Gå til innhold

Røya skal få fin rompe


Sekretæren

Anbefalte innlegg

Jeg er 150% sikker på at du fikser superstyrke, vennen :hug: Ganske enkelt fordi du har vært på styrke 45 så ofte, og fått god innføring i teknikk. Jeg er ganske sikker på at det er det de har i tankene når de skriver at det er en fordel å ha trent litt styrke før, nettopp pga teknikk. Det har jo ingenting med vektene å gjøre, du legger jo på så mange kg du vil.

Programmet til Henriette er som følger:

Knebøy

Utfall

Roing m. stang

Bicepscurl

Sidehev m. hantler (for skuldrene)

Benkpress (ligger på en step)

Fransk press

Coreøvelser

Et helt streit fullkroppsprogram. Nå har jeg bare vært på Henriette sine timer, men regner med at de andre har noe lignende, kanskje litt variasjon, vet ikke.

Vi bruker ikke de tykke stengene som vi bruker på styrke 45, men løsvekter, så man har mulighet til å legge på mer etterhvert. Selve stanga veier 6 kg, og det klarer jo enhver :) Så er det bare å putte på det du vil.

Og forresten, det er grundig gjennomgang av teknikk her og, det er ikke slik at du blir overlatt til deg selv på akkurat det. Forskjellen på timene er ta du må varme opp selv, at den er lenger - 1 time - og at det er lenger pauser mellom øktene. Og ikke minst at du har muligheten til å løfte tyngre.

Kos deg masse! Timen er supergøy!! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ansjoni

Tusen takk for utfyllende og informativt svar :klemmer:

Da skal jeg tørre å dra altså,den som intet våger intet vinner og så videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Jeg har også vært på superstyrketimene, og øvelsene er absolutt ikke så vanskelig teknisk at det skulle være noe problem. I tillegg går det an å kjøre knebøy med hantler/utfall med hantler om man synes det er vanskelig å frivende stanga opp på skuldrene.

Flink instruktør også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fantastisk dag!! :sol: Har tasset rundt i byen med ei venninne i dag, så i tillegg til styrkeøkta på morgenen, ble det langkjøring i solsteika :gjeiper: Dagen begynte med at jeg våknet kl 5 lys våken, og da bare stod jeg opp og dro for å trene. Stod utenfor og ventet på at de skulle åpne :fnise:

Økta ble lang, halvannen time inkl oppvarming og lett tøying.

Knebøy:

30 kg - 8 reps

40 kg - 8 reps

45 kg - 8 reps

45 kg - 8 reps

50 kg - 8 reps

Bulgarsk utfall:

6 + 6 kg - 8 reps

6 + 6 kg - 8 reps

8 + 8 kg - 6 reps

8 + 8 kg - 6 reps

Nedtrekk:

35 kg - 8 reps

40 kg - 8 reps

45 kg - 8 reps

50 kg - 3 reps

Stående roing m. stang:

25 kg - 8 reps

30 kg - 8 reps

30 kg - 8 reps

30 kg - 8 reps

Var visst ikke dagen for å øke her med nedtrekk like før. Skal se litt på programmet og omrokkere litt.

Bicepscurl m. stang:

15 kg, 4 sett, 8 reps på hver

Sidehev m. hantler:

5 kg - 8 reps

5 kg - 8 reps

7 kg - 6 reps

7 kg - 6 reps

Benkpress:

20 kg - 8 reps

20 kg - 8 reps

20 kg - 8 reps

20 kg - 8 reps

Teknikk terp. Var litt sliten i armene i dag, og turde ikke øke mer.

Triceps m. hantel:

7 kg - 8 reps

7 kg - 8 reps

8 kg - 6 reps

Rygghev med 2,5 kg på nakken:

3 sett, 10 reps

Planken:

30 sek alle veier

Grei økt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt å ta en bosutime i dag, men våknet opp og var rimelig støl, så jeg tok 45 min på ellipsen i stedet, moderat intenistet. Håper det løsnet litt. Ellers skal jeg skrive semesteroppgave i filosofi, og hva er vel ikke da mer relevant enn å lese artikler om trening............ :fnise:

Syns dette var en god artikkel:

http://www.myrevolution.no/artikle/panikk_..._over_natta/14/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Startet denne :sol: rike dagen med en times tur med hunden, deretter ble det en time med yoga, og så 30 min på ellipsen. Var rar og mør i kroppen da jeg stod på ellipsen, hadde egentlig tenkt å ta minst 45 min, kanskje 1 time, men det var ikke sjans. Stølhet på andre dagen, og litt sliten, så da tok jeg det med ro.

I morgen blir det ingen trening, bortsett fra gåtur. Vi skal dra avgårde til foreldrene mine, og det er et dagsprosjekt. Det blir nok noe godt å spise da, kjenner jeg mamma rett ;)

En annen ting som er litt underlig, er at jeg veide én kilo mindre i dag enn i går :klø: Tomme glykogenlagre? Spiste ingenting under trening. Regner også med at det var litt manglende væske og, siden jeg ikke drikker så mye på yoga. Vel, vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt er rare ting. Men har nok med mat og vanninntak og gjøre ja, det påvirker jo hvor mye væske man har i kroppen og vann veier jo endel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har nok rett. Måtte sjekke i dag og. Er ikke hysterisk på den vekta altså, men det fascinerer meg litt :fnise: Det virker som om jeg er på vei ned igjen, etter en periode hvor den stod stille. Jeg trodde egentlig at jeg skulle gå opp jeg, etter at jeg begynte å trene med tyngre vekter, men men. Hadde nesten sett at den gjorde det, for det ville vært en bekreftelse på at jeg faktisk fikk litt mer muskler. Samtidig kan det tenkes at jeg ikke får i meg tilstrekkelig med kalorier til akkurat det.

Jeg teller ikke kalorier, gjorde det en periode, men det var så vanvittig slitsomt. Jeg er bare nøye på hva jeg får i meg, og passer på å spise når jeg er skikkelig sulten, og ikke bare når jeg kjeder meg ;) Også passer jeg på å bli bare 80% mett. Det føles veldig bra, og det virker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok mer muskler skjønner du. Men kanskje ikke så mye som du tror. Har lest et sted at ei kvinne som driver med gjennomsnittlig styrketrening (går ut fra at det er oss som ikke bevisst bygger) legger på seg ca. 1 kg muskler i året. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en skikkelig brutal matdag i går, kalorioverskudd til den store gullmedalje. Det er alltid sånn når jeg besøker mamma og pappa ;) Mammamat er det beste i hele verden! Og pappas kjøttkaker! Nam! Det tror jeg var en fordel, for styrkeøkta føltes VELDIG bra i dag! Jeg omrokkerte også litt på programmet, slik at jeg ikke slet ut diverse muskelgrupper før jeg egentlig skulle trene dem. Ser ut som om jeg har funnet en grei "formel" nå.

Knebøy:

30 kg - 8 reps

40 kg - 8 reps

45 kg - 8 reps

50 kg - 8 reps

Bulgarsk utfall:

6 + 6 kg - 8 reps

6 + 6 kg - 8 reps

8 + 8 kg - 8 reps

8 + 8 kg - 8 reps

Har vinglet litt mer på venstre ben, enn på høyre, men var bedre i dag. Håper det stabiliserer seg. Greit å være like sterk på begge sider.

Nordic hamstring:

3 sett, 8 reps. Gikk fint med knærne i dag. Tror ikke det bare er denne sin feil, men generelt at skjelett og sener ikke helt henger med.....

Nedtrekk:

35 kg - 8 reps

40 kg - 8 reps

45 kg - 8 reps

50 kg - 6 reps

Før kom jeg ned til nesa på den siste, nå kom jeg ned til under haka ;)

Sidehev (skuldre) m. hantler:

6 kg - 8 reps

6 kg - 8 reps

8 kg - 6 reps

8 kg - 5 reps

Rygghev, 2,5 kg:

3 sett, 10 reps

Benkpress:

20 kg - 8 reps

20 kg - 8 reps

25 kg - 6 reps

25 kg - 6 reps

Stående roing m. stang:

25 kg - 8 reps

30 kg - 8 reps

35 kg - 6 reps

35 kg - 6 reps

Litt dårlig teknikk på slutten, men det føltes bra å øke nå!

Fransk press:

10 kg - 8 reps

10 kg - 8 reps

12 kg - 6 reps

12 kg - 6 reps

Har ikke vært så flink til denne, men skal ha den fast, det er en bra øvelse. På slutten av det siste settet veivet jeg med albuene som en kylling. Haha.

Bicepscurl:

15 kg - 8 reps

15 kg - 8 reps

15 kg - 8 reps

15 kg - 8 reps

Planken:

40 sek - vanlig

40 sek - hver side

40 sek - vanlig

Høydepunktet i dag kom på ettermiddagen, da hadde jeg time hos aromaterapaut kl 16. Da ble jeg knadd i stykker fra topp til tå, bokstavelig talt. Fint å ha venninner med spa-salong :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra trening! :skya:

Er nedtrekken din med bredt eller smalt grep? OVerhånd eller underhånd?

Franskpress er en kjempefin øvelse, jeg digger den. Skal du tyne tricepsen skikkelig så ta dips fra benken etter hvert sett. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du begynner å bli råsterk :bolledeig: Meget bra treninger på deg!

Begynner å komme seg :hoppe:

Bra trening! :skya:

Er nedtrekken din med bredt eller smalt grep? OVerhånd eller underhånd?

Franskpress er en kjempefin øvelse, jeg digger den. Skal du tyne tricepsen skikkelig så ta dips fra benken etter hvert sett. ;)

Litt halvsmalt ;) Overhånd.

Ja, jeg må være flinkere til å trene triceps, altså. Har vært sløv der. Nå blir det andre boller! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det blir langkjøring på ellipsen i dag, er litt spent på formen. Håper på minst en time, gjerne mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen var ikke bra, men heller ikke rævva, den kan altså bli bedre. Holdt en time. Lurer på om jeg skal skaffe meg en iPod Touch, for da kan jeg laste ned festlige ting jeg kan se på mens jeg langkjører *tenke tenke* Er visst mye rart jeg skal skaffe meg for tiden ;) Ble ikke joggesko denne måneden, strømregninga ble for høy, dessuten knakk bilen i to :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bolledeig

Det bilgreiene hørtes jo.. festlig ut.. :fnise:

Prøvd lydbøker? Jeg brukte å høre på lydbøker og spennende podcaster da jeg gikk lange turer i sommer, kan være det ikke funker så bra på innendørs trening der det spilles musikk i tillegg da riktignok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det var med andre øreplugger, de jeg har nå er bedre, kanskje jeg hører hva de sier likevel :) Skal bare rote frem den eksterne hardisken.... hvor er den... :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knakk i to?? :overrasket:

Ipod touch er perfekt til langkjøring. Jeg pleier å laste ned podcaster eller filmer og se. Akkurat nå har jeg bare noen episoder av Unge Mødre og er helt sånn: :sjokkert: Menmen, er underholdning det og, eller det får iallefall tiden til å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, knakk i to :Nikke: Hele understellet var så rustent at den bare datt sammen. Og det ser litt morsomt ut, da den ble litt bulkete på toppen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...