Gå til innhold

Røya skal få fin rompe


Sekretæren

Anbefalte innlegg

Sidehev med 90 grader knekk i albuen, vel å merke!! :ler: Noen ganger glemmer jeg å skrive det, kan selvfølgelig være villedende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lager min favorittgryte for tiden :sikle:

Finhakker:

Løk

Hvitløk

Purre

Fennikel

Paprika

Jalapenos

Squash (ikke fullt så finhakket)

Og det jeg ellers har

Krydder:

Koriander

Spisskummen

Paprika

Cayennepepper hvis jeg vil ha det ekstra hot

Etter at det har frest litt putter jeg oppi litt kjøttdeig av en eller annen variant. I dag ble det kylling. Lager en stor gryte i dag, så det ble 800 gram.

Tilslutt heller jeg oppi 500 gram hermetiske tomater!

Dette smaker litt tacoaktig pga krydderne. Skikkelig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni
Så er det over to måneder med full fokus på trening!! Det er luksus det!!! :bolledeig:

Og bryllupsplanlegging...? :gjeiper:

Lykke til i morra, heier på deg :duskedame: Og 9 kilo siden desember, jeg er :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og bryllupsplanlegging :fnise: Kanskje sende inn noen prøvningspapirer snart ;) Føler at jeg ikke har så mye å planlegge, eneste jeg må er å betale leiligheten :) Festen, den får komme senere.... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vel aldri gledet meg så til en økt før, som denne. Økta ETTER semesterets siste eksamen!! :hoppe: Og jeg er strålende fornøyd :tommelopp:

Knebøy:

40 kg - 8 reps

50 kg - 8 reps

60 kg - 5 reps

60 kg - 4 reps

Pers i dag og :sjarmor:

Markløft:

30 kg - 8 reps

40 kg - 6 reps

50 kg - 2 reps

Pers her og :) Og såvidt jeg så selv, var ikke teknikken så verst! Hadde egentlig tenkt meg 4 sett, men kjente stikking under det ene skulderbladet av alle ting... kjente det også da jeg løftet stanga på stående roing senere og... :klø:

Nordic hamstring:

3 sett, 8 reps

Chins m. assistanse:

30 kg ass - 8 reps

20 kg ass - 6 reps

15 kg ass - 2 reps

Nærmer seg! :)

Stående roing m. stang:

30 kg - 8 reps

35 kg - 6 reps

35 kg - 6 reps

35 kg - 6 reps

Core m. terapimaster:

4 sett, 8 reps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Gratulerer med vel overstått eksamen og ikke minst pers i knebøy og markløft! Tipper du er fornøyd med å ha sommerferie... To dager igjen for min del, og jeg gruer meg til eksamen. Sukk... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To dager går fort, og det kommer sikkert til å gå superbra :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Hurra for pers :bolledeig: ! Litt misunnelig på deg som har sommerferie merker jeg....

Bare ikke vri hodet for å sjekke teknikk i speilet når du kjører markløft om du står med siden til speilet. Det er en skademagnet av dimensjoner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Er ikke lenge til du skal i ilden heller da, tida flyr!!

Hehe, jeg står med fronten mot speilet, så den problemstillingen har jeg ikke vært borti. Men det kunne jo tenkes jeg hadde gjort det, bare som et utrolig teit innfall. Mye rart man gjør uten å tenke :ler: Fortsetter å stå med fronten mot, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag ble det ikke tid til trening, på formiddagen i dag var det HAVA-trening med jobb. Står for Håndtering av voldelig adferd. Nå er ikke brukerne våre så ille, veldig lite utagering, men det er nå kjekt å få med seg. Og det er utrolig fort man glemmer. Hadde slik teknikktrening da jeg jobbet i Bergen kommune, og da trente vi ganske ofte, da det også opplevdes mer nødvendig m.t.p brukerne. Poenget er at jeg føler at jeg har hatt en treningsøkt likevel :ler: Å legge ned en voksen mann i bakken er ganske slitsomt :fnise:

Etterpå skal jeg se min lille nieses skoleforestilling, så det jeg må gjøre nå er å gå i dusjen. Snart... skal ta en espresso til først. Gjeeesp, er trøtt.

Har forresten laget et skikkelig digg pålegg i dag :) En slags avart av min favorittsalat for tiden!

Finhakk:

Purre

Paprika

Syltede jalapenos (holder med tre små ringer)

Mos sammen:

1 avocado

1/2 beger cottage cheese

Krydre med:

Koriander

Spisskummen

Urtesalt. Jeg bruker min favoritt fra helsekosten: Herbamare

Bland alt sammen! Legg oppå knekkebrød/grovbrød og putt kjøttpålegg på toppen, agurk og tomatskiver!!

NAMMENAM!! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Å legge ned en voksen mann i bakken er ganske slitsomt :fnise:

Word! Man får virkelig brutt alt som minner om intimgrenser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt en luksusdag angående trening, hehe. Håper det blir mange av dem fremover! :hoppe: Først hadde jeg min sedvanlige bryst, biceps, triceps, skulder-økt. Hadde en avtale med ei venninne like etterpå, om å gå rundt Sognsvann. Det blåste litt, men det var sol, så det var utrolig deilig egentlig. Det endte opp med at vi også gikk fra Songsvann og ned til byen, noe som tilsammen ble 3,5 time med rimelig rask gange! Hadde 4 korte pauser med påfyll av drikke og karbs. Nå kjenner jeg det i bena her jeg sitter, jeg som var så vant til å gå mye... merker at den stillesittende eksamenslesinga har gjort sitt. Godt å være ferdig!!

Og her er styrkeøkta!

Oppvarming:

Strikk

Scapular push-up

8 reps m. 20 kg på benk

Benkpress, 25 kg:

4 sett, 8 reps

Det er jeg veldig fornøyd med. Har tidligere begynt med 20 kg, og ikke helt turt å ta mange sett med 25 alene.

Dips m. assistanse:

20 kg ass - 8 reps

10 kg ass - 4 reps

Haha, for en vits. Å ha 10 kg assistanse hjalp ikke stort, da brettet ikke fulgte føttene mine opp. :ler: Fint å oppdage at jeg kan dipse uten ass da ;)

Skulderpress m. manualer:

7+7 kg - 6 reps

7+7 kg - 6 reps

8+8 kg - 6 reps

8+8 kg - 6 reps

Fransk press, 12 kg:

4 sett, 6 reps

Sidehev, knekt albue:

8+8 kg - 8 reps

9+9 kg - 6 reps

10+10 kg - 4 reps

10+10 kg - 4 reps

Bicepscurl m. stang:

15 kg - 8 reps

15 kg - 8 reps

20 kg - 4 reps

20 kg - 4 reps

Core m. terapimaster:

4 sett, 8 reps

Planken:

Vanlig: 30 sek

Hver side: 30 sek

Nå er jeg skikkelig trøtt!! :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sukk.. Heldig du er som har sommerferie! Jeg har fortsatt 2 uker slit igjen :( Bra noen av oss er flinke og trener ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men 2 uker går fort!! Og da har du en hel sommer! :) Skal du jobbe mye i sommer og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...