Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Euforia
Skrevet
Du bør spise noen jordbær og kombiner der gjerne med noe mer, for ett knekkebrød som middag? Forstår du ikke varm mat, men ett knekkebrød kan ikke engang ligne noe middag..Og lunsjen din og frokosten? Dette er ikke mye mat, pass på deg selv, anbfaler å spise omtrent dobbelt av det du nå gjør..

Dagene mine starter rundt halv sju på morgenen, og da er det vanskelig å få i seg mat. Likevel presser jeg i meg det knekkebrødet fordi frokost er viktig.

Og lunsjen min er bare for å få litt energi, pleier å legge meg et par etter det.

Hadde nok spist mer hvis jeg var i jobb hele dagen.

Videoannonse
Annonse
Gjest Euforia
Skrevet
Dagene mine starter rundt halv sju på morgenen, og da er det vanskelig å få i seg mat. Likevel presser jeg i meg det knekkebrødet fordi frokost er viktig.

Og lunsjen min er bare for å få litt energi, pleier å legge meg et par etter det.

Obs! Et par timer*

Skrevet

Jeg tror ikke det der er nok for basalstoffskifte ditt engang, Euforia. Altså så mye energi du trenger for at kroppen din skal fungere normalt.

Skrevet

Mine starter 0545, men jeg spiser ihvetfall det dobbelte og er en liten jente :gjeiper:

Skrevet (endret)

Mine starter 06:00, og jeg spiser kanskje fire ganger så mye, og er en liten gutt. :spise:

Endret av Goji
Skrevet
Jeg tror ikke det der er nok for basalstoffskifte ditt engang, Euforia. Altså så mye energi du trenger for at kroppen din skal fungere normalt.

Kan jeg spørre om hva som skal til for å dekke basalstoffskiftet? Måles det kun i kalorier eller tar man med proteiner og vitamner og sånt?

Euforia: jeg er enig med de andre her om at det var ganske lite.. Selv om jeg hadde stått opp så tidlig hadde kroppen min skreket etter mer næring etter en liten stund, og man klarer alltids å spise mer enn noen knekkebrød, et eple og en skål havregryn..

Skrevet
Kan jeg spørre om hva som skal til for å dekke basalstoffskiftet? Måles det kun i kalorier eller tar man med proteiner og vitamner og sånt?

Jeg tror man har et minimum behov for vitaminer og sånne ting også, men det vet jeg ikke så mye om. Du burde egentlig ikke spørre meg, jeg tar bare det jeg leser jeg. Men jeg leser mye! :ler:

Også kommer den beste excusen EVER; jeg er bare 14. :danse:

Gjest Gjest
Skrevet

Frokost: 2 grovbrødskiver med hvitost, et glass skummet melk

Lunsj1: 2 små grovbrødskiver med makrell i tomat og agurk, en banan, et glass skummet melk

Lunsj2: 1 grovbrødskive med makrell i tomat, en banan, druer og vann

Middag: wokede grønnsaker, litt svinekjøtt og ris, maaasse krydder :)

Gjest Gjest
Skrevet

Til kveldsmat spiser jeg nesten alltid ostesmørbrød med kalkunskiver :P Hvorfor er det ingen andre her som gjør det? :P ^^, hehe.

Ellers, hva liker dere aller best å ha til kveldsmat?

Gjest Bolledeig
Skrevet
Resten blir min hemlighet.. Spiser så mye dritt for tiden at det ikke er vits i å skive det opp engang..! Men, i morgen har jeg planer om å komme tilbake med storm! Får vel ta å skrelle meg noen gulrøtter eller noe sånn at jeg kan sitte å knaske på det mens jeg koser meg med eksamenslesing, i steden for alt det andre jeg kan finne på :sjenert:

Hvis noen nå kommentere at i eksamensperioden er det ok å spise litt dritt for å holde motivasjonen/energien oppe, så kan jeg informere om at eksamen er om tre uker, så kan ikke leve tre uker på sjokolade, kjeks og nudler :ler:

Punkt 1: Hvis du sitter på lesesal, ikke en gang tenk på å ta med gulrøtter :ler: kjøp heller cherrytomater eller mindre "bråkete" mat.

Om du sitter hjemme er mye gjort av å bare pælme dritten ut av huset og ikke kjøpe når man er på butikken. Man kan ikke spise det man ikke har, tross alt ;)

Skrevet
Punkt 1: Hvis du sitter på lesesal, ikke en gang tenk på å ta med gulrøtter :ler: kjøp heller cherrytomater eller mindre "bråkete" mat.

Om du sitter hjemme er mye gjort av å bare pælme dritten ut av huset og ikke kjøpe når man er på butikken. Man kan ikke spise det man ikke har, tross alt ;)

Sitter ikke på lesesal nei, finnes nemlig ikke sånt på skolen min :snurt:

Tror kanskje jeg må skrive handleliste for neste handletur, sånn at jeg husker de sunne tingene og kanskje klarer å overbevise meg selv om at jeg ikke trenger de litt mer usunne tingene :ler:

Skrevet
Hittil i dag:

- To skiver ingers rugbrød med to kokte egg og kaviar. Et glass skummet melk.

- En cappuccino.

- (På eksamen)En og en halv skive ingers rugbrød med røkt kalkunskinke og agurk, eplejuice, en fedon-bar, en kindersjokolade og noen ifa.

- Acai-smoothie

- Kyllingburger (på 3. dag) med champinjong, tomat, rucculasalat og pesto.

+

- Ismocca

- To kaker; linser fylt med vaniljekrem (aldri hørt om linser i kake-sammenheng før :klo: )

- Noen knekker sjokolade

- Et glass skummet melk.

Det søte her burde nok vært byttet ut med et kveldsmåltid.

Gjest Gjest
Skrevet

Til kveldsmat spiser jeg nesten alltid ostesmørbrød med kalkunskiver :P Hvorfor er det ingen andre her som gjør det? :P ^^, hehe.

Gjest Shelob
Skrevet

ONSDAG:

40 min på sykkel til jobben

havregrøt med linfrø/solsikkefrø

1 eple

1 proteinshake

salat med tomat, cottage cheese, agurk, mais, 1 egg, kålrot, masse oliven

senere i dag:

havregrøt med linfrø/solsikkefrø/mandler

1 eple

proteinshake hvis sulten

1,5 timer i studio

proteinshake

1 banan

kylling med broccoli?

Gjest Euforia
Skrevet

Føler jeg har vært litt flinkere i dag! Var jo noen som reagerte på måltidene mine i går.

Frokost - et knekkebrød med leverpostei

Lunsj - et eple

Middag - tre-fire kjøttboller, en halv potet og grønnsaker

"Treningsmat" (dere skjønner hva jeg mener) - En kopp med havregryn, melk og en halv banan.

Får se om jeg finner på noe spennende til kveldsmat etter treningsøkta. :sjenert:

Skrevet
Føler jeg har vært litt flinkere i dag! Var jo noen som reagerte på måltidene mine i går.

Frokost - et knekkebrød med leverpostei

Lunsj - et eple

Middag - tre-fire kjøttboller, en halv potet og grønnsaker

"Treningsmat" (dere skjønner hva jeg mener) - En kopp med havregryn, melk og en halv banan.

Får se om jeg finner på noe spennende til kveldsmat etter treningsøkta. :sjenert:

Ja, du har vel vært flinkere, men allikvel er et knekkebrød og et eple utrolig lite for kroppen å fungere på frem til middag! Og med mindre du spiste mye grønnsaker syntes jeg ikke tre-fire kjøttboller og en halv potet er så mye heller jeg da..

Skrevet

Frokost:

Havregrøt med sukker og kanel (var tom for bær i dag :()

Lunsj og frukt mellom lesing:

Tre brødskiver med skinke og agurk

3 nektariner

1 stor banan

Middag:

Salat av rå brokoli, gulrøtter, mais, salat og fetaost

Kvelds:

Mer frukt tenker jeg

Hvis evt. joggetur:

Havregrøt med bær, mest fordi det ser litt lite ut nå hvis jeg skal trene i tillegg..

Gjest Euforia
Skrevet
Frokost:

Havregrøt med sukker og kanel (var tom for bær i dag :()

Lunsj og frukt mellom lesing:

Tre brødskiver med skinke og agurk

3 nektariner

1 stor banan

Middag:

Salat av rå brokoli, gulrøtter, mais, salat og fetaost

Kvelds:

Mer frukt tenker jeg

Hvis evt. joggetur:

Havregrøt med bær, mest fordi det ser litt lite ut nå hvis jeg skal trene i tillegg..

Å, nå fikk jeg også lyst på bær...

Pleier dere å ta med evt. trening?

Skrevet

Er ikke så langt ifra deg jeg, varmer meg nesten ALLTID rundstykker som jeg har hvitost og brunost på (ikke sammen altså! Hehe)

Skrevet

Begynner å ligne noe, men synes fremdes at inntaket er ALTFOR lite.. Merker du det ikke på at du har lite energi?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...