Gå til innhold

Let's work out...


Gjest fragment

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest fragment

Takk! Artig når ting går fremover. Akkurat nå regner jeg med at mitt maksløft ligger på rundt 45 kilo. Hvis treningen fortsetter slik fremover mot sommeren, kan jeg kanskje håpe på at min 1RM = 50 kg.? Ambisiøst, men det er jo lov å håpe...

Nå sitter jeg i sofaen og gleder meg til biff og ovnsstekte poteter/grønnsaker... Det er litt tidlig å spise nå, så måtte tiden gå litt fortere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Jeg gikk fra å stange rett under 40 til 40 kg i desember, og 50 kilo i mars, så det er langt fra et fjernt mål. Det går fort så fort det løsner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Krysser fingrene for at det går fort fremover for meg også :)

I dag kjenner jeg at det blir treningsfri. Men det klarnet plutselig opp, så det er mulig jeg må dra meg ut på en liten rusletur om en stund. Får dårlig samvittighet av å sitte inne hele dagen når det er fint vær ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Ny uke - nye treningsmuligheter! Er i slag for tiden, og føler det går bra med trening og noenlunde greit med kostholdet.

Denne uken ble sparket i gang med en ganske så hard kortintervalløkt. Det vil si, de første minuttene var farten kanskje litt lav, slik at det tok litt tid før jeg kom tilstrekkelig opp i puls. Det er jo betryggende å se at jeg må øke farten for å oppnå høy nok puls.

Begynte uansett på 13 km/t, og jobbet meg gradvis opp mot 14,5 km/t som jeg avsluttet det siste draget på. Dette var den vanlige kortintervalløkten hvor jeg løper 5 x 1 minutt (med 30 sek. pause mellom) fire ganger. Har tre minutter pause mellom de fire settene. Løpingen gikk egentlig ganske greit, men var veldig kjørt da jeg var ferdig. Følte meg svimmel og nesten litt kvalm. En skikkelig ekkel følelse, men det kom seg litt etter en sjokoladekjeks og litt juice. Nå er jeg uansett god og mett etter middagen, og bra fornøyd med dagens innsats på tredemøllen.

Oppsummering, uke 11:

Antall økter: 6

Total treningstid: 7 t. 50 min.

Kcal: 3579.

Da har jeg ikke tatt med gåturen i går. For min del regner jeg det som mosjon og ikke trening, og ser ikke helt poenget med å logge det.

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Ny innefotballtrening i dag - som alltid på tirsdagene. God økt, men kjenner antydning til beinhinnebetennelse. Det er strengt tatt ikke så rart, ettersom det blir en del fotball på hardt underlag, samt noe løping på tredemølle. Har de siste vintrene pleid å kjenne litt på beinhinnebetennelsen, og så lenge det ikke er så veldig vondt føler jeg det går bra. Men det er jo klart at man skal være litt forsiktig så det ikke blir enda mer smertefullt og etter hvert kronisk.

Jeg skal på hyttetur med noen venner i slutten av uka, og etter min beregning går jeg derfor glipp av trening på torsdag og lørdag. Fredag blir det forhåpentligvis en god langrennsøkt. Er tilbake til søndag, så da regner jeg med det blir en styrkeøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

Å, så gøy det er med benk for tiden! Økte nok en gang i dag, til tross for at jeg følte meg litt mer sliten i kroppen i dag enn det jeg gjorde på forrige styrketrening. Etter styrketreningen ble det en halvtime svømming, så har hatt en bra dag.

Hang-ups:

2 x 6 reps, m/ hjelp på slutten.

Benkpress m/ fristang:

10 x 20 kg.

4 x 40 kg.

4 x 40 kg.

4 x 40 kg.

4 x 40 kg.

5 x 42,5 kg.

42,5 kg. gikk overraskende bra, og trengte kun hjelp på den siste repetisjonen. Kjempefornøyd :) Neste gang kjører jeg nok 4 x 4 med 42,5 kg.

Triceps pushdown m/ stang:

8 x 22,5 kg.

8 x 22,5 kg.

8 x 22,5 kg.

Nedtrekk, middels bredt grep:

8 x 40 kg.

8 x 40 kg.

6 x 45 kg.

Scottcurl i apparat:

8 x 17,5 kg.

6 x 20 kg.

8 x 20 kg.

Nedtrekk, smalt grep:

6 x 40 kg.

6 x 40 kg.

6 x 40 kg.

Fikk ikke tatt så mange øvelser som normalt, men var ganske sliten. Og følte jeg måtte spare litt krefter til svømmingen. Har ikke følt meg helt på topp siden kortintervallene på mandag. Som nevnt tidligere var jeg svimmel og nesten litt kvalm etter den treningen, og har siden det hatt litt dårlig matlyst og følt meg litt uvel etter måltider. Føler jeg har fått i meg nok mat, men synes ikke ting frister like mye som til vanlig. Derfor har jeg unnet meg pizza i dag, for å slippe å måtte motivere meg til skikkelig matlaging... Urk. De neste dagene blir det hyttetur, så det blir fort litt usunn mat da også. Jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Så er man tilbake fra hyttetur. Etter noen relativt slitsomme dager med skigåing, sol, god mat og alkohol, er jeg klar for å bli værende i sofaen i kveld. Har klart å begrense alkohol- og snacksinntaket noe, men litt må man jo kose seg :)

I morgen blir det styrketrening, tenker jeg. Gleder meg til å prøve 4x4 med 42,5 kg. i benken, jeg har forhåpninger om at det skal gå bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Hm, det ble litt endring i planene mine, ettersom jeg plutselig manglet treningspartner i dag. Litt kjedelig, men får kjøre tyngre i benken neste gang i stedet.

Hangups, liggende:

2 x 8 reps m/ hjelp på slutten

Benkpress i smith-maskin:

10 x 21,5 kg.

10 x 31,5 kg.

10 x 31,5 kg.

10 x 31,5 kg.

12 x 26,5 kg.

Hater som sagt å trene fastbenk, men det er viktig at jeg gjør det. Derfor ble det kun middels tung belastning for å bedre teknikken min og bli vant til bevegelsesbanen.

Triceps pushdown m/ stang:

5 x 25 kg.

5 x 25 kg.

5 x 25 kg.

Scottcurl i apparat:

6 x 20 kg.

6 x 20 kg.

6 x 20 kg.

Bicepscurl m/ manualer:

8 x 7,5 kg.

8 x 7,5 kg.

8 x 7,5 kg.

Skulderpress m/ stang:

8 x 15 kg.

8 x 15 kg.

8 x 15 kg.

Bicepscurl m/ stang:

8 x 17,5 kg.

8 x 17,5 kg.

8 x 17,5 kg.

Dips på benk:

2 x 8 reps.

Det er sjelden jeg trener styrke uten å ta nedtrekk, men i dag orket jeg ikke. Begynner å bli lei av den øvelsen, men den er jo såpass viktig at jeg naturligvis kommer til å fortsette å trene det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Oppsummering, uke 12:

Antall økter: 5

Total treningstid: 6 t. 30 min.

Kcal: 2900

Litt synd at jeg gikk glipp av to treningsdager pga. hytteturen, men hadde sikkert uansett godt av en litt roligere uke.

Denne uken ble sparket igang med 50 minutter på tredemølle. Løp fem sett med intervaller på fire minutter, altså 5 x 4. Valgte å ta det litt pent siden jeg har kjent litt til beinhinnebetennelsen i det siste, og løp derfor med stigning i stedet for å ha veldig høy fart. Pulsen var imidlertid høy nok, så det var en grei økt.

Foreløpig ukeplan:

Mandag: Løping

Tirsdag: Innefotball

Onsdag: Styrketrening og svømming

Torsdag: Innefotball

Fredag: ?

Lørdag: Styrketrening/kondisjon

Søndag: Kondisjon/styrketrening

Usikker på fredag, lørdag og søndag. Én av disse dagene blir nok treningsfri, vi får se hva kroppen sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

I dag ble det en knapp time med innefotball. Jeg skrev i forrige innlegg at jeg tenkte å trene styrke og svømme i morgen, men svømmingen blir sannsynligvis flyttet til torsdag i stedet. Derfor tenker jeg å ha en lang styrkeøkt i morgen, muligens med noe kardio etterpå.

Tidligere har jeg omtrent konkludert med at banan er noe jeg bør holde meg unna pga. magen, men det velger jeg å gå bort fra nå. Har spist halvannen banan i dag, og det har gått veldig fint. Men tidligere har jeg reagert når jeg har spist både banan og yoghurt med tett mellomrom, så det prøver jeg å unngå nå. Jeg tror absolutt at kombinasjonen av visse matvarer har en betydning. Det jeg spiser en dag vil også påvirke magen min dagen etter. Det er akkurat dette som gjør at det er så vanskelig å sette fingeren på hva jeg bør holde meg unna...

Vurderer å prøve Ingers Rugbrød/Speltbrød. Er dette noe man selger i mange bakerier? Kan alltids bake selv, men akkurat nå har jeg ikke plass til to-tre brød i fryseren (kyllingfilet og frosne grønnsaker tar stor plass... :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

Grunnet manglende tilgang på internett, har det vært dårlig med oppdateringer her den siste tiden. Har uansett fått trent greit denne uken. Skulle trene 4 x 4 med 42,5 kg. på onsdag, og må ha lagt hodet igjen i garderoben før trening... Slengte på vektene, men syntes det var ekstremt tungt da jeg skulle løfte. Så viste det seg at jeg hadde lagt på 45 kg. i stedet. Brente derfor litt for mye krutt på det første settet, slik at det ble altfor tungt på resten. Får prøve igjen på søndag...

I går ble det fotball og svømming. I dag er jeg usikker på om det blir trening, i såfall blir det kun litt ellipse, noe sykling og evt. mageøvelser på slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Ingen trening i går, gitt. Spiste løvstek og pommes frites til middag, og det var (dessverre) usedvanlig godt... ;)

I dag ble det 45 minutter spinning, 1000 meter roing og diverse mageøvelser etterpå. Planke/sideplanke, 3 x 25 situps og 3 x 30 rotasjoner med ball (5 kg.).

Deilig å bli tidlig ferdig med treningen. Nå sitter jeg på skolen og plundrer med oppgaveskriving, noe som egentlig er helt ålreit. Tenker jeg drar hjem om en times tid, og må innen det ha funnet ut hva jeg skal raske med meg fra butikkhyllene. Lurer på å lage pitapizza med pastramiskinke i kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Jeg hadde forresten årets kjipeste bussopplevelse i dag. Satt i mine egen tanker da det plutselig kom to menn som skulle kontrollere at jeg hadde gyldig billett. Jeg syntes dette var en glimrende idé, ettersom jeg har hatt månedskort de siste månedene uten noen gang å ha blitt utsatt for kontroll. Så jeg overleverte villig både månedskortet og studentbeviset til den strenge herremannen, mens jeg fornøyd tenkte at det sannelig var på tide at jeg fikk sjansen til å bevise min ærlighet når det gjelder kollektivtransport.

Etter noen sekunder med intens stirring på månedskortet mitt, spurte kontrollmannen meg plutselig om hvorfor jeg ikke hadde stemplet månedskortet. Jeg skjønte naturligvis ingenting - klart jeg hadde stemplet månedskortet mitt! Eventuelt ikke... Så det ble 750 kjappe kronestykker rett ut i løpet av den fem minutter lange bussturen. Morsomt! Det hjalp liksom ikke at han prøvde å trøste meg ved å opplyse meg om at jeg sparte hele 150 kroner på å trekke kortet der og da. "Jammen, DA er det jo greit!" Ikke at det var hans feil. Men det føles så utrolig urettferdig når jeg faktisk HAR brukt 330 kroner på et månedskort, og i utgangspunktet har tatt buss med god samvittighet hele veien. Urk. Jeg blir litt muggen av tanken på hvor mye biff og kyllingfilet jeg kunne kjøpt for de pengene...

Neste månedskort skal definitivt stemples.

(Den ekstremt magre trøsten får være at jeg ikke trenger å fornye dette månedskortet før 28. april...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest fragment

Dagens økt:

Hang-ups:

2 x 8 reps med hjelp på slutten.

Benkpress m/ fristang:

10 x 22,5 kg.

15 x 27,5 kg.

15 x 27,5 kg.

15 x 27,5 kg.

20 x 22,5 kg.

Trener altfor sjelden utholdende i benken, og ettersom jeg ikke hadde treningspartner var det greit å gjøre dette i dag. Det brant skikkelig på slutten av hvert sett.

Nedtrekk, middels bredt grep:

10 x 35 kg.

6 x 45 kg.

6 x 45 kg.

12 x 35 kg.

Scottcurl i apparat:

10 x 17,5 kg.

10 x 17,5 kg.

10 x 17,5 kg.

Franskpress m/ ez-stang:

8 x 15 kg.

8 x 15 kg.

8 x 15 kg.

Skulderpress m/ ez-stang:

8 x 15 kg.

8 x 15 kg.

8 x 15 kg.

Stående roing m/ ez-stang:

8 x 17,5 kg.

8 x 17,5 kg.

8 x 17,5 kg.

Sidehev:

8 x 4 kg.

8 x 4 kg.

Fronthev:

8 x 4 kg.

8 x 4 kg.

2000 meter roing.

I tillegg til dette ble det til sammen en time rask gåtur til og fra trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Høyreps i benk er tungt ;) Utrolig volum på det benkesettet ditt altså. Er jo også greit å få inn masse reps på benkpress for teknikken sin del, spesielt med tanke på at du skal testes i det senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Teknikken er viktig, ja, selv om treningen i dag riktig nok foregikk med fristang og ikke i fastbenk. Husker med skrekk og gru den latterlig dårlige teknikken jeg hadde i begynnelsen av min benkpresskarriere. Stangen på 20 kg. var jo umulig å løfte kontrollert og beint :)

Edit: Begynnerteknikken min kan for øvrig sammenlignes med teknikken jeg hadde på de tre-fire siste repetisjonene i dag...hehe.

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Ok, hvor skal man begynne? Det er lenge siden jeg har følt meg så mørbanket som jeg gjør nå. First thing first: dagen startet med en dobbelttime arrestasjonsteknikk, som innebærer diverse kamptrening. Det gikk tidvis litt hardt for seg, så det endte med diverse blåmerker, brannsår og det som kjennes ut som en liten overstrekk i den ene albuen. Begynner uansett å bli vant til å få litt juling i disse timene, så so far so good.

Senere på dagen ble det 50 minutter løping på tredemølle, fordelt på 4-minuttere med tre minutters pause. Hadde vel fullført to eller tre sett da jeg klarte å gjøre tredemøllegeneraltabben. JA, jeg trynte. Skulle hente papir for å tørke bort diverse kroppsvæsker i ansiktet, og var uoppmerksom da jeg gikk opp igjen på tredemøllen. Det vil si, glemte vel egentlig at den var i bevegelse, og tråkket rett oppå den fra siden. Det måtte selvsagt gå galt, og plutselig lå jeg på rygg på gulvet bak møllen. Og ja, styrkerommet var smekkfullt, både av kjente og ukjente mennesker som helt sikkert fikk seg en god latter. Fikk omsider stablet meg på beina, og fortsatte løpingen etterpå.

Kjente ikke noe smerte der og da, men en kamerat av meg oppdaget senere at jeg blødde nedover hele armen fra et kutt på albuen. Og i dusjen oppdaget jeg noen flere skrubbsår og blåmerker. Bra dag! Det må sies at jeg hadde hell i uhellet, i og med at møllen kun var innstilt på 6 km/t da jeg falt. Hadde den stått på 12 km/t hadde jeg sannsynligvis ligget langflat i betongveggen noen meter bak.

Ellers var treningen vellykket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...