venus_ Skrevet 26. juni 2009 Forfatter #2461 Skrevet 26. juni 2009 - En latte macchiato (fra nescafe) - En skål havregrøt med linfrø, cottage cheese, banan, eple og kanel. - Litt pastasalat med kylling og karri med litt isbergsalat og agurk i. - To sveler med mager prim. - En Pure Rush. Visstnok ikke tilsatt sukker så måtte prøves. - Salat med kylling, ost og 3% thousand island. To fullkorn polarbrød med bremykt til. - En halv iskaffe lett. - Litt smågodt, mest sjokolade:)
venus_ Skrevet 26. juni 2009 Forfatter #2462 Skrevet 26. juni 2009 Samme her. Den eneste forskjellen mellom lette og fete meieriprodukter, er jo at de lette produktene inneholder mindre fett enn de fete. Det er helt annerledes med majones, ost, pølser, leverpostei osv, hvor de har erstattet fettet med alskens ekle ting. Grøss. Og kunstige søtningsmidler smaker helt forjævlig. Det er faktisk noe av det verste jeg får. Hvorfor folk har dette i seg frivillig er virkelig helt utenfor min fatteevne. Folk har jo forskjellig smak. Hva har du spist i dag da?
Chanel.No5 Skrevet 26. juni 2009 #2463 Skrevet 26. juni 2009 (endret) - Litt smågodt, mest sjokolade:) Jeg tar din Litt og erstatter med min Masse så har vi samme snacks i kveld=) Endret 26. juni 2009 av Lotte27
paintarainb0w Skrevet 26. juni 2009 #2464 Skrevet 26. juni 2009 (endret) Frokost: Havregrøt med kanel, en halv banan og en teskje lett jordbærsyltetøy. MM: Minigulerøtter og agurk dyppet i en liten skål med holiday dip (med kesam) Lunsj: Polarbrød extrem med kalkunpålegg og tomat MM: Eple Middag: Tacosalat med kyllingkjøttdeig, løk, tomat, agurk, en halv skive vita hjertegod ost, mager kesam, salsasaus, tacokrydder og to knuste nachos. Naam. Lyst på et eller annet godt til kvelds, er jo fredag :D Men helst ikke noe altfor usunt. Noen forslag? Endret 26. juni 2009 av paintarainb0w
Goji Skrevet 26. juni 2009 #2465 Skrevet 26. juni 2009 Lyst på et eller annet godt til kvelds, er jo fredag :D Men helst ikke noe altfor usunt. Noen forslag? - Fruktsalat med litt is og nøtter. Vaniljesaus eller vaniljekesam om du vil ha noe sunt på salaten. - Noen biter mørk sjokolade og en liten neve nøtter. - Tørket frukt og nøtter, tørket aprikos og mandler er veldig godt sammen. Velg tørket frukt som ikke er tilsatt sukker. - Grønnsaker med dip. Lag dip av krydder og kesam. Gjerne ferdig krydderblanding som egentlig er til potetchips-dip. - Fruktspyd. Tre ulike fruktbiter på spyd, stilig syn og en ren, sunn nytelse. - Riskakene "Snack a Jack" inneholder få kalorier og er derfor en fin måte å ha noe å tygge på samtidig som man ikke dytter i seg for mange kalorier. Velg gjerne riskaker uten salt. Husk bare på at riskakene ikke inneholder noe særlig næring. Kilder: http://www.kvinneguiden.no/magasin/helse/sunn_snacks/55691
Chanel.No5 Skrevet 26. juni 2009 #2466 Skrevet 26. juni 2009 Lyst på et eller annet godt til kvelds, er jo fredag :D Men helst ikke noe altfor usunt. Noen forslag? Jordbær og yogurtis vanilje eller vanlig vaniljeis/vanljekesam...
Gjest Ludovie Skrevet 26. juni 2009 #2467 Skrevet 26. juni 2009 Folk har jo forskjellig smak. Hva har du spist i dag da? Jo, enig i at folk har forskjellig smak. Men når det gjelder kunstige søtningsmidler, smaker det jo bare av kjemikalier, og jeg kan derfor ikke forstå at det er mulig å like det. Jeg synes at det er helt på sin plass at du spør meg om hva jeg har spist i dag. Samtidig synes jeg at det er veldig merkelig at den personen som kommenterer aller mest i denne tråden aldri sier noe som helst om hva hun spiser, og at hun ikke blir tynt mer på dette. Siden jeg som sagt synes at det er på sin plass at du spør, skal jeg fortelle hva jeg har spist: Frokost: Havregrøt med litt melk og med tørkede fiken. En banan. Grapefruktjuice og kaffe. Lunsj: Byggrynssalat med vårløk, hermetisk tunfisk, ruccola, tomater, oliven, bladpersille og fennikel. Middag: Pasta med hestebønner, bacon, parmesan, smør og bladpersille, pluss tomatsalat. Ganske mye rosévin. I og med at jeg sjelden blir sulten mellom måltider, er det veldig sjelden at jeg har mellommåltider. Sånn sett er denne dagen typisk, til tross for at frokost lunsj og middag jo selvfølgelig varierer fra dag til dag. Det hender imidlertid at jeg har dager hvor jeg nesten ikke spiser noen ting, eller hvor jeg spiser uforholdsmessig mye kaker og lignende. Men det jevner jo seg ut.
venus_ Skrevet 26. juni 2009 Forfatter #2468 Skrevet 26. juni 2009 Jo, enig i at folk har forskjellig smak. Men når det gjelder kunstige søtningsmidler, smaker det jo bare av kjemikalier, og jeg kan derfor ikke forstå at det er mulig å like det. Jeg synes at det er helt på sin plass at du spør meg om hva jeg har spist i dag. Samtidig synes jeg at det er veldig merkelig at den personen som kommenterer aller mest i denne tråden aldri sier noe som helst om hva hun spiser, og at hun ikke blir tynt mer på dette. Siden jeg som sagt synes at det er på sin plass at du spør, skal jeg fortelle hva jeg har spist: Frokost: Havregrøt med litt melk og med tørkede fiken. En banan. Grapefruktjuice og kaffe. Lunsj: Byggrynssalat med vårløk, hermetisk tunfisk, ruccola, tomater, oliven, bladpersille og fennikel. Middag: Pasta med hestebønner, bacon, parmesan, smør og bladpersille, pluss tomatsalat. Ganske mye rosévin. I og med at jeg sjelden blir sulten mellom måltider, er det veldig sjelden at jeg har mellommåltider. Sånn sett er denne dagen typisk, til tross for at frokost lunsj og middag jo selvfølgelig varierer fra dag til dag. Det hender imidlertid at jeg har dager hvor jeg nesten ikke spiser noen ting, eller hvor jeg spiser uforholdsmessig mye kaker og lignende. Men det jevner jo seg ut. Synes så absoultt ikke at man MÅ skrive hva man spiser for å delta i denne tråden. Er jo bare gøy å få tilbakemeldinger, og er så og si bare Lotte som gir tilbakemeldinger. Spør om hva du har spist fordi jeg ble nysgjerrig når du listet opp hva/hvordan du ikke spiser:)
Chanel.No5 Skrevet 26. juni 2009 #2469 Skrevet 26. juni 2009 Synes så absoultt ikke at man MÅ skrive hva man spiser for å delta i denne tråden. Er jo bare gøy å få tilbakemeldinger, og er så og si bare Lotte som gir tilbakemeldinger. Hun Lotte, hun Lotte..Rask på avtrekkeren jeg vettu..
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2009 #2470 Skrevet 26. juni 2009 komentarer til min dag? ikke tenk på usunt og slikt, men mengde og kalorier frokost: stor skål cornflakes med melk og syltetøy lunch: 2 skiver med rekeost og ost mellom: 1 stratos sjokolade på 45 gr middag: 1 stekt kyllingfilet i panna, potetmos, salat, dressing og kethup kvelds: 25 gr cornflakes og en tine vanilje yoghurt (150 gr) grønn te senere
Goji Skrevet 26. juni 2009 #2471 Skrevet 26. juni 2009 Hvor mange ganger skal du spørre om det, egentlig? Passe mengde, men du kan følge de tipsene du fikk forrige gang.
Gjest Gjest_hjema_* Skrevet 26. juni 2009 #2472 Skrevet 26. juni 2009 Får se om jeg husker alt: frokost: 3 knekkebrøde med leverpostei/rødbeter, skinkeost/tomat+vann Lunsj: en halv boks cottage cheese med noen skjeer frosne skogsbær og kanel+et glass lett is-te. 1 eple Middag: 1 kompe og et glass skunmet melk Kvelds: 3 knekkebrød med pålegg (se frokost) Ellers drukket MASSE vasnn (mange liter) og spist bittelitt vannmelon. Hadde en løpetur på 2 timer mellom frokost og lunsj;)
tomatsuppe Skrevet 26. juni 2009 #2473 Skrevet 26. juni 2009 Frokost: 3 stk weetabix-briketter, skummet melk, litt lett-syltetøy mm: 1 pk bixit fullkornsbar Lunsj: kremet fiskesuppe og 1 skive brød, 2 glass hvitvin mm: 1 eple Middag: salat m kyllingfilét, 1 skive grovbrød Kvelds: 1 pose snack a jack små riskaker Grei dag det, synes jeg!
Gjest Shelob Skrevet 27. juni 2009 #2474 Skrevet 27. juni 2009 LØRDAG: grilla abbor reker 1/2 skivre rugbrød litt smågodt 1 grilla potet 1 kyllingfilet masse salat 1 eple 1 friskis smågodt 1/2 snickers 1/2 rugbrødskive med peanøttsmør reker majones chilisaus 2 skiver rugbrød peanøtter 3 glass hvitvin litt usikker på om jeg er ferdig for kvelden... Takk og pris at det er intervalltrening i morgen tidlig før stranda
paintarainb0w Skrevet 27. juni 2009 #2475 Skrevet 27. juni 2009 Frokost: Havregrøt med kanel, en halv banan og en teskje lett jordbærsyltetøy. MM: Minigulerøtter dyppet i en liten skål med holiday dip (med mager kesam) Lunsj: Et polarbrød extrem med kalkunpålegg, litt light finello ost og tomat. Middag: Fullkornsspagetti med kyllingkjøttdeigboller, løk og tacokrydder. Kvelds/lørdagsgodt: Lett is og honningmelon Ble litt for mye is ja, er kvalm nå
Paibunn Skrevet 28. juni 2009 #2476 Skrevet 28. juni 2009 Frokost: 1 kokt egg, 2 havreknekkebrød med gräddost, 1/2 tomat Mellom: 1 nektarin Lunsj: 1 stor porsjon lasagne (uten ost) med salat Kos: 6 twist Mellom: 4 jordbær Middag: 1 porsjon kylling/bogskinke-salat, 2 små glass bris Det blir en neve mandler senere, og sikkert en grovskive med noe på
Chanel.No5 Skrevet 28. juni 2009 #2477 Skrevet 28. juni 2009 Får se om jeg husker alt: frokost: 3 knekkebrøde med leverpostei/rødbeter, skinkeost/tomat+vann Lunsj: en halv boks cottage cheese med noen skjeer frosne skogsbær og kanel+et glass lett is-te. 1 eple Middag: 1 kompe og et glass skunmet melk Kvelds: 3 knekkebrød med pålegg (se frokost) Ellers drukket MASSE vasnn (mange liter) og spist bittelitt vannmelon. Hadde en løpetur på 2 timer mellom frokost og lunsj;) Jogge 2 timer og så lite mat... Kroppen din må jo skrike etter næring??
venus_ Skrevet 28. juni 2009 Forfatter #2478 Skrevet 28. juni 2009 (endret) - En cappuccino. - Mager kesam blandet med litt biola naturell yoghurt med 4korn, banan og noen blåbær. Et glass skummet melk. - Iste av grønn te med litt honning. - To grove banan- og blåbærmuffins. - En ismocca. - Pasta bolognese med parmasan. - En liten skål lett sjokoladeis. - En halv iskaffe lett. Noen biter smågodt. - Fruktsalat med mager vaniljekesam. Kvelds tror jeg blir litt knust kavring med kulturmelk og et lite sukkerstrø på Endret 28. juni 2009 av venus_
hjema Skrevet 28. juni 2009 #2479 Skrevet 28. juni 2009 Jogge 2 timer og så lite mat... Kroppen din må jo skrike etter næring?? Vet det veldig godt. Var i aktivitet hele dagen; ryddet og vasket, hoppet på trampolina, jogget... Men for det første gjør varmen at jeg ikke får lyst på mat. For det andre klarer jeg ikke å spise mye når jeg slanker meg, blir enten alt eller ingenting. Slet tidligere med anoreksi og derfor blir det harde dietter når jeg slanker meg nå også... så vanskelig å finne en god mellomting
Chanel.No5 Skrevet 28. juni 2009 #2480 Skrevet 28. juni 2009 Vet det veldig godt. Var i aktivitet hele dagen; ryddet og vasket, hoppet på trampolina, jogget... Men for det første gjør varmen at jeg ikke får lyst på mat. For det andre klarer jeg ikke å spise mye når jeg slanker meg, blir enten alt eller ingenting. Slet tidligere med anoreksi og derfor blir det harde dietter når jeg slanker meg nå også... så vanskelig å finne en god mellomting Om du har hatt anoreksia vet du at dette er altfor lite mat og kroppen trenger brensel for å brenne med ditt aktivitetsnivå om du ikke vil at den skal bryte ned muskelaturen din...
Fremhevede innlegg