Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

* Ferdigkjøpt smoothie av jordbær, rabarbra og banan

* To rugknekkebrød

* En fersken, et eple og en sitronkarums

* En brødskive med nylaget eplemos

* En bolleaktig sak med cottage cheese og aprikos-fyll

* Rester av gårsdagens cottage pie (omtrent som denne, men med kikerter, og ferske tomater i stedet for hermetiske)

* Økologisk appelsinbrus, og marsipan + sjokolade :nigo:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
I går:

Frokost - ett egg

Lunsj - to knekkebrød med lettost

Mellom - nektarin

Middag - 100 g potetmos

Du bør seriøst prøve å få i deg mer mat..

Skrevet
Fortsetter med det jeg pleier å spise.. Vil helst ha svar fra noen som har greie på det de snakker om...

Mvh Lotte

Om du ønsker at vi skal hjelpe deg og komme med tips så ville jeg hatt en litt annen holdning..

Bananer er forresten helt super uten sukker da, det er en meget søt frukt og inneholde allerede endel sukker gjennom fruktsukkeret i den. Men om du MÅ ha sukker på den så ville jeg kuttet den ut istedenfor, funnet noen andre typer frukt du kan spise uten ekstra sukker på...

Skrevet
Hm, jeg kan ikke fortsette sånn som dette, spesielt ikke siden jeg ikke får beveget meg noe særlig.

Jeg mener at du ikke skal tenke som dette nå. Kroppen trenger næring til å heale skaden din. Du vet med deg selv at aktiviteten tar seg godt opp gjen når du frisk og fin! Tenk på dette som en restitusjon og det har vi alle godt av! Enten vi gjør det gjennom planlagt treningspause, ferie eller ved skade/sykdom. Viktig er det uansett og du skal vite at litt pause fra trening og aktivitet er helt NORMALT og du komme raskt tilbake i form!! :klemmer:

Skrevet
Jeg syntes ikke det ble for mye banansmak, tok en ekstra for å få de søtere. Derfor jeg tok rismelk også. Sinnsykt gode :sikle: Og så brukte jeg skogsbærmix i steden for blåbær, for det hadde de ikke på butikken. Nam-nam-nam!

Vurderer om jeg skal lage noen med blåbær og prøve noen med jordbær.. ??

Skrevet

Kan tenke meg de er skikkelig gode med bringebær.

Skrevet

- En cappuccino.

Frokost: Kantaloupemelon og banan med mager vaniljekesam og litt havregryn. Et glass appelsinjuice.

Lunsj: To skiver ingers rugbrød med philadelphia light og westfalerskinke.

- En halv iskaffe dobbel latte.

Mellom: En skyr med skogsbær- og vaniljesmak.

Middag: Chicken tandoori med jasmineris.

Lørdagskos: En stratos, chilinøtter og en farris bris.

Tror det bare blir et glass melk senere.

Skrevet
Kan tenke meg de er skikkelig gode med bringebær.

Kommer uansett til å lage meg ett par med sjokoladepulver i røren (de 3 siste), tenker det blir en supersøt muffins til kaffekos=)

Skrevet

Go for it! Var sinnsykt godt med skogsbær :)

Frokost: Grovt brød med avocado og tomat + appelsinjuice

Lunsj: Grovt brød med paprikahummus (SYKT godt, oppskrift på sidene til Frosk) og agurk + kaffe med litt melk

Mellom: Banan

Mellom 2: Energibar (Sånn klissete korn med litt tørket frukt og nøtter innimellom)

Middag: Sitronpeppermarinert ørret med ovnsstekte poteter og salat (Sinnsykt godt)

Kinogodt: Heksehyl og sur jordbærstang

Dessert til middagen (som ble så sen at pausen mellom hovedrett og dessert ble en hel kino :fnise: ): blåbær og plommekake :sikle:

Kveldsmat: Grovt brød med paprikahummus, agurk og eplejuice :)

Spist VELDIG mye godt i dag :)

Skrevet (endret)
Spist VELDIG mye godt i dag :)

Kommer til å leke meg litt med de muffisene, prøve litt forskjellig=)

God mat på deg i dag ja!!

Endret av Lotte27
Skrevet
Mellom: En skyr med skogsbær- og vaniljesmak.

Hvordan var den?

Skrevet
Hvordan var den?

Ikke så god som jeg håpte. Men har hørt at en med brinegbær og granateple skal være god.

Skrevet

Aiai, mye snop i dag. Lørdag jo :)

Frokost: 50 g firekorn med 1 yoplait 0.0% og et halv eple, en kopp lettkakao

Mellom: 11 smågodter, en del kakedeig. (hihi)

Lunsj: 100 g hvit melkesjokolade (og jeg som trodde man ikke fikk hvit sjokolade i vanlige butikker, meget farlig oppdagelse...), en liten skål chips

Middag: To poteter, en fiskekake, stekt med grillkrydder over, pluss ketsjup. (en fin måte å gi et sunt og godt måltid gatekjøkkensmak på, unødvendig av meg :P)

Dessert: En del after eight

Innimellom: Sikkert 1,5 liter cola zero

Satser på sunn og eksemplarisk dag imorgen, men kan ikke si jeg har dårlig samvittighet siden det er helg! :D

Skrevet

- 2 Yoplait dobbel 0% solbær med müsli, 1 banan og en halv kurv jordbær

- 1 kyllingfilet med potetbåter og tomatsaus

- Halv boks cottage cheese med kanel, mandler, 1 banan, 1 eple

- Cashewnøtter og tørket frukt

Skrevet (endret)

Frokost: En grovbrødskive med eggerøre og fenalår

Lunsj: 3/4 eple, 1/3 banan (rester) to knekkebrød, og en pitteliten håndfull usaltede peanøtter

Til middag blir det en porsjon fårikål. Mulig det blir dessert etterpå, siden jeg skal i middagsbesøk. Til kvelds blir det en skive og et knekkebrød, med variert pålegg.

Endret av Shipwreck
Gjest Gjest_Lotte_*
Skrevet
Frokost (Veldig sen, sov lenge i dag):

2 grove brødskiver med honning

1 glass melk med O'Boy

Middag:

3 pizzabiter. Rester fra i går.

Mellom:

3 safarikjeks

Kvelds:

Blir nok noen epler med vaniljekesam og kanskje en bolle med yoplait dobbel 0% og havregryn.

1 glass solo og kanskje noen biter sjokolade

Du bør tenke på at pizza er usunnt, I pizza er det hvitt mel, som ikke er så sunnt akuratt.. Safarikjeks, masse sukker.. O'boy, ikke bra. Solo og skjokolade? honning? Pass deg før gikta tar deg

Skrevet

Startet dagen i dag med nudler og tilsatte kalkunbiter. Faktisk ganske godt! Frykter at det blir endel utskleielser resten av dagen:(

Skrevet
Du bør tenke på at pizza er usunnt, I pizza er det hvitt mel, som ikke er så sunnt akuratt.. Safarikjeks, masse sukker.. O'boy, ikke bra. Solo og skjokolade? honning? Pass deg før gikta tar deg

Jøss, da. Kan du ta det rolig? Jeg ba ikke om råd, men det gjorde du. Jeg vet at søndagen ikke nødvendigvis var den sunneste, og honning er forresten sunt. Grunnen til at jeg gav deg råd var fordi du spurte. Selv om jeg spiser litt usunt noen ganger betyr ikke at jeg ikke vet hva som er sunt og ikke. Herregud... :roll:

Skrevet

Er lov å kose seg i helgedagene :)

Skrevet (endret)

Ja, det sier jeg også. Man blir bare sur av å ikke unne seg noe godt av og til. Tro meg, jeg har selv prøvd det. Følte meg helt ulykkelig som aldri kunne spise sjokolade mer. Det er ikke farlig å spise et par kjeks eller litt pizza på en lørdag.

Endret av Shipwreck
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...