Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
...

Vel, syns jeg spiser kanskje litt lite, men egentlig så spiser jeg vel rundt det samme i mengde som alle andre her inne. syns alle spiser ett knekkebrld til frokost og bare en rundstykke til lunsj eller noe. Hmmm.. Tror ikke jeg er spesielt småspist....

...

Noen her inne spiser nok for lite, ja - men de aller, aller fleste spiser nok mer enn "et knekkebrød til frokost" osv. Du vil også se at de fleste har flere ordentlige måltider enn det du skrev opp - som for eksempel "kanskje et eple" til kvelds, et eple er ikke kvelds men et mellommåltid :)

Enig med Lotte og Venus som skriver at du bør kontakte lege / ernæringsfysiolog for å få en kostholdsplan. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hittil i dag:

* Appelsinjuice, et (summerred) eple, en håndfull valnøtter og en liten håndfull mandler. Et knekkebrød (solruta spelt / havre) med ost.

* Smoothie av 1 (stor!) banan, en stor kopp frosne jordbær, ca 3 ss kesam, en skvett appelsinjuice og en ss linfrøolje.

* To stk toast med syltetøy

Endret av Frosk
Skrevet

så langt i dag har jeg spist:

Frokost: 1 skive rugbrød med skinke og avokado + 4 cherrytomater (1 glass vann)

MM1: 1 eple

MM2: litt mer enn en håndfull pistasjnøtter + 1 boks cola zero

MM3: 1 rute mørk sjokolade + 1 glass vann

Lunsj: 2 små, tynne kalkunfileter + salat, paprika og 3 cherrytomater (1 glass vann)

Og nå har jeg veldig lyst på noe godt.... tror jeg skal ta meg litt mango :D

Skrevet

Til nå i dag har jeg spist:

Frokost: 1.5 dl smoothie av ananas, mango og pasjonsfrukt blandet med 0.5 dl juice av eple, pære og pasjonsfrukt. Fruktsalat av banan, pære og kiwi. En kopp te med kanel i og 2 glass vann.

Formiddagsmat: Havregrøt kokt på vann med kanel + smør. Spiste bare halvparten siden det ikke var noe godt med smør på. Så nå har jeg lært det. :)

Middagsmat: En porsjon couscous med ca 2 ss olivenolje på og en kopp te til dessert.

Jeg har også drukket 1 liter vann utenom måltidene.

Skrevet
:tommelopp:

Smakte det i dag, kjempegodt, fikk MANGE rare blikk av kollegaer, men de vet jeg alltid må prøve alt uansett. Dette skal jeg ha flere ganger, takk for bra tips :klemmer: Enda noe jeg kan føre på listen over mat og drikke som jeg kan ha kanel på!!! :gjeiper:

Skrevet (endret)
Hvor brune tenner får en egentlig av denne digre mengden te og kaffi pr dag? Er en ny dille jeg har nå om høsten, så jeg er spent på resultatet.

Umulig for de fleste å svare på, alle har vi forskjellige tennebisser og reagerer også forskjellig på disse fargestoffene, men det eneste som slår meg er at mengden du får i deg, hvor flink du er å pusse tennene spiller stor rolle da..

Endret av Lotte27
Skrevet

Frokost: En banan og en skyr med 1 ss mager vaniljekesam

Lunsj: 2 husman knekkebrød med lettost og agurk + et eple og en gulrot

MM/filmsnacks: En kurv blå druer :sjenert:

Middag: Toro blomkål- og brokkolisuppe

Kvelds: 2 husman knekkebrød med lettost og agurk + en dobbel 0 % med litt kanel og 1 ss axa go'dag

Var ikke helt i form i dag, så har bare vært hjemme og kost meg med druer og film :) Burde ikke spist en hel kurv med druer, men klarte ikke å stoppe når jeg først hadde begynt :P Det er jo like godt som snop.

Skrevet
Formiddagsmat: Havregrøt kokt på vann med kanel + smør. Spiste bare halvparten siden det ikke var noe godt med smør på. Så nå har jeg lært det. :)

Spiser bedre for tiden Kitten, det gjør meg happy=)

Men til poenget mitt - hentet ett tips her inne forleden om å blande inn vaniljekesam i grøten!! SUPERT!!

Skrevet

- En cappuccino og et ryvita med makrell i tomat.

- To ryvita med et kokt egg og kaviar. Et glass skummet melk.

- En cortado.

- En skyr med bringebær og granateple og en kanelbolle.

- 1/3 mager vaniljekesam med oppkuttet pære, banan og litt havregryn. En liten neve gojibær.

- Pepperbiff, sopp, løk og paprika innkokt med kaffefløte, stekte potetbåter.

Fredagskos: En pose chilinøtter, en stratos og en halv iskaffe dobbel latte.

Skrevet
Var ikke helt i form i dag, så har bare vært hjemme og kost meg med druer og film :) Burde ikke spist en hel kurv med druer, men klarte ikke å stoppe når jeg først hadde begynt :P Det er jo like godt som snop.

Mmmm. blå steinfrie små druer er SÅ godt, men magen min nekter å ta imot det.. Misunner deg her..

Skrevet
- Pepperbiff, sopp, løk og paprika innkokt med kaffefløte, stekte potetbåter.

Middagen din - :spise:

Skrevet
Hittil i dag:

* Appelsinjuice, et (summerred) eple, en håndfull valnøtter og en liten håndfull mandler. Et knekkebrød (solruta spelt / havre) med ost.

* Smoothie av 1 (stor!) banan, en stor kopp frosne jordbær, ca 3 ss kesam, en skvett appelsinjuice og en ss linfrøolje.

* To stk toast med syltetøy

* Enda et eple

* Taco med bønnestuing, diverse salatgreier, pico de gallo, guacamole... Et glass cola

* En stor doughnut med sjokoladetrekk

* ...og enda et eple! (Summerred-eplene er så GODE!!!!)

Skrevet
Middagen din - :spise:

Anbefales :) Pepperbiff er ukens Go'helg tilbud på Kiwi.

Skrevet
Anbefales :) Pepperbiff er ukens Go'helg tilbud på Kiwi.

:spise::tommelsmil: I know!!

Gjest Gjest_Ebba_*
Skrevet

Frokost:

1 liten bolle 4-korn m/ Cultura og jordbærsyltetøy

1 knekkebrød m/ kaviar&lett-ost

+ 1 kopp grønn te

Mellom:

1 banan

Lunsj:

1 Wasa "ferdig"knekkebrød m/ urteost

1 grønt eple

"Middag":

1 liten Meirienes appelsinjuice

1 rundstykke m/ littegrann peanøttsmør (uten sukker)

1 Wasa "ferdig"knekkebrød til

Kvelds:

1 vanlig/litt liten skål pasta & 1 kjøttkake m/ saus (resten fra dagen før)

½ rundstykke m/ brunost/litt jordbærsyltetøy

Noen flak Pringles

+ 1 kopp hvit te

En del vann i tillegg. Hatt ærender i byen i dag og tuslet mye rundt, derfor litt rar middag :)

Skrevet

1 yoplati me cotta cheese i.. 3 knekkebrød med magerost og paprika, 1 nektarin. 1 yoplati e cotta cheese til..

2 knekkebrødd, eggerøre, tomat og agurk, majones..

1 litago milkeshake med sjokis smak, 6 kalkun pølser i brød med ketsup og sennep og agurk miks.. hela kom litt tilig gitt pga allt for lavt blodsukker :(

Skrevet

Frokost: frokostblanding: en vanilje yoplait yoghurt, 50 gram musli, en halv banan, linfrø, blåbærsyltetøy. En kopp te

Middag: 2 store poteter, en laksefilet med urter og hvitløk, smør

Dessert: et eple i biter med splenda og kanel, kaffi

Snack: En neve nøtteblanding, en sjokoladebit, en banan

Kvelds: pannekaker av 1 egg, 1 eggehvite, 4 ss havregryn 1ss grovbakstmel, 2 ss splenda og litt melk. Selvsagt blåbærsyltetøy på

Dessert: 1 kopp lettkakao med en haug marshmallows i :)

Skrevet
Smakte det i dag, kjempegodt, fikk MANGE rare blikk av kollegaer, men de vet jeg alltid må prøve alt uansett. Dette skal jeg ha flere ganger, takk for bra tips :klemmer: Enda noe jeg kan føre på listen over mat og drikke som jeg kan ha kanel på!!! :gjeiper:

:hoppe: Så bra at du likte det! :klem:

Skrevet
Spiser bedre for tiden Kitten, det gjør meg happy=)

Men til poenget mitt - hentet ett tips her inne forleden om å blande inn vaniljekesam i grøten!! SUPERT!!

Jeg er glad du blir happy av at jeg spiser bedre for tiden. :)

Jeg skal prøve vaniljekesam i grøten. :jepp:

:helen: for tips!

Skrevet
Til nå i dag har jeg spist:

Frokost: 1.5 dl smoothie av ananas, mango og pasjonsfrukt blandet med 0.5 dl juice av eple, pære og pasjonsfrukt. Fruktsalat av banan, pære og kiwi. En kopp te med kanel i og 2 glass vann.

Middagsmat: En porsjon couscous med ca 2 ss olivenolje på og en kopp te til dessert.

Jeg har også drukket 1 liter vann utenom måltidene.

Kveldsmat: En Go'morgen yoghurt med vaniljesmak.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...