Gå til innhold

Let's work out...


Gjest fragment

Anbefalte innlegg

Gjest fragment

Det er himmelsk! Det er en lokal gründer her på vestlandet som produserer den, og tror pappa har kjøpt den direkte av ham. Usikker på hvor den ellers er å få tak i?

http://coldcat.no/image/pageimage/huge/flyer.jpg

Det er et telefonnummer på den hjemmesiden, så det er mulig man må ringe og bestille?

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra :) Ser ut som om siden er under utbygging, så da satser jeg på et bestillingsskjema snart, og ikke bare for bedrift :sjarmor:

Jeg savner nemlig laksepatéene! Kom i tunfisk også, men likte laks best. Husker du de? Små begre, litt sær og småmorsom med reklame, med han hybelnaboen i et kollektiv som egentlig var en pingvin.. :fnise: Er noen år siden. Typisk at når det kommer et sunt og GODT pålegg, så slutter de å selge det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Hm, det husker jeg ikke. Jeg har foreldre som er i bransjen, så er omtrent vokst opp på fisk levert direkte fra produsenten, og ikke så mye produkter fra butikkene. Men denne patéen kan jeg i alle fall anbefale :)

På treningsfronten går det mye i fotball for tiden, og det gidder jeg ikke å logge. Ny fotballtrening i dag, og så blir det styrketrening i morgen. På lørdag skal jeg jobbe hele dagen, så da tror jeg det blir treningsfri. Søndag er det kamp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Bra dag :)

Startet med halvannen time på treningssenteret, og deretter ble det en times fjelltur med noen venninner. Vi brukte en halvtime opp, så det er ikke akkurat Kilimanjaro. Samtidig er det ganske bratt oppover, så kjente det godt i leggene og lårene. Til sammen ca. tre timer med trening i dag, så det må man være fornøyd med!

Dagens styrkeøvelser:

Benkpress (5 x 5 med 42,5 kg. Hadde sikring i dag, men klarte samtlige reps selv.)

Triceps pushdown

Cable flyes (ny favorittøvelse?)

Skråbenk (12,5 kg.)

Bicepscurl m/ z-stang

Stående roing (3 x 7 med 30 kg. Tungt, men det gikk veldig greit.)

Liggende hangups (Gjorde disse hengende fra stangen i et frittstående knebøy-stativ. Umulig å gjøre skikkelig, men det får ikke hjelpe.)

Militærpress

Sidehev

Fikk ikke gjort alle øvelsene i dag. Trente sammen med en venninne som er ganske fersk innen styrketrening, så hjalp henne en del. Vi har vel en plan om at jeg skal være litt personlig trener for henne i sommer. Morsomt å lære bort øvelser, og ikke minst praktisk å få litt hjelp selv når jeg trenger det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Oppsummering, uke 24:

Total treningstid: 9 t.

Antall økter: 6

Kcal: 4317

Foreløpig plan for denne uken:

Mandag: Fotball

Tirsdag: Styrke, overkropp

Onsdag: Fotball

Torsdag: Fotball

Fredag: Styrke, bein

Lørdag: Styrke, overkropp

Søndag: Fotball

Noe sånt. Blir forhåpentligvis en bra treningsuke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

For moro skyld kan jeg jo skrive inn de totale tallene fra pulsklokken min:

Siden 15. september 2008 har jeg hatt 215 treningsøkter, fordelt på 328 timer, og jeg har forbrent 119 986 kalorier.

Antall økter er litt lavere enn det som er korrekt, ettersom jeg blant annet har svømt en del uten å bruke pulsklokke, pluss at jeg i tillegg fra tid til annen glemmer pulsklokken når jeg skal på trening. Jeg vil anslå at det korrekte tallet er rundt 225-230 økter.

Etter en kjapp beregning er det ca. 40 uker (280 dager) siden 15. september. Det vil si at det er 12 uker (84 dager) til jeg har hatt pulsklokken i et år. Kanskje jeg klarer å nå 300 økter til da? Da må jeg trene 70 av 84 dager fremover, og det blir kanskje litt i overkant pga. jobbing og evt. ferie osv. Jaja, statistikk er uansett morsomt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

Alltid morsomt med tall når det gjelder sånt. Det eneste som slår meg er at jeg har trent bort nesten 120 000 kalorier, og spist opp omtrent alt sammen :ler: Vekten er vel omtrent den samme siden i høst, men på den annen side har jeg jo økt en del i styrke. Nå har vel heller aldri planen vært å gå spesielt mye ned, så sånn sett har det siste året vært vellykket :)

Bestilte forresten denne pakken fra Tech Nutrition tidligere i dag: http://www.tn.no/shop/produkt.aspx?id=958, ettersom jeg både har vært på utkikk etter nytt proteinpulver i det siste (det er så vanskelig å bestemme seg!), samt planlagt å gå til innkjøp av noen sportsbarer. Dessuten fikk jeg nettopp feriepenger, så følte jeg kunne shoppe litt :)

Det eneste som er irriterende er at shakeren er så stor. Jeg pleier å drikke shaker på 0,25-0,3 l., og da blir 0,7 l. veldig stort og upraktisk. De skulle hatt en i mindre størrelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, flott pakke, har ikke lagt merke til den. Jeg liker veldig godt den proteinsmoothien, fikk noen prøvesmaker for en stund siden. *vurdere å shoppe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Å, bra. Jeg bestilte med kaffe latte-smak, og krysser fingrene for at den smaker ok blandet ut i vann.

Er også litt spent på FRES-tablettene. Litt ekstra energi før trening er jo alltids greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Styrkeøkt for overkroppen i dag. Føler benkpressen stadig går lettere, og kunne nok kjørt 3 x 10 med 40 kg. Det burde vel tilsi at 3 x 8 med 42,5 kg. også er overkommelig, og da begynner ting å bli bra. 4 x 4 med 45 kg. er neste "store" mål.

Øvelser:

Benkpress (3 x 8 med 40 kg.)

Triceps pushdown

Skråbenk m/ manualer (12,5 kg.)

Cable flyes

Bicepscurl (3 x 8 med 20 kg.)

Stående roing (3 x 8 med 30 kg.)

Sittende roing

Hammercurl m/ kabel

Knestående hanteldrag

Militærpress (3 x 8 med 20 kg.)

Sidehev

I tillegg ble det totalt 30 minutter kardio før/etter styrketreningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Bein- og ryggtrening etter jobb i dag. Grisetungt (som alltid) - selv om vektene er av det lite imponerende slaget...hehe.

Gjorde følgende øvelser i denne rekkefølgen:

Knebøy (urk... tungt!)

Markløft (tungt igjen... og slet litt med grepet, til tross for pinglevekt)

Strake markløft (med samme vekt som markløften - det ble litt for lett)

Utfall (hat-øvelse nr. 1?)

Rygghev m/ 10 kg. (gøy :))

Tåhev/"calf raises" i beinpressmaskin (for lett - dagens minst ubehagelige og sannsynligvis minst effektive øvelse...)

Fikk ikke helt til teknikken i beinpressmaskinen, er vant til å ha eget apparat for legger.

Gud, så glad jeg er for at jeg var alene i det lille styrkerommet i dag. Lager generelt ganske lite lyd når jeg trener overkropp, men det tar jo helt av på beinøktene!

Jeg har egentlig en fotballøkt senere i kveld, men må nok kjenne hvordan beina er. Håper det går greit, for jeg har lyst på trening. Skulle egentlig hatt dagens økt i morgen, men splitter heller lørdagens planlagte overkroppsøkt og trener rygg/biceps og bryst/triceps på fredag eller lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

I alle fall når man allerede har kjørt både knebøy og markløft først! Sto omtrent og skalv fra første repetisjon, og da virker 3 x 8 nesten uoverkommelig. Men det gikk da på et vis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Nå har jeg forresten bestemt meg for å prøve RYP-programmet. Var jo inne på den tanken tidligere i vår, men ville vente til sommeren. Så da bør jeg jo komme igang med det. Jeg tror jeg kommer til å følge øvelsene som er satt opp i programmet, dvs. følgende øvelser:

Knebøy

Strake markløft

Skråbenk

Nedtrekk

Roing

Arnoldpress

Bicepscurl m/ manualer

Tricepspress

Mage (situps)

Dette skal altså gjennomføres tre ganger i uken. Jeg vurderer å bytte ut skråbenk med vanlig benkpress en av dagene. Ellers ser det greit ut, synes jeg. Så da må jeg bruke i morgen og lørdag til å finne ut 10RM i alle øvelser, slik at jeg kan få satt opp et program og forhåpentligvis starte allerede i neste uke. Gleder meg til å få litt variasjon :)

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Da var dagens andre treningsøkt vel gjennomført - om enn med noe tyngre bein enn normalt. Ble ikke verdens mest slitsomme trening, men fikk da løpt litt. Det hjelper forhåpentligvis på stølheten som sannsynligvis vil snike seg innpå i løpet av natten.

Har for øvrig fått dilla på mager kesam blandet med bær/syltetøy/banan og hakkede nøtter/mandler. Perfekt kveldsmat, i alle fall dersom det ikke er så lenge til leggetid :) Men har falt litt tilbake på min store last - flatbrød med smør. Det går greit så lenge jeg ikke kjøper det inn når jeg bor alene, men her hjemme er det verre :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest fragment

Fotballtreningen hjalp for øvrig svært lite på stølheten, så i dag kan jeg knapt gå. Men skal i svømmehallen om en halvtimes tid, så kanskje det kan hjelpe litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

I kveld ble det altså 35 minutter i bassenget, totalt 50 lengder (1250 meter). Det var vondtvondtvondt de første to-tre lengdene pga. de støle beina, men det gikk forholdsvis greit da jeg ble varm.

I morgen er det tidlig opp på jobb (07:30 :huh:), og planen er å få testet 10RM i RYP-øvelsene etterpå. Det spørs om jeg får gjort knebøyen hvis jeg fremdeles er støl, men de andre øvelsene skal gå greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, spennende med RYP!! Jeg vurderte det før SGTC dukket opp, og ville ha meldt meg opp til konkurranse for lengst, hadde det ikke vært for at det står at den er avsluttet... har du lest noe om når det arrangeres igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Konkurranse? Aldri hørt om :roll: Hvem arrangerer dette?

RYP blir spennende, ja. Det eneste jeg er skeptisk til er hvor nøyaktige vektene blir. Det blir jo mye desimaltall når jeg skal regne ut antall kilo, og da må jeg nødvendigvis runde en del opp eller ned. Det betyr ikke så mye for dem som i utgangspunktet løfter ganske mye, men for meg/oss jenter kan jo en kilo eller halvannen ha litt å si. Men det går sikkert bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...