Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Skal prøve i morgen :) Har sovet en del i dag, så det er egentlig ikke ille.

JA, om du har vært oppe i to timers tid.. :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frokost:

Fire skiver toast med ost, pastrami, pesto og cherrytometer, appelsinjuice

Mellom:

Eple og en plain Bixit-bar

Lunsj:

Kyllingsalat med bønner

Mellom:

Skyr bringebær og to mango

Kvelds:

Fullkornsspagetti med spinat, hvitløk og cherrytomater

Skrevet
Nå: et par fullkornskavringer, og et glass juice :)

Prøvd å knuse kavrig i cultura med pæresmak? Yammi..

Gjest Euforia
Skrevet
JA, om du har vært oppe i to timers tid.. :gjeiper:

Dro hjem pga. dårlig form, så sov fra 13-16. Det er jo en stund :)

Skrevet (endret)
Dro hjem pga. dårlig form, så sov fra 13-16. Det er jo en stund :)

Off, er formen dårlig også så skjønner jeg det, men prøv om ikke bare litt kjeks osv, småtygg heller på litt snacks, så får du ihvertfall i deg noe næring..

Endret av Lotte27
Skrevet

I dag har jeg spist lite...

Frokost:

2 havreknekkebrød med salami

Mellom:

3 striper smash

Mellom:

Noen Ifa-pastiller

Middag:

3 pølser i grovt pølsebrød fylt med løk, chili og revet ost, gratinert i ovn. :spise:

Skrevet

Hei:) Vet dette er en hva har du spist tråd. Men jeg ha hatt litt små problemer i forhold til mat og trening de siste måndene. Jeg vil ikke si at det har vært et stort problem, men jeg har vel tenkt mer på hva jeg spise og trent en del. Dette har resultert i at jeg har gått ned litt i vekt pluss at jeg har mistet mensen. Vet at dette tyder på at alt ikke er som det skal. Har derfor i det site hvertfall spist litt mer enn jeg pleir, men det går egentlig veldig opp og ned.

Dette har jeg spist i dag:

Frokost: Litt biola yoghurt naturell med linfrø og en liten skive med mager leverpostei og agurk.

Trening (gym på skolen)

Lunsj 1: Et eple og en gulrot.

Lunsj 2: En liten skive med litt cottage cheese, kalkun og agurk.

MM: Et par nøtter.

Middag: En halv potet, en gulrot, et par skiver kalkun bryst, litt saus og tyttebær syltetøy.

Kvelds: En klementin og druer.

Er dette for lite eller ser det greit ut?

Skrevet

Du har for lite til hvert måltid. Alle måltidene dine inneholder 'en liten', 'litt' eller 'en halv'. Det er ikke nok mat der.

Skrevet
Mandler er jo supersunn nøtt å ha dilla på.. Når du skal kose deg skikkelig så anbefaler jeg å smelte sjokolade, helle det over mandler og ha det i kjøleskapet.. Nam..

Ser forretsten at du har økt antall måltider i løpet av en dag, supert da :spise:

Godt å høre, for det er den eneste nøtten jeg liker :fnise: Sjokoladetipset høres helt herlig ut! Får prøve ut det når jeg kan begynne å spise sjokolade etter hvert (gått på en streng diett over en god stund nå som et ledd i behandling mot ME) :popcorn:

Og ja, jeg har mine dager, hehe. Antall måltider går veldig opp og ned, alt ettersom dagsformen og hvor inspirert og flink jeg føler meg. Men det ideelle er at jeg får opp antallet til i hvert fall fire om dagen, så jeg prøver å ta meg selv i nakkeskinnet.

Skrevet (endret)

-2 grove knekkebrød med sånn mørk brunost

-En stor kopp afrikansk rooibos te

-Et eple

Edit:

-3 og en halv kanel-i-svingene og et glass juice av eple, blåbær, solbær og en eller annen frukt til jeg aldri har hørt om! Den var god da :fnise:

Endret av Miam
Skrevet

Ops, her i gården har visst kostholdet sklidd litt ut de siste dagene.

I går:

Frokost: Et grovt rundstykke med kalkunfilet, grønn te

Lunsj: To knekkebrød med gulost

Middag: Omelett (av 1 egg, 1/2 potet, 1/2 pølse), en brødskive

I dag:

Frokost: Yoplait dobbel 0% kokos med litt rosiner, appelsinjuice

Lunsj: Et eple

Middag: Betasuppe

Kvelds: En appelsin

Tror nesten jeg må spise et par knekkebrød etterpå. Dette var jo enda verre enn vanlig...

Skrevet (endret)
Er dette for lite eller ser det greit ut?

Altfor lite, som Glynis skriver - du spiser en halv, litt og lite av alt. Prøv å spise 4 hovedmåltider og 2-3 mellommåltder.

Uten å vite dn alder, høyde og vekt, ditt aktivitetsnivå osv. så synes jeg dette ser meget minimalt ut..

Se feks. på Venus og Frosk hva de spiser i løpet av en dag, bruk dette litt som eksempel på hva normale mennesker spiser..

Dette er hentet fra melk.no og er måltider beregnet på en kvinne som ikke skal opp eller ned i vekt:

http://www.melk.no/artikkel.aspx?mnu1id=90...amp;artid=10465

Endret av Lotte27
Skrevet (endret)
Godt å høre, for det er den eneste nøtten jeg liker :fnise: Sjokoladetipset høres helt herlig ut! Får prøve ut det når jeg kan begynne å spise sjokolade etter hvert (gått på en streng diett over en god stund nå som et ledd i behandling mot ME) :popcorn:

Off, håper det ordner seg fort, for det smaker himelsk :popcorn: !!

Anbefaler samtidig de nøtteblandingene som selges i løsvekt(selges på Rema, Rimi og de fleste dagligvareforretninger), der har de noe som heter yoghurtnøtter og de er også herlige!! Du ser fort hvilke som er hasselnøtter, paranøtter, cashew og mandler selv om de har ett yoghurttrekk over seg, bruk skjeen til å plukke ut de med mandler inni, tro meg, du blir hekta!!

:klemmer:

Endret av Lotte27
Skrevet
Tror nesten jeg må spise et par knekkebrød etterpå. Dette var jo enda verre enn vanlig...

Ta GODT med pålegg på også, for enig med deg, dette var LITE mat..

Synes du skal kose deg litt i kveld jeg.. :popcorn:

Skrevet (endret)

Frokost:

1 Skyr

170 g bringebær

Lunsj:

En rett i koppen med potetmos

170 g bringebær

Mellommåltid:

5 mandariner

1 Skyr

Litt spekeskinke

Middag:

Salat med 100 g pasta ved siden av

Og i kveld har det blitt et par håndfuller ostepop og 55 g melkesjokolade.

Endret av Jenta21
Gjest Euforia
Skrevet

Har spist masse melon i dag...

Og en kopp havregrøt til frokost og en wienerpølse med brød til middag.

Jeg er så matlei. Så etter Skyr i flere (!) butikker, men ingen har.

Skrevet
Jeg er så matlei. Så etter Skyr i flere (!) butikker, men ingen har.

Q Meieriene sier de selger så mye at butikkene blir tomme, de hadde ikke forventet å selge så mye før i 2011, så det er nok derfor :)

Skrevet
Og i kveld har det blitt et par håndfuller ostepop og 55 g melkesjokolade.

Blir så glad når jeg ser at du begynner å spise tilnærmet normalt!! Fortsett med dette! Fremdeles er det litt for smått, men vi begynner å nærme oss nå :klemmer:

(håper det er greit at jeg skriver dette til deg..??)

Gjest Euforia
Skrevet
Q Meieriene sier de selger så mye at butikkene blir tomme, de hadde ikke forventet å selge så mye før i 2011, så det er nok derfor :)

Ah, det forklarer saken :) Er så nysgjerrig på den, er mange venninner som sier den er utrolig god.

Skrevet
Blir så glad når jeg ser at du begynner å spise tilnærmet normalt!! Fortsett med dette! Fremdeles er det litt for smått, men vi begynner å nærme oss nå :klemmer:

(håper det er greit at jeg skriver dette til deg..??)

Selvsagt er det greit :) Jeg er stappmett på dette tidspunktet, men det er vel bare å forvente :ler:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...