Gå til innhold

Røya skal få fin rompe


Sekretæren

Anbefalte innlegg

Gjest Neferet
Kjenner at det blir treningsfri i dag! Er grisestøl ;)

Mistenkte jeg det ikke??? :)

Men hvis det er noen trøst da, så driver hele rumpelåret mitt på venstre side å blir en eneste støl muskel!! Sånn er det når man utsetter seg for Elen for første gang på lenge!!

Ha en strålende dag! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å utsette seg for Elen er brutalt uansett ;) Jeg har ikke alltid mulighet til å dra på flow, men de gangene jeg er der, blir jeg "ødelagt" for flere dager fremover :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har kroppen min vært særdeles motvillig til alt. Til å både gå, stå, sitte og... ja.... generelt alt. Jeg våknet og var like støl som i går, bare med en annen smerte. Det var vondt, ikke bare ømt. Jeg oppsøkte handicaptoaletter hver gang jeg måtte på do, for å ha mulighet til å holde meg fast idét jeg satte meg ned :ler:

Jeg prøvde på en aldri så liten økt på ellipsen med meget lav intensitet, og det løsnet litt. Håper det er MYE bedre i morra. Tror søvn skal bli godt jeg. Og en god og lang tur med hunden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Ingenting som er så gøy som de dagene det er en utfordring å få knyttet skoene :fnise:

*sender anti-stølhetsvibber*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
Å utsette seg for Elen er brutalt uansett ;) Jeg har ikke alltid mulighet til å dra på flow, men de gangene jeg er der, blir jeg "ødelagt" for flere dager fremover :fnise:

Så sant så sant! :lur:

Håper kroppen din har begynt å virke igjen! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting som er så gøy som de dagene det er en utfordring å få knyttet skoene :fnise:

*sender anti-stølhetsvibber*

Takk, det hjalp litt. Nå klarer jeg å gå uten å skjære grimaser ;)

Så sant så sant! :lur:

Håper kroppen din har begynt å virke igjen! :ler:

Bedre nå, ja ;) Jammen på tide, spørru meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En times tur med hunden, det er dagens trim. Skal pleie kroppen med god mat og hvile, så jeg blir klar for helgen :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg til deg og :hug: Og til alle andre som gidder å stikke innom i helgen :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *smak*

Når du har hund så må du jo ut på lufteturer da får du jo trimmen gratis..

Ikke godt å bli så stiv at man nesten ikke kan bevege seg, nei..

Ønsker deg en fortsatt god helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har hund så må du jo ut på lufteturer da får du jo trimmen gratis..

Ikke godt å bli så stiv at man nesten ikke kan bevege seg, nei..

Ønsker deg en fortsatt god helg! :)

Digg med hund, ja, uansett :Nikke: Så turer er jeg garantert å få. Koselig å se et nytt "fjes" her inne :hoppe: Ha en fin mandag!

God helg :bolledeig:

Takk :) Og hva gjorde du så sent inne på KG forresten :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen var superdigg, og nå er det på'an igjæn. Jeg er fri for stølhet og stivhet, og da var det bare å trene igjen, og håpe på at jeg ikke blir like støl igjen ;) Det var knebøy og utfall som var verst, så jeg gjentok det like gjerne i dag. Man skal da bli bedre på det og. Har slurvet på de i det siste, og brukt benpressapparatet. Egentlig liker jeg den mindre og mindre, det sier jo litt når jeg anstrenger meg mer med 20 kg på nakken på knebøy enn på 120 kg på benpress :fnise: For ikke å snakke om utfall. Jeg ligger riktignok på skrå på benpressen.. men men..

Styrkeøkten var som følger:

Knebøy:

15 kg - 10 reps

17,5 kg - 10 reps

20 kg - 10 reps

Utfall:

20 kg - 10 reps

Og så klarte jeg å være eplekjekk med teknikken og pådro meg en lyskestrekk, og dermed lot jeg være å fortsette. Bra, Shorty....

Stående benhev:

6 kg - 10 reps til siden

12 kg - 10 reps bakover

Nordic hamstring:

10 reps, 3 sett. Lenge siden sist... puh...

Stå på knærne, lene meg bakover (omvendt av hamstring):

10 reps, 3 sett

Planken:

30 sek vanlig

30 sek til hver side

30 sek vanlig igjen

Brukte bosu da jeg tok de på siden. Utfordrende med tanke på balansen.

Nedtrekk, 40 kg:

10 reps, 3 sett

Skulderpress, 15 kg:

10 reps

6 reps

5 reps

Rygghev, 2,5 kg på nakken:

10 reps, 3 sett

Brystpress, 27,5 kg:

10 reps

10 reps

6 reps

Roing, 35 kg:

10 reps, 3 sett

Total abdominal, 55 kg:

10 reps, 3 sett

Etter styrkeøkta ble det 35 minutter på ellipsen. Var litt mør i rompa etter knebøy og utfall, så det ble ikke lenger enn det. Neste gang :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:duskedame:

Og lyskestrekker er ikke noe å spøke med. Mitt råd er å vente til du er 100% bra før du trener bein igjen. Det har nemlig ikke jeg gjort og den sitter i ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heter vel kanskje ikke det, jeg vet ikke hva den heter... Bare beskrev den sånn. Men ja, jeg kjenner det hvertfall på oversiden av lårene. En øvelse jeg plukket opp fra pilates en gang i tiden, som jeg hadde glemt. Gjorde det på innfall i dag, og den var ikke så verst. Men er vel ikke så effektiv når man begynner å bli sterkere, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og ja, jeg må nok hvile ja :Nikke: Kjenner det nå. Men f&%#&"/%#/& så irriterende! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Usj, lyskestrekk er ikke noe godt, og jeg vet hvor frustrerende det er å ha treningspause. :troest:

Satser på en rask forbedring av formen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, damer :enig:

Nu er alt så meget bedre :Nikke:

Tok en langkjøring på ellipsen i dag. Etter to netter på jobb, forventet jeg å få en skikkelig økt fra helvete igjen, men dette gikk strålende. Jeg hadde vært flink til å spise bra mat, så sikkert derfor den dårlige søvnen ikke bet på ;) Det ble altså 10 min opptrapping, 1 time full fres (i den grad full fres er mulig på langkjøring), og deretter 5 min nedtrapping. 1 time og 15 minutter tilsammen!

I morgen blir det styrke igjen, og det skal bli deilig. Etter trening skal jeg møte ei venninne som jeg ikke har sett siden november, så det blir hyggelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...