Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Så bra :) Tror jeg også må lage de i helgen!

Signerer den! Blir muffins på meg også!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 dl drikkeyoghurt

2 kopper grønn te

1 lite beger vanlig yoghurt etter trening

1 banan

yoghurtnøtter x 5

vitaminbjørner x2

MATLEI.......!

Om dette er alt du har spist på en dag så ser jeg at du er matlei, ingenting som frister mer enn annet? Kanskje om du kjente matlukt gjennom middag/bakst hadde hjupet på?

Gjest Gjest_Jente24_*
Skrevet

Frokost:

1 kopp grønn te

1 liten skål frokostblanding m/ Cultura

1 knekkebrød m/ ost

Mellom:

1 lite eple

Lunsj:

1 kopp grønn te

1 Atkins-bar

2 Fiberrik m/ pesto/ost

Middag:

1 liten skål pasta & tunfisk m/ pesto

2 lomper m/ brunost

Kvelds:

1 kopp sort te m/ litt melk & splenda

2 lomper m/ brunost

2 - " - m/ ketchup/hvitost/grillkrydder

+ 1 kopp hvit te

Pluss vann! :o)

Skrevet
Blir nok enda mer trøstespising etterhvert, for når man har fått kneskålen ut av ledd er det lov å synes litt synd på seg selv.

Kos deg du, med god grunn også.. :klemmer:

Skrevet (endret)

Frokost: Havregrøt med kanel, lett syltetøy og 1/3 av en banan.

Lunsj: 1 vita hjertego' rundstykke med kavli lettost og tomat/agurk/paprika.

+ et eple

MM: Cherrytomater og en gulrot

Middag: Grønnsakswok med quornfilet

Kvelds/kino: Nutrilettbar og lakerol + 1/2 eple

Endret av paintarainb0w
Gjest Gjest_Lotte_*
Skrevet

Frokost: Rakk ikke frokost, tok med meg en Snickers :sjenert:

Mellom 1: (veldig sulten pga frokost) 7 skiver med banan og sukker og tre kopper kaffe

Mellom 2: ikke så sulten, hentet meg noe i skjokolademaskinen og 2 kopper kaffe

Lunsj: Tre bananer og to avokadoer

Middag: 2 stk Gorbies, 0,5l cola LIGHT

Kveldsmat: 2 kopper kaffe

nattmat: 2 stk joghurt (risgrøt)

Trenger litt kommentarer til denne, noe jeg bør endre på for å gå ned i vekt?

mvh Lotte

Skrevet

mvh Lotte

Tja, jeg ville ihvertfall startet med å kutte ut sukkeret på bananskivene og avstått fra å la meg friste av sjokolademaskinen. Snickers til frokost er vel heller ikke veldig gunstig med tanke på vektnedgang.

Spiser du en balansert og sunn frokost er det også lettere å avstå fra å skeie ut med 7 brødskiver som mellommåltid. Det syntes jeg hørtes ekstremt mye ut.

Gjest Gjest_Lotte_*
Skrevet
Tja, jeg ville ihvertfall startet med å kutte ut sukkeret på bananskivene

Men banan er ikke noe godt hvis du ikke har en del sukker på.. :S

SKal jeg heller spise eple og nugatti da? sånn som jeg gjorde før? det er mer usunnt enn banan og sukker!

Fortsetter med det jeg pleier å spise.. Vil helst ha svar fra noen som har greie på det de snakker om...

Mvh Lotte

Skrevet

Dagens:

Frokost: Havregrøt av 1 dl havregryn, med linfrø, rosiner og splenda, en kopp lett-solbærtoddy

Lunsj: 2 polarbrød, et med leverpostei og majones og et med jorbærsyltetøy, 2/3 stratos (45grams)

Snacks: En pakke lackerol

Middag: Stor porsjon bolognese gryterett, fanta eple og pære light brus

Dessert: Tinte jordbær med splenda på, en neve chips

Mellom: 1/2 egg, 6 tynne skiver vannmelon

Kvelds: En porsjon bolognesegryte igjen, pluss to loffskiver.

Mett! :D

Skrevet
Så bra :) Tror jeg også må lage de i helgen! For min del er bananen der bare for å gjøre de litt søtere, ikke for å ha banansmak :)

Jeg syntes ikke det ble for mye banansmak, tok en ekstra for å få de søtere. Derfor jeg tok rismelk også. Sinnsykt gode :sikle: Og så brukte jeg skogsbærmix i steden for blåbær, for det hadde de ikke på butikken. Nam-nam-nam!

Men, de klistret seg veldig til formene. Noen tips for det? :)

Skrevet
Fortsetter med det jeg pleier å spise.. Vil helst ha svar fra noen som har greie på det de snakker om...

Mvh Lotte

Ingen grunn til å være frekk Lotte. Dette er ikke et rom for å spre misnøye. Ingen av oss er faglærte. Hvis du vil ha råd fra noen med diplom foreslår jeg at du tar en tur til en ernæringsfysiolog eller kostholdsekspert.

Det er i allefall ikke greit å henvende seg til mennesker på den måten du nettopp gjorde, spesielt når noen forsøker å hjelpe deg. Tror ikke du hadde likt å bli snakket til på den måten selv. Så skal du være i denne tråden, er det fint å legge om tonen. Det tror jeg du får til hvis du legger godviljen til.

Hvis du lar bananen være mer moden blir det mer smak i den, kanskje du kan kutte ut sukkeret da. Verdt et forsøk?

Gjest Stjernedryss
Skrevet

SKal jeg heller spise eple og nugatti da? sånn som jeg gjorde før? det er mer usunnt enn banan og sukker!

Mvh Lotte

Det med sukker er en vanesak. Dersom du er vant til at ting skal være veldig søtt må du ha sukker på bananen. Prøv å tvinge deg selv til å spise mindre sukker, etter hvert vil du foretrekke uten sukker for at det ikke skal bli for søtt. Jeg er i utgangspunktet sukkeravhengig, men jeg har lært meg til å spise musli uten sukker (men gjerne noen rosiner eller banan i). Ellers vil jeg ikke anbefale å pøse på med frukt når man skal gå ned i vekt. Tre bananer kan byttes ut med en grov skive med brød f.eks.

Skrevet

I går:

Frokost - ett egg

Lunsj - to knekkebrød med lettost

Mellom - nektarin

Middag - 100 g potetmos

Skrevet
Jeg syntes ikke det ble for mye banansmak, tok en ekstra for å få de søtere. Derfor jeg tok rismelk også. Sinnsykt gode :sikle: Og så brukte jeg skogsbærmix i steden for blåbær, for det hadde de ikke på butikken. Nam-nam-nam!

Men, de klistret seg veldig til formene. Noen tips for det? :)

Sikkert gode med andre typer bær også ja :) Spiser de som frokost og lunsj jeg, så vil ikke ha de så veldig søte, bare litt, men det er jo smak og behag :)

Har ikke noen bedre tips enn å smøre de godt. Kanskje drysse litt mel nedi også.

Skrevet
Frokost: Rakk ikke frokost, tok med meg en Snickers :sjenert: Her må du droppe sjokolade, ingen god start på dagen. Om du har dårlig tid, ta med deg en yoghurt eller noen frukt istedet. Går like raskt. Om du vet du ofte har dårlig tid om morgenen kan du lage klart frokost kvelden før.

Mellom 1: (veldig sulten pga frokost) 7 skiver med banan og sukker og tre kopper kaffe. Altfor mye karbohydrater! Om du trenger så mye mat her bør du ihvertfall bytte det ut med noe mer proteinrikt, evt proteinrikt pålegg. Om du trenger masse sukker på for å ha banan på skiva, så bør du finne en annen type pålegg. Hva med skinke eller makrell i tomat?

Mellom 2: ikke så sulten, hentet meg noe i skjokolademaskinen og 2 kopper kaffe Her bør du også velge bort sjokoladen. Foreslår yoghurt eller noe frukt her også. For å gjøre det litt mer spennende kan du feks ha med smoothie hjemmefra.

Lunsj: Tre bananer og to avokadoer Greit måltid, men synes du generelt får i deg for mye karbohydrater i forhold til proteiner, så hva med å bytte ut bananene med noe annet? Avokado er bra, og inneholder mye sunt fett.

Middag: 2 stk Gorbies, 0,5l cola LIGHT Om du vil ha ferdige middager så finnes det bedre alternativ enn Gorby's. To gorby's inneholder rundt 700 kcal. Og du får i deg altfor lite viktige næringsstoffer på så mange kcal.

Kveldsmat: 2 kopper kaffe

nattmat: 2 stk joghurt (risgrøt) Mener du rislunsj? Igjen er det veldig mye karbohydrater (i form av sukker her). Foreslår melon og banan med mager vaniljekesam istede.

mvh Lotte

Skrevet

F: En skive med hvitost på

L: En hjemmebakt skillingbolle og en halv kopp kaffe med melk

Til middag blir det en porsjon semulegrøt, og til kvelds en skive og et knekkebrød.

Litt lite mat i dag ser jeg nå når jeg har skrevet det ned, men det kommer seg vel etterhvert. Skal spise litt godteri senere på kvelden. Best å spare kaloriene til da.

Skrevet

Etter en lang sommerferie med lite KG kommer jeg tilbake hit :)

Frokost:

Havregrøt med kanel og sukker

Mellom:

Eple

Lunsj:

Fire skiver valnøttbrød med salami og leverpostei (hver for seg altså) med tomat på toppen.

Middag blir:

Thai Red Curry (noe uncel bence lignende glass) med kylling, ris, naanbrød og kanskje litt brokoli ved siden av om den ikke er blitt dårlig..

Skrevet

Frokost: Et grovt rundstykke med skinke, en grapefrukt, appelsinjuice

Lunsj: To sjokoladeboller

Mellom: En pære, rosiner, noen sjokoladekjeks

Middag: Chili con carne

Kvelds: Yoplait dobbel 0 % En sjokoladebolle, og så blir det kanskje litt is

Det blir vel også et måltid senere i kveld, i forbindelse med noen smertestillende.

Hm, jeg kan ikke fortsette sånn som dette, spesielt ikke siden jeg ikke får beveget meg noe særlig.

Skrevet

Mvh Lotte

Jøss, jaja. Da får du heller snakke med en ernæringsekspert da. Selv om de fleste skjønner at man bør kutte bra ned på sukker for å gå ned i vekt. Jeg prøvde, som Stjernekyss også sa, bare å hjelpe. Men det tror jeg ikke jeg gidder mer.

Skrevet (endret)

Frokost (Veldig sen, sov lenge i dag):

2 grove brødskiver med honning

1 glass melk med O'Boy

Middag:

3 pizzabiter. Rester fra i går.

Mellom:

3 safarikjeks

Kvelds:

Blir nok noen epler med vaniljekesam og kanskje en bolle med yoplait dobbel 0% og havregryn.

1 glass solo og kanskje noen biter sjokolade

Endret av *Numi*
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...