Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Pål_*
Skrevet

Jeg orker ikke å ramse opp alt jeg har spist, så jeg skriver heller opp kcal fra i går.

Frokost: 2000 kcal

Lunsj: 2000 kcal

Mellommåltid: 500 kcal

Middag: 2000 kcal

Kveldsmat: 1000 kcal

:jepp:

Stor mann på spisedag = mye mat. Jeg gleder meg til styrkeøkta imorgen. :rødme:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

pVel, poenget med tråden er å si hva man har spist, ikke hvor mange kalorier. Hvis du absolutt har et behov for å skrive ned kaloriinntaket ditt på et kvinneforum foreslår jeg at du heller lager en egen matdagbok eller skriver på trim.no.

Gjest Gjest_Pål_*
Skrevet

Haha, joa, det er bare litt morsomt å sammenligne med med andre som spiser 1000 kcal om dagen.

Gjest Gjest_Hilde_*
Skrevet

En flere hundre siders lang tråd om hva man har spist i dag

(eller rettere sagt: hvor lite man har spist). :overrasket:

Med enkelte unntak,tipper det sitter mange alvorlig spiseforstyrrede mennesker og nileser hver eneste innlegg her..Sykt.

Gjest Gjest_line_*
Skrevet
Jeg orker ikke å ramse opp alt jeg har spist, så jeg skriver heller opp kcal fra i går.

Frokost: 2000 kcal

Lunsj: 2000 kcal

Mellommåltid: 500 kcal

Middag: 2000 kcal

Kveldsmat: 1000 kcal

:jepp:

hahha, så genialt!

frokosten din er nesten det dobbelte av de som pleier å skrive her. skal ikke si at alle er like ille da, men jeg kan ikke si at noen her spiser for mye akkurat...

dumt at det er så mange som tror de må spise lite for å gå ned i vekt/holde vekta. mine erfaringer er at jo mindre du spiser, jo mer vender kroppen seg til å leve på. altså hvis du skal ha 2000 om dagen og spiser bare 1500 i for lang tid så vil du gå opp i vekt hvis du begynner å spise så mye du egentlig skal ha. .

men det er kanskje bare meg da... :sjenert:

Skrevet

Frokost:

Et lite stykke hjemmelaget pizza

2 små plommer

Mellommåltid:

2 1/2 fiberknekkebrød med mager kyllingost og paprika

1 kurv jordbær

Middag:

1 porsjon fettfrie kyllingnudler

Kvelds:

2 fiberknekkebrød med mager leverpostei og agurk

Skrevet
Frokost:

Et lite stykke hjemmelaget pizza

2 små plommer

Mellommåltid:

2 1/2 fiberknekkebrød med mager kyllingost og paprika

1 kurv jordbær

Middag:

1 porsjon fettfrie kyllingnudler

Kvelds:

2 fiberknekkebrød med mager leverpostei og agurk

de fettfrie nudlene, er det de som er boks eller finnes det i pakkeform også? :)

Skrevet
de fettfrie nudlene, er det de som er boks eller finnes det i pakkeform også? :)

Så langt har jeg bare sett dem i sånn pappboks som man tømmer vann i og venter i tre minutter på at de blir ferdige. Akkurat passe til en person :)

Skrevet
Så langt har jeg bare sett dem i sånn pappboks som man tømmer vann i og venter i tre minutter på at de blir ferdige. Akkurat passe til en person :)

takk for svar :)

har bare sett de i butikken og må nok prøve de ut snart..

håper de er like gode som de vanlige :)

Skrevet

Har sett de fettfrie nudlene jeg også!

Er nudler egentlig veldig usunt? Har lurt litt på det, for det er jo raske karbohydrater, men de nye nudlene inneholder jo ikke noe fett (nesten), så...

Og når man først snakker om raske karbohydrater; er durumhvete og hvetemel det samme? For det er en ernæringsbok vi har hjemme som skryter veldig av psta laget på durumhvete, men er ikke det lys pasta?

Er raske karbohydrater egentlig så usunt som alle skal ha det til? Raffinert sukker skjønner jeg jo at ikke kan være særlig sunt. Men jeg tenker på lys pasta, ris og poteter - er det noe normal-/undervektige personer trenger å tenke så altfor mye på? Ettersom jeg har skjønt så er forskjellen på raske og lansgsomme karbohydrater at de langsomme gir en lenger metthetsfølelse, og dette er jo vesentlig dersom man er overvektig og skal gå ned i vekt. Men er raske karbohydrater som er i f. eks. potetmos og hvetemel så usunt som alle skal ha det til? Noen som vet?

Skrevet

Frokost: En duoyoghurt og et glass juice.

Formiddagsmat: Et eple, en pære og en halv banan.

Middag: 2 stk hjemmelaget pizza.

Skrevet
Har sett de fettfrie nudlene jeg også!

Er nudler egentlig veldig usunt? Har lurt litt på det, for det er jo raske karbohydrater, men de nye nudlene inneholder jo ikke noe fett (nesten), så...

Nudler er og blir usunt ja, selv om disse fettfrie nudlene selvsagt er bedre fordi de ikke har fettet de vanlige nudlene har. Om du kombinerer det i et måltid med kjøtt og grønnsaker blir det nok litt bedre, men bare nudler er ikke noe særlig. Jeg har nok spist det litt for mye i det siste, sånn er det når samboeren jobber mye skift og jeg vil ha noe varmt, men ikke har ork til å lage noe særlig annet :sjenert:

Er raske karbohydrater egentlig så usunt som alle skal ha det til?

Problemet med raske karbohydrater er at du får en rask blodsukkerstigning som igjen daler raskt, ergo vil du føle deg daff igjen ikke lenge etter du har spist og også sulten fortere. Raske karbohydrater er derfor ikke noe å satse på om du vil ha i deg sunne næringsstoffer og føle deg mett lenge.

Skrevet

Frokost: Et rugsprø med laks på boks, et med philadelphia light, eplejuice

"Lunsj": En pakke dent salty (biltur, orket ikke mat)

Tidlig middag: Kyllingfilet, kjøttboller, en liten potet, surkål

Snaks: Et lite stykke eplekake, litt is

Kvelds: Te og skal straks ta meg en skyr

Skrevet

Uten mat og drikke, duger helten ikke!! :gjeiper:

Skrevet
Hvertfall, nå skal jeg skrive hvor mye jeg har spist i dag, og ikke gremmes over at det er veldig mye. For jeg skal nemlig trene om en times tid, og trenger energien! Og er det ikke verdt det, når den ekstra energien, også gir meg lyst og glede til å gjennomføre treningen? :D

1 brødskive med makrell i tomat og agurk, 3 fiber-knekkebrød med brunost

Eple med kesam mager

1 brødskive med makrell i tomat og agurt, 1 fiber-knekkebrød med ost og skinke, 1 med banan på + resten av bananen

Klokka er bare 1, men det er bare bra at jeg har fått i meg såpass mye, jeg kjenner det på kroppen! Men en ting jeg lurer på, er dette for dårlig sammensatt med tanke på karbohydrater, proteiner og fett, eller går dette, siden det er før trening?

Havregrøt med kesam mager

Knekkebrød med makrell i tomat + gulrot

Eple + litt nøtter

Skal straks spise kylling tandori og salat, og før leggetid skal jeg kanskje kose meg med en kopp med varm melk.

Skrevet

Har spist 2 grove brødskiver med dansk salami

Eple

Løvstek, grønnsaker, poteter og brun saus

Og nå blir det knekkebrød med spekeskinke.

Skrevet
Er nudler egentlig veldig usunt?

Dette er noe du skal prøve å slutte å tenke for mye på!!

(Litt visdomsord må jeg også gi deg :gjeiper:)

Skrevet
Havregrøt med kesam mager

Knekkebrød med makrell i tomat + gulrot

Eple + litt nøtter

Skal straks spise kylling tandori og salat, og før leggetid skal jeg kanskje kose meg med en kopp med varm melk.

Prøver du å gå opp i vekt i tilegg til ett normalt forhold til mat?

Spiser ihvertfall veldig lite om du det skal.. (om ikke porsjonene er gigante (noe jeg sterkt tviler på :gjeiper: )

Skrevet (endret)

Til dere jenter her som prøver å få tilbake ett normalt forhold til mat igjen, ikke bare spis disse lett-produktene, prøv å spise litt normale matvarer også, ingen av dere hadde tatt skade av litt mer fett i kostholdet deres, fett skal fett fordrive=)

Prøv å styre litt bevisst unna å kun kjøpe mat -og drikkevarer som det står light på, ofte er det sunnere å spise originalene da de inneholder mindre kunstige tilsetningsstoffer:klemmer:

Endret av Lotte27
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...