Gå til innhold

Røya skal få fin rompe


Sekretæren

Anbefalte innlegg

Jeg vil se på det som et ålreit dipsalternativ. Jeg klarer såvidt å dipse på Domus, og er ganske bred over skuldrene. Mistenker at det er først og fremst beregnet på menn. Stengene Blindern skrår innover som en trekant-sak - og derfor kan man stille seg der hvor man føler det passer best selv.

Push-ups er jo forsåvidt også mer benkrelatert enn dipsing, om det er økninger i de tre store som er pri

Ja, det er dumt at Blindern stenger 14. juni. Kanskje push-ups med smalt grep kan brukes som et alternativ en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bolledeig

Franskpress og smalbenk kan også funke.

Eller floor press, med albuene tett mot kroppen. Tricepsdødare de luxe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er virkelig deilig når man trener fordi man synes det er gøy, og ikke fordi man må. Jeg tror egentlig aldri jeg hadde trent om jeg ikke likte det, så føler meg heldig sånn sett... :ler:

Når det gjelder alternativ øvelse for triceps, ville jeg brukt smalbenk og/eller franskpress, for eksempel. Armhevinger er jo fint, men det blir litt annerledes siden du ikke kan øke i vekt (selv om man kan gjøre øvelsen tyngre), og heller må ta veldig mange repetisjoner etterhvert. Ikke gi opp strake forresten, det kommer det kommer! Blytungt i starten, men plutselig er man over kneika, og da går det fort oppover i antall reps.

Franskpress er allerede i programmet mitt, og den liker jeg veldig godt :)

Og strake skal jobbes med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Franskpress og smalbenk kan også funke.

Eller floor press, med albuene tett mot kroppen. Tricepsdødare de luxe.

Kult, har plutselig blitt mer motivert til å ta triceps mer, bare pga den lille festlige oppdagelsen min i dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens økt var både bra og ikke fullt så bra.

Knebøy:

40 kg - 8 reps

60 kg - 8 reps

70 kg - 6 reps

Ikke så bra teknikk, altså ryggen så grei ut, men rompa kom ikke så langt ned som ønsket. Det er ikke så rart, det er PERS :gjeiper: Men etterpå skulle jeg ønske jeg hadde tatt færre reps, men gjort det skikkelig. Så jeg følte ingen indre jubel slik jeg pleier.

Markløft:

40 kg - 8 reps

50 kg - 6 reps

60 kg - 1 rep

60 kg - 2 reps

Hehe, her var jeg sliten. Men veldig fornøyd. På begge løfta på 60 kg hadde jeg rimelig god teknikk, men på det nest siste settet, hadde jeg ikke sjans til å løfte en gang til uten at det ble helt feil, det skjønte jeg rimelig kjapt. Siste settet gikk strålende. Men neste gang skal jeg ta 4 reps på rappen ;) Det var altså PERS igjen :hoppe:

Nordic hamstring:

3 sett, 4 reps

Chins:

øøhhh.... Her er grunnen til at det ikke var en 100% bra økt. Alle chins/dips-stativene var opptatt, og jeg klarer ikke å vente. Det var en guttegjeng med belter og vekter og det hele, og jeg så at det kom til å ta tid. Jeg kom på den glimrende idéen å ta stående roing først. Tåpelig. Jeg klarte altså ikke en eneste rep etterpå, men tok 6 reps med 20 kg assistanse, bare for å si at jeg har gjort øvelsen i dag. Nisse. Amatør.

Stående roing m. stang:

35 kg, 4 sett, 8 reps

Ab-roll m. terapimaster:

4 sett, 8 reps

Planken:

Vanlig: 30 sek

Hver side: 30 sek

Endret av Miss Shorty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

Det var sannelig ikke så dumt. Kanskje dette kan bli løsningen for meg i sommer, ettersom jeg kommer til å slite med å få trent skikkelig hangups og ikke minst nedtrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det måling igjen, det er en liten stund siden sist, 16. april for å være nøyaktig.

Bryst: 88 cm (samme)

Like under brystene: 76 cm (samme)

Midje: 73 cm (-1)

Hofte: 103 cm (-3)

Lår: 61 cm (-3)

Legg: 40 cm (+1)

Overarm: 30 cm (-1)

Håndledd: 16 cm (samme)

Overrasket over at jeg hadde gått ned så mye rundt hofte og lår egentlig... jeg har sittet stille i to måneder pga eksamen, og det er mindre bevegelse enn før, selv om jeg har opprettholdt og tilspisset den tunge styrketreningen. Kardio har jo nesten ikke vært noe jeg har fokusert på i det hele tatt. Og ikke har jeg gått så mye tur som før heller, så det er vel pga et nogenlunde strengt matinntak. (Les: dårlig matlyst og latskapsrestitusjon; proteinshake)

Vekta har gått ned og, veide 66,5 kg sist jeg veide meg. Dvs jeg har gått ned 10 kg siden desember. I følge fettprosent.no ligger jeg på 21,97. Orker ikke bruke fettkaliperen nå for å dobbeltsjekke, får ta det siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med benk :bolledeig:

Oppvarming:

YTWL

Scapular push-ups

Vanlig push-ups

20 kg benk - 10 + 8 reps

Benkpress:

30 kg - 8 reps! Målet for dagen ;)

30 kg - 5 reps

30 kg - 4 reps

Snille Bolledeig spottet i dag. Nå tror jeg at jeg tør å løfte 30 alene, bare jeg passer på å stoppe i tide. De to siste settene ble avsluttet med failure, men jeg føler jo når den kommer. Tenker å satse på 33 neste :)

Dips:

Min lille bøyg. Snakket med Henriette i dag, og hun mente jeg ikke var sterk nok til å ta dips uten assistanse, og at det var derfor skuldrene mine kom så langt ned sist. Om jeg er sterk nok, kommer jeg nok til å klare det stativet selv om det er litt bredt. Hun så på teknikken min, og korrigerte ganske kraftig, så jeg skal gi det en sjans. Det føltes bedre etterpå. Etter div forsøk på det vanlig stativet, tok jeg et sett på 6 reps med 20 kg assistanse. Med bedre teknikk ;)

Skulderpress m. manualer:

7+7 kg - 8 reps

7+7 kg - 7 reps

7+7 kg - 6 reps

7+7 kg - 6 reps

Fransk press:

12 kg - 8 reps

12 kg - 5 reps - failure

12 kg - 5 reps - failure

12 kg - 5 reps - failure

Nei, jeg knuste ikke skallen ;)

Sidehev m. strak arm:

5 kg, 3 sett, 8 reps

Ab-roll m. terapimaster:

4 sett, 8 reps

Skikkelig sliten i dag, orket verken bicepscurl eller planken på slutten. Men det har vært en bra økt :) Ble 45 min kardio på ellipsen etterpå, 2,54 km, en tvilsom gjennomsnittspuls på 143.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

Åh, du er så flink :duskedame: Gratulerer med flotte mål, både på kropp og trim! :klappe:

Litt :dåne: over at det faktisk er en side som heter fettprosent.no. Der kommer ikke jeg til å logge meg inn med det første. Deprimerende hvis man får oppgitt at man inneholder halvparten fett eller noe sånt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, du er så flink :duskedame: Gratulerer med flotte mål, både på kropp og trim! :klappe:

Litt :dåne: over at det faktisk er en side som heter fettprosent.no. Der kommer ikke jeg til å logge meg inn med det første. Deprimerende hvis man får oppgitt at man inneholder halvparten fett eller noe sånt :ler:

Takk for det :)

Sist jeg sjekket, så var ikke siden så veldig unøyaktig heller, skjønner du. Tror ikke du får noe dårlig resultat. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ansjoni
Takk for det :)

Sist jeg sjekket, så var ikke siden så veldig unøyaktig heller, skjønner du. Tror ikke du får noe dårlig resultat. :)

Jeg kunne selvsagt ikke motstå fristelsen :filer: Og la inn ca sånn det jeg hadde da jeg målte sist (+/- et par cm) og jaggu ble jeg positivt overassket!! Hvis dette stemmer; ja til fettprosent.no som et høyvitenskapelig måleinstrument! :opplyser: Dægen altså. Nå tar jeg det med en liten klype salt, men da var det ikke så ille som jeg innbildte meg :hoppe:

Endret av Ansjoni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten tur innom, og jeg er imponert! Om jeg ikke husker feil fulgte jeg litt med fra begynnelsen i den forrige "boka" di, og du må ha hatt en enorm progresjon og vilje. Mange som gjerne vil, men heller få som får det til.

Sånt blir jeg glad av å se! :blomst:

Hei på deg Miss Shorty. Jeg fulgte faktisk også med, dog noe sporadisk, i begynnelsen av din første treningsdagbok, og siterer her Mags som sier det så bra! Fy fader altså, ned 10 kg siden desember er bare knallbra, og det er tydelig at du har hatt en stålvilje i hele år. Jeg er imponert over progresjonen og resultatene dine, og blir skikkelig motivert selv av sånt. :blomst: Jeg sliter med litt dårlig struktur på treningene mine, skal prøve å bli flinkere fremover.

Grattis!

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fyttirakkern, nå kjenner jeg markløftet fra i går ass!!! Hofte og korsrygg!! Nåde!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...