Gå til innhold

Røya skal få fin rompe


Sekretæren

Anbefalte innlegg

Jeg har med meg en treningsdagbok. Jeg planlegger nøye hver økt, skriver ned øvelser og mål, og underveis i treningen skriver jeg ned resultatet etterhvert som øvelsene er unnagjort. Veldig effektivt, progresjonen ble en helt annen da jeg begynte å planlegge på denne måten :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det står det respekt av, det krever jo sitt arbeid det også. Mens jeg synes det bare krever sitt med å gjennomføre øvelsene så krever jo dette enda mer jobb... Dette er bra!! det gjør jo det lettere for deg selv å følge med i utviklingen så ingen dum ide...Er bare ikke så praktisk anlagt jeg da hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyttikatta for en møkkaøkt!!!

Knebøy

25 kg - 8 reps

30 kg - 8 reps

35 kg - 8 reps

40 kg - 8 reps

45 kg - 8 reps

Utfall

25 kg - 8 + 8 reps

Her begynte problemene. Jeg har hele påsken kjent en slags murring i knærne, og nå begynte det å føles som et problem. Jeg avsluttet umiddelbart, droppet også Nordic hamstring. Nå har jeg jo selvsagt lest en eller annen artikkel om tretthetsbrudd, og får plutselig tendenser til hypokondri, ved å tro at jeg feiler akkurat det. :fnise: Jeg får vel bare ta det med ro.

Stående roing med stang:

25 kg - 8 reps

25 kg - 8 reps

30 kg - 6 reps

30 kg - 6 reps

Skuldrene oppførte seg pent, kjente ikke noe til den stygge stivheten jeg fikk før påske. Men merker nå at jeg kommer til å bli litt støl.

Biepscurl med stang:

15 kg - 6 reps

15 kg - 6 reps

15 kg - 6 reps

15 kg - 6 reps

Hva er dette lissom? Klarte glatt 16 kg og 8 reps på sist superstyrketime. Alt jeg gjorde på overkropp i dag sugde skikkelig!

Sidehev med hantler:

5 kg - 8 reps

5 kg - 8 reps

5 kg - 8 reps

5 kg - 8 reps

Benkpress:

20 kg - 8 reps

20 kg - 8 reps

25 kg - 8 reps

Var skikkelig vinglete, dårlig teknikk, elendig utførelse.

Triceps - en hantel bak hodet:

6 kg - 10 reps

6 kg - 10 reps

6 kg - 8 reps

Planken:

40 sek vanlig

40 sek til hver side

40 sek vanlig

Kondisen var det ingenting i veien med. Etter styrkeøkta tok jeg en halv time på ellipsen. Føltes tross alt litt bedre etterpå. Kan jo ikke dra fra treninga og være sur ;)

Endret av Miss Shorty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alle slike økter innimellom. Bare å fortrenge den og kjøre på videre :) *trøstelittpå* :troest: Du er jo så flink ellers atte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Jeg må bare få sagt at tallene dine på stående roing imponerer meg. Står du foroverbøyd og trekker opp til magen eller mer oppreist og trekker opp til brystparti/kragebein? Jeg har prøvd begge deler, og er litt usikker på hva jeg foretrekker. Tror muligens at foroverbøyd og opp til magen tar mer på biceps? Mener i alle fall å ha lest det et eller annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alle slike økter innimellom. Bare å fortrenge den og kjøre på videre :) *trøstelittpå* :troest: Du er jo så flink ellers atte!

Takk :) Satser på at det går bedre neste gang :Nikke:

Jeg må bare få sagt at tallene dine på stående roing imponerer meg. Står du foroverbøyd og trekker opp til magen eller mer oppreist og trekker opp til brystparti/kragebein? Jeg har prøvd begge deler, og er litt usikker på hva jeg foretrekker. Tror muligens at foroverbøyd og opp til magen tar mer på biceps? Mener i alle fall å ha lest det et eller annet sted.

Jeg står foroverbøyd og trekker opp til magen. Vet ikke om den tar mer på biceps enn den andre varianten, for den har jeg ikke prøvd. Men jeg vet at den tar en del, noe instruktøren i en av styrketimene presiserte en gang. :)

*litt stolt over at jeg kan imponere noen* :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foroverbøyd og mot magen tar armer og mellom skulderbladene (hvis man gjør den riktig), mens oppreist opp til brystet tar på skuldrene. Hvis jeg forstår deg riktig, Fragment i forhold til hvordan jeg ser for meg at du tar øvelsen da, så er dette to veldig forskjellige øvelser :) Jeg tar begge, men i forskjellig sammenheng.

Alltid kjipt med sånne økter, Miss Shorty. Hater å gå fra treninga og være småmisfornøyd med styrkeøkta mi. Godt det ikke var noe å si på kondisen i det minste da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Foroverbøyd og mot magen tar armer og mellom skulderbladene (hvis man gjør den riktig), mens oppreist opp til brystet tar på skuldrene. Hvis jeg forstår deg riktig, Fragment i forhold til hvordan jeg ser for meg at du tar øvelsen da, så er dette to veldig forskjellige øvelser :)

Ah, ok. Da er det vel på tide å få begge øvelsene på plass. Liker disse stangøvelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foroverbøyd og mot magen tar armer og mellom skulderbladene (hvis man gjør den riktig), mens oppreist opp til brystet tar på skuldrene. Hvis jeg forstår deg riktig, Fragment i forhold til hvordan jeg ser for meg at du tar øvelsen da, så er dette to veldig forskjellige øvelser :) Jeg tar begge, men i forskjellig sammenheng.

Alltid kjipt med sånne økter, Miss Shorty. Hater å gå fra treninga og være småmisfornøyd med styrkeøkta mi. Godt det ikke var noe å si på kondisen i det minste da :)

Har fått beskjed om å "skvise en appelsin" mellom skulderbladene. Tror jeg gjør det riktig, for i dag er jeg støl akkurat i det området ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni
Har fått beskjed om å "skvise en appelsin" mellom skulderbladene. Tror jeg gjør det riktig, for i dag er jeg støl akkurat i det området ;)

Jeg skviser også, så det står etter, ferskpresset juice :ler:

Dumt med den kjibaluse treningen, men du trener jo ellers på topp og tusen, så den ene dårlige gangen er mere unntaket som bekrefter regelen :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Støtter Ansjoni der, og i tillegg har jeg lært at det er de dagene det er kjipest at det går framover! :jepp: Jeg satser på å kvitte meg med hals- og magevondt og trene godt i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntrende ord, jenter :) Jeg står på videre jeg ;)

--------------------------------

Det ble ellipsetrening i dag. Og selv om jeg følte at gårsdagens økt var elendig, så merker kroppen min at jeg har trent, er nemlig støl i dag ;) Så formen på ellipsen var ikke like bra i dag som i går, og jeg orket bare 45 min i dag. Kunne kanskje presset meg til et kvarter til, men i tillegg til at jeg var litt sliten, så var jeg stresset av andre grunner også. I går kom jeg på, helt tilfeldig, at det var frist for å søke på master i dag. Og når jeg har viktige ting ugjort, så klarer jeg ikke tenke på annet enn det ;)

I morgen blir det mest sannsynlig flow 7.30. Hvis jeg kommer meg opp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler med deg altså. Jeg er et skikkelig murmeldyr som ligger å ligge lenge om morgenen. Eller ikke så veldig lenge egentlig, 8-9 kanskje. Men jeg hater å stå opp før jeg våkner av meg selv iallefall. Så derfor er tidlige treningsøkter, altså før jobb, utelukket.

Når må du stå opp da? Reiser du kollektivt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, reiser med toget. Liker som regel å starte treningen sånn i 8tida, slik at jeg ikke er så altfor sent ute med å skaffe meg lesesalsplass. Da står jeg opp 5.30. Skal jo gå en real tur med hunden vet du. :) I morgen skal jeg altså stå opp kl 5... :dåne: Det er stor forskjell det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...