Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Golden Girl
Skrevet

Dagens:

1 plomme

2 skiver brød m makrell i tomat, 1/2 skive m italiensk salat, 1/2 skive m nøtte

3 el 4 iskaffer i løpet av dagen (Yep, dette blir det hardeste å slutte med i sukkerstoppen som starter imorra, så jeg måtte bare ha masse idag!! :ler: )

Ca en halv brioche... :sjenert::fnise:

1 fyllt kyllingfilet m 2 små hvitløksbrød

Fra imorgen er det slutt på ferie; sukkerstopp og bootcamp!! :sjarmor:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 el 4 iskaffer i løpet av dagen (Yep, dette blir det hardeste å slutte med i sukkerstoppen som starter imorra, så jeg måtte bare ha masse idag!! :ler: )

Ca en halv brioche... :sjenert::fnise:

Fra imorgen er det slutt på ferie; sukkerstopp og bootcamp!! :sjarmor:

Hjelper litt for meg at det er flere som har trykt i seg en halv brioche i dag. Tror det er noen tusen kcal i en hel sånn..

Har du smakt islatte? Den kan jo drikkes uten sukker :)

Skrevet
- En cappuccino.

- Et speltrundstykke med kalkunkorv og lettmajones. Et glass skummet melk.

- Litt wok fra middagen i går.

- Litt brioche-kake.

- Hjemmelaget lasagne.

- Et glass iskaffe dobbel latte.

Og i løpet av kvelden forsvinner nok resten av briochen, like greit å bare få den bort.

Kvelds vet ikke jeg hva blir enda.

+ En halv nektatin og en halv banan med mager vaniljekesam og noen hakkede mandler. Et glass skummet melk.

Også gikk hele briochen med.

Skrevet (endret)

Whoops, klarte å poste et svar ved et uhell, hvordan sletter jeg det :P?

Endret av paintarainb0w
Skrevet

Frokost: Et grovt rundstykke med gulost, druejuice

Lunsj: En pære, en banan, rosiner

Middag: Omelett med potet og kalkunpølse, en brødskive, salat

Skrevet

Frokost: rundstykke

Lunsj: en skive

Mellommåltid: yoghurt

Middag: kjøttkaker med poteter

Kveldsmat blir nok en skive.

Skrevet

Glemte å si at jeg sikkert spiser en plomme i løpet av kvelden :)

Gjest Golden Girl
Skrevet
Hjelper litt for meg at det er flere som har trykt i seg en halv brioche i dag. Tror det er noen tusen kcal i en hel sånn..

Noen tusen kcal?? :sjokkert: :dåne:

Hva slags islatte er uten sukker?? Noe du lager selv? Oppskrift? :sikle:

Dagens:

2 plommer

100 g hjemmelaget müsli, 0,75 dl ekstra lett melk

3 knekkebrød m gulost

2 knekkebrød m smør (halvtime før trening) før trening

1 laksefilet, villris, agurksalat, sitronrømme

Planlagt kveldsmat: havre polarbrød m makrell i tomat.

X antall kaffekopper idag, så magen blir vel helt pyton ikveld, men hva kan man gjøre første dag etter ferien... :fnise:

Ellers er dette kickstart på min bootcamp, så nå er det sunnhetsregime som gjelder i 3 uker, og så er det normalt sunt etter det igjen. I praksis blir det sikkert ingen forskjell, men det er bare for å psyke meg selv opp litt og igang etter ferien... :fnise:

Gjest Golden Girl
Skrevet

Ja, og så skal jeg legge inn i kalorikalkulatoren til GR, for jeg må sjekke at jeg ikke spiser for lite heller. Sparebluss gidder vi ikke.. ;)

Avvik fra det jeg skrev over rapporteres om det inntreffer.. :)

Skrevet
Noen tusen kcal?? :sjokkert: :dåne:

Hva slags islatte er uten sukker?? Noe du lager selv? Oppskrift? :sikle:

Ja, brioche-deigen inneholder en god del smør, så regner med det er ganske så høyt kcalnivå. Pluss at det er mye sukker da.

Ja, enten islatte du lager selv, eller som du får kjøpt på kaffebar. Hvis du skal lage selv kan du enten bruke pulverespresso/kaffe og helle på kald melk og ha i isbiter. Eller du kan bruke cappuccinopulver fra nescafe som du blander ut og kjøler ned :)

Gjest Golden Girl
Skrevet

Hmm, for lite ble det hvertfall ikke! Det ble 1472 kcal!

Frokost: 370

Lunch: 260

Mellom: 95

Middag: 507

Kvelds: 240

Jøss, det var mye... Jeg spiser for mye frokostblanding til frokost. Jeg spiser 100 g, mens på GR står det at 1 porsjon = 20 gram!! Kanskje kutte det ned til 60 g.

Ellers får jeg kanskje spiser mer skinke til lunch og droppe osten. Mye kcal i ost..

Kommentarer mottas med takk!! ::Nikke:

Gjest Golden Girl
Skrevet

:ler: Ligger visst ikke over likevel... Jeg skal ha meny 3 og skal da ligge på hele 1900 kcal til dagen! Ja så feil kan man huske... :ler:

Krise avverget... :rodme:

Ja, enten islatte du lager selv, eller som du får kjøpt på kaffebar. Hvis du skal lage selv kan du enten bruke pulverespresso/kaffe og helle på kald melk og ha i isbiter. Eller du kan bruke cappuccinopulver fra nescafe som du blander ut og kjøler ned :)

:sikle: Det skal jeg prøve!

Skrevet

Hvor mange kalorier er det i en skive grov brød med makrell i tomat?

Gjest Golden Girl
Skrevet

Kommer an på tykkelsen på skiva og hvor mye makrell du har på.

Men 1 skive grovbrød uten sirup a 30 gram (ganske tynn) og 20 g makrell i tomat er 122 kcal.

Iflg kalkulatoren på www.vektklubben.n0

Skrevet (endret)

Det kommer an på brødet, men jeg vil tippe rundt 150-200 kcal.

Hvis det er snakk om rugbrød, som er ganske kalorifattig i forhold til mange andre brødtyper, så er det rundt 95 kcal i en skive.

Og i en liten ss makrell i tomat er det vel 50-70 kcal. Er litt usikker.

Er med andre ord ganske masse kalorier i makrell i tomat, men det inneholder masse sunt fett :)

Endret av paintarainb0w
Gjest Gjest_marihøna_*
Skrevet

* Havregrøt (1 dl havre + vann) m litt hakkede mandler, natreen og 2 dl skummet kulturmelk. Kaffe

*3 dl solbær-, banan- og appelsinsmoothie

*2 store skiver hjemmelaget grovbrød m philadephia light og paprika. 2 mellomstore pærer.

*5 skumsopper og 2 sjokoladebananer. 1 pakke ekstra tyggegummi

*Stekt karbondedeig m champinjong, tomater og chili. Litt fullkornsbulgur og masse squash.

*En håndfull rosiner. 1 kopp lett-kakao

*3 dl solbær-, banan- og appelsinsmoothie.

Nok mat for i dag ja, er utrolig, nesten ubehagelig mett, føles ut som om jeg har spist aaaltfor mye. Hmmm...tror solbærene har en del fiber som metter mye, mindre solbær i morgen ja :gjeiper:

Har hatt en passe aktiv dag, men i morgen skal jeg være flink å trene ordentlig! litt for lenge siden sist :sjenert:

Skrevet

Tror du de hadde fått brioche i butikken da? Idioter, men bare jeg har den til besøket på fredag så skal jeg ikke klage mer!

Hvordan leger du islatten??

Skrevet
Kommentarer mottas med takk!! ::Nikke:

Synes kostholdet ditt ser veldig bra ut jeg :)

Skrevet
Tror du de hadde fått brioche i butikken da? Idioter, men bare jeg har den til besøket på fredag så skal jeg ikke klage mer!

Hvordan leger du islatten??

Hehe, ja de får nok inn i løpet av uka om de bruker å ha det :) Har også sett de på Spar om du har det i nærheten.

Skrev litt lenger oppe her hvordan jeg lager islatten :)

Skrevet
Også gikk hele briochen med.

:skratte: Hehe.. Du anbefaler altså ikke meg(søtmomsen selv) å bare ha en slik kake "liggende kjøleskapet i tilfelle besøk" ?? :gjeiper: Gleder meg bare mer og mer til den når jeg ser dere to her inne som koser dere med briochekake=) Mmmm..

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...