Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Til nå: 1 eple, 1 kopp te.

middag: suppe bolognes.

1 kaffe, kanskje to tenker jeg.

kvelds: kanskje havregrøt, eller kokte grønnsaker.

huff, syns det hørtes mye ut :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Min første dag som veggis :). Har hatt lyst til å bli det halve livet mitt omtrent, men i går bestemte jeg meg for å slutte å spise kjøtt fra i dag av. Sist gang jeg prøvde varte det dessverre ikke lengre enn et par måneder, men i det siste så har ikke kjøtt fristet i det hele tatt så satser på at det går bedre denne gangen. Kommer sannsynligvis til å spise litt fisk, egg, melk og ost i begynnelsen, og kutte ned gradvis.

Elsker forresten bloggen din Frosk, kommer nok til å hente masse inspirasjon derfra!

Til nå har jeg spist: (Sto opp seent i dag)

- Havregrøt med kanel, 1/2 eple og litt splenda

- En dobbel 0 % yoghurt

- To nektariner

- En håndfull mandler

- Rød linsesuppe med tomat og løk + 1 rugbrødskive

Tenkte å lage smoothie til kvelds :)

Endret av paintarainb0w
Gjest *Maja*
Skrevet
Min første dag som veggis :). Har hatt lyst til å bli det halve livet mitt omtrent, men i går bestemte jeg meg for å slutte å spise kjøtt fra i dag av. Sist gang jeg prøvde varte det dessverre ikke lengre enn et par måneder, men i det siste så har ikke kjøtt fristet i det hele tatt så satser på at det går bedre denne gangen. Kommer sannsynligvis til å spise litt fisk, egg, melk og ost i begynnelsen, og kutte ned gradvis.

Elsker forresten bloggen din Frosk, kommer nok til å hente masse inspirasjon derfra!

Til nå har jeg spist: (Sto opp seeent i dag)

- Havregrøt med kanel, 1/2 eple og litt splenda

- En dobbel 0 % yoghurt

- En nektarin

- En håndfull mandler

- Rød linsesuppe med tomat og løk + 1 rugbrødskive

Tenkte å lage smoothie til kvelds :)

Wow...høres kjempesunt ut dette da :) Fisk er jo en kjempefin kilde om du skal kutte ut kjøtt...har en venninne som har vært vegtarianer i mange år, og som du sier, det er jo ikke noe problem når kroppen først blir vant med det. Bare pass på at du får i deg alle næringsstoffene kroppen din trenger :)

Gjest *Maja*
Skrevet
Dette var lurt - jeg er med!!

Gulp, såvidt jeg tør da, midt i ferien, og ikke akkurat helsekost det går i.. :rodme: Men å se det svart på hvitt gjør det kanskje enklere å komme i gang med bootcamp'en jeg har planlagt over ferie! ;)

Frokost: 1 stk ost/skinkepai (rester fra middag igår, hjemmelaget)

Kaffe: 1 lite stk Brioche (sånn kjøpekake de skriver om over her)

Mellom: 1 monolitt sjokolade

Mellom 2: 1 sandwich is

Middag: 1 grillet kyllingfilet, 1 liten bakt potet m potetsalat, grønnsaker, litt ris og litt bernaisesaus

Dessert: eplekake m is

Hmm, ikke så mye mat kanskje, men aaaltfor mye søtsaka!! Puh.. Sukkerstopp venter over ferien hvertfall, that's for sure!! :plystre:

Litt skal en jo unne seg i ferien...og så lenge det bare skjer en gang i blandt, så er der ikke noe fare dette her :)

Skrevet

Dagens:

Frokost: 1 banan og 1 glass melk.

Lunsj: havregrøt m/proteinpulver

Middag: ovnsbakt kyllingfilet m/broccolo, gulrot og kålrabi. Og brun saus på:P

Kvelds: 2 kanelsnurrer :sjenert:

Skrevet (endret)
Og det viktigste er jo å kose seg med maten man spiser og trives med det :)

Absolutt Enig! Mat og drikke er to viktige deler av livet og da skal en gjøre det beste ut av det=)

Endret av Lotte27
Skrevet (endret)
Gulp, såvidt jeg tør da, midt i ferien, og ikke akkurat helsekost det går i.. :rodme: Men å se det svart på hvitt gjør det kanskje enklere å komme i gang med bootcamp'en jeg har planlagt over ferie! ;)

Dette er absololutt ikke noen form for konkurranse om å spise "helsekost". Det er en tråd for normalspisende mennesker som liker å registrere sitt inntak for egen del og en kan vente kommentarer samt diskutere god mat og drikke. Bare les over maten som registreres her inne så ser du fort at du er i godt selskap med feriematen din!!

Velkommen skal du være :velkommen:

Endret av Lotte27
Skrevet (endret)
Til nå: 1 eple, 1 kopp te.

middag: suppe bolognes.

1 kaffe, kanskje to tenker jeg.

kvelds: kanskje havregrøt, eller kokte grønnsaker.

huff, syns det hørtes mye ut :(

Seriøst? Les litt hva andre her inne registrerer som måltider i løpet av en dag så ser du raskt at dette er altfor lite mat for ett menneske å spise!

Endret av Lotte27
Skrevet

Yay! Så bra! (og takk!) :Hehe:

Dagens:

* Smoothie av en banan, mango, ferskpresset appelsinjuice, yoghurt, en dæsj linfrøolje

* To brødskiver med hummus

* Jobb: en skål grønnsaksuppe (med blant annet grønne bønner, gulrot og løk), to sesamflatbrød, fruktsalat (av en neve grønne druer, en kiwi, og mango)

* En Lohengrin sjokolade

* En neve mandler

* Sein middag: kikert- og tomatgryte, med to brødskiver til

Snart: etellerannet knask!

Skrevet (endret)

Våknet seint etter en kveld på byen, og har sittet på rompa i hele dag med tekoppen i hånda :)

Frokost: 4 knekkebrød med pålegg (leverpostei, skinkeost, rødbeter, paprika, agurk) og te

Lunsj: 1 yoplait 0% bringebær og 1 eple med kanel

Middag: en tallerken med sodd

Kveldskos: noen kuler is og mange båter med melon :laugh: 1 og en halv banan før leggetid

Som sagt drukket mye te og litt pepsi max

Endret av hjema
Skrevet
Brioche med eggekrem og melis - var den god? Sett den selv..

Synes du skal kose deg med en god sjokolade på den lange bussturen du har i vente! Det er lørdag vettu=)

Den var kjempegod! Absolutt verdt å prøve :)

Gjest *Maja*
Skrevet

Frokost:

1 jordbærsmoothie

Lunsj:

2 knekkebrød med vitago leverpostei

Mellom:

3 knekkebrød med vitago leverpostei

Middag:

1 neve med nudler med skinke og soyasuppe

Kvelds:

1 jordbærsmoothie

Skrevet

- En cappuccino.

- Et halvt fullkorns polarbrød uten pålegg (kom hjem til tomt kjøleskap :S) Et glass eplejuice.

- Et fullkorns polarbrød med lett gulost.

- En proteinshake.

- En kalkun løvbiff med linsepure og en tomat.

- En 50 grams melkesjokolade.

- Et lite glass iskaffe dobbel latte.

- 80 g cottage cheese med blåbær, banan, vaniljeekstrakt og noen hakkede mandler.

- Et glass skummet melk.

Skrevet

hmm.. en temmelig usunn dag her...

1. måltid: kjøtt, ost og mais m/guacumole (rester fra middag i går),

1 brødskive m ost

2 tortilla lefser

litt smågodt

2.måltid king fedon chiken meny med light cola

1 brødskive

1 kaffe latte m/soyamelk

føler det er blitt litt mye... og litt lite strukturert...

men, man må ha en slik dag innimellom og...

Gjest *Maja*
Skrevet

Uff...idag blir det litt godt og blandet...

Hadde ikke mer smoothie i dag, og orket ikke noe annet, så frokosten min ble langt ut på ettermiddagen...

4 laksesushi og 7 scampi maki

Middag:

Asiamat på restaurant

Digg:

Mest sannsynelig sjokoladefondant på restaurant, og litt smågodt til kinoen...

:)

Ikke den sunneste dagen min nei...hehe...

Skrevet

Andre veggisdag, gleder meg til å lage mange spennende vegetarretter fremover etter en tur på ultra i dag! :D

Er faktisk gøy å ikke spise kjøtt :ler:

- Smoothie (jordbær, banan, bringebær, en dobbel 0 %, litt ekstra lett melk)

- To nektariner og en håndfull mandler

- 3 rugsprø med hummus og tomat/cottage cheese og rødbeter/stekt aubergine med krydder

- Falafler med byggris og stekte grønnsaker

Vet ikke helt hva det blir til kvelds enda, muligens havregrøt :)

Skrevet

- Grøt av havregryn, kruskakli og byggryn med cottage cheese, banan og kanel. Et glass skummet melk.

- Et fullkorns polarbrød med kyllinskinke, lett gulost og agurk.

- En enkel cortado.

- Et halvt fullkorns polarbrød og en skive ingers speltbrød med samme pålegg som over.

- En proteinshake.

- Burritos med linser, spinat og feta, og ekstra lett rømme.

- Et lite glass iskaffe dobbel latte.

- En cappuccino.

Kvelds tror jeg blir nektarin med cottage cheese og mager vaniljekesam.

Skrevet

-4 knekkbrød med ost

-En tallerk med spagetti og kjøttsaus

Jeg våknet kl. hall 3 idag,derfor har jeg ikke fått spist så mye enda.

Tar det nok igjen etter handleturen om litt :lur:

Skrevet
Den var kjempegod! Absolutt verdt å prøve :)

Herlig! Det skal jeg gjøre!

Skrevet
Ikke den sunneste dagen min nei...hehe...

Frokosten var jo supersunn og en smule anderledes enn smoothie :gjeiper:

Dessert og noe godt på kino er jo ett must!!

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...