret)
Føler ikke noen spesiell diett eller kostholsplan. Har før fulgt temmelig strengt Lindberg og South Beach og ser at det funker for kroppen min å kutte ned på pasta, ris, brød, etc.

Jeg forsøker rett og slett nå å velge annerledes enn før, bytte ut pasta og slikt rett og slett.

Men er ikke streng, spiser alle slags grønnsaker, litt honning, litt veldig grovt brød. Hvis jeg kutter karbo helt ut, så blir jeg bare så fysen på det og klarer ikke moderere meg.

Jobber også med å regulere mat inntaket, altså spise når jeg er sulten, stoppe når jeg er mett. Og her kommer det med mindre raske karbohdrater inn, håper det stabiliserer matinntaket.

Det som er vanskelig er å ikke bli helt obsessed, for så sprekke etter noen få dager fordi man er sulten. (spiser mindre og mindre ost, egg, etc fordi jeg vet dette har mange kalorier)

Men hvis du kutter veldig ned paa karbo er det vel nettopp egg, ost og lignende du boer spise mer av? Mye fett og protein som metter bra.

Endret av MooCow
Skrevet

Når du kutter ned på karbohydratene må du passe på å få i deg nok av de andre næringsstoffene. Synes du spiser lite protein feks. Egg er det bare å spise, evt kan du ta ut noen av plommene om du spiser mange. Eggehviter er kcalfattig men proteinrikt. Ikke vær så redd for fett, men spis sunt fett! Spis mer kjøtt/fisk, kesam, cottage cheese, mer grønnsaker... Hvilken type brød spiser du? Kjøp de aller groveste varientene, og på lavkarbo.no kan du finne oppskrift på proteinbrød som du kan bake selv.

Gjest Gjest_Ebba_*
Skrevet

Frokost: 1 litt liten speltskive m/ kaviar & ost, 1 banan

Mellom: 1 lite eple + noen få mandler

Lunsj: 2 skiver m/ kaviar&ost/skinke&italiensk salat

Middag: 1 liten porsjon vegetargryte m/ 1 ½ Ryvita til

+ 1 Yoplait 0 % m/ 4-korn

Kvelds: 1 skive m/ camembert & sur agurk, 2 speltlomper m/ brunost/kaviar&ost

Pluss te og vann til drikke. Litt lite vann i dag, da :/

Skrevet

Takk for svar begge to!

Jeg bor i tyskland så spiser temmelig grovt brød, men orker ikke de aller groveste som dinkelbrød. Men er mye grover enn de norske grove brødene.

Grunnen til at jeg kutter ned på for eksempel egg er jo på grunn av kaloriene, men god ide å droppe plommen! Fisk ja....det har jeg glemt. Men spiser mer kjøtt enn jeg pleier til vanlig, for å veie opp for det manglende brødet/pasta.

Har litt fettfobi jeg da, henger igjen i den tradisjonelle tankegangen om at fett er farlig. Men spiser ost, vanlig 40% fordi lettost smaker dritt - også de her i Tyskland. Og kanskje 1-2 ss olje til steking, men aldri smør eller majones. Litt lettmelk i kaffen.

Skrevet
Takk for svar begge to!

Jeg bor i tyskland så spiser temmelig grovt brød, men orker ikke de aller groveste som dinkelbrød. Men er mye grover enn de norske grove brødene.

Grunnen til at jeg kutter ned på for eksempel egg er jo på grunn av kaloriene, men god ide å droppe plommen! Fisk ja....det har jeg glemt. Men spiser mer kjøtt enn jeg pleier til vanlig, for å veie opp for det manglende brødet/pasta.

Har litt fettfobi jeg da, henger igjen i den tradisjonelle tankegangen om at fett er farlig. Men spiser ost, vanlig 40% fordi lettost smaker dritt - også de her i Tyskland. Og kanskje 1-2 ss olje til steking, men aldri smør eller majones. Litt lettmelk i kaffen.

Mandler er jo kjempegodt, de er proteinrike og har sunt fett. Makrell på skiva er godt. Avokado i salaten, eller blandet med litt kesam sammen med reker som pålegg :)

Gjest Euforia
Skrevet
Ok, point taken. Ikke meningen aa vaere frekk eller noe altsaa, men hvorfor spiser du saa lite?

Jeg vet ikke helt. Jeg synes selv jeg spiser ganske mye, helt til jeg skriver det ned og ser mengden. Jeg forsyner meg aldri mer enn én gang, og jeg er veldig glad i å ta maten i små kopper, så det er jo ikke det at jeg spiser MYE av en ting, så det ser lite ut.

Jeg spiser til jeg blir mett. Blir unaturlig (og jeg har hørt flere ganger at det ikke er bra) å spise mer etter jeg er mett.

Gjest Euforia
Skrevet
Kjære deg, du kan ikke regne med at kroppen har energi til så MYE trening på ingen mat. Det henger sammen. Om du trener så mye til vanlig så blir jeg nødt til å anbefale deg om å spise masse masse mer. Enten det eller trene mindre, hvordan skal du ellers klare å komme deg opp i vekt?? :klemmer:

Jeg fikk det til til slutt i dag. Tror bare jeg sov litt lenge. :) Så fikk trent vanlig likevel, kanskje det ikke hadde noe med inntaket mitt å gjøre. Jeg vil helst ikke opp i vekt, men hadde vært greit om jeg fikk til å spise normal mengde. Jeg visste ikke at jeg spiste så ille før jeg begynte å skrive inntakene mine her.

God natt, forresten. :klemmer:

Skrevet
Saa veldig bra ut det. :) Ser ut som om du spiser omtrent like mye/ofte som meg. :ler:

Tenkte jeg skulle høyne gjennomsnittet litt på matinntaket i denne tråden :)

Frokost 0800:

Havregrøt på 2.5 dl havregryn, kanel og litt fruktose

1 eple

1 glass lettmelk, 1 kopp kaffe

Mellom:

1 cappucino på lettmelk

1 digestive m/ brunost

1/4 melon

Lunsj 1300:

1 skål hjemmelaget blomkålsuppe med 1/2 lite blomkålhode

1 glass Farris Bris

Mellom:

2 riskaker m/ banan

1 kopp Earl Gray-te

Middag 1830:

2 store grove fiskekaker

1 pitabrød

ca 2-2.5 dl coleslaw (finsnittet kål/kålrot/gulrot, lettrømme/litt majones, salt og pepper)

1 glass Pepsi Max

1/4 melon til dessert

Kveldskos:

1 Rislunsj m/bringebær og rips

1 pære

1 kopp kaffe

Kvelds 2230:

1 Havreknacke m/Jarlsbergost og masse snack-paprika

1 Digestive m/brunost

2 små gulrøtter

1 glass appelsinjuice

Ellers vann i tillegg til jern/vitaminer...

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...