Gjest Gjest_lise_* Skrevet 10. august 2009 #2901 Skrevet 10. august 2009 kaka veier 500 g, og det er 260 kcal pr 100 g. Do the math.. ojsann.. jeg beklager veldig. jeg så det her, men det er jo bare en random oppskrift http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift24396.asp det var fint å høre.
Chanel.No5 Skrevet 10. august 2009 #2902 Skrevet 10. august 2009 Hehe, takk, fint med tilbakemelding! Ja jeg vet det ikke er for mye i forhold til kalorier, men er vel heller det at det metter veldig, jeg liker egentlig å være litt "lettere" mett, altså få i meg like mye næring/kalorier, bare litt mer "komprimert". Prøver å eksperimentere meg litt fram til det kostholdet som gir meg mest overskudd i hverdagen:) Enig med det å føle seg "lettere mett" er mer behagelig, men veske fyller det også. Fornuftig å finne kostholdet som funker for deg!!
Gjest Golden Girl Skrevet 10. august 2009 #2903 Skrevet 10. august 2009 ojsann.. jeg beklager veldig. jeg så det her, men det er jo bare en random oppskrift http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift24396.asp det var fint å høre. Du er tilgitt! Det er ikke det samme du har oppskrift på. Den brioche'en vi snakker om er en slags kjempebolle med litt vaniljekrem og litt glasur på toppen.
Chanel.No5 Skrevet 10. august 2009 #2904 Skrevet 10. august 2009 Du kan spise nesten 1 kg kafe-brownies for alle de kaloriene!! Nei vet du hva, så feit var ikke den Briocheen at det stemmer bare ikke... Jeg tror vi ble lurt av gjest her... Edit: kaka veier 500 g, og det er 260 kcal pr 100 g. Do the math.. (Må ikke skremme jenter sånn rett etter ferien, vi går fem på da ser'u!! ) Tok heller ikke det tallet seriøst, det virket litt vel høyt, derfor jeg tullet det bort..1 kg?? Hmmm.. På tom mage, kanskje mulig... Om jeg kommer til å prøve? Tvlsomt.. Vil ikke ødelegge mitt godt forhold ti brownies nei..
Gjest Golden Girl Skrevet 10. august 2009 #2905 Skrevet 10. august 2009 Tok heller ikke det tallet seriøst, det virket litt vel høyt, derfor jeg tullet det bort..1 kg?? Hmmm.. På tom mage, kanskje mulig... Om jeg kommer til å prøve? Tvlsomt.. Vil ikke ødelegge mitt godt forhold ti brownies nei.. Det tror jeg du har rett i! Jeg rører fortsatt ikke eggedosis etter å ha forspist meg på det som 10-åring...
Chanel.No5 Skrevet 10. august 2009 #2907 Skrevet 10. august 2009 Det tror jeg du har rett i! Jeg rører fortsatt ikke eggedosis etter å ha forspist meg på det som 10-åring... Tok rotta på all glede jeg hadde for fruktis på samme måte på barneskolen selv..
Gjest Gjest_lise_* Skrevet 10. august 2009 #2908 Skrevet 10. august 2009 Hehe! Jeg beklager, men jeg kunne ikke la være. Når jeg ser igjennom postene en gang til, så ser det så utrolig morsomt ut. "Du kan spise nesten 1 kg kafe-brownies for alle de kaloriene". :rødme:
Chanel.No5 Skrevet 10. august 2009 #2909 Skrevet 10. august 2009 Brownies er nam nam JEPP!! Med litt melis strødd over..
Gjest Golden Girl Skrevet 10. august 2009 #2910 Skrevet 10. august 2009 *løper ut herfra før brownies-lysten får overtaket*
Chanel.No5 Skrevet 10. august 2009 #2911 Skrevet 10. august 2009 *løper ut herfra før brownies-lysten får overtaket* Hehe Kanskje lurt ikke å anbefale sultne mennesker å gå inn å lese denne diskusjonen her..
venus_ Skrevet 10. august 2009 Forfatter #2912 Skrevet 10. august 2009 Edit: kaka veier 500 g, og det er 260 kcal pr 100 g. Do the math.. (Må ikke skremme jenter sånn rett etter ferien, vi går fem på da ser'u!! ) Hvor får du de tallene fra? Jeg regnet ut nå med en klassisk brioche-oppskrift at bare 500 g av den kaken (uten eggekrem og melis) inneholder 1800 kcal. (Ikke at det er så viktig, men siden det ble en diskusjon utav det.)
moki Skrevet 10. august 2009 #2913 Skrevet 10. august 2009 havregryn med blåbær og melk (ca 1 dl til sammen), stekte grønnsaker og bønner, et eple, en banan, blomkålsuppe (1/4 blomkål, vann, krydder og 1/3 dl melk), 6 jordbær. noen som vet hvor mye kcal dette er, eller hvor jeg kan regne det ut selv?
Gjest Golden Girl Skrevet 10. august 2009 #2914 Skrevet 10. august 2009 Hvor får du de tallene fra? Jeg regnet ut nå med en klassisk brioche-oppskrift at bare 500 g av den kaken (uten eggekrem og melis) inneholder 1800 kcal. (Ikke at det er så viktig, men siden det ble en diskusjon utav det.) De stod på pakka;) Vi har jo hele tiden snakket om kjøpekaken Brioche som de selger på Ica, Meny.. Jeg har kjøpt vår på Meny - så forutsatt at det er den samme som på Ica.
venus_ Skrevet 10. august 2009 Forfatter #2915 Skrevet 10. august 2009 De stod på pakka;) Vi har jo hele tiden snakket om kjøpekaken Brioche som de selger på Ica, Meny.. Jeg har kjøpt vår på Meny - så forutsatt at det er den samme som på Ica. Det er den samme som er på Spar, så regner med det er den samme som er på Meny også. Men den fra Ica har ikke næringsinnhold på pakken. Men da stemmer sikkert de tallene du har, de har nok bare triksa litt med den orginale franske brioche-oppskriften
Gjest Frosk Skrevet 10. august 2009 #2916 Skrevet 10. august 2009 * 2 glass appelsinjuice * liten skål havregrøt * noen (3? 4?) rødgule plommer * et pitabrød med hummus * 2 raspeballer * Jobbmatboks: et pitabrød, gulrotstaver og en neve cherrytomater med masse hummus. Fruktsalat: 1 nektarin, 1 kiwi, noen skiver melon * Altfor mange blå plommer rett fra treet * Bakt potet
Safira Skrevet 10. august 2009 #2917 Skrevet 10. august 2009 Frookost: to knekkebrød med mexikansk smøreost, kaffe Lunsj: Et eple, en pære, rosiner Middag: Laks og salat Kvelds: Restene etter salaten
Gjest Gjest_marihøna_* Skrevet 11. august 2009 #2918 Skrevet 11. august 2009 * 2 dl skummet kulturmelk m 0,5 dl havre og en håndfull hakkede mandler. Kaffe. * 3 dl solbær-,banan- og appelsinsmoothie *1 gresskarkjerne- og linfrørundstykke m philadelphia light og paprika. 1 iskaffe latte. 10 g mørk sjokolade. *1 fullkornwraps m kyllingsalat og pesto. 1 rødt eple. Kaffe. * Fiskekaker (200 g) + makaroni-, purre- og paprikablanding m urter og bittelitt søt chilisaus. 1 kopp lettkakao. Til kvelds har jeg planer om masse jordbær a la naturell Men først skal jeg ut og være flink og jogge en liten tur!
vaniljen Skrevet 11. august 2009 #2919 Skrevet 11. august 2009 hm... frokost - en halv skive med ost. lunsj - halvannen skive med ost. middag - wraps med grønnsaker og fiskekaker kvelds - enda en fiskekakewrap... spennende! :/
Inx Skrevet 11. august 2009 #2920 Skrevet 11. august 2009 Frokost, 2 knekkebrød med ost, 2 kokte egg. Lunsj, tunfisksalat, 3 kokte egg. Middag, pølse og lompe Etter trening, 2 bananer, protein-shake "foran datan snacks" .. boks med kesam og fun saft. Kvelds blir noe ala, boks tunfisk og et par kokte egg.
Fremhevede innlegg