Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Åh, hadde helt glemt at disse eksisterte, garantert på handlelisten for innkjøpet til kos neste helg! Takk :gjeiper:

Du kan få resten av mine.. Bare å komme å hente dem :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Du kan få resten av mine.. Bare å komme å hente dem :ler:

:reise: on my way :skratte:

Skrevet

I dag har jeg spist:

Frokost:

1 skål special K-frokost blanding med skummet melk

Lunsj:

1 nudlepakke, og 2 knekkebrød med peanøttsmør

Lunsj 2:

2 knekkebrød med peanøttsmør, 1 non-fat yoghurt

Middag:

Kyllingfilet med pasta og salat

Hmm.. Vet ikke helt jeg. :P Føler jeg spiser mye i løpet av en dag, og når jeg ser det nedskrevet føler jeg det hvertfall.

Skrevet
NAMNAMNAM!!!! sånn bortsett fra at jeg nok ville spist litt mer:=)

Hadde helt sikkert et måltid etter jeg skrev det innlegget også. Jeg er ikke av de som ikke spiser rett før jeg skal legge meg :P Prøver å ligge på et lite kcal-underskudd også.

Skrevet

Er syk så er ikke store matinntaket på meg om dagen. Passer dårlig midt i eksamensperioden :(

I dag:

- En liten kopp cappuccino.

- En halv skive valnøttbrød.

- En halv skive ingers rugbrød med lett jordbærsyltetøy.

- En kyllingpølse og to speltlomper. Et glass cola.

- To ruter sjokolade.

Blir nok noe mer i løpet av kvelden.

Skrevet
Hmm.. Vet ikke helt jeg. :P Føler jeg spiser mye i løpet av en dag, og når jeg ser det nedskrevet føler jeg det hvertfall.

Er ikke mye mat, tvert imot, kunne fint spist litt mer, kanskje noen mellommltider i form av frukt, grønt, nøtter osv.

Skrevet
Er syk så er ikke store matinntaket på meg om dagen. Passer dårlig midt i eksamensperioden :(

Stakkar deg.. :tristbla:

Jeg hører om så mange som blir syke midt i eksamensperioden nå. Det er så typisk! God bedring.

Dette er ikke mye! Hør på Lotte, og prøv å få inn noen mellommåltider.

Skrevet
Stakkar deg.. :tristbla:

Jeg hører om så mange som blir syke midt i eksamensperioden nå. Det er så typisk! God bedring.

Takk for det:) Ja, blir mye stress så lettere å bli syk da :tristbla:

Gjest Gjest
Skrevet
Takk for det:) Ja, blir mye stress så lettere å bli syk da :tristbla:

Orker ikke nevne de andre måltidene fordi de er ikke til å skryte av,- bortsett fra middagen som var ordentlig digg:

Masse kald rissalat med erter,mais,paprika,gulrøtter og oliven med god hjemmelaget dressing *pluss* to halve grovbaguetter med kyllingfilet og meditterian sauce. :D deiilig!! må prøves.

Skrevet
Orker ikke nevne de andre måltidene fordi de er ikke til å skryte av,- bortsett fra middagen som var ordentlig digg:

Masse kald rissalat med erter,mais,paprika,gulrøtter og oliven med god hjemmelaget dressing *pluss* to halve grovbaguetter med kyllingfilet og meditterian sauce. :D deiilig!! må prøves.

Det så utrolig digg ut! Kommer garantert til å prøve det.

Gjest Gjest
Skrevet

1 skive med smør og hvitost

1 skive med servelat og waldorfsalat

1 knekkebrød med smøreost

2 skiver med smøreost

vann

1 sport lunsj sjokolade

1 banan

ca 150 g nøtteblanding

1 muffins med melkesjokolade

2 oreo kjeks

melk

2 skiver med servelat og waldorf.

Jeg har utrolig dårlig samvittighet.hva er kcal innnhold?

Skrevet
Jeg har utrolig dårlig samvittighet.hva er kcal innnhold?

Ikke ha det, ta deg heller en spasertur, treningsøkt eller tenk at i morgen er en ny dag med rene ark så kan du gi deg selv muligeten for å spise mat som ikke gir deg denne dårlige samvittigheten. Om du lurer på hva kcal innholdet i det du har spist er så anbefaler jeg deg å bare droppe det. Spist er spist. Om det betyr veldig mye for deg kan du selv finne det ut på www.matvareportalen.no

der er en næringstabell som du kan bruke til å regne ut tallet.

Gjest Shelob
Skrevet

Uff, orker ikke rapportere fra 2 dager på DFDS! Ikke så usunt kanskje, men vel mye. Buffet burde være forbudt. Tilogmed en halv snickers til kinoen. Glad jeg skal trene i dag ass!

I dag:

1 rugbrødskive

2 egg

4 biter sild

2 tomater

1 kalkunpåleggskive

1/2 dl youghurt

litt nøtter/kokos

1 banan

30 g musli/frøblanding

senere blir det:

1 proteinshake på vann

1 banan

1,5 time på studio

kokt potet, broccoli og tunfisk etter trening.

EGENTLIG FØLER JEG MEG SÅ DÅRLIG AT JEG HELST VIL LØPE OG KJØPE NUTRILETT OG LEVE PÅ PULVER SOM NOEN AV MINE VENNINNER!!! Men jeg vet jo at det er kortsiktige saker og at det ikke holder for mitt treningsnivå uansett...

Blir bare så utrolig sår i topplokket av utskeielser. Synd å ikke kunne nyte det uten samvittighetsplager i 2 dager etterpå.

Skrevet

Dagens matinntak har vært vel greitt tror jeg...

Frokost: havregryn med lettmelk

Lunsj: to wasa sport knekkebrød med hvitost og mye paprika

mellom: et knekkebrød med hvitost

mellom2: et eple

mellom: et kokt egg (før trening)

Middag\kvelds: toro kyllinggryte med ris..

Skrevet

- En cappuccino.

- En skive valnøttbrød og to ryvita med lett jordbærsylte og gulost. Et glass skummet melk.

- En halv iskaffe lett.

- En stor skål risengrynnsgrøt. Eplejuice.

- Norske jordbær med mager vaniljekesam :)

- En cappuccino.

- Kalkun løvbiff med potetsalat og salat.

- Smoothie av jordbær, blåbær, banan, appelsunjuice og biola naturell.

Skrevet (endret)
- En cappuccino.

- En skive valnøttbrød og to ryvita med lett jordbærsylte og gulost. Et glass skummet melk.

- En halv iskaffe lett.

- En stor skål risengrynnsgrøt. Eplejuice.

- Norske jordbær med mager vaniljekesam :)

- En cappuccino.

- Kalkun løvbiff med potetsalat og salat.

- Smoothie av jordbær, blåbær, banan, appelsunjuice og biola naturell.

Denne mat-dagen din skal jeg kopiere fra ende til annen i morgen. Du spiser mat som jeg elsker samt at drikken din er herlig! Bare prøv deg å slutte skrive her, kommer jeg å henter deg inn igjen. :nei: Jeg får så mange inspirerende tips av deg Vensus, du redder en vanlig og kjedelig hverdag med dine måltider, får meg til å glede meg til neste dag bare pga maten og drikken jeg skal kose meg med! :klemmer:

Endret av Lotte27
Skrevet
Blir bare så utrolig sår i topplokket av utskeielser. Synd å ikke kunne nyte det uten samvittighetsplager i 2 dager etterpå.

Dette må du bare lære deg å endre. Fortell deg selv at du SKAL nyte dette måltidet/denne snacksen fordi det smaker godt og du liker å spise det. Du trener masse, spiser -som feks listen fra i dag- sunn og næringsrik mat til vanlig og hvorfor skal du ikke kunne kose deg enkelte dager da? Lær deg selv å overbevise deg at du fortjener å kose deg som ale oss andre. Hvis du plages med denne dårlige samvittigheten så anbefaler jeg deg at du tar deg en spasertur/treningsøkt de dagene du vet du kommer til å kose deg ekstra. Litt frisk luft og aktivitet pleier å hjelpe litt når hodet sliter en. :klemmer:

Gjest Wacmoc
Skrevet

Frokost ca 13.00; Bønner og Bacon :rødme:

Mellom ca 15.30; Et par never nøtter ( sånne man plukker ut fra meny som smågodt )

Middag ca 18.00; To pizzastykker fra pizzaresturang.

Skrevet
Denne mat-dagen din skal jeg kopiere fra ende til annen i morgen. Du spiser mat som jeg elsker samt at drikken din er herlig! Bare prøv deg å slutte skrive her, kommer jeg å henter deg inn igjen. :nei: Jeg får så mange inspirerende tips av deg Vensus, du redder en vanlig og kjedelig hverdag med dine måltider, får meg til å glede meg til neste dag bare pga maten og drikken jeg skal kose meg med! :klemmer:

Hehe, du er så hyggelig du Lotte :)

Skrevet
Hehe, du er så hyggelig du Lotte :)

Bare helt ærlig egentlig=)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...