Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Hmm så du mener at man kun har grunn til å ha "dårlig samvittighet" i forhold til mat dersom man spiser (for) mye? Det kan jo hende at den "dårlige samvittigheten" skyldtes at det var spist veldig lite denne dagen, eller at maten ikke var særlig sunn....?

Det er ikke bare kalorier / vekt som er viktig, det viktigste mener jeg er å spise mat som er bra for kroppen, og som smaker godt! Syns det er utrolig mye fokus på kalorier i denne tråden.

Når det står skrevet : "*kremt* det er ferie Og farmors hjemmelagede lefser er SUPERgode " tolker jeg ikke det som en dårlig samvittighet for å ha spist for lite akkurat. Men vi har vel av forskjellig oppfatning her.

Om du ikke liker snakk om kalorier så anbefaler jeg deg å heller lese under forumet som heter mat og drikke. Når det diskuteres mat/drikke-inntak under forum trening og kosthold så er det vanskelig å unngå tenker jeg...

Endret av Lotte27
Videoannonse
Annonse
Gjest pastafisk
Skrevet
....

Om du ikke liker snakk om kalorier så anbefaler jeg deg å heller lese under forumet som heter mat og drikke. Når det diskuteres mat/drikke-inntak under forum trening og kosthold så er det vanskelig å unngå tenker jeg...

Kosthold er vitterlig mer enn kalorier!!

(Hvis det bare er kalorier som er viktig, og ikke hva maten inneholder av næringsstoffer, hvor bra den er for kroppen og hvordan den smaker, da har man et problem!)

Skrevet
Kosthold er vitterlig mer enn kalorier!!

(Hvis det bare er kalorier som er viktig, og ikke hva maten inneholder av næringsstoffer, hvor bra den er for kroppen og hvordan den smaker, da har man et problem!)

Om du leser skikkelig etter så er det akkurat dette vi prøver å hjelpe hverandre med å gi tips osv. Klart at mat er mye mer enn kalorier, men mange som logger her slanker seg og da føles det kanskje nødvendig med en viss kontroll/oversikt for dem.

Gjest Shelob
Skrevet

LØRDAG:

1 proteinshake

1 banan

løpetrening

3 knekkebrød

3 egg

2 strimler bacon

1/2 pose french fries (snacks)

risotto med scampi, blåskjell, grønnsaker, fløtesaus

6 glass hvitvin

1 kit-kat crunchy og 1 glass solo

Skrevet
LØRDAG:

1 proteinshake

1 banan

Prøver igjen jeg :) Hvilken proteinshake bruker du?

Skrevet

- Et fullkorns polarbrød med cottage cheese, bananskiver og litt kanel. Et glass skummet melk og et glass appelsinjuice.

- En latte (nescafe)

- Salat av isberg, agurk, paprika, ananas, kylling, kokt egg og thousand island 3%.

- En halv iskaffe lett.

- Moussaka med tatziki.

- En stripe melkesjokolade.

Kvelds vet ikke jeg hva blir enda.

Skrevet

En skive med hvitost

Ett egg

En pinup is

En hamburger med pommes frites

En lollipop-is

Kjempefin brudediett :S

Skrevet
Kvelds vet ikke jeg hva blir enda.

Spiser fremdeles så god mat Venus, det er akkurat min type mat=)

Som kvelds har jeg nå selv spist altfor mye, 2 meget fulle pitabrød med blanding av karbonadedeig, mais, salat, ost og masse kesam.. Mmm.. Spiser litt sjokolade nå, må alltid ha noe søtt etter middagsmat, det er umulig for meg å la vær =)

Men du har allerede spist middagsmat i dag så kanskje en fruktsalat/bær med yogurt/vaniljekesam eller lignende frister deg som kvelds..??..

Skrevet

*4 fine rundstykker med gorgonzola-ost

*En liten tallerken med pytt i panne: stekt kjøtt, poteter, løk osv (med ketchup)

*En liten bolle tomatsuppe med macaroni

*4 plater vafler med smør og sukker

*1 plate vaffel med smør og brunost

*En bolle med tunfisk, majones, sitron, pepper, og revet ost

*sikkert 7 glass saft (ikke lett-saft)

:ler:

Haha, sorry ass, men måtte skrive det her... siden alle andre skriver at de har spist grove skiver og epler og drukket vann... Hehe

Skrevet
Spiser fremdeles så god mat Venus, det er akkurat min type mat=)

Som kvelds har jeg nå selv spist altfor mye, 2 meget fulle pitabrød med blanding av karbonadedeig, mais, salat, ost og masse kesam.. Mmm.. Spiser litt sjokolade nå, må alltid ha noe søtt etter middagsmat, det er umulig for meg å la vær =)

Men du har allerede spist middagsmat i dag så kanskje en fruktsalat/bær med yogurt/vaniljekesam eller lignende frister deg som kvelds..??..

Det ble to brødskiver med salami :)

Skrevet
Det ble to brødskiver med salami :)

Med majones og agurk er det jo en super kvelds=)

Skrevet (endret)

I går/dag spiste jeg:

* Et rundtstykke med servelat

* 1 hel Big One-pizza med ost og skinke (ble det til både middag og kveldsmat).

Ikke fryktelig sunt, men jeg har hatt såpass dårlig matlyst at jeg ikke har orket noe annet, slitt med kvalme også (vaksinen jeg tok i går gjorde nok sitt). Dvs, hadde dårlig matlyst til jeg fikk smaken på pizza. :ler: Det tar seg nok fort opp igjen, jeg er skikkelig måltidsmenneske, hehe.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Gjest Shelob
Skrevet
Prøver igjen jeg :) Hvilken proteinshake bruker du?

Åja, har sikkert ikke sett at du har spurt.

Den siste jeg kjøpte er Dalblads (blå/gul etikett) med sjokoladesmak. Den løser seg lettest opp i vann eller havredrikk (eller melk) og smaker digg! Jeg har gjerne i litt kaffe også, deilig.

Skal jeg gjøre den til et fullt måltid har jeg i frosne bananer, havredrikk, kanskje litt mager kesam.

Skal jeg bruke frosne bær i er det bedre med jordbærsmak eller vaniljesmak, ellers blir det merkelig med sjokolade synes jeg.

Gjest Shelob
Skrevet

Den siste jeg kjøpte er Dalblads (blå/gul etikett) med sjokoladesmak. Den løser seg lettest opp i vann eller havredrikk (eller melk) og smaker digg! Jeg har gjerne i litt kaffe også, deilig.

Skal jeg gjøre den til et fullt måltid har jeg i frosne bananer, havredrikk, kanskje litt mager kesam.

Skal jeg bruke frosne bær i er det bedre med jordbærsmak eller vaniljesmak, ellers blir det merkelig med sjokolade synes jeg.

Og ja, jeg gjør da en skikkelig smoothie ut av det, med stavmikser. Snadder!

Gjest Shelob
Skrevet

SØNDAG:

3 egg(erøre)

2 knekkebrød

1 tomat

1 gulrot

omelett av 4 egg

1 tomat

1,5 dl havregrøt

1 eple, kanel

1 time tur

litt tacoskjell + tomatsalsa

cashewnøtter

tørka tranebær

Skrevet

Frokost: 3 knekkebrød + 1 stekt egg

Middag: 2 Porsjoner grønnsak og kylling

Kvelds: 1 boks cottage cheese m frosne blåbær ??

Skrevet

Er den veldig søt? Kjøpte en nettopp som jeg ikke klarer å drikke fordi den er altfor søt!

Skrevet

Frokost: 2 havreknekkebrød med fenalår

Mellom: 1 boks hermetisk ananas

Lunsj: 1 hjemmelaget hvetebolle med mårpølse, 1 med hjemmerørt jordbærsyltetøy

Mellom: 2 after eight

Mellom: 1/2 neve mandler

Middag: 2/3 laksefilet, 1/2 neve penne, 1 neve grønsaksblanding og 1/6 agurk, 2 glass bris

Mellom: 1 bit toblerone

Kvelds: 1 fullkornsrundstykke med kokt skinke (fersk) og agurk

Mellom: 1 smoothie av ca. 1 dl cultura og en god neve frossen blanding av banan, jordbær og bringebær

Skrevet
I går/dag spiste jeg:

* Et rundtstykke med servelat

* 1 hel Big One-pizza med ost og skinke (ble det til både middag og kveldsmat).

Ikke fryktelig sunt, men jeg har hatt såpass dårlig matlyst at jeg ikke har orket noe annet, slitt med kvalme også (vaksinen jeg tok i går gjorde nok sitt). Dvs, hadde dårlig matlyst til jeg fikk smaken på pizza. :ler: Det tar seg nok fort opp igjen, jeg er skikkelig måltidsmenneske, hehe.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skal ikke kommentere ditt kosthold, synes du spiste nam jeg=) Liker selv den pizzaen.. Hehe.. Men klokkeslettet for loggingen.?? Oppe tidlig eller sent i seng?Hehe

Skrevet
Kvelds: 1 boks cottage cheese m frosne blåbær ??

Du bør ihertfall ta det(ikke noe storspiser ser jeg), kjempegodt, gjerne med litt kanel og vaniljesukker på toppen=)!

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...