Gå til innhold

Røya skal få fin rompe


Sekretæren

Anbefalte innlegg

Gjest Skya

Om du tar foroverbøyde dips i stativet så tar de på brystet, gjør du det rett opp og ned så er det hovedsaklig triceps.

Og skulderpress tar andre muskler ja. Men som sagt, det er muskler som får gå gjennom masse på andre øvelser. Så det er litt unødvendig å trene de. Skal se om jeg finner en link til hvor jeg leste det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, du får ha meg unnskyldt, fragment, men jeg fniser villt og hemningsløst hver gang jeg tenker på den historien :fnise:

Jeg får holde tunga rett i munnen da :gjeiper:

*ser for seg Shorty blødende fra kjeften med nummen tungespiss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og skulderpress tar andre muskler ja. Men som sagt, det er muskler som får gå gjennom masse på andre øvelser. Så det er litt unødvendig å trene de. Skal se om jeg finner en link til hvor jeg leste det. :)

Flotters :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Det er nok mange som har et poeng når det gjelder belastning som følge av stående skulderpress/militærpress. Dersom jeg skal komme med en teori angående dette, så vil jeg tro dette er gutter som trener militærpress svært tungt/med få reps. I lengden vil nok dette være belastende og kunne føre til skader i skuldre/rygg. Jeg kjører alltid minst åtte repetisjoner pr. sett ved militærpress, og innbiller meg at så lenge repetisjonene utføres korrekt, går det greit. Nøkkelen er nok å lytte etter kroppen, og heller kutte ut øvelsen dersom det gjør vondt.

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig interessant. Nå skal det sies at det er mange av øvelsene jeg ikke har prøvd. Som f.eks chins, som er relevant her. Da merker jeg vel kanskje dette mer på kroppen etter at jeg har testet det ut. Jeg liker sidehev... Press over hodet har jeg gjort kun på styrke45-timene og der er det lenge siden jeg har vært. Husker ikke hvordan det føltes en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det står vel og det. At unntaket er med lettere vekter. :trene:

Jeg oppfattet det og slik. Skal teste. Jeg begynner ALLTID en ny øvelse med superlette vekter uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skya

Du får bare prøve deg frem!

Chins får jeg dessverre ikke gjor inntil videre. Vi har ikke assistenfunksjon der jeg trener og jeg klarer dessverre ikke å dra meg opp selv, ennå.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det har heligvis vi. Kjedelig med failure FØR man i det hele tatt har tatt en rep :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Ja, det står vel og det. At unntaket er med lettere vekter. :trene:

Jeg leste ikke alt som sto i linkene, men da er vi jo uansett enige, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg blir GAAAAAAAAAAAAL!! Nå er det nok, i morgen kaster jeg innpå med Panodil Zapp, og drar på flow. Jeg må gjøre NOE. Skulle gjerne kjørt beinhard styrke på ben, men det skjønner jeg er tafatt. Skal ikke besvime i noe knebøystativ eller no. Jeg har testet om det går an å henge med hodet mot bakken uten at det faller av, og det gikk bra. For to dager siden holdt hodet nemlig på å falle av da jeg skulle strekke ut ryggen, var så stiv. Jeg har altså på få dager blitt en ubevegelig tømmerstokk. Nå skal det strekkes og brekkes.

:trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med flow i dag. Deilig å komme seg ut. På mandag blir det styrke :) Gleder meg veldig til å komme i gang for å teste hvordan programmet fungerer. :trene:

Nå skal jeg lage arme riddere, det har jeg ikke spist på mange år :nigo:

Edit: Leif

Endret av Miss Shorty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag trente jeg skikkelig for første gang på veldig lenge :hoppe:

Markløft:

30 kg - 4 sett, ukjent antall reps på hver.

Dette var nemlig første gang jeg prøvde denne øvelsen, og selv om jeg har nistirret på youtube-klipp av Eirik Sandvik, er det ikke lett å huske all teknikk når man først står der. Ikke var det noen av personale tilgjengelig for å spørre heller, så jeg prøvde meg frem med lette vekter. Tror det gikk fint, kjente det tok skikkelig i hele kroppen, og jeg skjønner hvorfor den er en favorittøvelse hos mange. Ikke fikk jeg noen vondter noe sted, så jeg gjorde vel ikke såå mye feil. Morrrro!!

Knebøy:

30 kg - 8 reps

40 kg - 8 reps

45 kg - 8 reps

45 kg - 8 reps

Haha, skikkelig sliten ja. Forkjølelsen sitter litt i enda, orket ikke tanken på 50 kg i dag. Før jeg ble syk, føltes 50 skikkelig lett. :ler: Jaja, tar ikke så lang tid før jeg er der igjen.

Bulgarske utfall m. hantler:

7+7 kg - 8 reps

7+7 kg - 8 reps

8+8 kg - 8 reps

8+8 kg - 8 reps

Nordic hamstring:

3 sett, 8 reps

Chins m. 40 kg assistanse:

4 sett, 6 reps

Dæven det var uvant. Men morro :)

Stående roing m. stang:

25 kg - 4 sett, 8 reps

Orket ikke øke. 10 kg under 6RM.

Planken:

40 sek - vanlig

40 sek - hver side, + 6 reps med opp og ned bevegelser. Drithardt.

30 sek - vanlig. Sliten.

Deilig økt, men orket ikke kardio etterpå. Haha. Det får da være grenser! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

I likhet med deg er jeg også ganske fersk på markløft, men foreløpig virker det som en artig øvelse. Hittil har jeg ikke prøvd meg med så veldig tunge vekter, føler for å stille inn teknikken skikkelig først. Men det er absolutt en øvelse jeg vil fortsette å gjøre fremover :)

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenker at så lenge jeg husker på å ha rompa ut og ikke bøye ryggen, så skal resten komme på plass etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest fragment
Ja, jeg tenker at så lenge jeg husker på å ha rompa ut

... og nettopp derfor er dette en øvelse jeg har litt problemer med å utføre ordentlig når treningsrommet er smekkfullt :) Må vel bare se til og skjerpe meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, skal ikke mange dagene fri før man kjenner at man blir støl av en real trening igjen ;) Men i dag er det Del II av min nye 2-splittsprogram, og jeg er såre fornøyd. Selv om det naturlig nok blir noe overlappinger av muskelgrupper, gjorde det ikke så mye. F.eks kjente jeg dips i ryggen i dag, og jeg trente rygg i går. Men det er vel naturlig med basisøvelser som tar mange muskelgrupper? Det gikk fint, blir det problemer etterhvert, er det jo bare å justere :Nikke:

Dagens økt:

Oppvarming:

YTWL

Skuldermobilitetsøvelse m. strikk

Scapular push-ups

Benkpress:

20 kg - 8 reps

20 kg - 8 reps

25 kg - 6 reps

25 kg - 6 reps

Dips m. 35 kg assistanse:

4 sett, 8 reps

Skulder/arnoldpress, 5 kg:

1 sett arnold, 8 reps

3 sett vanlig, 8 reps

Likte vanlig best.

Sidehev, 90' vinkel:

6 kg - 8 reps

6 kg - 8 reps

8 kg - 6 reps

8 kg - 6 reps

Fransk press:

10 kg - 8 reps

10 kg - 8 reps

12 kg - 6 reps

12 kg - 6 reps

Bicepscurl m. stang:

20 kg - 6 reps

20 kg - 5 reps

20 kg - 5 reps

15 kg-stanga var ikke ledig og jeg er en utålmodig sjel :fnise:

Da jeg skulle ta planken sa skulderen i fra om at den ikke ville, så det ble kun 30 sek. Håper det var no sære forbigående greier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig flink du er! Hvor mange dager i uken trener du styrke? Det er nok ikke dumt å trene tosplitts-program nei. Jeg har tenkt tanken selv, men jeg føler liksom ikke at jeg får trent ofte nok til at det lønner seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...