Gå til innhold

Røya skal få fin rompe


Sekretæren

Anbefalte innlegg

Den første treningsboka kom på over 30 sider, og jeg har hatt den i ca 7 måneder, og plutselig fikk jeg behov for blanke ark! Håper jeg får like mange tips og råd i denne, som jeg har fått i den gamle. Her kommer en liten oppsummering:

I september begynte jeg med saltimer for første gang på mange år, til da hadde jeg holdt på med matteøvelser hjemme i et par år. Hovedsaklig pilates, men også enkle mattebaserte styrkeøvelser for resten av kroppen. Kondisen var dårlig ;) Etter noen måneder med gruppetimer ble jeg rastløs, og fikk behov for noe annet, så jeg bestilte en veiledningstime på senteret, og fikk et eget helkroppsprogram. Jeg fikk også tips angående kondistrening, og ellipsen ble fort min favoritt.

I januar begynte jeg å logge treningene for alvor, og det var nå jeg følte motivasjonen komme for fullt. Ting ble mer systematisert, og fremgangen ble tydeligere. Jeg bruker fremdeles det programmet jeg fikk tildelt i november, men justerer litt innimellom når jeg blir rastløs :)

Jeg går på vekta kun med den hensikt å se resultater etter styrketrening. Jeg måler jeg med målebånd for å se om jeg har blitt slankere. Og det har jeg ;) Men målet er ikke nådd, jeg har mye jeg skal gjøre bedre:

  • Mat, skal bli flinkere til å finne ut av hva jeg skal ha i meg
  • Næring i forbindelse med trening, både før og etter.
  • Program, skal etterhvert (dette har jeg snakket mye om) få meg et 3-splitt program

Så er det bare å fortsette. Når jeg ser på progresjonen min fra i sommer og frem til nå, så er jeg kjempefornøyd, og jeg må skryte litt av meg selv. Men det er ingen grunn til å slappe av.

:hoppe:

Keep up the good work"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En god ide å starte litt med blanke ark ja, selvom du fortsatt er fast bestemt på målene dine! Jeg henger meg på;)You go girl;=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha vært utenfor treningsstudioet i 5 DAGER!!! er jeg rastløs! ;) Gleder meg til i morgen, da blir det styrke og kondis etterpå. Skal se om det har noen effekt fremover, om jeg bytter på rekkefølgen. En eller annen smarting på et eller annet treningsforum et eller annet sted, har sagt at det er optimalt med kardio etter styrke. Da må jo Shorty prøve ;) (tror det var en av disse fitnessdamene, som jeg i all hemmelighet skal prøve å bli heeeelt lik :ler: )

Og da må jeg huske på å spise etter styrkeøkten, det funker ikke med kardio på tomme glykogenlagre, og da må jeg ikke slurve. Hvertfall ikke når jeg skal kjøre skikkelig høypuls i morgen. For første gang på ei uke. Haha. Spennende. :fnise:

Onsdag blir det nok et forsøk på å komme meg på bosu kl 8.15, om NSB er med meg.

Torsdag og fredag er det sovedager, da jeg skal jobbe nattevakt igjen. Men etter det er det langfri og trening hver daaaaaaaaag!!! :hoppe:

Og lesing, ikke minst.... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det r jammen meg ikke værst..uken er planlagt og lagt opp! Er deilig å ha lagt opp uka på den måten som du gjør, både når det gjelder trening og alt anna egentlig. Men nå er vi jo innenfor treningssjangeren og der har du jo full oversikt! Da har du satt dine mål og håper du klarer å gjennomføre dem hele uken ;) Ikke det at jeg tviler altså..For det gjør jeg ikke. Du er flink til å stå på! Men, vi får håpe NSB er litt snillere med deg denne uken!! ;)

Tvi tvi med fult kjør imorgen :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg må planlegge jeg vet du. Kan ikke ta noe på sparket, er jo tross alt ei gammal, rigid røy :ler:

Men om jeg har full oversikt, vet jeg ikke helt, men du skal ha takk for tiltro ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du brukte like mye tid på trening som du gjorde på kvinneguiden, ville nok rumpa vært grei, den.

Endret av Atdetvar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn ca 50/50, og det går fremover, så jeg er ikke bekymret ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Må følge med her også.

Angående kondisjon etter styrke, så er vel poenget med det å bruke opp glykogenlagrene på styrketreningen, slik at man forbrenner fett når man trener kondisjon etterpå. Da vil du muligens ødelegge denne effekten noe ved å spise mellom styrketreningen og kondisjonstreningen. Nå regner jeg ikke akkurat med at det for din del er snakk om å presse i seg to porsjoner med gryterett. Men en banan eller lignende burde vel gå greit? Jeg synes selv at det er tungt å trene kondisjon etter styrke, men det er utrolig herlig etter endt trening! Tidligere pleide jeg å svømme etter styrketreningen, og det er kanskje litt lettere å motivere seg til enn f.eks intervaller eller langkjøring på mølle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er skikkelig trøtt, sov fire timer etter at jeg kom hjem fra nattevakt, og begynner å føle at senga kaller. MEN, selv om kroppen har behov for hvile, er ikke kroppen glad i for mange timer søvn på rad. Blir helt ødelagt, så jeg skal vente litt til.

Må minne meg selv på at jeg skal være mer forsiktig med ryggen under roingen. Tror teknikken var litt slurvete sist, og skal være mer streng med meg selv nå. Jeg kjører mitt opprinnelige program i morgen, og kommer til å øke litt igjen.

Jeg skal stå opp grytidlig da... kanskje legge meg snart likevel... Vil komme meg tidlig avgårde til lesesalen etterpå.

Tata!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må følge med her også.

Angående kondisjon etter styrke, så er vel poenget med det å bruke opp glykogenlagrene på styrketreningen, slik at man forbrenner fett når man trener kondisjon etterpå. Da vil du muligens ødelegge denne effekten noe ved å spise mellom styrketreningen og kondisjonstreningen. Nå regner jeg ikke akkurat med at det for din del er snakk om å presse i seg to porsjoner med gryterett. Men en banan eller lignende burde vel gå greit? Jeg synes selv at det er tungt å trene kondisjon etter styrke, men det er utrolig herlig etter endt trening! Tidligere pleide jeg å svømme etter styrketreningen, og det er kanskje litt lettere å motivere seg til enn f.eks intervaller eller langkjøring på mølle...

Ja, du har et poeng. Men jeg stivner så forbaska lett. Tenkte ikke å spise så mye, men noe som er lett å ta med inn i studio, en banan var tanken.

Svømming er digg, helt klart :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Fragment har et poeng der. Det jeg gjør når jeg trener kardio etter styrke er å ta det ganske rolig. Altså 70-75% makspuls. Det føler jeg at funker. Kanskje fordi at jeg ikke klarer å gi mer? :ler:

Skal krysse det jeg har for at NSB er med deg nå. Hvis ikke så skal de få med meg å gjøre!! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir fokus kondis og ikke fett ;) Så får jeg ta en rolig langkjøring på tomme glykogenlagre en annen gang :Nikke: Det er en plan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...