Frk. Stella Skrevet 13. oktober 2009 #4361 Skrevet 13. oktober 2009 Frokost 7.30: 2 kalde pannekaker fra gårsdagens middag, ca 2 ss vaniljekesam, 1 mango i biter 1 glass appelsinjuice, 1 kopp kaffe Mellom/i løpet av formiddagen: 1/2 avocado 1 pære ca 100 gr grønne druer Lunch 12.30: 4 havreknacke med Philadelphia gressløk/pepperost og kokt skinke, cherrytomater 1 glass lettmelk Mellom: ca 1/4 pose nachochips + salsa 1 glass Pepsi Max Middag 1830: ca 200 gr varmrøkt pepperlaks, ovnsbakte poteter (ca halvannen store poteter) med salt/pepper og olivenolje, en halv middagstallerken blandet salat (ruccula, babyspinat, agurk, snackpaprika, cherrytomater, rødløk, avocado), litt fetaost smuldret over (mengde ca 2-3 ss) 2 glass Farris Bris Kveldskos: 1 kaffe latte på lettmelk en håndfull non-stop ca 100 gr druer Kvelds 2200: 1 Skyr vanilje/bjørnebær 1 gulrot i staver 1 kopp sitronte Ellers drikker jeg ca halvannen/to liter vann i løpet av dagen, gjerne en svart kaffe eller to, og jeg tar både jern- og vitamin/omega3-tilskudd. ------ For meg er dette en ganske vanlig dag matmessig - akkurat passe mengde mat. Det eneste "uvanlige" er at jeg som regel har en litt mindre dessertaktig frokost (grovbrød eller knekkebrød, musli, havregrøt e.l.) og jeg spiser normalt et knekkebrød/to rugsprø/riskaker med enkelt pålegg (f eks makrell i tomat, banan e.l.) mellom lunch og middag i stedet for nachos
Mio Skrevet 13. oktober 2009 #4362 Skrevet 13. oktober 2009 1 stor bolle müsli med rosiner og tørket frukt med blåbærbiola. 1 glass cultura Tran, vitaminer Salat med ost og dressing, 1 rundstykke 1 glass laktoseredusert melk 1 tortillalefse med fiskemix (Kidneybønner, torsk, hermetisk tomat, løk, krydder etc.), salat, ost, rømme og salsa 1 glass næringsdrikk med sjokosmak 1/2 glass eplejuice 1 bolle müsli (har dilla) med laktoseredusert melk 1 glass med 50/50 bringebærbiola og cultura naturell 3 kopper kaffe, 1 liter vann, 5 kopper te
Gjest *smak* Skrevet 13. oktober 2009 #4363 Skrevet 13. oktober 2009 (endret) Frokost: - en skive med laks i rapsolje nammenam og et glass melk Lunsj: - to skiver med laks i rapsolje og to glass melk Middag: - halv pizza Big One Ristorante Kveldsmåltid: - 2 skoleboller (fy fy)og en yoghurt Drukket 2 halvlitere med vann og 2L Pepsi Max (prøver å trappe ned på Maxen) Hvis noen har noe å tilføye, er det bare å skrike ut!! Endret 13. oktober 2009 av *smak*
Gjest Euforia Skrevet 14. oktober 2009 #4365 Skrevet 14. oktober 2009 Bestemte meg for å spise mye i dag, men resultatet er bare at jeg er kvalm og svimmel. Frokost - ett egg Lunsj - tre knekkebrød (hadde lang dag i dag) Middag - en halv fiskegrateng Kvelds - en kopp frokostblanding Ellers melon
Chanel.No5 Skrevet 14. oktober 2009 #4366 Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Hvis noen har noe å tilføye, er det bare å skrike ut!! Virker på meg at du har ett normalt forhold til mat og det er supert. Godt å lese!! Skal du ned i vekt feks. så er det sikkert noe som kunne vært gjort anderledes, men for uten å vite noe om deg så synes jeg du skal spise som du gjør, regelmessig og mat du liker!! Endret 14. oktober 2009 av Lotte27
Gjest MooCow Skrevet 14. oktober 2009 #4367 Skrevet 14. oktober 2009 Frokost 7.30: 2 kalde pannekaker fra gårsdagens middag, ca 2 ss vaniljekesam, 1 mango i biter 1 glass appelsinjuice, 1 kopp kaffe Mellom/i løpet av formiddagen: 1/2 avocado 1 pære ca 100 gr grønne druer Lunch 12.30: 4 havreknacke med Philadelphia gressløk/pepperost og kokt skinke, cherrytomater 1 glass lettmelk Mellom: ca 1/4 pose nachochips + salsa 1 glass Pepsi Max Middag 1830: ca 200 gr varmrøkt pepperlaks, ovnsbakte poteter (ca halvannen store poteter) med salt/pepper og olivenolje, en halv middagstallerken blandet salat (ruccula, babyspinat, agurk, snackpaprika, cherrytomater, rødløk, avocado), litt fetaost smuldret over (mengde ca 2-3 ss) 2 glass Farris Bris Kveldskos: 1 kaffe latte på lettmelk en håndfull non-stop ca 100 gr druer Kvelds 2200: 1 Skyr vanilje/bjørnebær 1 gulrot i staver 1 kopp sitronte Ellers drikker jeg ca halvannen/to liter vann i løpet av dagen, gjerne en svart kaffe eller to, og jeg tar både jern- og vitamin/omega3-tilskudd. ------ For meg er dette en ganske vanlig dag matmessig - akkurat passe mengde mat. Det eneste "uvanlige" er at jeg som regel har en litt mindre dessertaktig frokost (grovbrød eller knekkebrød, musli, havregrøt e.l.) og jeg spiser normalt et knekkebrød/to rugsprø/riskaker med enkelt pålegg (f eks makrell i tomat, banan e.l.) mellom lunch og middag i stedet for nachos Saa veldig bra ut det. Ser ut som om du spiser omtrent like mye/ofte som meg.
Gjest MooCow Skrevet 14. oktober 2009 #4368 Skrevet 14. oktober 2009 Bestemte meg for å spise mye i dag, men resultatet er bare at jeg er kvalm og svimmel. Frokost - ett egg Lunsj - tre knekkebrød (hadde lang dag i dag) Middag - en halv fiskegrateng Kvelds - en kopp frokostblanding Ellers melon Hvis det er mye lurer jeg paa hva du spiser naar du spiser lite ...
Chanel.No5 Skrevet 14. oktober 2009 #4369 Skrevet 14. oktober 2009 Bestemte meg for å spise mye i dag, men resultatet er bare at jeg er kvalm og svimmel. Blir du kvalm når du spiser? Eller bare sånn generelt? For jeg hadde også blitt kvalm og svimmel av så lite mat, men kan være du blir det av andre grunner? Likte tankene dine for dagen ihvertfall, prøv igjen med samme mot i morgen!!
Chanel.No5 Skrevet 14. oktober 2009 #4370 Skrevet 14. oktober 2009 Saa veldig bra ut det. Enig! Synes dette ser bra ut!!
Gjest Euforia Skrevet 14. oktober 2009 #4371 Skrevet 14. oktober 2009 Hvis det er mye lurer jeg paa hva du spiser naar du spiser lite ... Istedenfor å lure, kan du bare bla et par sider bakover i tråden
Jenta21 Skrevet 14. oktober 2009 #4372 Skrevet 14. oktober 2009 1 Skyr 1/4 Ristorante pizza En stor bit Smash-sjokolade (i alle fall 50 g) Et par kopper svart kaffe.. Stressende dag i dag så matinntaket henger ikke på greip. Jeg tror det må bli noe til kvelds
Gjest Euforia Skrevet 14. oktober 2009 #4373 Skrevet 14. oktober 2009 Blir du kvalm når du spiser? Eller bare sånn generelt? For jeg hadde også blitt kvalm og svimmel av så lite mat, men kan være du blir det av andre grunner? Likte tankene dine for dagen ihvertfall, prøv igjen med samme mot i morgen!! Jeg blir vanligvis ikke kvalm når jeg spiser, men i dag har jeg vært slapp og uvel hver gang jeg har spist noe. Dvask også. Har vanligvis ingen problemer med å trene halvannen time, mens i dag måtte jeg sove på dagen og fikk bare trent i 40 min. Ble overrasket over at det ble sånn i dag, siden jeg har spist mye mer enn jeg pleier.
Chanel.No5 Skrevet 14. oktober 2009 #4374 Skrevet 14. oktober 2009 Stressende dag i dag så matinntaket henger ikke på greip. Jeg tror det må bli noe til kvelds Ikke bruk noe mer energi på å lure på om du skal ha noe kvelds, du MÅ spise mer i dag og ikke noe småtterier som de du har spist før på dagen, spis noe skikkelig, du har ikke fått i deg ett normalt måltid i dag engang..
Gjest Gjest_Pernille_* Skrevet 14. oktober 2009 #4375 Skrevet 14. oktober 2009 Bestemte meg for å spise mye i dag, men resultatet er bare at jeg er kvalm og svimmel. Frokost - ett egg Lunsj - tre knekkebrød (hadde lang dag i dag) Middag - en halv fiskegrateng Kvelds - en kopp frokostblanding Ellers melon Du hadde lang dag? Du hadde lang dag så du måtte spise hele tre knekkebrød eller du hadde lang dag så du rakk ikke noe annet enn tre knekkebrød? Uansett helt feil. Du er kvalm og svimmel fordi du har trent 40 minutter uten å ha fått i deg halvparten av dagsbehovet ditt engang.
Chanel.No5 Skrevet 14. oktober 2009 #4376 Skrevet 14. oktober 2009 Jeg blir vanligvis ikke kvalm når jeg spiser, men i dag har jeg vært slapp og uvel hver gang jeg har spist noe. Dvask også. Har vanligvis ingen problemer med å trene halvannen time, mens i dag måtte jeg sove på dagen og fikk bare trent i 40 min. Ble overrasket over at det ble sånn i dag, siden jeg har spist mye mer enn jeg pleier. Kjære deg, du kan ikke regne med at kroppen har energi til så MYE trening på ingen mat. Det henger sammen. Om du trener så mye til vanlig så blir jeg nødt til å anbefale deg om å spise masse masse mer. Enten det eller trene mindre, hvordan skal du ellers klare å komme deg opp i vekt??
venus_ Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter #4377 Skrevet 14. oktober 2009 - En cappuccino. - To skiver fullkorn byggbrød med leverpostei og rødbetesalat. En banan. Et glass skummet melk. - En cappuccino. - En skive med kalkunskinke og majones. - Et polarbrød frørik og en skive med kalkunskinke og lett gulost. - To kalkunpølser i speltlompe med potetsalat, sprøstekt løk og ketchup. - Tre gjendekjeks med litt brunost. - Noen chilinøtter. Så blir det nok et eple og et glass skummet melk senere.
Lilandry Skrevet 14. oktober 2009 #4378 Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Sov lenge idag, det var deeeeilig! En kopp med grønn drage te. - Ca. en porsjon fullkornspasta blandet med vanlig pasta med kjøttdeig\revet gulrot i Dolmio Classic Pastasaus, litt revet ost oppå. En rute Bocca mørk sjokolade 70%. Knasket en gulrot. - En Nutrilettbar med karamell. - En halv porsjon middagsrester men uten osten. Jeg hadde ikke lyst på noen ting, det eneste som fristet litt var nemlig dette, men ble fort mett, ja... Litt vann. Ser at dette ble en av de dårlige dagene mine, men slik er nå det! Endret 14. oktober 2009 av Lilandry
Gjest Vettel Skrevet 14. oktober 2009 #4379 Skrevet 14. oktober 2009 Lotte27 eller andre med peil på mat, kalorier, lav-karbo. Kan dere se på innlegg 23, 24, 25 i dagboken min?? Spiser jeg for mye? Lite? Feil? Er så sulten, men er redd for å spise for mye slik at jeg ikke går ned i vekt. Må ta meg litt mer mat, men finne noe som ikke er brød eller pasta... http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...p;#entry7393166
Chanel.No5 Skrevet 14. oktober 2009 #4380 Skrevet 14. oktober 2009 Ser at dette ble en av de dårlige dagene mine, men slik er nå det! Synes ikke dette.. Den middagen din er så utrolig god, lager den selv ofte, mange synes det er kjedelig middag, men jeg liker det! Bruker karbonadedeig jeg, synes det setter en litt bedre smak på hele retten=)
Fremhevede innlegg