Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Frokost: En skyr med 1/2 banan og 1 ss mager vaniljekesam, og et husman knekkebrød med lettost og agurk

Lunsj: 1 polarbrød extreme med kavli lettost og agurk + et eple

MM: 2/3 av en pose knaskerøtter

Middag: Havregrøt med kanel, 1/2 banan og lett syltetøy

Kvelds: Et husman knekkebrød med lettost og agurk, en dobbel 0 % og et eple

Jeg skal ha en gigantisk og fryktelig vanskelig prøve i morgen, så jeg har brukt hele dagen til å øve på den. Så jeg har i tillegg trøstespist to poser lakerol og drukket alt for store mengder pepsi max :tongue:

Jeg er egentlig ganske fornøyd med vekten min nå, har gått ned en del i sommer. Så tror dere jeg bør øke kcalinntaket litt for å holde vekten? Synes det er litt skummelt å plutselig begynne å spise mye mer mat, er redd for å rase opp i vekt istedenfor å holde vekten stabil. Men vil helst prøve å unngå å gå ned noe særlig mer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Frokost:

Havregrøt kokt på vann med syltetøy. (Siste gang jeg bruker kun vann i havregrøten.... æsj!)

Fysj, gjorde det selv en gang, det blir med den gangen, føltes som om jeg spiste gammel dårlig grøt, ikke engang 0,5 kilo kanel kunne redde den..

Skrevet
Fysj, gjorde det selv en gang, det blir med den gangen, føltes som om jeg spiste gammel dårlig grøt, ikke engang 0,5 kilo kanel kunne redde den..

Ja, ikke sant? Skikkelig ekkelt... Tenkte jeg skulle prøve det, for jeg var litt skeptisk til resten av melka jeg hadde, men huff... Aldri igjen. Rart hvor stor forskjell litt melk kan ha. Vanligvis bruker jeg halvt om halvt vann og melk.

Skrevet (endret)
Jeg er egentlig ganske fornøyd med vekten min nå, har gått ned en del i sommer. Så tror dere jeg bør øke kcalinntaket litt for å holde vekten? Synes det er litt skummelt å plutselig begynne å spise mye mer mat, er redd for å rase opp i vekt istedenfor å holde vekten stabil. Men vil helst prøve å unngå å gå ned noe særlig mer.

Flott at du er fornøyd!! Grattis med den!

Vil anbefale deg å øke litt og litt. Prøv en uke av gangen der du øker litt.

Vei deg en gang i uken. Kan være du går litt opp, ikke sikkert altså, men om du bare øker smått og følger med så kan du justere det til ett nivå du kan trives med.

Endret av Lotte27
Skrevet
Ja, ikke sant? Skikkelig ekkelt... Tenkte jeg skulle prøve det, for jeg var litt skeptisk til resten av melka jeg hadde, men huff... Aldri igjen. Rart hvor stor forskjell litt melk kan ha. Vanligvis bruker jeg halvt om halvt vann og melk.

Hehe, av samme grunnen jeg også måtte ta kun vann. Tar 50/50 selv. Vanvittig stor forskjell med og uten melk, helt enig!!

Skrevet (endret)

Seriøst? :O Jeg lager alltid havregrøt i mikroen med kun vann, og jeg synes det er kjempegodt! Spesielt med banan, jordbærsyltetøy, kanel og splenda :hjerter:

Men på den andre siden har jeg aldri smakt havregrøt laget med melk, kanskje jeg burde gjøre det engang :)

Endret av paintarainb0w
Skrevet
Oi! dette var lite! kan jeg få sørre om hva du veier og hvor høy du er?

Jeg er syk så det er derfor. Hvis du blar litt bakover så ser du hvordan normale dager ser ut for meg.

Skrevet
Jeg er syk så det er derfor. Hvis du blar litt bakover så ser du hvordan normale dager ser ut for meg.

Hehe, skulle til å svare dette for deg, men tenkte du kunne svare for deg selv.. Hehe..

Skrevet

frokost: 2 knekkebrø med laks, 1/2 agurk, 1dobbel 0% yoplati jogurt med vanilje, 1 eple

mellom: 1 pære

middag: 2 seibiff, løk, revet gulrot, vilris o middagris, litt rømme

mellom: 1obbel 0% vanilje yogurt

kvelds: 4 knekkebrød med magerost, 1 paprika, 1 ja yogurt fra tine, 1 beger cottage cheese..

hmm, kanskje litt lite mat i dag..

Skrevet
Men på den andre siden har jeg aldri smakt havregrøt laget med melk, kanskje jeg burde gjøre det engang :)

Smaksmessig vil du ikke angre!!

Skrevet
frokost: 2 knekkebrø med laks, 1/2 agurk, 1dobbel 0% yoplati jogurt med vanilje, 1 eple

Jeg har sett noen her skrive 'yoplati' før og uten å sjekke kan jeg med en viss sannsynlighet slå fast at det er deg, så jeg MÅ bare si i fra om at det heter ikke det.

Yoghurten din heter Yoplait!

(skal ikke pirke på alle skrivefeil, men kan jo være du går rundt og sier [joplati]) og det er feil).

Skrevet
Hehe, av samme grunnen jeg også måtte ta kun vann. Tar 50/50 selv. Vanvittig stor forskjell med og uten melk, helt enig!!

Jeg blir så provosert når folk kommer til meg og sier at de 'haaaaaaater havregrøt'.

Når jeg da spør dem hvordan grøten ble laget er det alltid bare på vann, eventuelt har de spist den med noen eklinger som har melk oppå grøten laget av vann.

Jeg har aldri møtt noen som ikke har likt min havregrøt av 50/50 soyamelk/vann eller 30/30/35 soyamelk, melk og vann. :)

Skrevet

det er nok sikkert meg, jeg har dysleksi så u får unskylde meg hehe

Skrevet
Frokost: En ristet grovbrødskive med hvitost, et glass juice, (appelsin, mandarin og grønne druer) en liten håndfull lilla druer og en gulrot.

Formiddagsmat: En smoothie av 15 mellomstore jordbær og 3 ss yoghurt naturell.

Middag: En porsjon lasange med en brødskive med smør på til.

Aften: En kopp kamillete.

Skrevet
Jeg sender ut det samme spørsmålet til The Kitten :)

Jeg velger å ikke svare på det. Jeg ser ikke hvordan min vekt og høyde er relevant for det, da vi alle er forskjellig. :)

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Frokostblanding med tørket frukt og melk

En og en halv skål sjokoladeis

Biff og grønnsaker i hvitløk, chili og svartbønnesaus. Ris til.

To små epler

En liten pære

Mange glass med solbærsaft.

Skrevet

Jeg synes den er best når den er laget på bare vann. :)

Skrevet

Angående diskusjonen om havregrøt, jeg synes det absolutt er best når det er laget med melk eller havremelk. Havregrøt laget på kun vann synes jeg blir litt vassent og kjedelig, selv om det går ned det også.

Det jeg som regel gjør er å bruke litt vann og litt havremelk. Det blir perfekt etter min mening :)

Skrevet (endret)
Angående diskusjonen om havregrøt, jeg synes det absolutt er best når det er laget med melk eller havremelk. Havregrøt laget på kun vann synes jeg blir litt vassent og kjedelig, selv om det går ned det også.

Det jeg som regel gjør er å bruke litt vann og litt havremelk. Det blir perfekt etter min mening :)

30 gr havregryn med fiber

1-2 ts psylliumhusk, 1-2 ss linfrø

*kokes til det blir "skummete"

1 lite eple kuttet i biter

40-50 gr proteinpulver mixet med 1,5-2 dl vann (vaniljesmak)

*helles over grøten m/eple, blir som vaniljesaus, ev. litt kanel

ANBEFALES !

Endret av PMJ
Skrevet (endret)

Frokost 0625

Havregryn ca 120gr

2-3 dl lett melk

15-20 rosiner

25gr proteinpulver

Mellommåltid 0900

1 banan, 1,5l vann fordelt fra kl 0700-1500.

Lunsj 1100

5 skiver steinbakt brød med skinke og ost.

1 skyr skogsbær

80gr snickers

Mellommåltid 1300

50-60gr hasselnøtter og mandler

1 pære

Middag 1500

Kyllingfilet 150gr

60gr jasminris eller hva det heter.

100gr grønnsaker

et eple til dessert

Trening kl 1700

Tung styrke. 1t

1 banan.

Etter trening aka mellom måltid 18:30

100gr havregryn

3dl melk

litt knuste mandler

30gr proteinpulver

Kveldsmat ca 2030

3 kokte egg middels.

4 brødskiver

salat, agurk, tomat og majones!

1 glass melk @ 2dl

Sikkert en gulerot før jeg legger meg.

Kommentarer: Det ble litt det ja. hmm, regnet over det og fikk det til å bli 4000kcal.

Endret av Kenneth199
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...