Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_matmons_*
Skrevet

2 bananer

1 liten pose m/nøtter + tørkede bær

6 egg (2 omeletter a 3 egg frokost og til lunsj )

salat (tomat, agurk, rødløk, paprika, salatblader)

1 boks vaniljekesam

1 mørk sjokolade

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg er ny her, og vil gjerne vere med i denne tråden, siden jeg har sniklest den en stund og blitt inspirert til et mye mer variert kosthold, dere er så flinke :)

Begynner med i går for å komme skikkelig igang:

Frokost: 2 skiver leverpostei med majones og et glass melk

Lunsj: Omelett av egg, potetbiter, spekeskinke og et glass te

MM: En liten nutrilettsnack og kaffi

Middag: Fiskekake og 2 poteter og brun saus

Dessert: Ein liten skål tinte skogsbær fra frysern og lettis og splenda

Kveldsmat: En yoghurt activia med 4korn, rosiner og linfrø og en kopp lettkakao

Her er min dag i dag:

Frokost: Omelett av egg, potetbiter, spekeskinke og et opphakket eple med kanel og splenda

Lunsj: To knekkebrød med nugatti

Lunsj nr 2 (?): En skive med fårepølse, egg og agurk og et eple, en liten sjokolade og en kaffi

Sen middag: Liten porsjon lasange, to lyse rundstykker med smør og en øl

Nattmat: Et glass pepsi max

Ser ikke så verst ut på trykk egentlig. Har alltid spist middag også 3 brødmåltider om dagen, så prøver å bli mer kreativ. Hjelper å skrive det ned, for da har jeg litt press på meg til å tenke nytt for at det skal se bra ut på trykk :ler:

Endret av Hoppeslott
Skrevet

Pommes frites, bønner, skiver med peanøttsmør. I mengder som ikke er helt bra.

Prøver å ungå å ikke havne i overspisefellen, men det ser mørkt ut.

Skrevet
Frukt i biter (feks melon, nektarin, banan) med mager vaniljekesam, litt havregryn og hakkede mandler er kjempegodt :)

Edit: Ser du har spist sushi dag. Liker du fritert maki?Det har jeg lyst på hele tiden i hvert fall :)

Tempura maki ja! Herregud, skulle ønske du ikke hadde nevnt det :sikle: Hadde hjemmelaget sushi i går da, og er ikke så avansert ;)

Vaniljekesam er det hundre år siden jeg har spist! Det er kjempegodt :) Men jeg får vondt i magen av rene meieriprodukter.. Men jeg bruker ofte en dæsj rømme/ creme fraiche, så litt vaniljekesam går vel også. Skal huske det som desserttips neste gang jeg får gjester ;)

Skrevet

Foreløpig:

Frokost: crusli 4 nøtter med eplejuice

Lunsj: brødskiver med pesto, sennep, majones, avocado, oregano + masse semitørkede tomater + appelsinjuice

Skrevet (endret)

Frokost: 2 knekkebrød med salami.

1 Comeback-is

Har ikke spist mer enn dette, noe som ikke er helt bra, men glemte å spise lunsj i dag på skolen. Tenkte å spise da jeg kom hjem rundt 13-tida, men fordi jeg måtte i butikken først, og storinnhandelen pluselig tok 3 timer inkl bussing og gåing, så ble det bare slik.

Nåvel, skal straks lage middag:

Kyllingfilét med grønnsaksblanding, ris og kremet fløtesaus.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Frokost : 1 duoyoghurt med sjokolade og nøtter+

1 lite beger sjokolademousse

Mellom : 1 duoyoghurt med sjokolade og nøtter

1 pære

Lunch : 2 grove skiver med gulost

Middag : pasta med stekt mais+ en nutrilettbar(brownie)

Skikkelig sjokoladesjuk i dag!

Skrevet

F: En kopp kaffe med melk og en skive

L: Et knekkebrød og en kopp kaffe med melk

M: En porsjon lettsaltet torsk

D: En nektarin

Til kvelds skal jeg spise to skiver. Synes dette har vært en bra dag. Har faktisk vært sinnsykt godtesyk, men fant plutselig ut at isbiter er tingen, og spiste mye av det i dag. Tok ikke det med i beregningen siden isbiter bare inneholder vann.

Skrevet

Frokost:

3 Rugsprø med kaviar og 1 kokt egg

1 Fres

mm:

1 litago mokka

Middag:

1 tortilla lefse med noe dressing og spekeskinge

Masse brokkoli, gulrøtter og asparges (stekt sammen i litt smør)

Kvelds:

3 Rugsprø med kaviar og majones

1 mosa banan med litt krem

2 biter 70%sjokolade

liten neve valnøtter

Appelsinjuice blendet med noen jordbær

Skrevet
Ellers er jeg 167, veier 53 kg og er vel gjennomsnittlig normalt aktiv.

Pærene er supergode=)

Pass bare på å spise og kose deg med god mat og drikke når lysten er laber, den kommer tilbake, tro meg :gjeiper:

Skrevet
I dag har jeg spist som en dronning:D Liker å være på vesøk hos kjæresten..

:popcorn: Mmmm.. Slik en kjæreste skulle vi alle hatt gitt...

Skrevet (endret)
Jeg er ny her, og vil gjerne vere med i denne tråden, siden jeg har sniklest den en stund og blitt inspirert til et mye mer variert kosthold, dere er så flinke :)

:velkommen:

Kjempebra mat på deg da, regelmessige måltider, nærigsrik og variert!! Gleder meg til å følge med videre!!

Endret av Lotte27
Skrevet
F: En kopp kaffe med melk og en skive

L: Et knekkebrød og en kopp kaffe med melk

M: En porsjon lettsaltet torsk

D: En nektarin

Til kvelds skal jeg spise to skiver. Synes dette har vært en bra dag. Har faktisk vært sinnsykt godtesyk, men fant plutselig ut at isbiter er tingen, og spiste mye av det i dag. Tok ikke det med i beregningen siden isbiter bare inneholder vann.

Bare torsk? Ingenting til?

Spiser meget lite så hadde garantert ikke skadet deg å gi etter for litt av søtsuget ditt..

Isbiter mot søtsug? Tviler selv jeg hadde funnet det tilfredsstillende nok=)

Skrevet
Foreløpig:

Frokost: crusli 4 nøtter med eplejuice

Lunsj: brødskiver med pesto, sennep, majones, avocado, oregano + masse semitørkede tomater + appelsinjuice

Mellom: liten porsjon crusli 4 nøtter med eplejuice (måtte ha noe raskt før jeg plutselig skulle ut av døra)

Middag: Hjemmelaget bønneburger (kidneybønner, løk, semitørkede tomater, egg++), poteter, brokkoli + bernaise

Snacks/Kvelds: Vet ikke enda

Skrevet
Skikkelig sjokoladesjuk i dag!

Kjenner disse dagene ja :gjeiper: Nutrilettbarer er gode på slike dager=) Akkurat smakt den med karamell selv og var ikke værst!!

Skrevet

Frokost: Et stort glass appelsinjuice med fruktkjøtt (ikke fra konsentrat), 2 cherrytomater

Mellom: Et eple

Lunsj: En grapefrukt, noen mandler, noen rosiner, et stort glass iskaffe

Middag: En kyllingfilet, salat

Kvelds: En yoplait dobbel 0% ananas, en grov banan- og blåbærmuffin (bare at jeg fikk 14, og ikke 6 muffins)

Har ikke hatt noe særlig matlyst i dag, så det ble ikke så mye...

Skrevet
Kvelds: En yoplait dobbel 0% ananas, en grov banan- og blåbærmuffin (bare at jeg fikk 14, og ikke 6 muffins)

Hvor stor ble muffinsene når du laget 14 av en oppskfrift til 6 store? Brukte du vanlige former og muffisene fylte de opp ?

Skrevet

Har ikke hatt noe særlig matlyst i dag, så det ble ikke så mye...

Likte du de? :) Brukte du små former da siden du fikk så mange?

Skrevet
Hvor stor ble muffinsene når du laget 14 av en oppskfrift til 6 store? Brukte du vanlige former og muffisene fylte de opp ?

Jeg brukte noen små papirformer papirformer vi hadde liggende, jeg er ikke helt sikker på hvor store de er i forhold til vanlige, men jeg tror de er sånn valig størrelse. De fikk omtrent den samme størrelsen som sånne vanlige muffins man lager fra ferdigpakke (hvis du skjønner hva jeg mener). Jeg fylte opp 2/3 av formen, og så hevet de når de stekte. De "rant" ikke over, men toppen på muffinsen kom et lite stykke over toppen på papiret. Jeg føler jeg er utrolig god til å forklare :roll: Jeg trodde ikke jeg skulle trenge flere enn 10 former, men så ble jeg litt redd for at de skulle flyte for mye utover så jeg tok heller litt flere.

Likte du de? :) Brukte du små former da siden du fikk så mange?

Ja, jeg synes de var veldig gode :) Må nok lage de igjen senere, disse vil nok også min bestemor som har diabetes like!

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...