Gå til innhold

Røya skal få fin rompe


Sekretæren

Anbefalte innlegg

Så utrolig flink du er! :)

Har ikke fått lest hele dagboken din, men skal sette meg ned med en kopp te i kveld!

Følger du noe spesielt program, eller styrer du treningen ut i fra ønske den dagen?

Jeg er kjempeimponert!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Koselig med nye "fjes" :)

Har et 2-spllittprogram etter et enkelt prinsipp jeg fant på iForm; dag 1: ben og rygg, dag 2: biceps, triceps, skuldre og mage. Dvs jeg tar mage hver gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig greit og overkommelig ut. Kjører 2 splitt selv, mye enklere og huske på hvilke øvelser en distrê sjel som meg skal ta. "hmm, bein på mandag, da blir det overkropp i dag" ;)

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn, hadde faktisk planlagt en lett økt, siden jeg har makset så mye i det siste. Dessuten har jeg endelig fått satt meg ned og lest litt i Starting Strength, og fant ut at jeg ikke var langt nok nede i bøyen, hvertfall ikke så langt som jeg trodde. Så det var på tide med teknikkterping. Og slik gikk det:

Knebøy:

20 kg - 10 reps

30 kg - 10 reps

40 kg - 10 reps

40 kg - 10 reps

Like greit at jeg holdt meg på dette nivået, for knærne vinglet f.o.m tredje settet. Men ellers greit.

Mark:

30 kg - 8 reps

30 kg - 8 reps

WTF! Teknisk failure på 30 kg!! Rompa ville virkelig ikke gjøre som jeg ville! :kjefte:

30 kg - 6 reps

30 kg - 6 reps

Småkvalm og svimmel.

Bulgarsk utfall m. hantler:

6+6 kg, 8 reps, 4 sett

Helt greit. Men litt mer vinglete knær enn vanlig. Hadde planer om å ta 8 kg, men etter formen å dømme gikk jeg ned et par.

Chins:

30 kg ass - 8 reps

20 kg ass - 4 reps

20 kg ass - 4 reps

Stående roing m. stang:

25 kg, 10 reps, 4 sett

Føltes greit.

Ab-roll m. terapimaster:

8 reps, 4 sett

Planken:

30 sek vanlig og til hver side.

Jeg har vel meg selv å takke, dårlig mathelg, ikkeno drit, men rett og slett for lite. Dessuten er vel ikke 5 nattevakter på en uke no spesielt bra for formen :gjeiper:

Og i de lange pausene mine fikk jeg jo sett meg rundt om på gymmet, og da ser man jo mye rart. 1: SiO-personalet plasserte en stige foran døra og begynte å male veggen. 2: Søt liten gutt som var eplekjekk i benken uten spotter og gjett hva: FAILURE! Huff, stakkars. Jeg løp bort, men han rakk å rulle stanga ned på magen og sette seg opp, rød i ansiktet. Om det var fordi han var flau da han takket meg for omsorgen, eller om det var fordi det var voldsomt anstrengende, det vet jeg ikke. Tipper det var begge deler.... :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Uff, failure i benk uten spotter er ordentlig guffent. Det er det eneste tidspunktet hvor jeg savner det å trene på SiB, der de har fester helt ned til benken i steden for en justerbar. Gjorde en manøver på å vippe den over på nederste hakk en gang jeg var eplekjekk selv også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg skal satse på å drikke shake før hver styrkeøkt, isteden for å kaste i meg en frokost jeg knapt rekker å gjøre om til energi for musklene mine før jeg begynner å trene. Tror ikke lagrene var så særlig fulle i dag altså, gikk på vekta før oppvarminga, og veide 65 :klø: Og det ETTER at jeg hadde drukket en halvliter juice og en del vann. Jeg veier til vanlig halvannen kg MER! Det var bare for et par dager siden jeg veide meg sist... God indikator, den vekta :fnise: Hver gang jeg har vært lat eller hatt det altfor travelt på morran og dermed måttet hive i meg en shake, har jeg hatt en meget bra økt. *løpe for å kjøpe mer shake*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Hvilken shake synes du er best? Jeg vurderer å gå til innkjøp av et nytt pulver snart. Men er litt usikker på dette med laktose osv. Jeg drikker jo ikke melk, og bør vel da holde meg unna noen av variantene?

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken shake synes du er best? Jeg vurderer å gå til innkjøp av et nytt snart. Men er litt usikker på dette med laktose osv. Jeg drikker jo ikke melk, og bør vel da holde meg unna noen av variantene?

Jeg er veldig glad i denne og denne! Dessverre er de litt dyre, men det er sikkert fordi de er i porsjonspakninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Activate Gemma fra Norkost eller M-factor fra myorevolution. Mail med ønske om smaksprøve, og så finner du kanskje en du liker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken shake synes du er best? Jeg vurderer å gå til innkjøp av et nytt pulver snart. Men er litt usikker på dette med laktose osv. Jeg drikker jo ikke melk, og bør vel da holde meg unna noen av variantene?

Det med laktose er jeg forsåvidt usikker på. Har hørt at det ikke spiller noen rolle, da det kun er melkeproteinene og ikke melkesukkeret som "blir med" i produksjonen. Litt klønete forklart, men du skjønner sikkert. Jeg vet ikke om dette stemmer, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Activate Gemma fra Norkost eller M-factor fra myorevolution. Mail med ønske om smaksprøve, og så finner du kanskje en du liker :)

M-factor med tropical delight virker god :Nikke: Sikkert digg å blande i smoothies :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig

Smaksprøver er utrolig smart, men det skal sies at en del smaker "vokser" litt på deg. Jeg var ikke supergira på tropical delight da jeg prøvde det, men tenkte at jeg skulle gi det en sjanse til og bruke det i smoothies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest fragment

Skjønner. Det er jo veldig praktisk å kunne "gjemme" proteinene bort i annen god mat :) Jeg drikker veldig lite smoothies, så tenker vel egentlig å kjøpe noe jeg kan trylle frem veldig raskt uten nødvendigvis å være avhengig av å ha et kjøkken i umiddelbar nærhet.

Ah, det skulle vært mulig med proteinshaker utelukkende basert på gratis smaksprøver, men det funker vel neppe i lengden... Blir nok gjennomskuet rimelig kjapt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ramla jeg spontant og plutselig på vin-vogna, og det ble altså ikke trening i dag. ;) Det hadde nok vært tafatte greier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så var det dagens. Det ble overkropp. Er støl på andre dagen etter den dårlige bøyen og marken på lørdag. Restitusjonen har ikke vært noe å skryte av, kan takke meg sjøl. Alkohol og potetgull er jo ikke akkurat noe særlig bra. Denne økta var defninitivt ikke den beste jeg har hatt, men ikke den verste heller.

Oppvarming:

YTWL

Scapular push-ups

Vanlig push-ups

Benk 20 kg - 8 reps

Benk:

25 kg - 8 reps

28 kg - 6 reps

28 kg - 6 reps

28 kg - 6 reps

Dips m. assistanse:

20 kg ass - 2 sett, 8 reps

20 kg ass - 7 reps

20 kg ass - 6 reps

Kjenner den bedre i triceps nå etter at jeg fikk korrigering :)

Skulderpress:

7+7 kg - 4 sett, 6 reps

Fransk press:

12 kg, 4 sett, 8 reps

Sidehev m. strak arm:

5 kg. 4 sett, 6 reps

Bicepscurl m. stang:

15 kg, 4 sett, 8 reps

Ab-roll m. terapimaster:

4 sett, 8 reps

Planken:

Vanlig: 2 x 40 sek

Hver side: 30 sek

Vanlig: 30 sek

Grei økt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at jeg er mektig imponert over treninga di altså. Du trener og står på og har kommet langt det siste året, morsomt å følge med på! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...