Chanel.No5 Skrevet 3. august 2009 #2761 Skrevet 3. august 2009 Vet ikke helt hva det blir til kvelds enda, muligens havregrøt Morsomt å se at du har endre fra kjøttetende til veggis=) Super kveldsplaner dette!
Safira Skrevet 3. august 2009 #2762 Skrevet 3. august 2009 Ble visst ikke så mye i dag Frokost: To ryvita sesam med gulost, te Etter å ha jogget 20min: En banan, noen rosiner Middag: Litt pasta med ketchup, capri-sonne Kvelds: Blåbær med litt skummetmelk, noen druer Ellers har jeg drukket en del vann.
hjema Skrevet 3. august 2009 #2763 Skrevet 3. august 2009 (endret) Frokost:2 brødskiver med pålegg (skinke og paprika/agurk/tomat) + te Mellom: 1 eple med kanel Lunsj: 1 yoplait med litt fitness oppi Mellom: litt erter og endel bringebær Middag: 100g ørret (ovnsbakt), blomkål, erter og en halv potet Mellom: bringebær og rips med 2 ss vaniljesaus Mellom: 1 nektarin Kvelds: 4 knekkebrød med pålegg og melonbåter Drukket MYE te i dag Endret 4. august 2009 av hjema
Gjest Golden Girl Skrevet 3. august 2009 #2764 Skrevet 3. august 2009 Dette er absololutt ikke noen form for konkurranse om å spise "helsekost". Det er en tråd for normalspisende mennesker som liker å registrere sitt inntak for egen del og en kan vente kommentarer samt diskutere god mat og drikke. Bare les over maten som registreres her inne så ser du fort at du er i godt selskap med feriematen din!! Velkommen skal du være Takk Lotte! Det var mest for min egen del jeg var "redd" for å se svart på hvitt hvor bad det var.. Jeg syns det er kjempebra med sånn tråd, og kjempefint med tilbakemeldinger og kommentarer, for det er med på å bevisstgjøre rundt hva man spiser. Helt topp! Men må nok minne meg selv på iblant at det ikke er noen "konkurranse" - hvis det blir for mange dårlige dager på rad... Dagens: Frokost: Smoothie av banan, blåbær, eplejuice og litt vaniljesukker. Lunch: Hjemmelaget frokostblanding m lettmelk (litt honning og litt vaniljesukker som søtningsmiddel før jeg steker alt i ovnen, ingenting søtningsmiddel når jeg spiser det) Mellom: 1 iste, litt godis Mellom2: ost og kjeks Middag: Lasagne, og en latte til "dessert" Merker at jeg sliter litt med syre i magen, tror jeg må finne ut litt om mat som balanserer magen så det blir mindre magesyre.. Noen som har noen tips..?
Gjest Frosk Skrevet 3. august 2009 #2765 Skrevet 3. august 2009 (endret) *Smoothie av en banan, en stor neve blåbær, en liten neve av hver av jordbær og bringebær, pluss ferskpresset appelsinjuice, yoghurt, en dæsj linfrøolje *Et par glass appelsinjuice (har vunnet 30 liter Sunniva juice som ble levert på døren i dag ) *Tre knekkebrød med hummus *Fruktsalat: fersk ananas, en neve druer, en nektarin og en kiwi *En liten neve mandler *Tortillalefser med bønnestuing, pico de gallo, guacamole og masse grønt *Noen sjokoladebiter Endret 3. august 2009 av Frosk
buttergirl Skrevet 3. august 2009 #2766 Skrevet 3. august 2009 Frokost: omelett av 2 egg MM: Knekkebrød m Makrell i tomat Middag: 1 fiskekake, salat, 1/2 mandelpotet MM: 1 minifriskies Kvelds: 1 porsjon 4-korn med lettmelk
vaniljen Skrevet 3. august 2009 #2767 Skrevet 3. august 2009 (endret) gnoma litt.... Endret 3. august 2009 av vaniljen
vaniljen Skrevet 3. august 2009 #2768 Skrevet 3. august 2009 *frokost - to skiver med nugatti og ost *lunsj - fiskeburger og fries :S *middag - gryte med linser og bønner med ris. *kvelds - sjokolade! en ganske usunn mandag her, men jeg skylder på en hard festival helg! :D
venus_ Skrevet 4. august 2009 Forfatter #2769 Skrevet 4. august 2009 I dag har jeg spist ca det samme som i går egentlig, men skriver allikevel - En cappuccino. - Havregrøt av havregryn, kruskakli og byggryn med cottage cheese, banan og kanel. Et glass skummet melk. - Et fullkorns polarbrød med kyllingskinke, lett gulost og agurk. - Tre skiver fullkorn byggbrød med samme pålegg som over. - En proteinshake. - Burritos med linser, spinat og feta, med ekstra lett rømme. - Et glass iskaffe dobbel latte. - En stripe walters mandler. Kvelds blir en nektarin med 50/50 av mager kesam og mager vaniljekesam. Og et glass skummet melk.
Chanel.No5 Skrevet 4. august 2009 #2770 Skrevet 4. august 2009 Merker at jeg sliter litt med syre i magen, tror jeg må finne ut litt om mat som balanserer magen så det blir mindre magesyre.. Noen som har noen tips..? Synes du spiser normalt jeg!! Her er en artikkel om sure oppstøt: http://www.lommelegen.no/320671/er-du-surmaget pluss noen tips jeg fanget opp: - Hev hodeenden av senga. Det reduserer nattlig refluks - Du bør unngå overvekt, eller dersom du er overvektig, forsøke å redusere vekten - Avstå fra sene og store kveldsmåltid da dette blant annet øker den nattlige syreproduksjonen - Unngå mat og drikke som forverrer plagene. Dette gjelder særlig sure drikker, sur fast føde, fet mat, sjokolade, kaffe og konsentrert alkohol - Stump røyken. Nikotin synes å svekke den nedre lukkemuskelen i spiserøret - Unngå arbeidsstillinger som krever langvarig fremoverbøying - Bruk av tyggegummi gir økt produksjon av spytt og kan derfor være til hjelp for enkelte
Kaisa87 Skrevet 4. august 2009 #2771 Skrevet 4. august 2009 Har ikke skrevet inn her før men en gang må jo være den første Dere må gjerne kommentere Frokost: 1 skive hjemmelaget grovt brød med makrell i tomat, er lite glass apelsin juice og en kopp grønn te Mellom: 1 nektarin og et lite stykke rå kolorabi (kålrot) Lunch: 1 fiber knekkebrød med kalkun filet og agurk og en kopp til med grønn te Middag: Laksefilet og litt steinbit med 3 små poteter gulrot, kokt kolorabi og kålhode og 3 ts lett rømme, litt sitron. Pepsi max Mellom: 1 kopp kaffe med melk + et lite stykke daim kake Mellom: 1 kopp grønn te og et stort glass pepsi max Kvelds: 1 Hjemmelaget grovt rundstykke med litt ligt smør Prøver og gå ned noen kg så det er kanskje litt mye her. Har i tilleg jogget 15 min + 15 min styrketrening og gått en tur på ca 35-40 min. (er forresten 160 høy og veier 55-56 kg)
Chanel.No5 Skrevet 4. august 2009 #2772 Skrevet 4. august 2009 (endret) Prøver og gå ned noen kg så det er kanskje litt mye her. Har i tilleg jogget 15 min + 15 min styrketrening og gått en tur på ca 35-40 min. (er forresten 160 høy og veier 55-56 kg) Skal bare kommentere at jeg synes du spiser normalt og variert, absolutt ikke mye. Synes ikke det ser ut til at du trenger gå ned så mange kilo akkurat mtp. vekten og høyden din, men det er uten å ha sett deg! Endret 4. august 2009 av Lotte27
Kaisa87 Skrevet 4. august 2009 #2773 Skrevet 4. august 2009 Skal bare kommentere at jeg synes du spiser normalt og variert, absolutt ikke mye. Synes ikke det ser ut til at du trenger gå ned så mange kilo akkurat mtp. vekten og høyden din, men det er uten å ha sett deg! Nei jeg trenger ikke gå ned mye, men jeg var oppe i 74 kg og ønsker å gå ned de siste trege kg'ene som klamrer seg fast rundt magen og litt på hoftene. Men nå har liksom vekten stoppet opp litt.. Kan gjerne skyldes sommerferien.
venus_ Skrevet 4. august 2009 Forfatter #2774 Skrevet 4. august 2009 Prøver og gå ned noen kg så det er kanskje litt mye her. Har i tilleg jogget 15 min + 15 min styrketrening og gått en tur på ca 35-40 min. (er forresten 160 høy og veier 55-56 kg) Prøv å få litt mer proteiner i kostholdet ditt.
Kaisa87 Skrevet 4. august 2009 #2775 Skrevet 4. august 2009 Prøv å få litt mer proteiner i kostholdet ditt. oki takk får prøve på det.. Mer egg og kylling da gjerne?
venus_ Skrevet 4. august 2009 Forfatter #2776 Skrevet 4. august 2009 (endret) oki takk får prøve på det.. Mer egg og kylling da gjerne? Eggehviter, kylling, fisk, cottage cheese osv Endret 4. august 2009 av venus_
venus_ Skrevet 4. august 2009 Forfatter #2777 Skrevet 4. august 2009 I dag har jeg spist ca det samme som i går egentlig, men skriver allikevel - En cappuccino. - Havregrøt av havregryn, kruskakli og byggryn med cottage cheese, banan og kanel. Et glass skummet melk. - Et fullkorns polarbrød med kyllingskinke, lett gulost og agurk. - Tre skiver fullkorn byggbrød med samme pålegg som over. - En proteinshake. - Burritos med linser, spinat og feta, med ekstra lett rømme. - Et glass iskaffe dobbel latte. - En stripe walters mandler. Kvelds blir en nektarin med 50/50 av mager kesam og mager vaniljekesam. Og et glass skummet melk. + to grove speltkjeks med mager prim.
Gjest Frosk Skrevet 4. august 2009 #2778 Skrevet 4. august 2009 *Et glass appelsinjuice *Smoothie av en banan, en kopp blåbær, en neve av hver av jordbær og bringebær, appelsinjuice, kesam, linfrøolje *Langs-veien-mat: et rundstykke og en bendit smoothie med mango, banan og pasjonsfrukt *Et stort stykke pizza med mozzarella og tomat *Fruktsalat av 1 nektarin, 1 kiwi og en neve grønne druer *En neve mandler *Tortillalefser med kidneybønnestuing, pico de gallo, guacamole og diverse grønt. Et glass cola.
paintarainb0w Skrevet 4. august 2009 #2779 Skrevet 4. august 2009 (endret) - En dobbel 0,0 % yoghurt med "hjemmelaget" muesli (havregryn, 4-korn og axa go'dag blandet sammen) og en 1/2 banan - To nektariner og en liten håndfull mandler - Marinert tofu med byggris og stekte grønnsaker - En happy hippo, 10-15 jelly beans, noen "Sugar less Chocolate Eclairs" (Fra England) Ble litt for lite skikkelig mat i dag, og usunn "kvelds" siden jeg var på filmkveld hos noen venner. Men slik går det når man står opp aalt for sent Endret 4. august 2009 av paintarainb0w
Safira Skrevet 5. august 2009 #2780 Skrevet 5. august 2009 I går: Frokost: to ryvita sesam med gulost, te Lunsj: En banan, noen druer og masse vann Middag: Gryterett med kjøtboller og grønnsaker, vann Kvelds: To rugsprø med kalkunfilet og tomat, vann Jeg kom dessverre aldri så langt at jeg fikk trent noe mer enn å gå en tur i går :/
Fremhevede innlegg