Gå til innhold

Røya skal få fin rompe


Sekretæren

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Bolledeig

Dæven, jeg bøyer meg i støvet av beundring, jeg har store problemer å komme meg opp klokken 7, liksom :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da ble det yoga i dag tidlig, og det var utrolig digg å begynne dagen på den måten. Kan anbefales :)

Jeg mottok fettkaliperen min i dag. Så nå blir det nøyaktig måling av fettprosent. Min kjære skal hjelpe meg, noe han er litt nervøs for :fnise: Er vel redd for konseptet "fett, kropp og damer", ikke vet jeg :ler:

Da skal jeg måle meg også, og se om fettprosent.no er nogenlunde grei å bruke når jeg ikke gidder å klype meg selv :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nå har jeg målt meg. Sist måling var 24. februar.

Bust: 88 cm, 6 cm mindre enn sist :hakeslepp:

Underbust: 76 cm, de samme som sist

Midje: 74 cm, 1,5 cm mindre enn sist

Hofte (mer rompe, kanskje, den bredeste delen hvertfall: 106, 1 cm mindre enn sist

Lår: 64 cm, 1 cm mindre enn sist

Legg: 39 cm, 1,5 cm mindre enn sist

Håndledd: 16 cm. Målte ikke sist.

Fremgang :hoppe:

Så var det fettkaliperen da :)

Suprailiac (litt ovenfor hoftekammen): 12 mm

Abdominal: 12,5 mm

Lår: 19 mm

Subscapularis (litt nedenfor skulderbladet): 13 mm

Triceps: 18 mm

Gjennomsnitt: 14,9

Og tabellen som fulgte med viste at jeg har en fettprosent på 24,5 % :) Tabellen sier at det er ideal :sjarmor:

Og til dere som lurer på om fettprosent.no har noe for seg, så kan jeg si at den sier at jeg har en fettprosent på 24,88. Så da er den ganske nøyaktig, vil jeg si :Nikke:

Haha, da min kjære så hva tabellen viste, utbrøt han: "Sånn, da er det avgjort, og så er det ikke mer diskusjon om den saken!!!!" Så gikk han bestemt ut av rommet :ler: Tror han er mektig lei av at jeg klager på kroppen min ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her ser vi resultatene av at du ligger på øverste biten av lista på MyLog ja :) Kjempebra! Kult at fettprosent.no faktisk var såpass nøyaktig da. Lurer på om det er et sammentreff eller om det gjelder i de fleste tilfeller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan være hverandres PT. Begynner å føle behovet for en som kan sikre i benkpress :gjeiper: Jeg er jo så pinglete der :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Så bra! Både for deg og din kjære. :fnise:

Var det vanskelig å måle med den klypa eller? Kanskje jeg skulle investert i en sånn jeg og. Den koster vel ikke allverden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke vanskelig i det hele tatt, veldig enkelt prinsipp. Hadde nok vært vanskelig å gjøre det alene, jeg måtte jo tross alt ha hjelp :) Kostet et par hundrelapper. Syns det var greit, jeg. For å måle fremgangen er det jo ypperlig :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helga ble det ikke trening i det hele tatt. Har vært i utdrikkingslang og forsøplet kroppen min med masse alkohol, og nytt masse god mat! :) Det var helt fantastisk, og gledegruer meg litt til å ta en styrkeøkt i morgen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei sånn helg har jeg og hatt nå. Men man må ha noen sånne helger innimellom og. Og når man er så flink som vi er til vanlig så tror jeg det spiller liten rolle i det lange løpet egentlig. Så vi kan godt kose oss med god samvittighet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag forventet jeg en møkkaøkt, siden jeg ikke akkurat har vært grei med kroppen min i helga. Men neida, dette gikk så fint så :) Dagsform er jammen rare greier....

Knebøy:

30 kg - 8 reps

35 kg - 8 reps

40 kg - 8 reps

45 kg - 8 reps

Teknikken begynner å bli bedre, øker vel snart

Bulgarsk utfall m. hantler:

12 kg - 8 + 8 reps

Det var litt i overkant eplekjekt, var litt fjern og tenkte ikke på at det ble 24 kg tilsammen.... m.a.o elendig teknikk

8 kg - 8 + 8 reps

8 kg - 8 + 8 reps

Nordic hamstring:

3 sett, 10 reps

Har funnet ut at dette er øvelsen som har skyld i at knærne mine er kjipe for tiden :( Og jeg som liker den så godt. Skal ta den litt sjeldnere, men gir den ikke helt opp.

Stående roing m. stang:

25 kg - 8 reps

25 kg - 8 reps

30 kg - 8 reps

30 kg - 8 reps

Bicepscurl m. stang:

15 kg - 8 reps

15 kg - 8 reps

15 kg - 8 reps

15 kg - 8 reps

Nedtrekk:

35 kg - 8 reps

40 kg - 6 reps

45 kg - 6 reps

:ler: Nå lærte jeg at jeg ikke skal ta bicepscurl før nedtrekk.

Sidehev m. hantler:

5 kg - 8 reps

5 kg - 8 reps

6 kg - 6 reps

6 kg - 6 reps

Benkpress:

20 kg - 8 reps

20 kg - 8 reps

25 kg - 8 reps

Mye bedre i dag, klarte å gjøre det rolig og kontollert. Men siden jeg ikke har en sikrer, så tør jeg ikke øke så mye. Men sikkert en fordel å terpe på teknikk helt til jeg finner noen.

Triceps m. hantel:

6 kg - 8 reps

6 kg - 8 reps

7 kg - 6 reps

7 kg - 6 reps

Planken:

40 sek - vanlig

40 sek - på hver side

40 sek - vanlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Hvis nordic bøller med knærne kan du prøve rygghev der du presser anklene bak i fotstøtten bak deg og "drar" deg opp med lår og rumpe. Funker ganske greit den også.

Vi burde jo absolutt befunnet oss på trening samtidig en gang, sliter med å finne spottere jeg også :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bolledeig
:fnise: Det var det, ja. Får poke borti en dag jeg har benk coming up, og heller være mer... åpensinnet... med tanke på tidspunkt :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg en benk etter en flow en gang jeg ;) Hehe, du har tenkt lenge på den :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

Miss Shorty! Jeg trenger din treningskompetanse og hjelp :pls:

Du har svart meg litt tidligere, men nå begynner det å bli mer reelt, fordi de bytter ut min favoritt styrke45 time med superstyrke i det nye programmet :grine: Og da lurer jeg på om jeg skal mote meg opp til å bli med. Men jeg blir litt skremt av at det står at man bør ha trent litt styrke før :sjenert:

Er det mye av de samme øvelsene som styrke45, med stang, strikk og sånt, eller hvordan er det? Har jo teknikken inne på sånne basisøvelser, men er litt redd for mange nye krumspring. Den varer jo en time, og man bør varme opp på forhånd, har jeg skjønt. Men den er slik at instruktøren står foran og viser øvelsene? Har litt angst for interaksjon med andre på trening :ler: Har halvannen uke på meg nå til å grue meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...