Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Ludovie
Skrevet
En liten kommentar til kommentaren, bare ;)

Tråden bærer til tider preg av å nærmest en konkurranse om å skulle overgå hverandre i utskeielser, godterispising og diverse, enkelte har andre målsetninger bak matinntaket, og det å unne seg noe godt betyr ikke alltid å spise enorme mengder sjokolade. Folk er forskjellige, og har forskjellige prioriteringer.

Jeg er helt enig. :)

For all del, jeg støtter virkelig en tankegang hvor man ikke knytter skyld og skam til mat og spising, og jeg liker heller ikke at enkelte matvarer skal være fy-fy (med unntak av ting som transfett, palmeolje, aspartam, MSG og andre tilsetningsstoffer). Jeg mener allikevel at godteri virkelig ikke er av det gode (og da snakker jeg først og fremst helse, og ikke vekt). Det å spise litt godteri nå og da gjør selvfølgelig ingen forskjell, og det er dermed helt uproblematisk. Men hvis man er veldig opptatt av det, og tenker at det er den eneste måten man kan kose seg på, og noe man kan unne seg fordi man lider seg gjennom måltidene ellers i uken, setter jeg spørsmålstegn ved prioriteringene. For hvorfor ikke heller kose seg med måltidene og kutte ut godteriet? For veldig mange er det slik at hvis man slutter med godteri, brus, snacks, junkfood osv, kan man spise mer kaloririke måltider uten at det gjør utslag for helse og vekt.

Jeg forsøker altså ikke å si at absolutt alt av godteri/brus/potetgull må bannlyses, men jeg synes at det ville vært en fordel for mange om de forsøkte å flytte fokuset bort fra slike ting og over på ordentlig mat (inkludert ost :sjokk: olje :sjokk: rømme :sjokk: nøtter :sjokk: bacon :sjokk: og avokado :sjokk:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Frosk
Skrevet
Jeg er helt enig. :)

For all del, jeg støtter virkelig en tankegang hvor man ikke knytter skyld og skam til mat og spising, og jeg liker heller ikke at enkelte matvarer skal være fy-fy (med unntak av ting som transfett, palmeolje, aspartam, MSG og andre tilsetningsstoffer). Jeg mener allikevel at godteri virkelig ikke er av det gode (og da snakker jeg først og fremst helse, og ikke vekt). Det å spise litt godteri nå og da gjør selvfølgelig ingen forskjell, og det er dermed helt uproblematisk. Men hvis man er veldig opptatt av det, og tenker at det er den eneste måten man kan kose seg på, og noe man kan unne seg fordi man lider seg gjennom måltidene ellers i uken, setter jeg spørsmålstegn ved prioriteringene. For hvorfor ikke heller kose seg med måltidene og kutte ut godteriet? For veldig mange er det slik at hvis man slutter med godteri, brus, snacks, junkfood osv, kan man spise mer kaloririke måltider uten at det gjør utslag for helse og vekt.

Jeg forsøker altså ikke å si at absolutt alt av godteri/brus/potetgull må bannlyses, men jeg synes at det ville vært en fordel for mange om de forsøkte å flytte fokuset bort fra slike ting og over på ordentlig mat (inkludert ost :sjokk: olje :sjokk: rømme :sjokk: nøtter :sjokk: bacon :sjokk: og avokado :sjokk:)

Fryktelig enig! (Sånn rent bortsett fra det med bacon, da :fnise: )

Skrevet

- En cappuccino.

- To grove banan- og blåbærmuffins.

- En halv iskaffe lett.

- Biola naturell yoghurt med fedon müsli.

- To ryvita med avokado og røkt kalkunskinke. Et stort glass iste av grønn te.

- Kyllingburger på en skive ingers rugbrød med tomat og ruccula med pesto.

- En liten klase druer.

- To striper mørk sjokolade.

- Smoothie av bringebær, blåbær, banan, appelsinjuice og proteinpulver.

Skrevet

Frokost: havregrøt m/cottage cheese, proteinpulver, banan og kanel

Lunsj: 1/2 boks mager kesam m/banan og vaniljesukker

Middag: stekt kyllingfilet m/litt bernaisesaus 1/2 avocado

Kvelds: 2 knekkebrød m/hvitost

Gjest Shelob
Skrevet

SØNDAG:

havregrøt med banan

2 rugskiver

1 grapefrukt

1 eple

liten porsjon kyllingsalat

stekte potetbåter

kylling, broccoli, løk, paprika

Litt proteinslurv, men ble bare sløving på stranda, ingen trening.

Skrevet

Frokost - Havregrøt med syltetøy og mandler, vann.

Lunsj - Brødskiver med skinke, vann.

Etter skolen - Havregrøt med splenda, kanel og mandler, vann.

Middag - Tomatsuppe med egg, vann.

Kveldsmat - Kesam mager med splenda, vanilje-essens og mandler.

:)

Gjest Shelob
Skrevet

TIRSDAG:

kylingrester fra i går

1 eple

havregrøt med frø

1 eple

Senere i dag:

kyllingrester fra i går

3 egg

1 grapefrukt

2 epler

Lang sykkeltur.

3 pølser, 3 lomper, aubergine, paprika og hvitvin på grillings senere.

Gjest Gjest
Skrevet
Frokost - Havregrøt med syltetøy og mandler, vann.

Lunsj - Brødskiver med skinke, vann.

Etter skolen - Havregrøt med splenda, kanel og mandler, vann.

Middag - Tomatsuppe med egg, vann.

:)

Så flink du e Goji! Dette er god, sunn og passelig matmengde!

Gjest Frosk
Skrevet

I går:

* Smoothie av jordbær, rabarbra, appelsin, banan og hyllebærjuice. B12-vitaminer, og omega-3 fra alger

* To brødskiver, en avokado, masse gule og røde cherrytomater. Eple- og druejuice.

* En skål suppe med ovnsbakte tomater og paprika - med brød til

* 1/2 skål tofusjokoladepudding

* To store blå plommer

Tror jeg har glemt noe nå :klø:

Skrevet

Det så godt ut sammen..

Skrevet (endret)

Hittil i dag:

- To skiver ingers rugbrød med to kokte egg og kaviar. Et glass skummet melk.

- En cappuccino.

- (På eksamen)En og en halv skive ingers rugbrød med røkt kalkunskinke og agurk, eplejuice, en fedon-bar, en kindersjokolade og noen ifa.

- Acai-smoothie

- Kyllingburger (på 3. dag) med champinjong, tomat, rucculasalat og pesto.

Endret av venus_
Gjest gjest- silje
Skrevet
Enig med deg at dette er usunt. Ikke fordi maten er "usunn", for den er normal, men dette er usunt med den grunn at det er altfor lite næring for ett normalt menneske. Anbefaler deg å spise oftere og mer regelmessig, prøv å sette måltidene til faste tider (avtal med deg selv for tider du SKAL spise på) for å passe på å få i deg nok næring.

Sier du.. Hehe om det bare hadde vært så enkelt da..

Sliter litt med at jeg hovner opp i halsen midt i måltidet og blir da veldig kvalmen, så da avslutter jeg.

Orker ikke tanken på mat lengre da jeg ikke forbinder noe positivt med måltider lengre!

Skrevet

Frokost:

Havregrøt med bær + vitaminer

Lunsj:

Grov baguett med mye grønt samt ost og skinke

Resten blir min hemlighet.. Spiser så mye dritt for tiden at det ikke er vits i å skive det opp engang..! Men, i morgen har jeg planer om å komme tilbake med storm! Får vel ta å skrelle meg noen gulrøtter eller noe sånn at jeg kan sitte å knaske på det mens jeg koser meg med eksamenslesing, i steden for alt det andre jeg kan finne på :sjenert:

Hvis noen nå kommentere at i eksamensperioden er det ok å spise litt dritt for å holde motivasjonen/energien oppe, så kan jeg informere om at eksamen er om tre uker, så kan ikke leve tre uker på sjokolade, kjeks og nudler :ler:

Skrevet

Jeg vil bare legge til at jeg tok to ruter mørk sjokolade etter middagen. :)

--

Så flink du e Goji! Dette er god, sunn og passelig matmengde!

Takk, tror jeg. :gjeiper:

Det så godt ut sammen..

Det er det også! Det smaker himmelsk. :rødme:

Skrevet
Takk, tror jeg. :gjeiper:

Det er det også! Det smaker himmelsk. :rødme:

Kommer garantert til å prøve det, ikke med splenda, kanskje litt vanlijesukker fremfor essensen også, men noe lignende dette er garantert..

Skrevet
Hvis noen nå kommentere at i eksamensperioden er det ok å spise litt dritt for å holde motivasjonen/energien oppe, så kan jeg informere om at eksamen er om tre uker, så kan ikke leve tre uker på sjokolade, kjeks og nudler :ler:

Mye dritt sammen med eksamenslesing gjør ikke akkurat at jeg klarer å konsentrere meg heller ;) Men jeg knasket mye proteinbarer og nøtter! Det gjorde susen. Mye kalorier, men for min del var det det jeg orket å få i meg i den perioden. Mye stress gjør mye rart med matlysten. Lykke til!! :)

Skrevet

:fnise:

Virker på meg at du vet hva du gjør, men klarer ikke gripe helt fatt i det, slapp av og ta en dag av gangen kjære deg. Kanskje et hjelper litt på samvittigheten om du tar deg litt avbrekk fra lesingen og går deg en tur? Frisk luft og litt mosjon pleier hjelpe meg når jeg tenker og grubler for mye om ting..

Gjest Euforia
Skrevet

Frokost - et knekkebrød med leverpostei

Lunsj - et eple

Middag - et knekkebrød med leverpostei (orket ikke varm mat i dag)

Kveldsmat - havregrøt med kanel og et glass vann

Tror det blir noen jordbær til Frustrerte Fruer i kveld også. Nam nam.

Skrevet
Sier du.. Hehe om det bare hadde vært så enkelt da..

Sliter litt med at jeg hovner opp i halsen midt i måltidet og blir da veldig kvalmen, så da avslutter jeg.

Orker ikke tanken på mat lengre da jeg ikke forbinder noe positivt med måltider lengre!

Off, tror du bør komme deg til en lege ang. hovenheten når du spiser om dette skjer ofte?Det er jo ikke normalt at det skal skje når en spiser og forstår godt om det ødelegger matlysten din..

Skrevet (endret)
Frokost - et knekkebrød med leverpostei

Lunsj - et eple

Middag - et knekkebrød med leverpostei (orket ikke varm mat i dag)

Kveldsmat - havregrøt med kanel og et glass vann

Tror det blir noen jordbær til Frustrerte Fruer i kveld også. Nam nam.

Du bør spise noen jordbær og kombiner der gjerne med noe mer, for ett knekkebrød som middag? Forstår om du ikke orket varm mat, men ett knekkebrød kan ikke engang ligne noe middag..Og lunsjen din og frokosten? Dette er ikke mye mat, pass på deg selv, anbfaler å spise omtrent dobbelt av det du nå gjør..

Endret av Lotte27
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...