venus_ Skrevet 10. august 2009 Forfatter #2881 Skrevet 10. august 2009 Hehe.. Du anbefaler altså ikke meg(søtmomsen selv) å bare ha en slik kake "liggende kjøleskapet i tilfelle besøk" ?? :gjeiper: Gleder meg bare mer og mer til den når jeg ser dere to her inne som koser dere med briochekake=) Mmmm.. Hehe, jeg kan ikke ha det i hvert fall. Har bestemt meg for å ikke kjøpe den igjen, med mindre jeg får besøk som jeg kan dele den med. Skulle vært i porsjonsstørrelser også.
Chanel.No5 Skrevet 10. august 2009 #2882 Skrevet 10. august 2009 Ellers er dette kickstart på min bootcamp, så nå er det sunnhetsregime som gjelder i 3 uker, og så er det normalt sunt etter det igjen. I praksis blir det sikkert ingen forskjell, men det er bare for å psyke meg selv opp litt og igang etter ferien... Hva er denne bootcampen du snakker så fint om? Noe opplegg du har laget selv eller noe du har fanget opp?? Fortell.. Det er nok ikke flere tusen kalorier i en halv kake, hehe, slapp av der kjære deg.
Chanel.No5 Skrevet 10. august 2009 #2883 Skrevet 10. august 2009 Skulle vært i porsjonsstørrelser også. Hva? Er ikke den kaken bare en porsjon? Trodde jeg..
venus_ Skrevet 10. august 2009 Forfatter #2884 Skrevet 10. august 2009 Hva er denne bootcampen du snakker så fint om? Noe opplegg du har laget selv eller noe du har fanget opp?? Fortell.. Det er nok ikke flere tusen kalorier i en halv kake, hehe, slapp av der kjære deg. I hele kaken jeg mente det var det. Tror ikke det er så langt unna. Min dag: - En cappuccino. - Grøt med cottage cheese, banan og kanel. Et glass skummet melk. - Grov baguette med ost og skinke. Cola. - En hamburger og en grillpølse i brød. Cola. - Et glass iskaffe dobbel latte. - En kaffe mocca. Kvelds blir litt lasagne fra i går eller nektarin og banan med mager vaniljekesam.
Gjest Gjest_kvakken_* Skrevet 10. august 2009 #2885 Skrevet 10. august 2009 frokost: to glutenfrie hjemmebakte brødskiver med syltetøy mellom: banan lunch: to glutenfrie hjemmebakte brødskiver med kalkunskinke, litt italiensk salat og fire små søte tomater litt mørk sjokolade(noe tilsvarende en stripe tynn kanskje) før trening: havregryn m rismelk/litt rosiner/noen valnøtter rett etter trening: tre små brødskiver igjen m syltetøy, litt havregryn a la tidligere på dagen(liten porsjon) middag: 1 knust tacoskjell - oppå: kjøttdeig, røde bønner, mais,1/2 avocado, 3 små tomater, litt salat(spiste ca i overkant av en halv tallerken) så kommer jeg til å spise kveldsmat, sikkert en brødskive eller noe slikt. våkner supersulten om natten hvis jeg skipper det:=)
paintarainb0w Skrevet 10. august 2009 #2886 Skrevet 10. august 2009 (endret) Frokost: Havregrøt med lett syltetøy, 1/2 banan og kanel. Lunsj: 2 epler, en alpen light muslibar Middag: Chili sin carne med byggris Kvelds: 3 ss cottage cheese med options-pulver + minigulerøtter Endret 10. august 2009 av paintarainb0w
Gjest Golden Girl Skrevet 10. august 2009 #2887 Skrevet 10. august 2009 Hva er denne bootcampen du snakker så fint om? Noe opplegg du har laget selv eller noe du har fanget opp?? Fortell.. Det er nok ikke flere tusen kalorier i en halv kake, hehe, slapp av der kjære deg. Puh.. Hehe Bootcamp ja!! Det er inspirert av både Tara (ja jeg liker Tara selv om jeg er 30 og ikke 40+... Har ikke barn så sikkert derfor jeg syns det står mye bra der = fellestrekk med en 40-åring med voksne barn? Sidespor...) og en inspirasjonsbrosjyre de hadde på et hotell jeg bodde på i sommer. Det er rett og slett at jeg kjører et visst opplegg i tre uker. Vanligvis etter en ferie så har jeg begynt forsiktig igjen mtp kosthold og trening, men i år bestemte jeg meg for å prøve noe nytt og hoppe i det med begge beina! Har skrevet litt om det i dagboka mi, de siste 2-3 sidene tror jeg det står litt. Kort fortalt: trene 3xuka+tur i helga, kosthold: sunt! og masse fisk og fiber og grønnsaker og sånt. Og så sukkerstopp i 2-3 uker, har ikke bestemt meg enda hvor lenge jeg skal ha.
Gjest Gjest_lise_* Skrevet 10. august 2009 #2888 Skrevet 10. august 2009 Det er nok ikke flere tusen kalorier i en halv kake, hehe, slapp av der kjære deg. det er ca. 4620 kalorier i hele kaka, men jeg skal holde kjeft.
Chanel.No5 Skrevet 10. august 2009 #2889 Skrevet 10. august 2009 Nok mat for i dag ja, er utrolig, nesten ubehagelig mett, føles ut som om jeg har spist aaaltfor mye. Hmmm...tror solbærene har en del fiber som metter mye, mindre solbær i morgen ja :gjeiper: Du har absolutt ikke spist mye, men som du selv bemerker så har du spist mat som metter godt, havregrøt, frukt og grønnsaker inneholder mye veske som fyller magesekken, fullkornsprodukter metter også godt, i tillegg har du drukket endel som mek, smoothie og kakao. Meget bra og næringsrik mat på deg!!
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2009 #2890 Skrevet 10. august 2009 Har aldri hørt om brioche før jeg.. hm
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2009 #2891 Skrevet 10. august 2009 Frokost: rundstykke Lunsj: en skive Mellommåltid: yoghurt Middag: kjøttkaker med poteter Kveldsmat blir nok en skive. Er dette for mye ?
Chanel.No5 Skrevet 10. august 2009 #2892 Skrevet 10. august 2009 det er ca. 4620 kalorier i hele kaka, men jeg skal holde kjeft. Litt sent å holde kjeft da, men jeg får heller vri det til SMAKFULLE kalorier. Synes det å telle kalorier fulstendig knuser glede med mat så ignorerer dette tallet og gleder meg til kaken på fredag..
Chanel.No5 Skrevet 10. august 2009 #2893 Skrevet 10. august 2009 Er dette for mye ? For lite for ett normalt menneske mener jeg..
Chanel.No5 Skrevet 10. august 2009 #2894 Skrevet 10. august 2009 Har aldri hørt om brioche før jeg.. hm Gjør som jeg har planlagt, kjøp og prøv, selges på ICA hvertfall.. Ser an som at det er en kake som faller meg i smak!!
Gjest Golden Girl Skrevet 10. august 2009 #2895 Skrevet 10. august 2009 det er ca. 4620 kalorier i hele kaka, men jeg skal holde kjeft. :dåne: Litt sent å holde kjeft da, men jeg får heller vri det til SMAKFULLE kalorier. Synes det å telle kalorier fulstendig knuser glede med mat så ignorerer dette tallet og gleder meg til kaken på fredag.. Smakfulle kalorier - den er fin! (Lurer på hvor mange brownies det går på 4600 kcal? Det hørtes insane mye ut...!)
Chanel.No5 Skrevet 10. august 2009 #2896 Skrevet 10. august 2009 så kommer jeg til å spise kveldsmat, sikkert en brødskive eller noe slikt. våkner supersulten om natten hvis jeg skipper det:=) Godt å se det ikke bare er meg som MÅ ha ett godt kveldsmåltid. God mat på deg!!
Chanel.No5 Skrevet 10. august 2009 #2897 Skrevet 10. august 2009 (endret) :dåne: Smakfulle kalorier - den er fin! (Lurer på hvor mange brownies det går på 4600 kcal? Det hørtes insane mye ut...!) Elsker alt som er søtt, men tror det er såpass mye brownies at selv jeg hadde blitt litt kvalm etterhvert ihvertfall. Teller ikke kalorier så vet ikke noe om antall kalorier i ett stykke, men tror 4600 kalorier er en god del stykker Endret 10. august 2009 av Lotte27
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2009 #2898 Skrevet 10. august 2009 For lite for ett normalt menneske mener jeg.. Da må et normalt menneske spise ganske mye da.
Gjest Golden Girl Skrevet 10. august 2009 #2899 Skrevet 10. august 2009 (endret) Du kan spise nesten 1 kg kafe-brownies for alle de kaloriene!! Nei vet du hva, så feit var ikke den Briocheen at det stemmer bare ikke... Jeg tror vi ble lurt av gjest her... Edit: kaka veier 500 g, og det er 260 kcal pr 100 g. Do the math.. (Må ikke skremme jenter sånn rett etter ferien, vi går fem på da ser'u!! ) Endret 10. august 2009 av Golden Girl
Gjest Gjest_marihøna_* Skrevet 10. august 2009 #2900 Skrevet 10. august 2009 Du har absolutt ikke spist mye, men som du selv bemerker så har du spist mat som metter godt, havregrøt, frukt og grønnsaker inneholder mye veske som fyller magesekken, fullkornsprodukter metter også godt, i tillegg har du drukket endel som mek, smoothie og kakao. Meget bra og næringsrik mat på deg!! Hehe, takk, fint med tilbakemelding! Ja jeg vet det ikke er for mye i forhold til kalorier, men er vel heller det at det metter veldig, jeg liker egentlig å være litt "lettere" mett, altså få i meg like mye næring/kalorier, bare litt mer "komprimert". Prøver å eksperimentere meg litt fram til det kostholdet som gir meg mest overskudd i hverdagen:)
Fremhevede innlegg