Gå til innhold

Røya skal få fin rompe


Sekretæren

Anbefalte innlegg

Gjest Bolledeig

Meget bra trening på deg! Det ser ut som om det var en lang trening også, eller hadde du veldig korte pauser?

Ha en finfin påske :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den ble ganske lang, men føler ikke at jeg hadde så lange pauser. Men inkl oppvarming og god tøying ble det halvannen time... ;)

God påske til deg og :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så mye du trener, du er jammen flink! 4*30 sek planke..., det er imponerende synes jeg..., men så har jeg jo bare akkurat begynt med noen små styrkeøvelser hjemme i stuen jeg da. Nå tar jeg vanlig planke i 5 sekunder og så klarer jeg ikke mer, hehe. Men det får bli et mål å jobbe mot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så mye du trener, du er jammen flink! 4*30 sek planke..., det er imponerende synes jeg..., men så har jeg jo bare akkurat begynt med noen små styrkeøvelser hjemme i stuen jeg da. Nå tar jeg vanlig planke i 5 sekunder og så klarer jeg ikke mer, hehe. Men det får bli et mål å jobbe mot!

Hei, :velkommen: hit :)

Planken er tøff, ja, veldig effektiv. Og gjør man det riktig, merker man fort fremgang :) Tar du sideplanke og?

Jeg syns at planken er helt :dåne:

Jepp, har et sånt hat-elsk-forhold til den.... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag økte jeg masse på benøvelsene, det var digg. Men på et eller annet tidspunkt merket jeg at jeg må terpe teknikk i mye større grad ;)

Knebøy:

20 kg - 8 reps

25 kg - 8 reps

30 kg - 8 reps

35 kg - 8 reps

40 kg - 8 reps

Holder meg her en stund jeg, og får teknikken på plass.

Utfall:

20 kg - 8 reps på hvert ben

25 kg - 8 reps på hvert ben

25 kg - 8 reps på hvert ben

Nordic hamstrings:

3 sett, 10 reps

Bakoverbøy:

3 sett, 10 reps

Planken:

30 sek vanlig

30 sek sideplanke

30 sek sideplanke

30 sek vanlig

Nedtrekk:

35 kg - 8 reps

40 kg - 8 reps

45 kg - 8 reps

50 kg - 5 reps

På det siste settet var teknikken så dårlig at jeg var flau.

Skulderpress:

15 kg - 8 reps

17,5 kg - 7 reps

17, 5 kg - 4 reps

17,5 kg - 3 reps

Mye dårligere enn sist, hadde ikke sjans å løfte 20 kg

Rygghev, 2,5 kg:

3 sett, 10 reps

Brystpress:

27,5 kg - 8 reps

30 kg - 6 reps

32,5 kg - 5 reps

35 kg - 1 rep

:fnise:

Roing:

30 kg - 8 reps

35 kg - 8 reps

40 kg - 8 reps

45 kg - 4 reps

Ikke helt bra teknikk her heller...

Total abdominal, 55 kg:

3 sett, 10 reps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk at du tar 45 kg på roinga, det er jo råbra!! :dåne: :klappe:

Og teknikk er viktig ja. Bedre å bli på en nivå hvor man gjør øvelsen riktig. Man får mye mer ut av det, og ikke minst så er risikoen for å pådra seg skader mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, forresten. Jeg er også med i planken-er-blæh-klubben. Hater sånne statiske øvelser, der kommer jeg til kort kan man si... :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, :velkommen: hit :)

Planken er tøff, ja, veldig effektiv. Og gjør man det riktig, merker man fort fremgang :) Tar du sideplanke og?

Jeg har vel egentlig aldri prøvt å ta planken skikkelig, har pleid å være lat og gi opp etter 5 sekunder... Men jeg ble inspirert av deg og i dag bestemte jeg meg for å ikke gi meg, og jeg klarte å holde ca 15 sek! Og jeg tok den på hver side også (med ganske lange pauser mellom hver gang, men likevel), og til slutt en vanlig igjen, så det ble 4*15 sek totalt. Er veldig stolt, kanskje jeg til og med kommer til å gjøre det flere ganger i framtiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det langkjøring på ellipsen. 90 min, gjennomsnittspuls på 158, 5,21 km. Kjente det skikkelig i rompa da jeg gikk av, og det er deilig :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, da var det siste styrkeøkt før påsken! Det gikk som følger:

Knebøy:

25 kg - 8 reps

30 kg - 8 reps

35 kg - 8 reps

40 kg - 8 reps

45 kg - 8 reps

Utfall:

25 kg - 8 reps på hvert ben

25 kg - 8 + 8 reps

30 kg - 8 + 8 reps

30 kg - 8 + 8 reps

Nordic hamstring:

3 sett, 10 reps

Bakoverbøy:

3 sett, 10 reps

Planken:

30 sek vanlig

30 sek sideplanke hver side

30 sek vanlig

Nedtrekk:

35 kg - 8 reps

40 kg - 8 reps

45 kg - 8 reps

50 kg - 4 reps, ned til nesa og bedre teknikk enn sist ;) Bedre enn ingenting

Skulderpress:

15 kg - 8 reps

17,5 kg - 8 reps

20 kg - 4 reps

20 kg - 4 reps

Sist klarte jeg ikke å løfte 20 kg i det hele tatt. Men det gjorde jeg forrige gang. Vet ikke helt hva som er greia her, sikkert en merkelig kombo av mat og hvile, som jeg ikke har klart å tyde enda :klø:

Rygghev, 2,5 kg:

3 sett, 10 reps

Brystpress:

27,5 kg - 8 reps

30 kg - 6 reps

32,5 kg - 4 reps

35 kg - 2 reps

Roing:

30 kg - 8 reps

35 kg - 8 reps

40 kg - 8 reps

45 kg - 8 reps

En dame kom bort og spurte om vi kunne bytte på like før det siste settet mitt. Hun ble veldig imponert over at jeg dro 45 kg, og da ble jeg litt presset da jeg skulle dra, siden jeg fikk en tilskuer. Hehe... Så da ble det 8 reps, og en merkelig teknikk :ler:

Total abdominal, 55 kg:

3 sett, 10 reps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det hviledag. Av to grunner. 1: hadde hatt nattevakt, og var ikke helt god i kroppen. 2. hadde klart å erte på meg en slags kink i nakken og skuldrene.

Har en teori. Jeg har vært veldig tøff med skuldermuskulaturen på de siste to øktene, både på mandag og onsdag. Jeg fikk ikke umiddelbart vondt etter trening, det kom da jeg satt ved bordet hjemme og spiste. Du vet, når det sakte begynner å stagnere, du kjenner det komme, og febrilsk prøver å løse det opp med myke tøyeøvelser, (noe jeg kanskje skulle latt være), men plutselig så er du stuck! Er kanskje ikke en kink, men en stiv en ;) Tror jeg fikk beskjed om å være snill med skuldrene mine. Det var jo unødvendig å si det, jeg skulle jo faktisk ta en lang pause, men den gang ei. Dette var på onsdag, jeg dro på jobb likevel (teita fra Tveita), og dermed ble jeg verre. Var ikke på jobb i natt, og ble bedre etter litt :sengekos: og en god natts søvn :sjarmor:

Det ble en time trasking med hunden i godt tempo. Deilig, ikke en levende sjel å se! Merker at det er ferietid.

Å, det glemte jeg nesten. Da vi gikk forbi hagen til naboen, så vi 5 beitende rådyrkalver, som skvatt til da de så oss, var bare på 2 meters avstand, var et gjerde mellom oss. De var så vakre. (Ja, Skya, jeg bor på landet :gjeiper: ) Hunden ble veldig gira, og jeg var glad jeg hadde trekkbeltet på meg og sele på ham, ellers hadde vel nakken blitt verre igjen. Han er ikke god å holde igjen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En annen ting jeg kom på, forresten. Da jeg tok knebøy og utfall sist, fikk jeg en utrolig irriterende prikkende følelse i venstre hånd og underarm, som om den var i ferd med å sovne. Jeg har ennå ikke så tunge vekter på disse øvelsene, men kanskje det har noe med at stanga hviler på en eller annen nerve i nakken/skuldrene? Prøver å ikke la den ligge så langt opp, altså lengst vekk fra nakken jeg kan. :klø: Får spørre ei venninne av meg som studerer til å bli akupunktør, hun har greie på punkter :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg fikk akkurat en sånn prikkende sovefølelse i venstre armen i dag da jeg var ute og gikk en lang tur. Hadde en ganske tung veske over skulderen/nakken som strammet litt hardt, og jeg er ganske sikker på at det var det som gjorde det. Så jeg støtter teorien din! Men det er litt merkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror det er noe sånt. Nerve i klem altså. Kanskje jeg skal prøve med en sånn pute man fester rundt stanga neste gang :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I går ble det en del gåing. En times tur på morgenen før frokost med min egen hund, deretter dro jeg til ei venninne av meg, så gikk vi tur med hennes hunder i Merradal'n (Maridalen) i halvannen time. 2,5 times tur tilsammen i går, altså. Deilig vær og for første gang i vår gikk jeg tur uten jakka på :sol:

Det ble forøvrig en times tur før frokost i dag og. Merker at kroppen liker treningspausen, og jeg gleder meg til å komme meg på trening på tirsdag! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan høres ut som om du er inne på noe der ja, det med en nerve i klem. Prøv pute og se om det funker. Evt. prøv å ha stanga lengre ned, om det er mulig.

Og det ang. landet. Jeg skal ikke si noe jeg. Jeg bor, om det er mulig, enda mer på landet enn deg. ;)

Og med den turgåinga der så blir du jo uoppnåelig på den lista på mylog. Jeg som hverken har hund eller annen turkamerat har jo ikke sjans til å gå like mye. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jammen meg ikke ligget på latsiden i påsken nei, kjempe flink har du vært;)

Et spørsmål, ser at du skriver ned samtlige repetisjoner i de enkelte øvelsene, skriver du ned mens du trener eller er du bare veldig god på husken:) ?

Snart er hverdagen her igjen, og godt er det :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...