Gå til innhold

Let's work out...


Gjest fragment

Anbefalte innlegg

Gjest fragment

Vi får gjøre det!

I dag fikk jeg unnagjort 1500 meter i bassenget. Brukte ca. en time, men av dette var nok effektiv svømmetid rundt 45 minutter. Normalt bruker jeg 25-30 minutter på 1000 meter, så jeg tror det kan stemme. Etterpå ble det 20 minutter i solariumet, så påskefargen begynner å bli bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fragment

Treningsfri i går - på'n igjen i dag med en veldig bra økt.

Begynte med å jogge i 10 minutter, før den neste timen ble tilbrakt i styrkeavdelingen:

Benkpress m/ fristang:

10 x 20 kg.

5 x 42,5 kg.

5 x 42,5 kg.

5 x 42,5 kg.

5 x 42,5 kg.

5 x 42,5 kg.

Yes. Det gikk nesten bedre enn ventet. Treningspartneren min hadde med andre ord fint lite å gjøre på der han sto bak og skulle sikre. Jeg skuer 3 x 3 / 4 x 4 med 45 kilo langt fremme der et sted!

Etter benken ble det mye av det vanlige:

Triceps pushdown

High cable bicepscurls

Franskpress

Skulderpress

Stående roing

Deretter ble det 1000 meter roing, før jeg avsluttet med 25 minutter på mølle. Kjørte da to minutters "intervaller" med 5 % stigning og veksling mellom rask gange og jogging. Egentlig en ganske bra måte å avslutte en treningsøkt på, så det vil jeg nok fortsette å gjøre så ofte som mulig.

Jeg ser ganske tydelig at volumet på overarmene mine har økt det siste halve året. Det er jeg storfornøyd med, men ser også at det går litt utover huden på baksiden av armene... Og det er ikke SÅ morsomt. Menmen, det er vel fint lite å gjøre med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Jeg har vært på jobb i hele dag, men fikk tid til en halvtimes intervalløkt etter endt arbeidsdag. I går gikk jeg en times tur opp noen ganske så bratte hårnålssvinger her jeg bor. Turen opp tok en halvtime, og jeg gikk så raskt jeg kunne. I dag er jeg dønn stiv i området rundt korsryggen, så føler meg omtrent 80 år gammel...

Jeg har egentlig hatt en svært så fornuftig påske. Har stort sett trent og jobbet, i tillegg til at jeg har fått slappet av en god del. Alkoholen har vi holdt oss unna, og ingenting er jo bedre enn det. I løpet av påsken har jeg gått på ski én gang, trent styrke tre ganger, løpt to ganger, svømt to ganger og gått en bratt tur én gang. Det skulle bli ni treningsøkter på ti feriedager (hunden fikk en 45 minutters luftetur på den treningsfrie dagen), så det er jeg godt fornøyd med :)

Oppsummering, uke 15:

Antall økter: 6

Total treningstid: 7 timer og 15 min.

Kcal: 3411

I morgen er det tilbake til Oslo og skole, eksamenslesing og ...eh, trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

... og så slenger vi inn dagens kosthold, siden jeg kjeder meg.

Frokost (kl. 08:30):

To rundstykker med brunost og salami

Juice

Te

Lunsj (kl. 13:30):

Et rundstykke med kokt skinke

To "rundstykker" (grove, med bollekonsistens) med salat, ost og kokt skinke

Vann

Før trening (kl. 17:00):

Én stk. Mana-juice

~ Trening ~

Middag (kl. 20:00):

Lammelår m/ fløtegratinerte poteter, grønnsaker og sjy

To glass brus

"Kvelds" (kl. 21:00):

Kaffe

Et halvt eple

Vann

... til tross for at sjokoladen sto på bordet etter middagen. Nei, i dag er det mandag. Påsken er slutt, og snart er det bikinivær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

5x42.5 :overrasket: kjempebra! :hoppe:

Du burde jo få opp 47.5 eller til og med 50 uten nevneverdig hassle om ikke lenge! Meget bra trent, frøken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Takk! Må først ta sikte på å komme meg over 45 kilos-kneiken før jeg legger på så veldig mye mer vekter. Men det er nok ikke så veldig uoverkommelig, nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

I dag var det utrolig lite fristende å gå på trening, men kom meg avgårde allikevel. Hadde tidlig fly fra Bergen, så har hatt god tid til å trene og fylle opp kjøleskapet i dag.

Hang-ups i bom:

2 x 8 repetisjoner (m/ foten nedi på slutten)

Benkpress m/ fristang:

10 x 22,5 kg.

10 x 35 kg.

10 x 35 kg

10 x 35 kg.

Ganske greit og lett i benken i dag. Tenker å kjøre tungt på fredag eller lørdag, enten med 40 kg. eller 42,5 kg.

Nedtrekk, smalt grep:

8 x 40 kg.

8 x 40 kg.

8 x 40 kg.

Pec-deck flyes:

8 x 35 kg.

8 x 35 kg.

8 x 35 kg.

Nedtrekk, middels bredt grep:

8 x 40 kg.

8 x 45 kg.

8 x 45 kg.

Triceps pushdown m/ stang:

8 x 22,5 kg.

8 x 22,5 kg.

8 x 22,5 kg.

Scottcurl (apparat):

8 x 20 kg.

8 x 20 kg.

8 x 20 kg.

Får så vanvittig "pump" i biceps av scottcurl. Det er nesten litt ubehagelig, men er vel samtidig et godt tegn.

Ikke verdens lengste styrkeøkt i dag, men var nok litt sliten etter flyturen. Etter styrketreningen ble det 20 minutter rask gange/jogging på mølle med 5 % stigning.

Nå har jeg spist middag: to speilegg m/ et par pølsebiter, en skive og salat. Planen fremover er å spise en del egg/kylling/fisk/kjøtt med grønnsaker/salat, og kutte litt ned på pastaen. Så får vi se om sommerkroppen dukker opp...

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

De to siste dagene har jeg trent fotball, så her er det ikke så mange spennende nyheter. Har imidlertid funnet en "ny" middagsrett som smaker veldig godt, og som er svært forenelig med min lille skjerpings i matveien for tiden; kyllingfilet kuttet opp i biter, og stekes mens alt krydres med salt, pepper, basilikum og diverse andre krydderier. Serveres med salat og dressing laget på matyoghurt. Mye proteiner og grønnsaker, mens jeg slipper en god del karbohydrater. Føler uansett jeg får i meg nok karbs gjennom brødskiver og knekkebrød i løpet av en dag.

Ellers så har det vært overraskende lett å holde seg i skinnet på kveldstid de siste dagene. Utover kvelden etter middagen har jeg spist en appelsin, to riskaker (38 kcal pr. stk) og til slutt to knekkebrød. Da er jeg riktig nok litt småsulten når jeg legger meg, men samtidig såpass trøtt at det ikke er noe problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Skulle egentlig trene styrke i går, men det ble årets første joggetur ute i stedet. Er normalt veldig lite glad i "vanlige" joggeturer, men det gikk ganske greit. Styrketreningen har jeg planlagt å ta i dag i stedet, så vi får se når jeg klarer å dra meg ut av sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Dagens økt er omsider overstått, og jeg er veldig fornøyd. Det vil si, jeg innser at jeg har en ganske lang vei å gå når det gjelder beintreningen, som f.eks i knebøy. Er ikke spesielt sterk i lårene, og når jeg i tillegg er ganske stiv i hoftepartiet (fotballbein...), kommer jeg ikke spesielt langt ned. Men man gjør da så godt man kan :)

Dagens øvelser:

Knebøy

Markløft

Utfall

Hangups i bom

Benkpress

Triceps pushdown

Pec-deck flyes

Upright row

Stående roing

Bicepscurl m/ ez-stang

Skulderpress m/ ez-stang

Sidehev

Ganske lang økt, holdt på i nesten halvannen time inkludert oppvarming og 1000 meter roing på slutten. Økte i noen av biceps-/skulderøvelsene, så det var positivt.

I kveld blir det vin og tapas hos søsteren min, så det gleder jeg meg til :) Ha en fin kveld, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

STØL!

... og verre skal det sikkert bli. Gruer meg til hver gang jeg må reise meg fra sofaen.

I dag har jeg fått meg en times rask gåtur, og stølheten forsvant litt da jeg ble varm. Men så kjentes det riktig nok dobbelt så ille etterpå... Det var uansett deilig med en gåtur i finværet, og etterpå ble det en god time på terrassen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Oppsummering, uke 16:

Antall økter: 6

Total treningstid: 7 timer

Kcal: 3345

I dag ble det en skikkelig hard time med fotball. Lå ved en rekke anledninger på over 200 i puls, og trodde nesten jeg skulle kollapse. Morsomt var det uansett :) I morgen blir det også fotball, og så er planen å svømme noen meter etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Å, fy flate. Jeg er sliten.

Vi har hatt idrett på skolen i dag - til sammen ble det rundt 1,5 time med løping, spensttrening, grunnleggende basisøvelser med medisinball etc., pluss diverse styrkeøvelser for bein. Utrolig tungt, men fremdeles ganske morsomt. Øvelsene blir jo litt morsommere når man deles inn i grupper.

Deretter ble det noen brødskiver med leverpostei og en time ute i solen, før jeg spilte fotball i en time. Meget fornøyd med dagens treningsinnsats, med andre ord!

Til middag har jeg spist kyllingfilet fylt med urtekremost (stekt i ovnen) + salat og dressing av matyoghurt. Nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

Usj. Drittøkt i dag.

Det begynte med at jeg måtte stå og vente i 20 minutter på benken. 20 minutter, liksom. Det irriterer meg når folk skal ta fjorten sett hver i løpet av en benkøkt - hva er vitsen? Jeg kunne alltids trent noe annet i mellomtiden, men ettersom benken er kanskje den viktigste øvelsen min, ville det være dumt å slite seg ut på andre øvelser først.

Uansett - når jeg først kom i gang var skulderen min litt vond. Jeg tok allikevel tre sett med fire repetisjoner på 42,5 kilo. Skuffende dårlig, ettersom jeg tok 5 x 5 med 42,5 kilo veldig greit i påsken. Men, men.

Resten av økten gikk forsåvidt greit, men "skulket" unna noen av øvelsene. Motivasjonen sank litt på slutten, så da var det like greit å komme seg i dusjen og deretter til mat og eksamenslesing...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Og som en slags kompensasjon for en dårlig treningsøkt, ble det en kveldstur ut til Bygdøy på ca. en time og tjue minutter. Jeg blir riktig nok ikke så god i benkpress av sånt, men det er allikevel et veldig fint turterreng å ha i nærområdet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Hehehe, kjenner problematikken. Av og til har jeg eviglange benkøkter selv, men det går an å slippe folk innimellom. Om man samarbeider om å lesse av og på vekt går det på null komma svisj. Og er helt enig med at man må begynne med benken skal det være noen vits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest fragment

For all del - folk må få trene slik de vil selv. Noen ganger går det fint å ta et sett mens den andre har pause, sånn som du sier. Men de var to stykker, og da ville det blitt for mye styr hvis jeg skulle ta noen sett i mellom. Fastbenkene var naturligvis ledige, men jeg er som nevnt flere ganger før ekstremt lite begeistret for å trene benk i smith. Så da fortjente jeg vel å vente litt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Endelig har jeg fått muligheten til å kollapse litt i sofaen. Har hatt mye undervisning i dag, og er også noe mørbanket av dagens trening. Trente først en time AT (hvor oppvarmingen blant annet består av bakkekamp... utrolig tungt!) og som vanlig ser jeg mishandlet ut etterpå. Får veldig lett blåmerker, særlig på armene. Etter en time med hvile hvor jeg fikk i meg litt mat, ble det litt over en time med hard innefotball. Og som om ikke blåmerkene fra forrige treningsøkt var nok, så fikk jeg ved en anledning ballen rett i ansiktet. Så nå sitter jeg her med vonde armer, støle bein (etter tidligere i uken) og en noe opphovnet og blå nese. No pain, no gain! :)

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...