Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Sov aaalfor lenge idag, fikk nærmest sjokk nok jeg så på klokka (nesten 13.00)! :ler:

- I grillpølse, 2 baconskiver med en neve pommefrites. Litt grillkrydder på.

En neve sukkerbønner og en pasjonsfrukt.

- Wasa knekkebrød, den med gressløk smak. Heter vel egentlig Wasa Sandwich. Skyr (nå skal jeg prøve den med bringebær og granateple).

Et glass blåbær og drue juice fra Nora.

Mye vann igjennom dagen.

Føler det ble veldig lite mat idag, men jeg blir så usikker når jeg bommer på middagen. Ja, jeg prøver å gå ned noen kilo. Kom gjerne med kommentarer på hva jeg spiser.

Nå har jeg aldri satt meg inn i slankekosthold, men jeg syntes dette ser ganske lite og "feil" ut. Feil i den forstand at pølse, bacon og pommesfrites har mange kalorier i forhold til volum (om du skjønner) og lite vitaminer. Prøv og få inn mer frukt og grønt, og kanskje noen flere små måltider (men er kanskje ikke så lett når man sover til kl 13. :ler:). Uansett, så ville jeg spist noe mer i dag om jeg var deg.. men hva vet vel jeg :sjenert: :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nå har jeg aldri satt meg inn i slankekosthold, men jeg syntes dette ser ganske lite og "feil" ut. Feil i den forstand at pølse, bacon og pommesfrites har mange kalorier i forhold til volum (om du skjønner) og lite vitaminer. Prøv og få inn mer frukt og grønt, og kanskje noen flere små måltider (men er kanskje ikke så lett når man sover til kl 13. :ler:). Uansett, så ville jeg spist noe mer i dag om jeg var deg.. men hva vet vel jeg :sjenert: :gjeiper:

Middagen idag ble veldig feil, det er jeg klar over. Jeg er hjemme hos foreldrene mine idag, siden jeg våknet sent orket jeg bare ikke å begynne å lage min egen middag. Så jeg valgte heller å spise mye mindre! :) Sånne tilfeller vil dukke opp senere også, så får bare gjøre det beste ut av det. Ellers så passer jeg på at middagen innholder grønnsaker. Frukten er av og til vanskelig, men forsøker så godt jeg kan å spise ett eller annet løpet av dagen. Takk for svar, Aurela! :)

Burde kanskje spist mer idag, ja. Holder på å spiser nå, så tviler på jeg blir mer sulten senere.

Gjest Gjest_Ella_*
Skrevet

Frokost:

To rugsprø med ost/kaviar ost/skinke/salat/tomat/agurk

Halv banan i biter/kanel/rosiner/mandler

Lunsj:

En skive rugbrød (volkornbrot) med skinke/agurk/salat/tomat

Gulrot, nektarin, eple, aprikosyoughurt

Mellom:

To rugsprø med philadelphia smøreost/salat/tomat

Nektarin i biter/kanel/rosiner

Middag:

Fiskegrateng med kokt brokkoli, blomkål og gulrot

Drikke:

Vann, 1 kopp kaffe, 2 kopper te, 1 kopp "slanke-kakao" ;)

Skrevet (endret)
Burde kanskje spist mer idag, ja. Holder på å spiser nå, så tviler på jeg blir mer sulten senere.

Virker på meg at du spiser vanlig mat, ser selv hvor du kunne gjort endringer, gjør de og det er bra, bare fortsett med dette!.

Men må bare spørre - var pommes fritten og pølse middag eller frokost? Det stod først i oppsummeringen din, derfor jeg spør. :spise:

Endret av Lotte27
Skrevet

2 kopper kaffi

2 glass vann

1 knekkebrød med kaviar

En liten kopp med havregryn

En hel paprika

Et glass pepsimax.

Skrevet (endret)
Et stort stykke kake :sjenert:

trening

Hmmm... Tenker den ene veier opp mot den andre jeg :jepp:

Endret av Lotte27
Skrevet
Hmmm... Tenker den ene veier opp mot den andre jeg :jepp:

Tja, om den gjør det er en ting, men det som er sikkert er at den veier opp for at jeg var på skolen 07.50 i dag for å lese anatomi, to og en halv time før vi egentlig startet.. Så det var ren nytelse og belønnelse der ;)

Skrevet

3 knekkebrød

halv avocado

ferskpresset appelsinjuice

1 bolle

3 pannekaker med sukker

en del glass vann

ikke så veldig sunt i dag, men jeg er syk så bryr meg ikke :P

Skrevet
2 kopper kaffi

2 glass vann

1 knekkebrød med kaviar

En liten kopp med havregryn

En hel paprika

Et glass pepsimax.

Prøver du å sullte kroppen din?? Håper du nettopp stod opp for dette er tilsammen kun ett lite måltid eller to mellommåltider!!

Skrevet
Tja, om den gjør det er en ting, men det som er sikkert er at den veier opp for at jeg var på skolen 07.50 i dag for å lese anatomi, to og en halv time før vi egentlig startet.. Så det var ren nytelse og belønnelse der ;)

Da er den så absolutt veid opp!! :jepp:

Skrevet
Prøver du å sullte kroppen din?? Håper du nettopp stod opp for dette er tilsammen kun ett lite måltid eller to mellommåltider!!

Også spist en pølse som jeg glemte å føye opp.

Nei, prøver overhode ikke å sulte kroppen min. Har bare glemt å spise i dag, og har slutta å få "sultfølelse"

Skrevet (endret)
ikke så veldig sunt i dag, men jeg er syk så bryr meg ikke :P

Enig! :tommelsmil:

Sykdom er hardt som det er og da skal vi gjøre det vi kan for å føle oss bedre !!

Endret av Lotte27
Skrevet
Også spist en pølse som jeg glemte å føye opp.

Nei, prøver overhode ikke å sulte kroppen min. Har bare glemt å spise i dag, og har slutta å få "sultfølelse"

Du får lære kroppen å bli sulten igjen med å spise regelmessige måltider i løpet av dagen. Gjern 4 hoved -og 2 mellommåltider, hjelper ikke å glemme å spise.. Kroppen venner seg fort til å få regelmessig næring. Prøv, se at det vekker liv!!

Skrevet
Virker på meg at du spiser vanlig mat, ser selv hvor du kunne gjort endringer, gjør de og det er bra, bare fortsett med dette!.

Men må bare spørre - var pommes fritten og pølse middag eller frokost? Det stod først i oppsummeringen din, derfor jeg spør. :spise:

Hehe, det var nok middagen min. Sent oppe, da blir det ofte slik...! :ler:

Skrevet

I går:

Frokost: 2 grove skiver med bringebærsyltetøy og banan

Lunsj: En yoplait yoghurt med pæresmak, et eple, en alpenbar, kaffi

Middag: En pizza originale med skinke og sjampingjong (rimi-tilbud)

Snacks: litt agurkbiter

Kvelds/nattmat: Skyr

I dag:

Frokost: Asiatisk restaurant - kylling med cashewnøtter og grønnsaker (lunsjmenyen :D)

Mellom: 1,5 kindersjokolade, en kopp lettkakao, en havreflan og to twist, kaffi, spekeskinke

Middag: Laks og poteter

Dessert: En god del sjokoladepudding med vaniljesaus :D

Skrevet

- En cappuccino.

Frokost: En skive ingers rugbrød med makrell i tomat og lettmajones. En lett blå¨bæryoghurt med 4korn. Et glass skummet melk.

- En dobbel iskaffe latte.

Lunsj: To polarbrød frørik med skinke og lett gulost.

Mellom: En kindersjokolade og en halv pose energitrigger.

Middag: Stroganoff med ris.

- Et lite glass iskaffe dobbel latte.

Skal ha to fullkorn speltkjeks med mager prim og en kopp rooibos te nå.

Skrevet

Ser ut som Skyr har blitt populært allerede, mange av dere som spiser det :)

* Mangojuice

* En liten skål müsli med nøtter og rosiner

* Nektarin og en gul kiwi

* 3 rugknekkebrød; to med philadelphiaost og ett med avokado / tomat

* Litt rester av gårsdagens chana masala, med ris

* Fridays: kyllingquesadilla uten kylling ;) Med diverse grønnsaker, guacamole og pico de gallo.

* 1/2 Tuplasjokolade

Skrevet

Frokost: Et knekkebrød med gulost, appelsinjuice

Lunsj: Et knekkebrød med gulost, et med brunost

Mellom: En gulrot

Mellom: Noen non stop (ca 10)

Middag: 6 stykker av en pizza originale, saft

Snacks: En bit toblerone, noen non stop, tre små kjeks

Kvelds: Blir et knekkebrød med skinke

Dette har vært en såkalt "deppedag" så det ble litt trøstespising.

Skrevet (endret)

- Skinkesalat med litt feta og krutonger. En dæsj med fransk dressing (sånn oljedressing).

- En skål med fullkornspasta og kyllingkjøttdeig med moste tomater som saus med forskjellige grønnsaker (løk, gulrot, champingong, hvitløk). Toppet med en spiseskje hjemmelaget goucamole.

Et grønt eple.

- En skive 100 % fullkorns polarbrød med laks og et glass skummet melk.

Mye vann. Ahh, glemte at jeg har gomlet i meg en halv pakke Läkerol også...

Endret av Lilandry
Skrevet
Ser ut som Skyr har blitt populært allerede, mange av dere som spiser det :)

Så absolutt er vinner her inne, skal kjøpe selv i morgen, glemmer det konstant.. Etter alt snakket om det her inne så ser jeg ingen annen utvei enn å prøve selv!!

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...