Gå til innhold

Røya skal få fin rompe


Sekretæren

Anbefalte innlegg

Så ble det til at jeg hørte på Skya og fragment likevel ;) Jeg lot høypuls være høypuls, og bestemte meg for å ta det til uka, da jeg har mulighet til å jobbe oftere med det, slik at det blir mer effektivt med tanke på resultater. Jeg lot også bannan værra bannan, og forventet å bli stiv som en faen. Jeg hadde hatt en ganske tung og bra styrkeøkt (selv om skulderpressen er helt pøkk dårlig), og forventet å være skikkelig sliten da jeg gikk på ellipsen, men NEIDA!! Jeg har aldri hatt en så bra langkjøring før! :dåne: 10 min opptrapping, 1 time full fres på effort level mellom 7 og 10, og 5 min nedtrapping. Tilsammen 1 time og 15 min, altså. Med en speed mellom 125 og 130 hele tiden. Veldig fornøyd da jeg tøyde ut! Men skjønner egentlig ikke hva som påvirker dagsformen min lenger, for jeg hadde en dårlig matdag i går.... :klø:

Henter loggboka mi, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bolledeig

Jeg har merket at trøkk og liknende på trening (utrolig nok) er mer avhengig av hva jeg spiste dagen før/søvnmengde enn matinntaket den dagen. Om det sitter i hodet eller hva aner jeg ikke, men jeg har av og til prøvd å "kompensere" med ekstra mat før tunge treninger, uten at det har gitt meg noe som helst.

Kroppen vil vel være sær noen ganger, den også ;)

Bra trening på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ble det til at jeg hørte på Skya og fragment likevel ;) Jeg lot høypuls være høypuls, og bestemte meg for å ta det til uka, da jeg har mulighet til å jobbe oftere med det, slik at det blir mer effektivt med tanke på resultater. Jeg lot også bannan værra bannan, og forventet å bli stiv som en faen. Jeg hadde hatt en ganske tung og bra styrkeøkt (selv om skulderpressen er helt pøkk dårlig), og forventet å være skikkelig sliten da jeg gikk på ellipsen, men NEIDA!! Jeg har aldri hatt en så bra langkjøring før! :dåne: 10 min opptrapping, 1 time full fres på effort level mellom 7 og 10, og 5 min nedtrapping. Tilsammen 1 time og 15 min, altså. Med en speed mellom 125 og 130 hele tiden. Veldig fornøyd da jeg tøyde ut! Men skjønner egentlig ikke hva som påvirker dagsformen min lenger, for jeg hadde en dårlig matdag i går.... :klø:

Henter loggboka mi, jeg.

:lete: etter Miss Shorty og loggboka! :lete:

Drar med meg litt inspirasjon med det samme jeg er innom. For en sånn økt VIL jeg ha idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå ble jeg lei av å lete rundt etter deg for hver gang jeg ville se hva du styrer med for tiden, så da benytter jeg sjansen til å skryte litt av deg og si at du er kjeeeempeflink mens jeg sikrer meg den nye dagboka di på mine innlegg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har merket at trøkk og liknende på trening (utrolig nok) er mer avhengig av hva jeg spiste dagen før/søvnmengde enn matinntaket den dagen. Om det sitter i hodet eller hva aner jeg ikke, men jeg har av og til prøvd å "kompensere" med ekstra mat før tunge treninger, uten at det har gitt meg noe som helst.

Kroppen vil vel være sær noen ganger, den også ;)

Bra trening på deg!

Ja, det var dagen før jeg tenkte på.. har også merket det samme som deg. (Det var øl og pølse, faktisk, og det var så sinnsykt godt, så jeg bare nøt det. Kanskje det var derfor ;) )

Men ja, kroppen kan være sær. Veldig sær...

Imponerende trening på deg i går :)

:enig:

:lete: etter Miss Shorty og loggboka! :lete:

Drar med meg litt inspirasjon med det samme jeg er innom. For en sånn økt VIL jeg ha idag.

Den loggboka glemte jeg helt. Men skal skrive litt om styrkeøkten fra hukommelsen. Er på nattevakt nå, og glemte den nå og :)

Nei nå ble jeg lei av å lete rundt etter deg for hver gang jeg ville se hva du styrer med for tiden, så da benytter jeg sjansen til å skryte litt av deg og si at du er kjeeeempeflink mens jeg sikrer meg den nye dagboka di på mine innlegg ;)

Velkommen inn hit og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går da jeg trente styrke, økte jeg på forskjellige øvelser, og nå husker jeg selvfølgelig ikke hvilke, har glemt loggboken min hjemme. Men det spiller ingen rolle, jeg har nemlig et spørsmål til dere som kanskje vet...

Jeg har jo sutret over denne skulderpressen før. Jeg tar alltid noen greie sett når jeg følger rekkefølgen i programmet mitt, dvs først nedtrekk, så skulderpress. (Det er vanlig at de bare er helt greie, vi skal visst alle ha en bøyg.) Noen ganger er det kø på nedtrekk, og jeg tar skulderpress i mellomtiden. Da er det ALLTID, uten unntak helt jævlig å gjennomføre. Altså, tar jeg nedtrekk før skulderpress, går det greit, er det omvendt, suger skulderpress skikkelig. Er det en grunn til at veilederen min har satt opp denne rekkefølgen, uten at jeg har fått med meg hvorfor? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dagens økt var bosu 1 time, og deretter 30 min på ellipsen. Det var deilig å "lande" på ellipsen, og tok det veldig med ro. Mye kondis i dag, da. Bosu-økten på onsdager har noen helt rå mageøvelser på slutten, så det ble litt styrke i dag og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen blir det først yoga, så muligens en styrkeøkt etterpå :) Føler alltid at jobbeuka blir slapp, og da føler jeg meg deretter. Nå føler jeg meg som en slask, har sovet i fire timer, så det er kanskje ikke så rart. Gleder meg uansett til å kjøre på i morgen :)

Har forresten bestilt og mottatt Mealtech måltidserstatter fra tn. Så da slipper jeg å bryte ned kroppen i perioder med dårlig matlyst. Som nå for eksempel ;) Nå har jeg virkelig ikke energi til å lage noe mat, heller ikke få ned noe. Halsen snører seg sammen av tanken på mat, selv om jeg liker å tenke på at skikkelig mat er best for kroppen. Vel vel. Først i dusjen, så en shake :)

Huhei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
Jeg har jo sutret over denne skulderpressen før. Jeg tar alltid noen greie sett når jeg følger rekkefølgen i programmet mitt, dvs først nedtrekk, så skulderpress. (Det er vanlig at de bare er helt greie, vi skal visst alle ha en bøyg.) Noen ganger er det kø på nedtrekk, og jeg tar skulderpress i mellomtiden. Da er det ALLTID, uten unntak helt jævlig å gjennomføre. Altså, tar jeg nedtrekk før skulderpress, går det greit, er det omvendt, suger skulderpress skikkelig. Er det en grunn til at veilederen min har satt opp denne rekkefølgen, uten at jeg har fått med meg hvorfor?

Det første jeg tenkte da jeg leste dette var at du trolig ikke er varm nok i skuldrene. Når du kjører nedtrekk får jo skuldrene seg en skikkelig "strekk" i bunnposisjon, som kan minne om en del av oppvarmingsøvelsene for skuldre... Det trenger ikke være noe mer hokus pokus enn at du trolig er mer varm, jeg kjenner fenomenet godt selv.

Dette er en superduper skulderoppvarming, som også er god som skadeforebyggende trening, som du kan kjøre før skulderpressen og se om det blir bedre. Det er ikke en styrkeøvelse så mye som en oppvarming, kjører den stort sett med 1 kgs "pinnene" selv.

Endret av Bolledeig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det var kanskje en Captain Obvious, selv om du tok akkurat det vekk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladeproteinpulveret fra Tech Nutrition smaker julebakst. Jeg vet ikke helt hva jeg syns om det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjokoladeproteinpulveret fra Tech Nutrition smaker julebakst. Jeg vet ikke helt hva jeg syns om det...

:fnise::fnise::fnise: Måtte le litt nå ja.... Julebakst i mars måned ja... Hm....

Men jammen som du står på. Det skal du ha! Imponert over øktene dine! :;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo ikke så ille da ;)Kunne vært verre. Skal jo bare helles innpå. Blir mer og mer pragmatisk i kosten, er det nyttig for kroppen, får det heller smake rart. Hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
Og det var kanskje en Captain Obvious, selv om du tok akkurat det vekk :fnise:

Det var egentlig bare humoristisk ment, men jeg var redd det kunne misforstås som frekt, så jeg drev med selvsensur :ler: men ja, du skjønner hva jeg mener ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag var jeg sliten. Før jeg gikk inn til gruppetimen i yoga. Gjespet mens jeg gjorde øvelsene, og var generelt ikke opplagt. Tok likevel en styrkeøkt etter timen, og selv om jeg var lite motivert, var det helt greit.

Benpress, 120 kg:

Økte i dag. 3 sett, 10 reps. Føles greit.

Tåhev, 90 kg:

Sliter i det siste settet, men sånn skal det jo være. 3 sett, 10 reps.

Lårcurl, 42,5 kg:

Fy f.... 3 sett, 10 reps.

Nedtrekk, 40 kg:

Økte i dag, føltes greit.

Skulderpress, 15 kg:

Ferdig oppvarmet ;) 3 sett, 10, 8 og 6 reps. Bedre enn sist, tross alt :)

Rygghev:

2,5 kg på nakken, 10 reps

5 kg på nakken, 2 sett, 5 reps

Brystpress, 27,5 kg:

3 sett, 10, 7 og 5 reps

Roing, 35 kg:

3 sett, 10 reps

Total abdominal, 55 kg:

Økte i dag, kjente den! 3 sett, 10 reps. Såvidt ;)

Var veldig glad for å gå i dusjen i dag :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det step. Flere måneder siden sist, så det blir gøy ;) Jeg og koordinasjon er ikke venner, men det må jo jobbes med det og :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...