Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg tenker også av og til at jeg kanskje ikke burde spist hele. :) Jeg får aldri dårlig samvittighet for å ha spist noe som helst, men jeg tenker av og til 'var dette nødvendig?', uavhengig av kalorimengde. Kunne jo for eksempel spart halve til neste dag!

Å få dårlig samvittighet for å spise mat er derimot idiotisk.

Så abslutt! :jepp: Men, det er desverre ikke alle som klarer å bare "leve med " at de føler de har spist mye og deretter glemme det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
I kveld blir det litt hvitvin og et eller annet godteri, det er jo lørdag! :popcorn:

:danse::tommelsmil: Kose deg!!

Skrevet

*Tjukkemagen*! Jeg har akkurat spist nydelig paella av ris, paprika, løk, kyllingkraft, kylling, vanlige reker og scampi. I tillegg hadde vi hjemmelaget foccaciabrød! Ojoj, mettmettmett. Klarte likevel å få ned litt gele med vaniljesaus etterpå though :sjenert:

Namm!

Skrevet
Blir vel antageligvis noe mer i dag også! Føler jeg har litt lyst til å spise litt sjokolade eller godteri, får jeg lov til det av meg selv mon tro? :sjenert:

JA! Du gir deg selv lov! Har DU lyst har du lov, ta kontroll over de slemme tankene som nekter deg, de skal vekk og du skal bestemme hva du skal spise! Les litt her inne og se at alle koser seg i dag, selv skal jeg spise masse sjokolade, hjelper det?? :gjeiper: Du har jo spist så sunt på en lørdag og derfor synes jeg at det mangler sjokolade her!! :fnise:

Skrevet
*Tjukkemagen*! Jeg har akkurat spist nydelig paella av ris, paprika, løk, kyllingkraft, kylling, vanlige reker og scampi. I tillegg hadde vi hjemmelaget foccaciabrød! Ojoj, mettmettmett. Klarte likevel å få ned litt gele med vaniljesaus etterpå though :sjenert:

Namm!

:skratte: Hehe.. Har ALLTID litt plass til dessert, uansett hvor vanskelig det virker :gjeiper: !! VIKTIG!! Magen skal være lit tjukk etter ett godt lørdagsmåltid, tyder på at maten smakte=)

Skrevet

Frokost: Havregrøt med soyamelk, appelsinjuice

Mellom: Kaffe og yoghurt

Lunsj: Tre rundstykker med avokado og fenalår, melk

Mellom: Mango, eple

Middag: Vegetarlasagne med salat og hvitløksbaguette

Senere: Øl :) forhåpentligvis akkompagnert av noe salt snacks.

Skrevet

1100 havregryn og melk

1300 2 brødskiver med litt fancy pålegg på.

1500 1 grov baguett på bakeriet med ost, skinke og grønt.

1700 litt nøtter og et eple. måtte jobbe...

1900 Grillspyd og ris.

utover kvelden, popkorn og frukt/grønnsaker.

Lørdager og søndager består vanligvis av lite gjennomtenkte måltider. Liker det best slikt :)

Skrevet
:skratte: Hehe.. Har ALLTID litt plass til dessert, uansett hvor vanskelig det virker :gjeiper: !! VIKTIG!! Magen skal være lit tjukk etter ett godt lørdagsmåltid, tyder på at maten smakte=)

Åh, jeg er så enig så enig :skratte: Også er man aldri mett om det ikke ligger igjen litt på talerkenen :fnise:

Skrevet
Ja. Derfor fikk jeg i meg 1/2 banan. Mulig dette ikke er nok, men jeg orket ikke mer.

Det er fint du maser litt, for det er ikke så lett når man har levd på denne måten en stund, og det hjelper faktisk en hel del å bli mast litt på og bli fortalt hva som er vanlig :klemmer:

Hehe, takk for tillatelse til å fortsette maset mitt=) :klemmer:

Skrevet
Åh, jeg er så enig så enig :skratte: Også er man aldri mett om det ikke ligger igjen litt på talerkenen :fnise:

Nå er jeg en sweet-teeth, så om jeg vet at jeg får en nydelig dessert, så spiser jeg glatt lite av middagen for å ha plass til min type middag : DESSERTEN =) Aldri vært noe middagsmenneske så derfor er dette noe jeg prioriterer som føde i godt selskap :popcorn:

Skrevet
Lørdager og søndager består vanligvis av lite gjennomtenkte måltider. Liker det best slikt :)

Hvorfor så mye planlegging i hverdagen da om du ikke liker de??

Skjønner at litt må planlegges,må vi alle, men går jo an å være litt spontan i hverdagen også vel:gjeiper:

Men enig med deg, maten vi inntar i helgene er god :popcorn:

Skrevet
Senere: Øl :) forhåpentligvis akkompagnert av noe salt snacks.

Det er en selvfølge at dette skal inntas sammen! Noe skal en skylle ølen ned med :skaal::popcorn::tommelsmil:

Skrevet

Frokost: Havregryn, corn flakes, havremelk

Lunsj: Fire riskaker med pålegg (leverpostei+agurk+tomat og brunost av geit)

Middag: Stekt laksefilét, kokt brokkoli, gulrøtter og poteter

Skrevet
Hvorfor så mye planlegging i hverdagen da om du ikke liker de??

Skjønner at litt må planlegges,må vi alle, men går jo an å være litt spontan i hverdagen også vel:gjeiper:

Men enig med deg, maten vi inntar i helgene er god :popcorn:

Liker vanligvis rutine i hverdagen når det gjelder mat. :P hverdagene går an å planlegge frem til 1500 da det gjerne blir uventet overtids arbeid etter det. Helgene har alltid vært lite planlagte. Sover så lenge som mulig og spiser når magen rumler.

Skrevet
Har ikke gjort noe saerlig saa langt i dag saa foreloepig har har jeg bare spist:

- Havrekligroet kokt paa laktosefri melk med knuste linfroe, toerket aprikos og hjemmelaget skogsbaersyltetoey med splenda, kanel og nellik.

1 hardkokt egg.

- 1/2 mango.

- Lunch paa puben: Bacon, lever, stekt loek, pommes frites, mushy peas og sjysaus.

- Plommer.

- Havrekligroet kokt paa laktosefri melk med skogsbaersyltetoey. 1 hardkokt egg.

- 3 drinker.

Maa nok ha noe nattmat ogsaa kjenner jeg!

Skrevet

Frokost/lunsj: Müsli med rosiner og yoghurt naturell.

Middag: Pasta Al Forno

Ellers: potetgull og biler.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Ingenting. har sovet siden igår..... :-/

Skrevet
Ingenting. har sovet siden igår..... :-/

Paa tide aa spise noe da. ;)

Saa langt i dag har jeg spist:

- Eggeroere av 2 egg, 1/2 avocado, 1 tomat, svarte oliven, stekt sjampinjong og skinke. Stort glass vann.

- 1 fiken og 2 pasjonsfrukter.

Skrevet

(Dette gjelder spesielt dere jenter som spiser lite og prøver å begrense matinntaket for å få en kropp dere tror dere kommer til å være mer lykkelig med): Det er faktisk en sammenheng mellom mat og glede! Når man har bestemt seg for å ignorere den dårlige samvittigheten som kjefter litt for at "oioioi nå ligger du ikke nok i underskudd i dag", og tør å gå forbi sine egne kalorigrenser, så blir ting faktisk mye bedre! Hvertfall jeg opplever at jeg i de dagene jeg spiser mer enn vanlig, føler et overskudd og en livsglede som er så stor at tvangstankene sine stemmer blir mye lavere! (Mye å forvente at de skal forsvinne, men hvorfor ikke prøve å gjøre øyeblikkene hvor tvangstankene mer eller mindre holder kjeft, lenger?)

Her kommer jeg og begynner å skrive romaner igjen :P Men kanskje jeg også kan være et lite anker for de som spiser så utrolig mye mindre enn de så desperat trenger? :D

Hvertfall, nå skal jeg skrive hvor mye jeg har spist i dag, og ikke gremmes over at det er veldig mye. For jeg skal nemlig trene om en times tid, og trenger energien! Og er det ikke verdt det, når den ekstra energien, også gir meg lyst og glede til å gjennomføre treningen? :D

1 brødskive med makrell i tomat og agurk, 3 fiber-knekkebrød med brunost

Eple med kesam mager

1 brødskive med makrell i tomat og agurt, 1 fiber-knekkebrød med ost og skinke, 1 med banan på + resten av bananen

Klokka er bare 1, men det er bare bra at jeg har fått i meg såpass mye, jeg kjenner det på kroppen! Men en ting jeg lurer på, er dette for dårlig sammensatt med tanke på karbohydrater, proteiner og fett, eller går dette, siden det er før trening?

Skrevet
(Dette gjelder spesielt dere jenter som spiser lite og prøver å begrense matinntaket for å få en kropp dere tror dere kommer til å være mer lykkelig med): Det er faktisk en sammenheng mellom mat og glede! Når man har bestemt seg for å ignorere den dårlige samvittigheten som kjefter litt for at "oioioi nå ligger du ikke nok i underskudd i dag", og tør å gå forbi sine egne kalorigrenser, så blir ting faktisk mye bedre! Hvertfall jeg opplever at jeg i de dagene jeg spiser mer enn vanlig, føler et overskudd og en livsglede som er så stor at tvangstankene sine stemmer blir mye lavere! (Mye å forvente at de skal forsvinne, men hvorfor ikke prøve å gjøre øyeblikkene hvor tvangstankene mer eller mindre holder kjeft, lenger?)

Her kommer jeg og begynner å skrive romaner igjen :P Men kanskje jeg også kan være et lite anker for de som spiser så utrolig mye mindre enn de så desperat trenger? :D

Hvertfall, nå skal jeg skrive hvor mye jeg har spist i dag, og ikke gremmes over at det er veldig mye. For jeg skal nemlig trene om en times tid, og trenger energien! Og er det ikke verdt det, når den ekstra energien, også gir meg lyst og glede til å gjennomføre treningen? :D

1 brødskive med makrell i tomat og agurk, 3 fiber-knekkebrød med brunost

Eple med kesam mager

1 brødskive med makrell i tomat og agurt, 1 fiber-knekkebrød med ost og skinke, 1 med banan på + resten av bananen

Klokka er bare 1, men det er bare bra at jeg har fått i meg såpass mye, jeg kjenner det på kroppen! Men en ting jeg lurer på, er dette for dårlig sammensatt med tanke på karbohydrater, proteiner og fett, eller går dette, siden det er før trening?

Enig med du. :jepp: Jeg har hatt perioder der jeg har spist veldig lite av tullete aarsaker, og humoeret mitt har vel aldri vaert saa daarlig som da. For ikke aa snakke om mangelen paa energi og tiltakslyst!

Syns maten din ser bra ut jeg. Selv hadde jeg nok spist mer om jeg skulle trene etterpaa, men du vet jo selv best hvor mye mat du trenger haaper jeg. :)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...