Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Helt normat å ikke ha sultfølelse ved sykdom, men da kan en heller spise litt anderledes bare for å friste sansene litt. Unne seg noe en er glad i siden inntaket generelt blir lavt uansett!!

Haha, det har jeg vært veldig flink til! Skrev i morges svar på hva jeg hadde spist i går (i denne tråden), og der var det bare drittmat. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er bare noen dager siden de kom så ikke så rart om du ikke har sett de. Konsistensen er litt som kesam og smaker som yoghurt :)

Mmmm.. Det kan jeg like.. Hvilke butikke har de ?

Skrevet
Haha, det har jeg vært veldig flink til! Skrev i morges svar på hva jeg hadde spist i går (i denne tråden), og der var det bare drittmat. :sjenert:

Så det, men som du sikkert ser selv så blir summen ikke store tallet siden du spiste kun det og ikke 5 store måltider i tillegg.. Skjønner du hva jeg mener?

Skrevet
Så det, men som du sikkert ser selv så blir summen ikke store tallet siden du spiste kun det og ikke 5 store måltider i tillegg.. Skjønner du hva jeg mener?

Ja, men til syvende og sist er det jo bedre med 5 store måltider hvis jeg får i meg næringsrik mat, enn 1 stort drittmåltid. Men når man er syk, tenker man gjerne ikke så mye over kaloriinntaket. I hvert fall ikke jeg.

Skrevet

Frokost: En halv grov baguett med gulost, appelsinjuice

Lunsj: En halv grov baguett med skinke og salat

Mellom: En banan

Mellom: En kroneis jordbær

Middag: Kyllingfilet i currysaus, grønnsaker

Kvelds: To kanelknekkebrød med gulost, te

Skrevet
Ja, men til syvende og sist er det jo bedre med 5 store måltider hvis jeg får i meg næringsrik mat, enn 1 stort drittmåltid. Men når man er syk, tenker man gjerne ikke så mye over kaloriinntaket. I hvert fall ikke jeg.

Under sykdom er all næring bra næring, selvfølgelig finnes det "sunnere" mat, men det får vente til hverdagen og matysten er tilbake!!

Skrevet
Kvelds: To kanelknekkebrød med gulost, te

Smakt brunost på disse knekkebrødene? Men litt jordbærsyltetøy..

Skrevet
Mmmm.. Det kan jeg like.. Hvilke butikke har de ?

Jeg har sett de på Ica, Kiwi og Centra hittil.

Skrevet
Jeg har sett de på Ica, Kiwi og Centra hittil.

Centra eksisterer ikke i Beren, men skal se på Kiwien tenker jeg!! Tanx=)

Skrevet (endret)

Frokost:

2 grove brødskiver med honning

Lunsj:

2 bananer

1 halv liter eplejuice

Middag:

Flatbiff

Hvitløksmarinerte ovnsbakte mandelpoteter

Salat

Kvelds:

2 yoplait dobbel 0% vanilje med havregryn, kanel og eplebiter i.

Og ja, druer har jeg også spist i kveld.

Endret av *Numi*
Skrevet (endret)

Frokost: En porsjon havregrøt kokt på melk, og en kopp kaffe.

Lunsj: To pitabrød margarin og en kopp varm drikkebuljong. (kjempesunt :ironi: )

Middag: En porsjon fullkornspasta med kjøttdeig og tomatsaus.

Kveldsmat: En banan, et eple, en kiwi og en håndfull druer + en kopp kirsebært.

Endret av The Kitten
Skrevet

Frokost: rakk ikke

Lunsj: 3 brødskiver med ost og skinke + 2,5 dl smoothie og kaffe

Etter jobb: 2 ostesmørbrød + 1 hjemmebakt muffins

Middag: Lasange-rester fra i går (ble så sulten at jeg ikke tok meg tid til å varme den opp, og ble kvalm)

Skrevet

I går:

Frokost:

Havregrøt og appelsinjuice

Lunsj:

Baguett med mye grønt!

Middag:

Sushi :sikle:

Kvelds/mellommåltider:

Banan

Appelsin

Pære

Skrevet

Hittil:

* Ferdigkjøpt smoothie av banan, jordbær, rabarbra...

* En skål müsli med nøtter

* Smoothie av en banan, en nektarin, en neve frosne bringebær, appelsinjuice, naturell yoghurt, en ss linfrøolje

* Et (vegetar)pizzastykke

Snart middag: tortillalefser med kidneybønnestuing, pico de gallo, guacamole og masse grønt

Skrevet (endret)

Det første jeg tenkte på idag, var Skyr! :ler: Etter å ha lest om den her. Så idag ble det første gang jeg smakte på den, synst den var kjempe god! :) Det var den med vanilje og skogsbær jeg smakte, men må prøve ut de andre og.

- Skyr og en banan.

Cevita appelsinjuice (den er så frisk og god)!

En neve sukkererter fra Bendit.

- Findus sin blanding; Bladspinat, paprika & sukkererter. Laksefileèt Sweet Chili.

- Wasa knekkebrød, den med gressløk.

- Skyr (må bare smake den med jordbær og granateple også)!

Ble ikke fullt så mye vann idag, men noen glass ble det.

Endret av Lilandry
Skrevet
Det var den med vanilje og skogsbær jeg smakte, men må prøve ut de andre og.

Damnit.. Glemte helt å kjøpe... Kanskje jeg skal prøve denne først, du overbeviste meg her=)

Skrevet
Damnit.. Glemte helt å kjøpe... Kanskje jeg skal prøve denne først, du overbeviste meg her=)

Anbefaler den med bringebær :)

Skrevet
Lunsj: To pitabrød margarin og en kopp varm drikkebuljong. (kjempesunt :ironi: )

Er dette så vedig usunt da? Du mener pitabrød med margarin? Spiser ofte pitarød selv, kjempegodt om du smører philadelfiaost på, kan ha hvitost på, skinke, brunost, ja, det meste av pålegg. Laget pitapizza forleden. Kjempegodt, 2 pitabrød som jeg smurte tomatpurrè på, mais, karbonadedeig, litt rødløk og hvitost på toppen og inn i ovnen noen minutter (kjøttet var allerede stekt!) servert med salat til=)

Skrevet
Hittil:

* Ferdigkjøpt smoothie av banan, jordbær, rabarbra...

* En skål müsli med nøtter

* Smoothie av en banan, en nektarin, en neve frosne bringebær, appelsinjuice, naturell yoghurt, en ss linfrøolje

* Et (vegetar)pizzastykke

Snart middag: tortillalefser med kidneybønnestuing, pico de gallo, guacamole og masse grønt

* Middagen ble da: 1 og 1/2 tortillalefse med guacamole, pico de gallo, kidneybønnestuing og diverse salatgreier: oransje tomater, grønn salat, rød paprika, agurk, nykokt mais

* Et glass mangojuice

* En sitronkarums

Skrevet

Vi hadde vist litt like tanker til middag vi! Jeg hadde ikke ren bønnestuing da, siden jeg ikke har prøvd det før og det er litt skummelt å bare bruke bønner i taco, men brukte en boks kidneybønner (sånn halvmost) og en pakke kjøttdeig.. Tror faktisk jeg var inspirert av oppskriften din og hadde den i bakhodet. Neste gang blir det kanskje bare med bønner :)

Frokost:

To rundstykker og appelsinjuice

Lunsj og mellom:

To rundstykker

En banan

En veldig saftig appelsin

En pære

Middag:

Taco med svine- og kalvekjøttdeig, bønner, salat, tomat, agurk og mais

Etter trening:

En banan

Gjest