Gå til innhold

Røya skal få fin rompe


Sekretæren

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Ansjoni

Uff...Blødende muskler som ber så pent om nåde og hjelp, hvordan kan jeg ha ignorert deres bønn :sjenert:

Vel, jeg har tydeligvis mye å lære enda :Nikke: Takk for hjelpen, i dag blir det ernæring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går pakket jeg sekken med store planer om styrkeøkt etter flowtimen i dag, men så våknet jeg opp med en ekkel, tjukk hals, som om jeg hadde en potet liggendes nedi der. Sår var den og. Fryktelig irriterende!! Det ble bedre etter en tur med hunden og litt frokost, så jeg tok med alt i tilfelle jeg var i form. Men etter flow måtte jeg bare bite i det sure eple, innse at kroppen har mer behov for hvile nå. (Si at jeg er flink jente) Skal forresten på nattevakt i natt, så kroppen blir utsatt for litt juling bare i kraft av å måtte være våken. Tar med bra mat, og prøver å holde det i sjakk. Je ska itte bli sjuk. :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Jeg synes du var flink som tok kroppens signaler på alvor jeg! :troest: Så slipper du kanskje å gå på en ordentlig smell, i og med du skal på nattevakt og alle greier! Plei deg selv og god bedring! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på om jeg klarte å ignorere i hjel forkjølelsen min :Nikke: Den spredte seg verken til nesa, bihulene eller hodet, men holdt seg i halsen, og jeg føler den nå er i full retrett. *bank i bordet* Jeg har fremdeles en hes, sexy stemme :fnise: men det kan jeg tåle, så lenge jeg ikke føler meg syk. Det vil si at jeg skal prøve meg på trening i morgen, dvs styrke. Så får jeg se om kroppen orker en tung eller lett økt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festlig at jeg klarer en styrkeøkt når jeg er i dårlig form, men tanken på IKEA får meg alltid til å svette uansett helsetilstand :ler:

Styrkeøkta var legendarisk dårlig, men det hadde jeg tatt høyde for, så det var ingen krise. Følte meg faktisk ganske bra forholdene tatt i betraktning. Jeg våknet nemlig med vondt i ansiktet, noe som betyr bihuletrøbbel. Så jeg fikk smekk på fingrene for skrytet mitt i går om at jeg hadde kommer meg over kneika..... :jolie: Men det får jeg vel bare tåle. Hadde feber da jeg kom hjem, og har jeg feber i morra, blir det ingen nattevakt, og det blir hvertfall ingen trening uansett. Her skal man bli frisk.

Vel, her er økta mi:

Knebøy:

30 kg - 8 reps

40 kg - 8 reps

40 kg - 8 reps

40 kg - 8 reps

:ler: Dette var slitsomt nok, og jeg som hadde tenkt å ta max-økt med 55 kg. Jaja. Neste gang.

Bulgarsk utfall:

7 + 7 kg - 8 reps

7 + 7 kg - 8 reps

7 + 7 kg - 8 reps

Nordic hamstrings:

3 sett, 8 reps

Hadde planer om glute bridge m. det ene benet over det andre, og nedtrekk, men det droppet jeg.

Sidehev m. vinkel i albue:

6 kg - 8 reps

6 kg - 8 reps

6 kg - 8 reps

6 kg - 8 reps

Benkpress utgikk her

Stående roing m. stang:

20 kg - 8 reps

20 kg - 8 reps

20 kg - 8 reps

20 kg - 8 reps

Fransk press:

10 kg - 8 reps

10 kg - 8 reps

10 kg - 8 reps

10 kg - 8 reps

Bicepscurl m. stang:

10 kg - 8 reps

10 kg - 8 reps

10 kg - 8 reps

10 kg - 8 reps

Festlig å tenke på at jeg i forrige uke tok dobbelt så mye :fnise:

Planken:

30 sek alle veier.

Jeg er fornøyd med at jeg fikk meg en økt, det blir lenge til neste gang. Dessverre er jeg av den typen som blir rastløs selv om jeg er halvsjuk, så greit å komme seg på trening nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaget forresten noe festlig da jeg tok knebøy. Puta var opptatt, så jeg måtte klare meg uten. Det gikk fint, jeg klarte jeg nemlig å få stanga lengre ned fra nakken enn før, slik at jeg ikke traff den rare nerven som gjøre at jeg blir nummen i venstre armen. (Må jo være noe slikt) Og grunnen til at jeg klarte det, var at jeg var hardere i det området enn jeg var sist, dvs mer muskler!! :trene: Jippi!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, by the way. Hun som hadde puta, var instruktøren i bosu på onsdagsmorninger. Hun ryddet IKKE etter seg i knebøystativet :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

:fnise: ufine greier altså! De må få dressert sine ansatte litt mer, skjønner jeg.

Å få stanga lenger bak på ryggen er jo en udelt fordel (og det får jeg ikke til med pute) fordi man får tyngdepunktet plassert mer "riktig" i forhold til risiko for å tippe fremover etc.

Og hurra for mer trapezius! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, det er kult! :Nikke: Er det ikke trapezius og scapula stående roing tar mest på? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Njo, jeg synes igrunn det tar mest i lats og biceps, men det er jo litt ulikt fra person til person. Blir jo støl i trapezius fra tid til annen også, når du nevner det :klø: En genial øvelse er det i hvertfall, for den "tar" veldig mange muskelgrupper på en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger den! Er veldig ofte støl bak der, så det er nok den som har æren for dagens festlige oppdagelse :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Litt småtreig og tåkete, takk som spør :) Ringte jobb og sa jeg ikke kom i natt. Ikke noe vits i å risikere noe, jeg HØRER jo ingenting :fnise:

Men jeg er ikke dårligere enn at jeg klarer å planlegge et 2-spilttprogram. Kommer tilbake til det senere :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Det var det jeg også kom fram til. Kjipt med menneskejobb og magetrøbbel... :fnise:

Hva er et 2-splittprogram?? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg også kom fram til. Kjipt med menneskejobb og magetrøbbel... :fnise:

Hva er et 2-splittprogram?? :klø:

Man deler opp styrketreninga i 2 økter hvor man kjører øvelser for forskjellige muskelgrupper de to øktene. F.eks kjører overkropp én dag og bein en annen dag, eller bein + mage én dag og resten av overkroppen en annen dag.

God bedring, Miss Shorty! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...