Gå til innhold

Let's work out...


Gjest fragment

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det ble to grove skiver med cottage cheese, jalapeno-rull og tomat i stedet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Høres klokt ut!

Oppsummering, uke 21:

Antall økter: 7

Total treningstid: 10 t. og 5 min.

Kcal: 4709

Aiai. Dette er tall jeg liker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

I dag hadde jeg litt dårlig tid, og måtte presse inn en kort treningsøkt mellom lesing og middagsselskap. Så da ble det en bryst/triceps-økt med følgende øvelser:

Benkpress i smith:

10 x 21,5 kg.

6 x 34,5 kg. m/ bunnstart

10 x 34,5 kg. m/ vanlig utførelse

6 x 31,5 kg. m/ bunnstart

12 x 31,5 kg. m/ vanlig utførelse

Grei måte å trene benk på når jeg er alene.

Triceps pushdown:

6 x 25 kg.

8 x 22,5 kg.

8 x 22,5 kg.

Skråbenk m/ manualer:

10 x 10 + 10 kg.

10 x 10 + 10 kg.

10 x 10 + 10 kg.

Bør kanskje vurdere å øke til 12,5 kg. neste gang.

Stående cable flyes:

8 x 20 + 20 kg.

8 x 20 + 20 kg.

8 x 20 + 20 kg.

Var utrolig sliten i armene etter dette, så kjørte kun 10 reps med dips og 12 push-ups på slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Nå har jeg ferie, gitt. Merkelig følelse! Dagens eksamen gikk glimrende, og jeg endte opp med en A. Veldig morsomt, ettersom jeg har lagt mye arbeid ned i dette faget :)

Mens jeg ventet på at det skulle bli min tur, valgte jeg å jogge en time på tredemølle. Var relativt stresset, og måtte rett og slett koble litt av. Det fungerte tydeligvis ganske bra!

Etter endt eksamen ble det grillfest, og jeg var så sulten at jeg klarte å proppe i meg fire (!) hamburgere. Men i dag var det egentlig fortjent, og jeg har overhodet ikke dårlig samvittighet. Sov utrolig dårlig i natt, så nå gleder jeg meg til for det første å sovne med en gang, og ikke minst å klare å sove til lenger enn klokken 07:00, for en gangs skyld. God natt!

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

Sommerferien ble i dag sparket igang med ...ja, gjett hva? - en treningsøkt, naturligvis. Først ble det en time spinning med en venninne, før vi trente styrke i litt over en time etterpå. Blir heldigvis aldri fyllesyk, så dagen derpå blir sjelden ødelagt. Veldig praktisk :)

Hang-ups:

9 + 3

7 + 3

5 + 3

5 + 3

Fornøyd med denne i dag. Fikk definitivt tatt ut alt jeg hadde, og trodde omtrent armene skulle falle av rett etterpå. De påfølgende settene med nedtrekk var rimelig tunge, for å si det sånn...

Nedtrekk, middels bredt grep:

10 x 40 kg.

10 x 40 kg.

10 x 40 kg.

Bicepscurl m/ stang:

8 x 17,5 kg.

8 x 17,5 kg.

8 x 17,5 kg.

Stående roing m/ stang:

8 x 27,5 kg.

8 x 27,5 kg.

8 x 27,5 kg.

Sittende roing:

8 x 35 kg.

8 x 35 kg.

8 x 35 kg.

Hammercurl m/ tau:

8 x 22,5 kg.

8 x 25 kg.

8 x 25 kg.

Planke - 3 x 1 minutt.

Sideplanke - 2 x 30 sek.

Siderotasjon m/ ball - 30 reps. (6 kg.)

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Må bare snike innom og gratulere så mye med A på eksamen! Da kan du jo ta ferie med god samvittighet! :)

Må si jeg misunner deg at du ikke har problemer med å trene dagen derpå! Jeg må rett og slett løse det med å la være å drikke. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Takk for det! Alltid hyggelig når folk stikker innom her :)

Jeg er ganske flink til å kontrollere inntaket når jeg først er på fest, og vet godt hvor mye jeg tåler. Det går ganske lenge mellom hver gang jeg drikker (sist gang var vel i påsken, tror jeg), rett og slett fordi jeg ikke helt liker å ha følelsen av at jeg "ødelegger" kroppen. I går ble det vel sånn ca. en halv liter hvitvin, tre Corona og en 0,33 l. på by'n, riktig nok fordelt utover ganske mange timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er jeg også. Drikker veldig sjeldent nå, og jeg får nesten dårlig samvittighet når jeg gjør det - føler liksom at jeg bare bryter ned kroppen min. Hender jeg tar meg et glass vin lørdagskvelden og slikt da, men det teller liksom ikke. ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment
Gratulerer med A og sommerferie :hoppe:

Takk! Med tanke på den manglende aktiviteten i din treningsdagbok for tiden, antar jeg at du er midt i eksamensperioden selv? Lykke til med det som eventuelt måtte gjenstå av eksamener, etc. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Nok en bra (og lang økt) i dag. Herlig å ha masse tid til trening! Som i går ble det spinning før styrken i dag, vi syklet i rundt 50 minutter. Deretter ble det som sagt styrke, og i dag var det bryst/triceps (og litt skuldre) som sto for tur.

Benkpress m/ fristang:

10 x 22,5 kg.

7 x 42,5 kg.

7 x 42,5 kg.

6 x 42,5 kg.

14 x 32,5 kg.

Var rimelig kjørt på slutten der... :)

Triceps pushdown m/ tau:

8 x 25 kg.

8 x 25 kg.

8 x 25 kg.

Føler teknikken med tau blir dårlig, så foretrekker egentlig å bruke stang her.

Skråbenk m/ manualer:

10 x 10 + 10 kg.

10 x 12,5 + 12,5 kg.

8 x 12,5 + 12,5 kg.

Pec-deck flyes:

6 x 40 kg.

8 x 35 kg.

8 x 35 kg.

Militærpress:

8 x 20 kg.

8 x 20 kg.

7 x 20 kg.

Hadde ikke sjanse på nr. 8 på siste settet...

Avsluttet med 12 push-ups og tre sett beinhev hvor venninnen min dyttet beina ned.

Til sammen ble det litt over to timer trening, så er godt fornøyd med det. Nå gleder jeg meg til å spise kylling og se House :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest fragment

Ah, for en deilig dag! Været er jo fantastisk, og i dag har jeg endelig fått muligheten til å skaffe meg litt etterlengtet brunfarge. Dro ut på en av Oslos perler med en venninne, og tilbrakte noen timer der. Herlig! Ingen trening i dag, forresten. Har nettopp gått en times rask tur, bare for å bevege meg litt.

Skulle for øvrig handle litt på en Bunnpris-butikk i nærheten av meg i sted. Det var KØ helt fra inngangsdøren og gjennom hele butikken, så jeg sto vel og ventet i ca. 25 minutter før jeg omsider kom frem til kassen. Bra jeg hadde god tid, for å si det sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Nok en nydelig dag i hovedstaden, og jeg har fått tilbrakt noen timer ute i solen i dag også. Men før jeg tok på meg bikinien ble det en styrkeøkt for bein og noe rygg.

Øvelser:

Knebøy i smith (fikk litt vondt i det ene kneet her, noe jeg ikke helt likte...)

Markløft

Strake markløft

Utfall

Calf raises

Lår curl

Lår extension

Rygghev m/ 10 kg. vektskive

Avsluttet med 20 minutter rask gange/jogging med stigning på mølle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smith har jeg aldri prøvd, hørt at mange får vondt i både rygg og knær uansett hva de gjør i den. Har du opplevd dette før?

Og teit newbie-spm: Er strakmark og strake markløft det samme?

Kos deg i solen :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Smith har jeg aldri prøvd, hørt at mange får vondt i både rygg og knær uansett hva de gjør i den. Har du opplevd dette før?

Jeg er relativt fersk, så det kan jeg nesten ikke svare deg på. Jeg prøvde knebøy i smith i dag fordi jeg tror jeg kommer dypere der enn med fristang. Det har egentlig med balanse og stivhet i hofteleddet å gjøre. Jeg føler selv at jeg er litt stiv, og opprettholder bedre balanse ved å holde meg litt fast i stangen. Da slipper jeg å risikere å velte underveis :)

Og teit newbie-spm: Er strakmark og strake markløft det samme?

Ja, det skulle vel være det samme. Strakmark er vel bare en liten forenkling av navnet.

Det gøyeste med å trene bein er at svetten siler og pulsen er høy gjennom hele økten. Føler virkelig at jeg trener!

Kos deg i solen du også! (Akkurat nå sitter jeg riktig nok inne foran tv'en...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...