Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Har spist masse melon i dag...

Og en kopp havregrøt til frokost og en wienerpølse med brød til middag.

Jeg er så matlei. Så etter Skyr i flere (!) butikker, men ingen har.

Selv om du er matlei, så må du tvinge i deg mat om du noen gang skal klare å få ett normalt forhold til det igjen.. Ikke meningen å være så direkte, men jeg tror ikke du kan spise så lite uten at det har negativ effekt på psyken din..??... :klemmer:

Spis heller mat som du elsker i slike periioder, selv om det ikke er mat du anser som "sunn" osv, for all næring er bedre enn ingen for deg nå..

Videoannonse
Annonse
Gjest Euforia
Skrevet
Selv om du er matlei, så må du tvinge i deg mat om du noen gang skal klare å få ett normalt forhold til det igjen.. Ikke meningen å være så direkte, men jeg tror ikke du kan spise så lite uten at det har negativ effekt på psyken din..??... :klemmer:

Spis heller mat som du elsker i slike periioder, selv om det ikke er mat du anser som "sunn" osv, for all næring er bedre enn ingen for deg nå..

Du er så fin, Lotte :)

Jeg varmer meg en til pølse nå i brød nå :)

Skrevet
Selvsagt er det greit :) Jeg er stappmett på dette tidspunktet, men det er vel bare å forvente :ler:

Merker du ikke at kroppen din er roligere med mat? Du har så godt av det og det at du spiser variert er veldig smart også!

At du unner deg sjokolade osv. er toppest, du skal kunne kose deg, spise god mat og drikke, det er dette som er ett normalt forhold til det hele! Å spise det en vil når en vil uten å tenke for mye over "skal, skal ikke". Bruk heller den tiden på mer fornuftige ting!! :klemmer:

Skrevet
Du er så fin, Lotte :)

Jeg varmer meg en til pølse nå i brød nå :)

:tommelsmil: Nydelig, kunne fint tatt to og tre pølser med brød, men en er MYE bedre enn ingenting! Nyt den!

Sitter selv å koser meg med 2 STORE (veier ett tonn stykke :fnise: )lyse scones (med rosiner som jeg plukker ut da, de var tomme for de uten.. :gjeiper: )med masse smør på fra bakeri.. De er dyre, men verdt hver krone :spise:

Skrevet

-2 grove knekkebrød med sånn mørk brunost

-En stor kopp afrikansk rooibos te

-Et eple

-3 og en halv kanel-i-svingene og et glass juice av eple, blåbær, solbær og en eller annen frukt til jeg aldri har hørt om! Den var god da :fnise:

-Masse pastapenner og kjøttdeig med spaghettisaus, yummi!

-Et par vingummier og en håndfull pingvinlakris. De eer så gode!

Er i grunnen fortsatt mett etter middagen, så må drøye kveldsen litt til :fnise:

Gjest Euforia
Skrevet
:tommelsmil: Nydelig, kunne fint tatt to og tre pølser med brød, men en er MYE bedre enn ingenting! Nyt den!

Sitter selv å koser meg med 2 STORE (veier ett tonn stykke :fnise: )lyse scones (med rosiner som jeg plukker ut da, de var tomme for de uten.. :gjeiper: )med masse smør på fra bakeri.. De er dyre, men verdt hver krone :spise:

Nam nam. :) Det hørtes godt ut!

Skrevet

Frokost: 1 dl biola blåbær, 1 lite eple, 3 ss havreegryn, 2 ss solsikkefrø og et par mandler

Mellom: 1 lite eple

Lunsj: 2 grovskiver med innbakt leverpostei (paprika/skinke), 2 røde plommer

Mellom: litt skogsbæryoghurt

Mellom: 2 grovskiver med sjokade

Mellom: 4 mandler, 1 liten bit spekeskinke

Middag: 1 panert lakserullade fylt med brokkoli og ost + 1 neve pasta og en stor neve grønsaksblanding

Vet ikke hav det blir til kvelds ennå...

Skrevet
Nam nam. :) Det hørtes godt ut!

De er bare himmelsk!! :popcorn:

Har fått helt fullstendig dilla på de, min mor som introduserte meg ved ett kafè-besøk vi hadde på bakeriet i sommer og ja, ett tygg og jeg var hekta.. Prøver å begrense meg til annenhver dag,sånn at jeg ikke blir lei, men desverre har jeg dette bakeriet bare 2 min kjøretur fra hjemmet mitt.. Hehe

Gjest Gjest_jente19_*
Skrevet
Altfor lite, som Glynis skriver - du spiser en halv, litt og lite av alt. Prøv å spise 4 hovedmåltider og 2-3 mellommåltder.

Uten å vite dn alder, høyde og vekt, ditt aktivitetsnivå osv. så synes jeg dette ser meget minimalt ut..

Se feks. på Venus og Frosk hva de spiser i løpet av en dag, bruk dette litt som eksempel på hva normale mennesker spiser..

Dette er hentet fra melk.no og er måltider beregnet på en kvinne som ikke skal opp eller ned i vekt:

http://www.melk.no/artikkel.aspx?mnu1id=90...amp;artid=10465

Er 19 år, 170 cm, veier 50kg

Skrevet (endret)

Åh, da understreker jeg at du spiser altfor lite..

Men kjenner du ikke på kroppen at dette ikke er nok næring, en kjenner jo sin egen kropp selv, kjenner du sult, så spis, ikke la andre fortelle deg hvordan du skal spise, men jeg kan bare si ut ifra mitt inntak, er selv tynn, mye lavere enn deg (desverre :gjeiper: .. 160 høy) at jeg spiser mye mer og anser derfor det du skriver som lite.. Leste du vedlegget jeg la til og sammenligner du dette med hva du listet opp, så ser du det selv at det er lite mat du får i deg..

Endret av Lotte27
Skrevet (endret)

Beklager, ble dobbel post her..

Endret av Lotte27
Skrevet

Frokost:

1 grovt rundstykke med kokt egg.

Lunsj:

1 baby bell ost som snacks

1 grovt rundstykke med gullsalami

Middag:

Kyllingvinger og ris

Kvelds:

Tja, det vet jeg ikke enda. Ofte sein kvelds her i hus, og jeg har ikke lyst på allverden. Kanskje en yoplait dobbel 0% og noe havregryn.

Skrevet

- En cappuccino.

- En skive fullkorn byggbrød med omelett på. Et halvt fullkorns polarbrød. Et glass skummet melk.

- Et polarbrød frørik med resten av omeletten (tilsammen 2 egg og 2 eggehviter) og litt majones. En dobbel iskaffe latte.

- To skiver fullkorn byggbrød med kalkunskinke og majones.

- Samme som over men med leverpostei og rødbetesalat.

- En skyr og en iskaffe dobbel latte.

- Tre gjendekjeks med litt brunost på.

- To kalkunpølser i speltlompe med potetsalat, sprøstekt løk og ketchup.

- Noen chilinøtter og noen smågodtsjokolader.

Til kvelds blir det sikkert et eple og et glass melk.

Skrevet
- Tre gjendekjeks med litt brunost på.

:popcorn: Nam.. Mamma`en min er skyld i at vi liker dette :gjeiper:

Gjest Gjest_usikker_*
Skrevet

- Seks kavringer med greddost, agurk, paprika og cherrytomater

- En liten porsjon med nachos m/kjøttdeig, tacosaus og ost med en stor porsjon salat

- En kiwi

- En porsjon havregrøt m/eple

- En appelsin

+ te + ett glass eplejuice + vann

Hvordan er dette kalorimessig? Lurer på om det er for lite :)

Skrevet
Hvordan er dette kalorimessig? Lurer på om det er for lite :)

Antall kalorier, ingen idè, er ikke mye mat, men er du mett er det nok, er du sulten, spis mer. Vet heller ingenting om deg og jeg tror ikke noen her inne er enæringspsykologer, så du må bare kjenne på kroppen din..

Skrevet (endret)

- En grov skive med salami og agurk. Et glass Biola med bringebær.

En Bendit Extreme Smoothie med acerola og solbær.

- 2 bar (en pakke) med Wasa Sandwich med gressløk.

- En lunsjkake med stekte grønnsaker, champingong, asparges og sjalottløk.

- En grov skive med salami og agurk, en Yoplait Dobbel% med eple og en kopp med grønn drage te.

Mye vann.

Endret av Lilandry
Skrevet

Må bare si, at jeg er 21, like høy som deg, og veier 50-52 kg, alt ettersom, går litt opp og ned. Ville bare si at selv om dette høres fryktelig lite ut i kg, så spiser jeg fortsatt masse, og til og med alt for mye godteri. Men selv om man er så tynn betyr ikke det at man sulter seg :) Ville bare få det ut, brukte bare deg jente19 som eksempel altså, siden du hadde skrevet dette ;)

Spis og vær glad! :fnise:

Skrevet (endret)

* Appelsinjuice, en stor neve nøtter (valnøtter og mandler)

* 5 Krisprolls fullkornskavringer med ost, 4 gule cherrytomater, en kopp varm solbærsaft

* Et eple

* En veggisburger (sånn) med brød, rømmedressing og masse grønt

* På kafé: krydret tomatsuppe med brød (eneste veggisalternativet!! Kjeeedelig... :dry: ), en flaske eplemost

* Stort glass varm sjokolade

* En kakemann!

Endret av Frosk
Skrevet

Frokost: En skål kornblanding med banan.

Formiddagsmat: En duoyoghurt, en rislunsj, et eple og en pære.

Middag: En porsjon kjøttdeig og spaghetti.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...