Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Har halsbetennelse, så sliter litt med å spise... :(

Synes du spiser bra for det å ha. Smart å spise mat som renner ned og ikke skraper seg i halsen. Næringsrik er den også! Dette skal jeg huske til neste gang min hals er betent, spiser mest is da jeg (ikke næringsrikt, men føles alltid litt godt, bedøver betennelsen litt)

Endret av Lotte27
Videoannonse
Annonse
Gjest Frosk
Skrevet
De så gode ut! Mye fine oppskrifter på bloggen din.

Takk! De var gode :)

Dagens:

*Ferskpresset appelsinjuice

*Nektarin

*To brødskiver med avokado og tomat

*Blåbærsmuldrepai med havregryn og mandler - mmMMMhmm :nigo:

*En skål grønnsaksuppe og to wasa sesamflatbrød

*En neve moreller, og fruktsalat av aprikos, galiamelon, kiwi og nektarin

*Yoghurt og nøtter

*Nå: økologisk sjokolade

Skrevet

- noen båter melon

- litt middagsrester og salat

- 1 banan, 0,5 liter pepsi max og tre biter sjokolade

- 2 små ostesmørbrød og en stoooooor kopp kakao :kaffekopp:

ellers mye vann...

vet det er lite, men har vært kvalm og uggen i hele dag... :tristbla:

Gjest Euforia
Skrevet
- noen båter melon

- litt middagsrester og salat

- 1 banan, 0,5 liter pepsi max og tre biter sjokolade

- 2 små ostesmørbrød og en stoooooor kopp kakao :kaffekopp:

ellers mye vann...

vet det er lite, men har vært kvalm og uggen i hele dag... :tristbla:

God bedring :)

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet
Frokost: En dobbel 0 % med litt axa go'dag og havregryn, en ss cottage cheese, 1/3 av en banan og 2 mandler + et eple

Lunsj: Noen skiver honningmelon og 1/2 grapefruit med 2 ss vaniljekesam

MM: Et fiberknekkebrød med agurk + en dobbel 0 %

Middag: Stekte grønnsaker med kyllingkjøttdeig og sesamfrø

Kvelds: En liten smoothie laget av 1/2 banan, 1 dl skummet melk, isbiter og 2 ts options pulver.

Unnskyld at jeg sier det, men du spiser da veldig lite selv? Bare litt ironisk at du påpeker at andre spiser lite....

Gjest Frosk
Skrevet
Unnskyld at jeg sier det, men du spiser da veldig lite selv? Bare litt ironisk at du påpeker at andre spiser lite....

De aller fleste i denne tråden spiser veldig lite, spør du meg.

Til nå i dag:

*Smoothie av en kopp frosne blåbær, en neve friske bringebær, en neve jordbær, en banan, ferskpresset appelsinjuice, yoghurt og en dæsj linfrøolje (for omega 3).

Gjest *Maja*
Skrevet
Synes du spiser bra for det å ha. Smart å spise mat som renner ned og ikke skraper seg i halsen. Næringsrik er den også! Dette skal jeg huske til neste gang min hals er betent, spiser mest is da jeg (ikke næringsrikt, men føles alltid litt godt, bedøver betennelsen litt)

Prøver...anitbiotikaen gjør meg litt småkvalm, men er så redd for å stoppe den fine forbrenningen jeg har oppnådd, så prøver å spise jevnt. I går ble det litt grønnsaksuppe, litt havregrøt og en neve med tørket frukt i tillegg :)

Smoothien er kjempefin når halsen er øm :)

Idag:

Frokost:

1 jordbærsmoothie

Lunsj:

2 knekkebrød

Middag:

1 kyllingfilet med edelløk og gulerotstappe med low fat kokosmelk *Spennende...dette er noe nytt...koker gulerøtter nå, og mannen skal lage når han kommer hjem*

Kvelds blir nok litt havregrøt med brunmt sukker og masse kanel :)

Gjest Supermimz
Skrevet

Jeg har ferie for tiden og gidder ikke gjøre noe om dagene, så jeg er litt lat med lunch og frokost..

Frokost: Knekkebrød med kalkunpålegg,tomat og paprika

Middag:laget burger ut av kvernet kjøtt av svin,egg,maismel,,tomat,paprika,vårløk,hvitløk,krydderurter og litt krydder. Serverte i salatblader, sammen med tomater salat grønne oliven og lettost.

Hentet tipset fra fem's diett programmer, det var veldig godt, men burgerene skulle gjerne ha hatt noe mere smak. :)

Kvelds: Rester fra middagen kansje, el knekkebrød med makrell i tomat.

Gjest Frosk
Skrevet
* Smoothie av en kopp frosne blåbær, en neve friske bringebær, en neve jordbær, en banan, ferskpresset appelsinjuice, yoghurt og en dæsj linfrøolje (for omega 3).

og så...

* Brødskive med avokado og cherrytomater

* 1/2 grov rundstykketing

* Noen skiver galiamelon

* En stor neve grønne druer

* Falafel i nybakt "lefse" med diverse grønt

* Litt blåbærsmuldrepai med havregryn & mandler

Nå: etellerannet. Snart.

Skrevet
De aller fleste i denne tråden spiser veldig lite, spør du meg.

Det synes jeg du og gjør :P

Skrevet

- En cappuccino.

- Grøt av havregryn, 4korn, kruskakli og linfrø med banan, cottage cheese og kanel. Et glass skummet melk.

- To havrekjeks med mager prim mellom.

- Et stort hjemmelaget pizzastykke. En iskaffe dobbel latte.

- Hjemmelaget pizza. Eplejuice. (Ble mye pizza i dag!)

- Litt smågodt.

Kvelds vet ikke jeg hva blir enda.

Gjest Frosk
Skrevet
Det synes jeg du og gjør :P

:) Jeg teller absolutt ikke kalorier, og spiser det jeg har lyst på. Ikke noe lettprodukter / kunstig søtning osv, heller ikke miniporsjoner - så vil tro jeg har et høyere kaloriinntak enn de fleste her i tråden, egentlig?

Skrevet
Hentet tipset fra fem's diett programmer,

Kan jeg spørre deg hva fem's diett programmer er for noe?

Skrevet

VENUS og FROSK:

Ikke for å blande meg inn i deres diskusjon :sjenert: , men synes dere begge spiser veldig bra. Normalt, godt og variert! Dere burde virkelig brukes som gode og sunne forbilder her inne! Virker på meg at dere begge har ett meget avslappet forhold til det hele og koser dere med god og næringsrik mat og drikke! Gir hvertfall meg masse gode tips!

Skrevet (endret)
- Et stort hjemmelaget pizzastykke. En iskaffe dobbel latte.

- Hjemmelaget pizza. Eplejuice. (Ble mye pizza i dag!)

Skulle nå bare mangle at du fikk kose deg med mer enn ett stykk av en pizza du har brukt tid og energi på å lage! Hjemmelaget pizza er SÅ mye bedre en kjøpepizza også!

Endret av Lotte27
Gjest *Maja*
Skrevet
Prøver...anitbiotikaen gjør meg litt småkvalm, men er så redd for å stoppe den fine forbrenningen jeg har oppnådd, så prøver å spise jevnt. I går ble det litt grønnsaksuppe, litt havregrøt og en neve med tørket frukt i tillegg :)

Smoothien er kjempefin når halsen er øm :)

Idag:

Frokost:

1 jordbærsmoothie

Lunsj:

2 knekkebrød

Middag:

1 kyllingfilet med edelløk og gulerotstappe med low fat kokosmelk *Spennende...dette er noe nytt...koker gulerøtter nå, og mannen skal lage når han kommer hjem*

Kvelds blir nok litt havregrøt med brunmt sukker og masse kanel :)

Oki...så fant vi ut at kokte gulerøtter i blender med kokosmelk ble saus...ikke stappe.... :sjenert: Men vi drysset litt salt og pepper i og et par never med ris, og sammen med kyllingen så ble det en fantasisk rett :)

Siden risen ble litt mektigere, så ble jeg såpass mett at det ikke ble noe havregrøt til kvelds allikevel.

Spiste en skål med fruktcoctail til dessert (den uten sukkerlake *nam*)

Nå skal vi lage en stor deilig jordbærsmoothie til kvelds...halsen begynner å bli bedre, så skal jammen få prøve å tatt litt styrketrening i morgen også :)

Ps: Mannen kjøpte smågodt og da ble det 4 biter med mørk sjokolade :jepp:

Skrevet
Skulle nå bare mangle at du fikk kose deg med mer enn ett stykk av en pizza du har brukt tid og energi på å lage! Hjemmelaget pizza er SÅ mye bedre en kjøpepizza også!

Hehe, pizzastykket i lunsjen var fra ferksvaren jeg jobber i, og middagen var det mamma som laget. Men like god grunn til å kose seg det :)

Skrevet
Hehe, pizzastykket i lunsjen var fra ferksvaren jeg jobber i, og middagen var det mamma som laget. Men like god grunn til å kose seg det :)

ENIG!! Hjemmlaget er hjemmelaget, heldig var du også som kunne komme til dekket bord og god mat servert=)

Skrevet
ENIG!! Hjemmlaget er hjemmelaget, heldig var du også som kunne komme til dekket bord og god mat servert=)

Ja, må nyte det så lenge det varer. Neste uke er det tilbake til hverdagen igjen :S

Skrevet
Ja, må nyte det så lenge det varer. Neste uke er det tilbake til hverdagen igjen :S

Ferie over da?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...