Gjest maeli Skrevet 24. september 2009 #3742 Skrevet 24. september 2009 ser jeg spiser en go del mer enn mange her inne, så blir litt usikker på om jeg kommer til å klare å gå ned noe særlig... frokost: 2 knekkebrød med kalkun og gulost 10%, 1 yoplati med cotta cheese.. mellom: 1 ferdig nutrilett shake, hunger controll. Lunsj: 3 knekkebrød med gulost 10% og 12 plommer. middag: 1 kyllinglår, 3/4 dels talerken med minimais, tomat, gulerot, agurk, rømmedip med sweet chilli saus i.. kvelds: 1 kyllinglår, 1 talerken med agurk, tomat, paprika, stangselleri, gulerot og minimais samme rømmedippen.. desert: 1 yoplati med cotta cheese.. virker veldig mye da.. hmm..
Chanel.No5 Skrevet 24. september 2009 #3743 Skrevet 24. september 2009 Har spist: Frokost: Havregryn med skummet melk, blåbær og én banan i biter. Lunsj: 2 brødskiver med leverpostei (grovt byggbrød) Middag: Pytt i panne kjøttboller og pasta (og babygulroter + brokkoli). Er dette for mye/lite bra/dårlig? Uten å vite mengde havregryn og størrelse på porsjonen du spiste til middag så synes jeg dette er lite på en dag. Men om dette holder deg mett og gir deg energien du trenger er det ok for deg. Vi er alle forskjellig og det som fungerer for en, kan være helt feil for naboen. Selv ville jeg spist noe mellom frokost og lunsj, mellom lunsj og middag og en kvelds.
Chanel.No5 Skrevet 24. september 2009 #3744 Skrevet 24. september 2009 Hjelp til kostholdplan? Hei, dette tror jeg ikke du kan regne med å få. Du har en tilstand som gjør at det ikke er riktig for oss å komme med noe plan til deg (såfremt det ikke er leger e.l. som skriver her inne). Tror det er best du kontakter en lege for dette. Beklager å skrve dette til deg.
Glynis Skrevet 24. september 2009 #3745 Skrevet 24. september 2009 Rundstykke med pesto, parmaskinke, rødløk og tomat Jordbæryoghurt med müsli Grapefrukt Mango Salat med bønner Rundstykke med brie og parmaskinke Cappuccino Fire knekkebrød med kremost og agurk Melk Eple 200 gram vingummi Fire stykker pizza med mozzarella, spinat og tomat En øl
Chanel.No5 Skrevet 24. september 2009 #3746 Skrevet 24. september 2009 Pms-monster i dag,lyst å spise "hele verden" Ikke mye PMS dag dette forhold til hva jeg kan ha!!
Gjest Skrevet 24. september 2009 #3747 Skrevet 24. september 2009 Ikke mye PMS dag dette forhold til hva jeg kan ha!! Prøver etter beste evne å begrense meg da,men er sulten HELE tiden, og utrolig sur og grinete
Chanel.No5 Skrevet 24. september 2009 #3748 Skrevet 24. september 2009 ser jeg spiser en go del mer enn mange her inne, så blir litt usikker på om jeg kommer til å klare å gå ned noe særlig... Du spsier ikke mye, men mange spiser for lite her inne, altfor lite desverre..
Chanel.No5 Skrevet 24. september 2009 #3749 Skrevet 24. september 2009 Prøver etter beste evne å begrense meg da,men er sulten HELE tiden, og utrolig sur og grinete Flinke du som klarer å begrense deg, det kan ikke jeg skryte på meg, det i tillegg til sur og grinete, bra kombi :gjeiper:
Gjest Skrevet 24. september 2009 #3750 Skrevet 24. september 2009 Flinke du som klarer å begrense deg, det kan ikke jeg skryte på meg, det i tillegg til sur og grinete, bra kombi :gjeiper: PRØVER å begrense meg, i dag spist 4 sjokolader så det går så som så med begrensningene Herlig å være kvinne noen ganger
Chanel.No5 Skrevet 24. september 2009 #3751 Skrevet 24. september 2009 (endret) PRØVER å begrense meg, i dag spist 4 sjokolader så det går så som så med begrensningene Herlig å være kvinne noen ganger Så absolutt herlig , god uskyldning til å spise sjokolade, være sint og grinete Endret 24. september 2009 av Lotte27
The Kitten Skrevet 24. september 2009 #3752 Skrevet 24. september 2009 Det skal bli!! Tror du jeg husket det i dag da. Hehe.. I morra skal jeg smake dette og med sugerør=)
Gjest Gjest_Ebba_* Skrevet 24. september 2009 #3753 Skrevet 24. september 2009 Frokost: 1 grov brødskive m/ brunost Mellom: Noen peanøtter m/ skall Lunsj: 1 skive m/ kaviar&eggerøre 3 striper mørk sjokolade Middag: 2 kjøttkaker, 2 poteter + pasta & saus Kvelds: 2 knekkebrød m/ kaviar/eggerøre 3 striper mørk sjokolade Pluss drikke forskjellige typer te, vann & Farris. Fått tilbake matlysten utover dagen etter å ha vært syk
twinklestar Skrevet 24. september 2009 #3754 Skrevet 24. september 2009 (endret) Synes ikke denne dagen er noe å klage på jeg, du gjorde det rette når middagen ble sen, spiste små mellommåltider for å opprettholde ett jevnt blodsukker!! Takk for svar Nei, var ikke det verste, kun lunsjen som besto av en litt for stor porsjon usunn pasta... som kanskje ikke er det beste hvis jeg skal gå ned noen få kilo... I dag: Frokost: 1 skive rugbrød med avokado og skinke + 3 cherrytomater (1 glass vann) MM: 1 eple (1 boks cola zero) Lunsj: Salat med mango og kongereker mmm... (restaurant) (+ 1 cappucino) MM: 1 kuleis i beger... Middag: Kyllingfilet i kokosmelk med ris (thai - restaurant) (flere glass vann) Igjen ikke den beste middagen, men kunne sikkert vært verre... Og MM mellom lunsj og middag er vel ikke akkurat fremmende for vektnedgang... Middagen ble sen, så dropper kvelds... Endret 24. september 2009 av twinklestar
venus_ Skrevet 24. september 2009 Forfatter #3755 Skrevet 24. september 2009 Hei. Er en jent epå 17 som er 43/168 og har akkurat startet å spise etter anoreksi. Så antar forbrenningen min er nulleksisterende. Trene heller aldri. Noen som vet hvor mye jeg burde spise da for å holde stabil vekt? Spiser vanligvis: Frokost: - 1 grovt knekkebrød med enten ett kokt egg og litt fiskerognpålegg med to agurkskiver og litt spinat. - Eller ett grovt knekkebrød med salat, tomatskive og agurkskive på Mellom: - 4 cherrytomater eller ett eple eller noe frukt Lunsj: - Om jeg spiste eple blir det kanskje en cherrytomat. - En boks (110g) makrell i tomat Middag: Halv kyllingfilet/100 g fisk. Noen bunter brokkoli eller noen annen grønnsak. Kvelds: - Kanskje ett eple om jeg blir sulten. Ellers drikker jeg gjerne noen kopper kaffe/te iløped av dagen. Er dette greit? Virker som rundt det samme som alle andre spiser her inne. Og hvorfor er det bedre å spise havregrynsgrøt istede for knekkebrød? Hjelp til kostholdplan? Enig med Lotte om at du bør kontakte en lege/ernæringsfysiolog for å få lagd en ordentlig kostholdsplan som passer for deg. Jeg mener at du godt kan spise litt mer til frokost, evt et ekstra mellommåltid om du er av de som ikke orker å spise så mye på morgenen. Lunsjen ser bra ut med tanke på at det er proteiner og sunt fett i makrell, men kanskje du kan ha makrellen på en brødskive? Middagen kan du også øke i mengde, spis en hel kyllingfilet, og ha enten mer grønsaker eller ris(byggris er kjempegodt) eller quinoa. Og hva med litt mer til kvelds? Noen favoritter hos meg er mager vaniljekesam med melon, mandler og litt havregryn eller 50/50 med cottage cheese og kesam med bananbiter og kanel Du har et bra utgangspunt til en bra dag mtp mat, men bør øke mengden. Vil påpeke at jeg ikke har noen kompetanse innen dette, bare sunn fornuft
Gjest nattevakt Skrevet 24. september 2009 #3756 Skrevet 24. september 2009 Dette har vært en litt rar dag, i og med at jeg har sovet mesteparten og skal være våken til imorgen tidlig så da blir kostholdet også noe annerledes.. Tidlig idag: All bran med ekstralett melk og multeyoughurt Senere: Grovt rundstykke med ost, skinke og cherrytomat + 1 eple og noen striper smash sjokolade Skal spise mer og har med meg: Noe frukt, 1 rundstykke av samme type som tidligere idag, 1 skyr med vanilje/skogsbær Melkedrøm sjokolade(jobber svært sjeldent natt så unner meg noe usundt da) Er dette greit? Hva gjør andre som jobber netter?
Sekretæren Skrevet 24. september 2009 #3757 Skrevet 24. september 2009 Dette har vært en litt rar dag, i og med at jeg har sovet mesteparten og skal være våken til imorgen tidlig så da blir kostholdet også noe annerledes.. Tidlig idag: All bran med ekstralett melk og multeyoughurt Senere: Grovt rundstykke med ost, skinke og cherrytomat + 1 eple og noen striper smash sjokolade Skal spise mer og har med meg: Noe frukt, 1 rundstykke av samme type som tidligere idag, 1 skyr med vanilje/skogsbær Melkedrøm sjokolade(jobber svært sjeldent natt så unner meg noe usundt da) Er dette greit? Hva gjør andre som jobber netter? Jobber natt. Er på jobb nå, by the way. Jeg passer på å få i meg et skikkelig måltid før jeg drar hjemmefra, typ middag. Magen min er litt rar om natta, den er ikke like mottagelig for tung mat, som den er på dagen, men det er likevel viktig for meg å ikke bare spise frukt og andre karbs. Jeg har det bedre på natta om jeg er flink til å spise proteiner, og for min del blir det den lettvinte varianten, nemlig proteinbarer og shake. Har også litt musli og melk stående. Kesam og youghurt er også digg å spise om natta. Og siden jeg ikke drikker kaffe, (rare greier, jeg er jo den kaffekjerringa på dagen), så har jeg med meg FRES
Gjest Gjest_Siri_* Skrevet 25. september 2009 #3758 Skrevet 25. september 2009 Når jeg jobber natt spiser jeg noe av det samme som deg på på jobb, men har alltid et varmt middagsmåltid på kvelden et par timer før jeg går hjemmefra. Føler det er nødvendig når man skal ha en så lang natt!
Gjest Gjest_Marlen_* Skrevet 25. september 2009 #3759 Skrevet 25. september 2009 Jeg skal ikke si noe om hvor mye du skal spise (du skal uansett ikke holde stabil vekt, men gå opp noen kilo) - men det du har skrevet her er ikke det samme som andre spiser her inne. Ett knekkebrød har nesten ingen kalorier, en halv kyllingfilet er ingenting, og eple til kvelds er jo heller ikke noe. Havregrøt har masse næring, særlig hvis den blir laget med litt melk/soyamelk og man har bær på. Det er uansett absolutt ikke greit. Hva er grunnen til at lunsjen bare er makrell i tomat, middagen ikke har noen karbohydrater og du ikke har kveldsmat? Prøver ikke å være frekk eller noe, det er et ærlig spørsmål for å rette på tankeprosessen din som helt klart er på feil spor. Takk for svar. ^^ Vel, syns jeg spiser kanskje litt lite, men egentlig så spiser jeg vel rundt det samme i mengde som alle andre her inne. syns alle spiser ett knekkebrld til frokost og bare en rundstykke til lunsj eller noe. Hmmm.. Tror ikke jeg er spesielt småspist.... Må vel få hjelp av lege, men takk^^
Hoppeslott Skrevet 25. september 2009 #3760 Skrevet 25. september 2009 I går: Frokost: 2 rundstykker med bringebærsyltetøy og banan, en kopp te Frokost-dessert: 6 smågodtbiter Lunsj: 2 rundstykker uten noe på, et olivenrundstykke Snacks: 4 twist, litt honningmelon, en kopp te, en kopp kaffi Middag: 1 laksefilet med urter og hvitløk, 2 poteter, smør Kvelds: et eple i biter med splenda og kanel, en kopp lettkakao, en yoplait vanilje yoghurt. Hvor brune tenner får en egentlig av denne digre mengden te og kaffi pr dag? Er en ny dille jeg har nå om høsten, så jeg er spent på resultatet.
Fremhevede innlegg