Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hehe, takk, fint med tilbakemelding! Ja jeg vet det ikke er for mye i forhold til kalorier, men er vel heller det at det metter veldig, jeg liker egentlig å være litt "lettere" mett, altså få i meg like mye næring/kalorier, bare litt mer "komprimert". Prøver å eksperimentere meg litt fram til det kostholdet som gir meg mest overskudd i hverdagen:)

Enig med det å føle seg "lettere mett" er mer behagelig, men veske fyller det også. Fornuftig å finne kostholdet som funker for deg!!

Gjest Golden Girl
Skrevet
ojsann.. jeg beklager veldig. :tristbla:

jeg så det her, men det er jo bare en random oppskrift

http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift24396.asp

det var fint å høre. :klemmer:

:fnise: Du er tilgitt! ;)

Det er ikke det samme du har oppskrift på. Den brioche'en vi snakker om er en slags kjempebolle med litt vaniljekrem og litt glasur på toppen.

:)

Skrevet
Du kan spise nesten 1 kg kafe-brownies for alle de kaloriene!! Nei vet du hva, så feit var ikke den Briocheen at det stemmer bare ikke... Jeg tror vi ble lurt av gjest her... :fnise:

Edit: kaka veier 500 g, og det er 260 kcal pr 100 g. Do the math..

(Må ikke skremme jenter sånn rett etter ferien, vi går fem på da ser'u!! :ler: )

Tok heller ikke det tallet seriøst, det virket litt vel høyt, derfor jeg tullet det bort..1 kg?? Hmmm.. På tom mage, kanskje mulig... Om jeg kommer til å prøve? Tvlsomt.. Vil ikke ødelegge mitt godt forhold ti brownies nei.. :fnise:

Gjest Golden Girl
Skrevet
Tok heller ikke det tallet seriøst, det virket litt vel høyt, derfor jeg tullet det bort..1 kg?? Hmmm.. På tom mage, kanskje mulig... Om jeg kommer til å prøve? Tvlsomt.. Vil ikke ødelegge mitt godt forhold ti brownies nei.. :fnise:

:fnise: Det tror jeg du har rett i! Jeg rører fortsatt ikke eggedosis etter å ha forspist meg på det som 10-åring... :fnise:

Skrevet
:fnise: Det tror jeg du har rett i! Jeg rører fortsatt ikke eggedosis etter å ha forspist meg på det som 10-åring... :fnise:

Tok rotta på all glede jeg hadde for fruktis på samme måte på barneskolen selv..

Gjest Gjest_lise_*
Skrevet

:rulle::hoho::fnise::laugh::ler:

Hehe! Jeg beklager, men jeg kunne ikke la være. Når jeg ser igjennom postene en gang til, så ser det så utrolig morsomt ut. "Du kan spise nesten 1 kg kafe-brownies for alle de kaloriene". :rødme:

Skrevet
Brownies er nam nam

JEPP!! Med litt melis strødd over..

Gjest Golden Girl
Skrevet

*løper ut herfra før brownies-lysten får overtaket*

:ler:

Skrevet
*løper ut herfra før brownies-lysten får overtaket*

:ler:

Hehe :fnise: Kanskje lurt ikke å anbefale sultne mennesker å gå inn å lese denne diskusjonen her..

Skrevet
Edit: kaka veier 500 g, og det er 260 kcal pr 100 g. Do the math..

(Må ikke skremme jenter sånn rett etter ferien, vi går fem på da ser'u!! :ler: )

Hvor får du de tallene fra?

Jeg regnet ut nå med en klassisk brioche-oppskrift at bare 500 g av den kaken (uten eggekrem og melis) inneholder 1800 kcal.

(Ikke at det er så viktig, men siden det ble en diskusjon utav det.)

Skrevet

havregryn med blåbær og melk (ca 1 dl til sammen), stekte grønnsaker og bønner, et eple, en banan, blomkålsuppe (1/4 blomkål, vann, krydder og 1/3 dl melk), 6 jordbær.

noen som vet hvor mye kcal dette er, eller hvor jeg kan regne det ut selv?

Gjest Golden Girl
Skrevet
Hvor får du de tallene fra?

Jeg regnet ut nå med en klassisk brioche-oppskrift at bare 500 g av den kaken (uten eggekrem og melis) inneholder 1800 kcal.

(Ikke at det er så viktig, men siden det ble en diskusjon utav det.)

De stod på pakka;)

Vi har jo hele tiden snakket om kjøpekaken Brioche som de selger på Ica, Meny.. Jeg har kjøpt vår på Meny - så forutsatt at det er den samme som på Ica.

Skrevet
De stod på pakka;)

Vi har jo hele tiden snakket om kjøpekaken Brioche som de selger på Ica, Meny.. Jeg har kjøpt vår på Meny - så forutsatt at det er den samme som på Ica.

Det er den samme som er på Spar, så regner med det er den samme som er på Meny også. Men den fra Ica har ikke næringsinnhold på pakken. Men da stemmer sikkert de tallene du har, de har nok bare triksa litt med den orginale franske brioche-oppskriften :)

Skrevet

* 2 glass appelsinjuice

* liten skål havregrøt

* noen (3? 4?) rødgule plommer

* et pitabrød med hummus

* 2 raspeballer

* Jobbmatboks: et pitabrød, gulrotstaver og en neve cherrytomater med masse hummus. Fruktsalat: 1 nektarin, 1 kiwi, noen skiver melon

* Altfor mange blå plommer rett fra treet :nigo:

* Bakt potet

Skrevet

Frookost: to knekkebrød med mexikansk smøreost, kaffe

Lunsj: Et eple, en pære, rosiner

Middag: Laks og salat

Kvelds: Restene etter salaten

Gjest Gjest_marihøna_*
Skrevet

* 2 dl skummet kulturmelk m 0,5 dl havre og en håndfull hakkede mandler.

Kaffe.

* 3 dl solbær-,banan- og appelsinsmoothie

*1 gresskarkjerne- og linfrørundstykke m philadelphia light og paprika. 1 iskaffe latte. 10 g mørk sjokolade.

*1 fullkornwraps m kyllingsalat og pesto. 1 rødt eple. Kaffe.

* Fiskekaker (200 g) + makaroni-, purre- og paprikablanding m urter og bittelitt søt chilisaus. 1 kopp lettkakao.

Til kvelds har jeg planer om masse jordbær a la naturell :spise:

Men først skal jeg ut og være flink og jogge en liten tur!

Skrevet

hm...

frokost - en halv skive med ost.

lunsj - halvannen skive med ost.

middag - wraps med grønnsaker og fiskekaker

kvelds - enda en fiskekakewrap... spennende! :/

Skrevet

Frokost, 2 knekkebrød med ost, 2 kokte egg.

Lunsj, tunfisksalat, 3 kokte egg.

Middag, pølse og lompe :)

Etter trening, 2 bananer, protein-shake

"foran datan snacks" .. boks med kesam og fun saft.

Kvelds blir noe ala, boks tunfisk og et par kokte egg.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...