Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hehe, den er borte nå. Ble litt mer enn den halve plata iløpet av kvelden i går, så da ble det bare noen knekker igjen i dag.

Nesten trykket i meg en stor melkesjokolade selv nå.. :popcorn:

Videoannonse
Annonse
Gjest Euforia
Skrevet
Utrolig hyggelig å lese!! :klemmer:

Kjempebra at du har spist mer, merker du ikke at energien blir høyere og kroppen i det hele fungerer bedre??

Hihi. :sjenert:

Nei, jeg får bare dårlig selvtillit og føler meg ekkel, egentlig.

Frokost - et eple

Lunsj - to knekkebrød

Middag - to wienerpølser MED PØLSEBRØD

Kvelds - frokostblanding

Så har jeg spist litt melon.

Skrevet

Frokost - et eple

Lunsj - to knekkebrød

Kvelds - frokostblanding

Synes du har spist lite over lang tid. Anbefaler deg å ta vitaminer og mineraler i andre varianter i tillegg om du fortsetter sånn.

Gjest Gjest_Ebba_*
Skrevet
Hvorfor barnegrøt? Smaker den godt/bedre enn vanlig havregrøt?

Egentlig ingen spesiell grunn, men ja, synes den smaker godt! :)

Resten av min dag:

Mellom:

1 bittelite eple + ½ neve mandler/frø

Lunsj:

1 kopp hvit te

1 liten bolle 4-korn etc.

2 små scones m/ pesto/skinke/ost

Middag:

2 store/vanlige (hjemmelagde) pizzastykker

Kvelds:

1 kopp te m/ litt melk/sukrin

1 liten scone m/ brunost

1 lompe m/ kaviar/ost

Gjest Euforia
Skrevet
Synes du har spist lite over lang tid. Anbefaler deg å ta vitaminer og mineraler i andre varianter i tillegg om du fortsetter sånn.

Gjør det allerede :)

Skrevet
Nei, nå må du gi deg, en skolebolle kan UMULIG gjøre en så stor endring! Synes dagen ser helt normal ut, mer normalt nå faktisk, litt lite mat fra før!! :klemmer:

Tror det var litt sjokket over at jeg greide å stappe i meg en hel skolebolle. Det har ikke skjedd på en stund. Kan faktisk ikke huske sist gang. :sjenert:

:klemmer:

Synes denne dagen så kjempebra ut jeg. Heller lite enn mye, så du kan godt unne deg en skolebolle på kvelden :) Og med bare fire knekkebrød før middag kan du spise litt brie på med god samvittighet. Sandwich med brie og stekt kyllingfilet i skiver er forresten kjempegodt :)

Takk for trøstende ord :klemmer:

Det høres kjempegodt ut! Må garantert prøves ut en dag, brie og kylling er jo tross alt to av de beste tingene som finnes :)

Oh, dette kjenner jeg meg bare så alt for godt igjen i. Det går i perioder, og nå er jeg i en bra periode, hvor jeg kan spise mye (i forhold til før) uten dårlig samvittighet :)

Håper du får det bedre etterhvert, for det er ikke alltid like gøy :klemmer:

Skrevet

Frokost - et eple

Lunsj - to knekkebrød

Kvelds - frokostblanding

Her er hva som hadde vært tilnærmet normalt:

Frokost - et eple+frokostblanding

Mellommåltid

Lunsj - tre-fire knekkebrød med pålegg + frukt/rønt

Mellommåltid

Middag - to wienerpølser MED PØLSEBRØD - ok, kanskje noe søtt som yoghurt/frukt som dessert

Kvelds - frokostblanding - ok

Men dette er bare tatt ut av ingenting da..Litt eksempel..

Så den dårlige samvittigheten.. KAST DEN!

Skrevet
Tror det var litt sjokket over at jeg greide å stappe i meg en hel skolebolle. Det har ikke skjedd på en stund. Kan faktisk ikke huske sist gang. :sjenert:

Hehe, bare bli vant til det!! Er helt normalt å spise en skolebolle kjære deg! Smakte godt tenker jeg :klemmer:

Skrevet
Egentlig ingen spesiell grunn, men ja, synes den smaker godt! :)

Hmmm...

Må kanskje prøve den.. Hehe, husker jeg likte å smake på da mamma matet lillebror engang i tiden..

Skrevet

Uff og akk, har hatt en sløvedag, så jeg har ikke spist nok i det hele tatt.

Frokost: Havregryn, corn flakes og rå mandler i skål med havremelk, og med kanel på toppen.

Måltid senere på dagen: Seks små hjemmebakte glutenfrie brødskiver med leverpostei/hvit geitebrie/brunost av geit. Med tomat på brien og leverposteien.

Og det er det... Fy meg :nei: Får i det minste spiste bittelitt kvelds før jeg legger meg.

Gjest Euforia
Skrevet
Oh, dette kjenner jeg meg bare så alt for godt igjen i. Det går i perioder, og nå er jeg i en bra periode, hvor jeg kan spise mye (i forhold til før) uten dårlig samvittighet :)

Håper du får det bedre etterhvert, for det er ikke alltid like gøy :klemmer:

Det er nok akkurat sånn jeg også har det nå. :) Men i helgen har jeg lovet meg selv sjokolade. Siden jeg er "flink" i uka.

Gjest Euforia
Skrevet
Her er hva som hadde vært tilnærmet normalt:

Frokost - et eple+frokostblanding

Mellommåltid

Lunsj - tre-fire knekkebrød med pålegg + frukt/rønt

Mellommåltid

Middag - to wienerpølser MED PØLSEBRØD - ok, kanskje noe søtt som yoghurt/frukt som dessert

Kvelds - frokostblanding - ok

Men dette er bare tatt ut av ingenting da..Litt eksempel..

Så den dårlige samvittigheten.. KAST DEN!

Mellommåltid, er det frukt og knekkebrød det også?

Det blir veldig unaturlig for meg å spise flere knekkebrød, vet ikke helt hvorfor. De to knekkebrødene (som er lunsj) spiser jeg mellom 07.00 og 15.30 på dagen, så hvis jeg plutselig skal sette meg ned og spise flere etter hverandre, tror jeg ikke jeg vil føle meg så fresh etterpå.

Gjest Gjest_Marita_*
Skrevet

Nei å nei har spist alt for mye i dag. Det vil si

frokost : 2 grove skiver med ost

lunsj: 3 grove skiver med ost, skinke og krydder i microen.. fy fy

middag: Stekt ørret og poteter, gulrøtter

Mellommåltid: Cacao sjokomelk, peanøtter og new energi sjokolade, fyfy

Kvelds: Yoghurt, peanøtter og sjokolade melk

bør jeg angre:(?

Skrevet
Det er nok akkurat sånn jeg også har det nå. :) Men i helgen har jeg lovet meg selv sjokolade. Siden jeg er "flink" i uka.

Kunne spist en sjokolade hver dag du med det lille innaket ditt :popcorn:

Gjest Euforia
Skrevet
Kunne spist en sjokolade hver dag du med det lille innaket ditt :popcorn:

Nei, for da får jeg så lyst på alt annet søtt også :nei:

Får heller være litt snill i helgene og spise det jeg vil. Eller lørdag.

Skrevet

Må si jeg blir sjokkert over hvor lite enkelte spiser, i allefall om det er hver dag. Skjønner godt at man kan ha en sløv dag i matveien, kanskje til og med to, men man kan ikke gå sånn lenge, hvor i allverden får man energi fra da, til å klare seg gjennom dagen? Blir litt trist jeg :(

SPIS JENTER!

Skrevet

Frokost: Skyr med 1 dl fullkornscrunch musli + en gulrot

Lunsj: 1 polarbrød extreme med vita hjertego' ost, tacosaus, tomat og løk + en pære

MM: En gulrot

Middag: Grønnsaksomelett med flatbrød til

Kvelds: En mango og en dobbel 0 %

Dent, tyggi og pepsi max i tillegg som vanlig :roll:

I morgen har jeg planer om å kjøpe dream is med karamell & nøtter, siden det er helg. Har hatt lyst på den hele uka :sikle: Noen som har smakt den?

Skrevet (endret)

Faar proeve aa dra opp gjenomsnittet litt jeg da!

I dag har jeg spist:

- Hardkokt egg.

- Havregroet kokt paa laktosefri melk med knuste linfroe, toerket aprikos, 1 eple og mandelekstrakt.

- 4-5 Ryvita Original med tunfisk og majones, tomat, agurk og salat. 1 hardkokt egg.

- 70g salte cashews.

- Mixed grill (spiste paa puben): 2 poelser, et stykke kylling et stykke biff, pommes frites, 1 tomat og 2 sjampinjonger. Appelsinjuice.

- 2 stykker Mrs Crimble Stem Ginger Cake.

- 1/2 avocado, 3 tomater og en neve sorte oliven i olje + en daesj balsamico.

- Enda et stykke kake. :)

Og saa har det blitt noen kopper svart te og masse vann i loepet av

dagen.

Jeg trener mye og da trenger man mye mat!

Endret av MooCow
Gjest Gjest_Ebba_*
Skrevet
Hmmm...

Må kanskje prøve den.. Hehe, husker jeg likte å smake på da mamma matet lillebror engang i tiden..

:) Av og til kjøper jeg sånn babymat på glass og spiser som mellom/del av måltid også :fnise: Nam!

Må si jeg blir sjokkert over hvor lite enkelte spiser, i allefall om det er hver dag. Skjønner godt at man kan ha en sløv dag i matveien, kanskje til og med to, men man kan ikke gå sånn lenge, hvor i allverden får man energi fra da, til å klare seg gjennom dagen? Blir litt trist jeg :(

SPIS JENTER!

Signerer denne ... Det er bare trist, og det er faktisk sant at dere ødelegger kroppen deres. :tristbla:

Skrevet
Må si jeg blir sjokkert over hvor lite enkelte spiser, i allefall om det er hver dag. Skjønner godt at man kan ha en sløv dag i matveien, kanskje til og med to, men man kan ikke gå sånn lenge, hvor i allverden får man energi fra da, til å klare seg gjennom dagen? Blir litt trist jeg

SPIS JENTER!

Er veldig enig her. Så lite som noen spiser kan de umulig ha overskudd til å gjøre noe som helst, i alle fall ikke trene. Kroppen trenger en variert diett med mye frukt/grønt og seff proteiner, karbo og fett får å få i seg essensielle byggesteiner, mineraler og vitaminer.

Tror kanskje noen av de som spiser lite også har/har hatt spiseforstyrrelser og da kan man kanskje ta kontakt med en ernæringsfysiolog for hjelp...

Mat må til, og bruk fornuften:)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...