Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hva er dommen? Hvilken smakte best av disse?

Nå har jeg funnet disse sunne sjokoladene, og jeg prøvde den med mint, og den som heter rein kjærleik. Den med mint likte jeg veldig godt. Merket at den ikke påvirket blodsukkeret mitt i det hele tatt, og det liker jeg. (Har ikke diabetes, men er veldig følsom for blodsukkersvingninger, og det gjør meg til Mr. Hyde enkelte ganger) Rein kjærleik smakte godt det og, en helt streit mørk sjokolade.

Det kjipe er at det er så dyrt.

Tror jeg likte best den vanlige jeg. Elsker mintsjokolade ellers, men vet ikke hva det var med den der som gjorde at jeg likte den vanlige best. Kommer nok ikke til å kjøpe de igjen, men det pga prisen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
men det pga prisen.

Det er grunnen til at jeg ikke kommer til å kjøpe den i det hele tatt. En får mye god sjokolade for den prisen for å si det mildt :gjeiper:

Skrevet
- Tre pølser og to øl i parken.

Mmmmmm..Sommeren er nærme nå :skya:

Skrevet
Mmmmmm..Sommeren er nærme nå :skya:

Jepp! Herlig :)

Gjest Gjest
Skrevet

Frokost: 2 grove brødskiver, litt kaviar, 2 egg, litt honningmelon og et glass skummet melk

Mellom: 1 glass eplejuice

Lunsj: 1 grov brødskive med hvitost, 1 blåbæryoghurt, 1 glass skummet melk og to kopper kaffe

Mellom: 1 banan

Middag: burritos med kyllingkjøttdeig, salat, litt rømmedressing, 2 glass lettbrus (fredag i dag ;) )

Kanskje noen druer til kvelds.

Gjest Squill
Skrevet

Frokost: Ett grovt rundstykke med Norvegia

Lunsj: En skogsbæryoghurt og et eple

Mellommåltid: To riskaker med skinkeost

Middag: Semulegrøt

Skrevet (endret)

Frokost:

Havregrøt med bær

Mellom:

En halv nektarin (resten av den halve hadde blitt skadet i sekken :()

Et halvt rundstykke med peanuttsmør

Lunsj:

Salat med f.eks. rå brokoli :sikle: og fetaost

Mellom:

Halv banan (denne ble også skadet i sekken)

En nekatrin

Resten av rundstykke med peanuttsmør

Litt melkesjokolade

Sen middag:

Wok med ris

Etterpå:

Enda mer sjokolade og en is.. Jaja, det er jo i det minste helg :gjeiper:

Sniker inn et raskt spørsmål: siden jeg har funnet en måte å få havregrøten til å smake godt på uten sukker tenkte jeg at jeg kunne prøve en litt sunnere variant, altså med kruskakli (skrives det sånn?) i tillegg.. Men, hvorfor skal det egentlig være så bra/sunt?

Endret av Aurela
Skrevet

Lotte, siden du er så glad i søtsaker og sjokolade tenkte jeg at denne listen kunne være koselig lesing for deg. Det er en liste over de 20 sunneste matvarene, og sjokolade er faktisk en av dem ;)

Skrevet

Jeg er glad det stod kaffe der :fnise:

Gjest Gjest_Goji_*
Skrevet

Frokost: Havregrøt med splenda, kanel og mandler. Vann.

Mellom: 200g Freia Melkesjokolade med Daim, 100g Firkløver, 115g Ahlgrens biler og en 40g Smash-bar. :ler: *

Lunsj: Kyllingsalat. Vann.

Middag: Kalkunfilet, fullkornsris og en nydelig salat. Vann

Kveldsmat: Mager kesam m/ mandler og frukt.

* = Jeg jobber meg ut av en spiseforstyrrelse, også er det lørdag, men jeg har VELDIG dårlig samvittighet nå da selvom alt var planlagt..

Skrevet
Sniker inn et raskt spørsmål: siden jeg har funnet en måte å få havregrøten til å smake godt på uten sukker tenkte jeg at jeg kunne prøve en litt sunnere variant, altså med kruskakli (skrives det sånn?) i tillegg.. Men, hvorfor skal det egentlig være så bra/sunt?

Kruskakli inneholder 50g kostfiber per 100g. Kostfiber er veldig bra for fordøyelsen.

Skrevet
Frokost: Havregrøt med splenda, kanel og mandler. Vann.

Mellom: 200g Freia Melkesjokolade med Daim, 100g Firkløver, 115g Ahlgrens biler og en 40g Smash-bar. :ler: *

Lunsj: Kyllingsalat. Vann.

Middag: Kalkunfilet, fullkornsris og en nydelig salat. Vann

Kveldsmat: Mager kesam m/ mandler og frukt.

* = Jeg jobber meg ut av en spiseforstyrrelse, også er det lørdag, men jeg har VELDIG dårlig samvittighet nå da selvom alt var planlagt..

Håper du koste deg litt for det? :)

Lykke til med å bli bra!!

Gjest Gjest_Goji_*
Skrevet

Ja, jeg koste meg asbolutt! :) Men det var ganske mye godteri og sjokolade, så jeg ble lit kvalm. Det er mange år siden jeg har spist godteri, og kommer abolutt ikke til å spise så store megnder igjen. :gjeiper:

Hvor mye godteri/kos spiser dere fra fredag til søndag, og erstatter godteriet/koset den ordentlige maten eller spiser dere det i tillegg til mat?

Takk for svar!

Skrevet
Hvor mye godteri/kos spiser dere fra fredag til søndag, og erstatter godteriet/koset den ordentlige maten eller spiser dere det i tillegg til mat?

Takk for svar!

Det kan være alt fra ingenting, til litt på både fredag, lørdag og søndag. Men ikke mengder, det begrenser seg selv, merker ta blodsukkeret reagerer negativt, høy puls og irritabel. Da er det best for meg selv og omgivelsene at jeg ikke spiser mye ;) Derfor skulle jeg ønsker sjokoladprinsens sjokolade var billigere :ler:

Skrevet
Lotte, siden du er så glad i søtsaker og sjokolade tenkte jeg at denne listen kunne være koselig lesing for deg. Det er en liste over de 20 sunneste matvarene, og sjokolade er faktisk en av dem ;)

Snille deg som tenker på meg=) Sjokoladen min står nok på "den andre listen" også, men bryr jeg meg katten om.. Hehe :klemmer:

Skrevet
Jeg er glad det stod kaffe der :fnise:

Hehe, hadde du sluttet drikke det om den ikke var der? IKKE JEG :kaffekopp: :rødme:

Skrevet

Mmm. Kos deg, det er HELG og det skal nytes, trenger ikke unnskylde noe her inne, du ser nok at du ikke er den eneste her inne som ELSKER sjokolade og det søte liv, da meg ihvertfall :klemmer:

Gjest Frosk
Skrevet

Takk for svar!

Det varierer veldig! Jeg spiser i grunnen akkurat det jeg har lyst på, men lystene mine er som regel ganske sunne så dermed begrenser snopespisingen seg :wink: - og jeg spiser like gjerne snop eller chips en tirsdag som en lørdag. (Spiser aldri smågodt / gelégodis siden jeg unngår gelatin / E120 (vegetarianer) - men liker sjokolade!)

Gjest Frosk
Skrevet

Jeg legger (selvfølgelig :wink: ) merke til at alle disse matvarene er vegetariske (veganske, til og med) :lur:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...