Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Euforia
Skrevet
Har du tatt sommerferie fra mat?

Hehe, nei.

Det er for varmt til at jeg klarer å få lyst på noe.

Så det jeg har spist har bare vært for å spise.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Hehe, nei.

Det er for varmt til at jeg klarer å få lyst på noe.

Så det jeg har spist har bare vært for å spise.

Med på den.. Men jeg blir alltid meget sulten om kveldene når det er varmt ute, når jeg har gått inn i "skyggen" og kroppen har kjølt seg litt etter lang dag i varme og sol.. :spise:

Endret av Lotte27
Gjest Euforia
Skrevet
Med på den.. Men jeg blir alltid meget sulten om kveldene når det er varmt ute, når jeg har gått inn i "skyggen" og kroppen har kjølt seg litt etter lang dag i varme og sol..

Ja, sånn er det dessverre for meg også.

Hadde vært bedre om det var motsatt.

Selv om det ikke "gjør noe" å spise klokken 23 hvis jeg legger meg i 4-tida (sommerferiemodusen har kommet for fullt).

Skrevet

Frukost: 2 skiver med majones og fårepølse + et glas appelsinjuice

Lunsj: 1 bagel med go og mager leverpostei og rødbetsalat + 1 1/2 glas appelsinjuice

Mellom: 1 kaffe med melk

Middag: 1 Burrito m/biff, en stor neve nachochips med salsa + 1 lita skål fruktsalat

Mellom: 1 saftis (med mindre sukker)

Interressant å notere ned hva man spiser i løpet av en dag bare for å se. Syns ikke dette var så gæli. Eller?

Skrevet
Ja, sånn er det dessverre for meg også.

Hadde vært bedre om det var motsatt.

Selv om det ikke "gjør noe" å spise klokken 23 hvis jeg legger meg i 4-tida (sommerferiemodusen har kommet for fullt).

Har ikke noe å si når på døgnet en spiser, er det totale inntaket i løpet av dagen som teller og om det blir mer om kvelden om sommerene og maten er normal og næringsrik spiller det vel ingen rolle. Men det blir ofte kosemat om sommerkveldene for mitt vedkommende, men sommeren skal nytes når været er strålende for meg=)

Skrevet
Interressant å notere ned hva man spiser i løpet av en dag bare for å se. Syns ikke dette var så gæli. Eller?

Så god ut denne maten spør du meg :popcorn:

Helt normal kost.. :jepp:

Gjest Euforia
Skrevet
Har ikke noe å si når på døgnet en spiser, er det totale inntaket i løpet av dagen som teller og om det blir mer om kvelden om sommerene og maten er normal og næringsrik spiller det vel ingen rolle. Men det blir ofte kosemat om sommerkveldene for mitt vedkommende, men sommeren skal nytes når været er strålende for meg=)

Er det bare en myte at man ikke skal spise etter 18?

Skrevet

Bare tull og tøys spør du meg ;)

Gjest Shelob
Skrevet

TORSDAG:

2 knekkebrød

1 banan

1 egg

1 rugbrødskive

1 gulrot

1 eple

1 boks makrell i tomat

3 rugbrødskiver

salat fra kantina

1 eple

noen nøtter

noen tranebær

1 bit mørk sjokolade

1 glass cola

Gjest Shelob
Skrevet

FRADAG:

1 proteinshake og vann

1 banan

trening

1 proteinshake

1 eple

4 knekkebrød, tørre

salat fra kantina

1 eple

4 knekkebrød

1 boks makrell i tomat

2 musliknekkebrød med smør

senere blir det vel:

1 eple

hamburger fra grillen

hjemmelaget salat

litt baileys? vi får se :)

Skrevet
Bare tull og tøys spør du meg ;)

JEPP :jepp:

Skrevet
litt baileys? vi får se :)

Mmmm.. Min favorittdrink..

Enten bar med isbiter eller i kaffe...

Gjest Ludovie
Skrevet (endret)
Multifruktjuice, B12-vitaminer og alge-omega-3

Et knekkebrød med hummus

Nektarin

To brødskiver med ost

Sånn omtrent et halvt kilo jordbær :nigo:

Risnudler med lettstekte grønnsaker (rød og grønn paprika, minimais, vårløk, rødløk, gulrot, brokkoli...) og cashewnøtter, i ingefær-lime-chilisaus

Jeg synes at du definitivt har det aller beste kostholdet i denne tråden, både når det gjelder sunnhet, og når det gjelder smak og nytelse.

Generelt synes jeg at det hos mange andre er altfor mye frukt, altfor lite grønnsaker, altfor mye søtede melkeprodukter, altfor lite variasjon, altfor mye ferdigmat, altfor mye brødmat, og dessuten altfor mye lettprodukter. Pluss dessuten selvfølgelig, altfor mye sukker. For ikke å glemme altfor mye nitrist mat. Dette er på ingen måte ment som kritikk, men bare som et innspill med mine egne meninger. :)

Jepp! :) Jeg tror den kommer av at det man spiser om kvelden gjerne er veldig usunne ting som potetgull, kaker og sjokolade. Å spise råkostsalat eller omelett derimot, blir jo selvfølgelig noe helt annet.

Endret av Ludovie
Skrevet
Jepp! :) Jeg tror den kommer av at det man spiser om kvelden gjerne er veldig usunne ting som potetgull, kaker og sjokolade. Å spise råkostsalat eller omelett derimot, blir jo selvfølgelig noe helt annet.

Dette stemmer, en har ofte lett til å ty til litt kosemat om kveldene og derfor anbefales det at en spiser de fleste måltidene på dagen. Er også enig med deg med Frosk sine måltider her=)

Gjest Frosk
Skrevet
Jeg synes at du definitivt har det aller beste kostholdet i denne tråden, både når det gjelder sunnhet, og når det gjelder smak og nytelse.

Åh, takker :nigo:

Jeg spiser jo i grunnen det jeg har lyst på, jeg da - bryr meg ikke om kalorier (i det hele tatt!!) men har nokså sunne lyster, stort sett, hehe. Hovedgrunnen til at jeg skriver i denne tråden er vel egentlig at jeg syns det er fint å vise hva en vegetarianer spiser ;) - men syns også det kan være greit å prøve å være en liten motvekt mot de som er i overkant opptatt av kalorier og slanking... (Eneste lettproduktene jeg bruker må vel være lettmelk og lettrømme, tror jeg - unngår alt av kunstig søtning osv også)

Skrevet

FROSK: Alltid fått inntrykk av at du har ett meget normalt forhold til mat og det er nok mange som henter litt inspirasjon til matretter av deg! Jeg er selv kjøttetende (off, det så litt ekkelt ut..Hehe..), men finner allikevel maten din utrolig fasinerende og fristende!

Gjest Frosk
Skrevet
FROSK: Alltid fått inntrykk av at du har ett meget normalt forhold til mat og det er nok mange som henter litt inspirasjon til matretter av deg! Jeg er selv kjøttetende (off, det så litt ekkelt ut..Hehe..), men finner allikevel maten din utrolig fasinerende og fristende!

Nja, normalt - noen vil nok si det er fullstendig unormalt, jeg nekter jo å spise både kjøttdeig og pølser og fiskepinner og... :fnise: Neida, men det er så mange som faktisk ikke aner hva vegetarianere spiser ("blir det ikke grådig kjedelig å bare spise salat hele tiden?" er noe man får høre overraskende ofte!!) så jeg syns det er fint å opplyse litt når jeg har sjansen :ler:

Kjekt du syns maten min høres fristende ut, da! :)

Skrevet (endret)
Nja, normalt - noen vil nok si det er fullstendig unormalt, jeg nekter jo å spise både kjøttdeig og pølser og fiskepinner og... :fnise: Neida, men det er så mange som faktisk ikke aner hva vegetarianere spiser ("blir det ikke grådig kjedelig å bare spise salat hele tiden?" er noe man får høre overraskende ofte!!) så jeg syns det er fint å opplyse litt når jeg har sjansen :ler:

Kjekt du syns maten min høres fristende ut, da! :)

Så normalt som det er mulig å få til uten disse matvarene spiser du nå. Glad du logger ihvertfall!! :klemmer:

Endret av Lotte27
Gjest Ludovie
Skrevet
Eneste lettproduktene jeg bruker må vel være lettmelk og lettrømme, tror jeg - unngår alt av kunstig søtning osv også

Samme her. Den eneste forskjellen mellom lette og fete meieriprodukter, er jo at de lette produktene inneholder mindre fett enn de fete. Det er helt annerledes med majones, ost, pølser, leverpostei osv, hvor de har erstattet fettet med alskens ekle ting. Grøss. Og kunstige søtningsmidler smaker helt forjævlig. Det er faktisk noe av det verste jeg får. Hvorfor folk har dette i seg frivillig er virkelig helt utenfor min fatteevne.

Jeg foretrekker glatt ditt kosthold fremfor kostholdet til de aller fleste andre som skriver i denne tråden. (Men jeg kommer aldri til å bli veggis, altså. :fnise:) Men jeg skal prøve å bli flinkere til å ha flere vegetariske middager samt å bruke mindre kjøtt generelt sett, selv om jeg nok ikke er så aller verst vedrørende dette sammenlignet med de fleste andre. (Og når jeg beskriver kjøttspising som noe syndig, handler det ikke om at jeg mener at det egentlig, dypest sett, er feil å spise kjøtt (for det gjør jeg ikke), men derimot om at verdens kjøttkonsum representerer et gedigent miljøproblem.)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...