Gå til innhold

Let's work out...


Gjest fragment

Anbefalte innlegg

Gjest Bolledeig

Nei, ikke sant. Langrenn er jo kjempemoro, men jogging er kjedelig etter 10 minutter. Da er det mye enklere å "glemme" at man egentlig bruker kroppen ganske hardt. Blir mye det samme på fjelltur når været er fint i et pent terreng. Man ser på pulsklokken i etterkant og tenker "dæven, jeg har jo virkelig trent" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fragment

Da var jeg omsider tilbake i treningsmodus. I dag ble det en middels tung bryst/triceps-økt. Kjente det var tungt å ta benkpress i dag, og det er jo naturlig når man har hatt et lite avbrekk med sykdom.

Benkpress m/ fristang

10 x 20 kg.

6 x 35 kg.

8 x 35 kg.

10 x 35 kg.

8 x 32,5 kg.

Triceps pushdown m/ stang

8 x 20 kg.

8 x 20 kg.

8 x 20 kg.

Pec-deck flies

8 x 30 kg.

8 x 30 kg.

8 x 30 kg.

Triceps extensions m/ tau

8 x 22,5 kg.

8 x 25 kg.

8 x 25 kg.

Deretter ble det noen mageøvelser til slutt. En ganske kort økt, ettersom vi skulle trene noe annet etterpå. Det var uansett fint å komme i gang igjen, selv om det ikke ble den tyngste økten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Ny økt med innefotball i dag. Som nevnt i gårsdagens post merker jeg at formen ikke er like god som den var før jeg ble syk, men antar at dette vil forandre seg i løpet av noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

I dag ble det omtrent en times svømming. Ikke sammenhengende, ettersom jeg var med en kamerat av meg. Da blir det fort noen pauser innimellom, men det er jo bare kjekt :)

Ellers kan jeg jo skrive inn dagens kosthold:

Frokost, kl. 09:00:

En skive rugbrød med italiensk salat og kokt skinke

To Ryvita knekkebrød med makrell i tomat

Vann

Te

Lunsj, kl. 12:30:

To grove skiver med skinke, ost og salat

Vann

Lunsj 2, kl. 15:00:

Salat m/ tomat, oliven, ananas, sopp og agurk

To grove skiver

Vann

Trening fra kl. 17:00 - 18:00

Middag, kl. 19:00:

300 gram kyllingfilet m/ fullkornspasta, minimais, brekkbønner og gulrøtter

Vann

I tillegg blir det nok litt frukt til kvelds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Biceps/rygg-økt i dag. Måtte dessverre gi meg tidligere, fordi jeg kjente meg litt svimmel. Det skyldes nok at det var noen timer siden forrige måltid. Irriterende! Men kjenner jeg er temmelig sliten i armene, så det lille jeg fikk trent var tydeligvis effektivt.

Oppvarming - jogging i 10 minutter.

Smalt nedtrekk, foran:

8 x 30 kg.

5 x 40 kg.

5 x 45 kg.

5 x 45 kg.

5 x 45 kg.

Bredt nedtrekk, foran:

5 x 40 kg.

5 x 45 kg.

5 x 45 kg.

5 x 45 kg.

Sittende roing:

5 x 30 kg.

5 x 40 kg.

5 x 40 kg.

Bicepscurl m/ stang:

5 x 20 kg.

5 x 20 kg.

5 x 20 kg.

"Omvendt" bicepscurl:

3 sett à 4 reps.

Den siste øvelsen er litt vanskelig å forklare, men innebærer at man trener biceps eksentrisk i stedet for konsentrisk. Man sitter i et bicepscurl-apparat, og bremser bevegelsen nedover mens en partner presser på. Grusomt!

Siden jeg ga meg tidlig fikk jeg ikke trent stående roing, fronthev og sidehev. Får heller ta det igjen. Skal trene bryst/triceps i morgen, men hvis jeg får tid kan jeg snike disse øvelsene inn i den økten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

I dag hadde jeg en veldig bra treningsøkt. Fikk også tatt igjen litt av det jeg ikke fikk gjort i går.

Oppvarming - jogging i 10 minutter.

Benkpress m/ fristang:

10 x 20 kg.

4 x 40 kg.

5 x 37,5 kg.

5 x 37,5 kg.

10 x 35 kg.

Hadde egentlig tenkt å trene 4x4 med 40 kg., men fikk litt vondt i den ene skulderen etter det første settet. Da var det like greit å gå ned litt, sånn for sikkerhetsskyld.

Push ups:

2 x 10 reps.

Husker ikke antallet repetisjoner helt nøyaktig. Dette var assisterte push ups med hjelp fra treningspartner, ettersom jeg ikke klarer å ta skikkelige armhevinger etter at jeg har trent benk.

Triceps pushdown:

8 x 20 kg.

8 x 20 kg.

8 x 20 kg.

Pec-deck flies:

8 x 30 kg.

7 x 30 kg.

7 x 30 kg.

Sidehev m/ manualer:

8 x 4 kg.

8 x 4 kg.

8 x 4 kg.

Fronthev m/ manualer:

8 x 3 kg.

8 x 3 kg.

8 x 3 kg.

Stående roing m/ stang:

5 x 20 kg.

5 x 20 kg.

5 x 20 kg.

Godt fornøyd med dagens økt, til tross for at jeg måtte ned 2,5 kg. i benkpress pga. skulderen. Det er mulig jeg ikke var tilstrekkelig varm, for jeg kjente ingenting på de neste settene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

I dag hadde jeg min egen lille private spinningøkt, ettersom jeg har tilgang på sal med musikk. 45 minutter på sykkelen kjennes det, selv om jeg ikke kjørte en veldig hard økt i dag. Hadde ikke på meg sykkelshorts med polstring ettersom jeg i utgangspunktet hadde tenkt å løpe. Får heller planlegge bedre neste gang, slik at jeg kan holde på lengre.

Skeiet litt for mye ut i matveien i går, så får prøve å begrense meg litt i dag. Det ble uansett noen hjemmelagde skillingsboller hos en venninne etter spinningen, men ahr...det er jo så godt :)

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Uken ble avsluttet med en liten jogge-/styrkeøkt i dag. Kjørte forholdsvis lett styrke, ettersom jeg ikke følte meg helt restituert etter torsdagens biceps/rygg-økt.

Oppvarming - jogging i 15 minutter.

Smalt nedtrekk, foran:

10 x 30 kg.

10 x 30 kg.

10 x 30 kg.

Bredt nedtrekk, bak:

10 x 30 kg.

10 x 30 kg.

10 x 30 kg.

Sittende roing:

6 x 30 kg.

6 x 30 kg.

6 x 30 kg.

Bicepscurl m/ kabel:

10 x 15 kg.

10 x 15 kg.

10 x 15 kg.

Etter styrken trente jeg med hoppetau i 10 minutter, og avsluttet med 20 minutter egentrening fotball.

Oppsummering, uke 6:

Antall økter: 7

Total treningstid: 6 t. og 50 min.

Kcal: 3195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Treningsmessig har uke 7 begynt ganske bra. Startet i dag med en halvtimes rask gange til skolen - i nydelig vintervær. Det var herlig å gå i stedet for å ta bussen.

Deretter var det tid for halvannen time kurs med teleskopbatong. Veldig morsomt, og etter hvert ganske tungt.

Jeg skulle egentlig hatt mer undervisning etter kurset, men timen ble avlyst grunnet sykdom. Så da var det bare til å beholde treningsklærne på, og ta en liten økt i det overfylte treningsrommet. Jogging, stille lengde, hang-ups (liggende), fronthev, sidehev og til slutt magetrening (planken og med ball).

Var skrubbsulten til middag siden jeg spiste ganske tidlig frokost, og ikke fikk tid til å spise noe annet enn en liten yoghurt mellom batongkurset og styrketreningen. Men nå er jeg god og mett, og ikke minst sliten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Ohoi! Har hatt en utrolig morsom og fartsfylt dag i dag. Vi var en gjeng som dro opp i Korketrekkeren for å ake i finværet. Og når man plasserer et dusin gutter og jenter i "beste alder" på stålkjelker uten verken ratt eller bremser, går det ganske hardt for seg! Morsomt var det, i alle fall :)

Etter akingen ble det en kort bryst/triceps-økt med en venninne. Svært godt fornøyd med resultatene, økte blant annet i benk!

Oppvarming - jogging i 10 minutter.

Benkpress m/ fristang:

10 x 20 kg.

4 x 40 kg.

4 x 40 kg.

4 x 40 kg.

4 x 40 kg.

6 x 37,5 kg.

10 x 35 kg.

Skikkelig bra benkpressøkt i dag, det er første gang jeg har klart 4x4 med 40 kg. Trengte kun litt hjelp på den siste repetisjonen på det siste settet med 40 kg.

Triceps pushdown:

8 x 20 kg.

8 x 20 kg.

8 x 20 kg.

Pec-deck flies:

8 x 30 kg.

8 x 30 kg.

8 x 30 kg.

Triceps extensions m/ tau:

8 x 25 kg.

6 x 30 kg.

6 x 30 kg.

Totalt sett en dag med både frisk luft, sol og ikke minst fremgang på styrkefronten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Nok en god treningsdag er overstått. I dag ble det en time fotball, før vi hoppet i bassenget og fikk svømt litt. På fotballen ligger faktisk pulsen på det meste opp i 200 slag, så det er ingen tvil om at det er effektiv trening. Svømmeøkten var egentlig ikke så bra i dag, grunnet mye folk i bassenget. Men fikk da gjort unna noen lengder.

I morgen er det helg igjen, for pokker. Jeg føler omtrent at ukedagene går fortere enn helgene for tiden...

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

Dagens økt:

Oppvarming - jogging i 15 minutter.

Bredt nedtrekk, foran:

8 x 40 kg.

8 x 40 kg.

6 x 50 kg.

6 x 50 kg.

Smalt nedtrekk, foran:

8 x 40 kg.

8 x 40 kg.

8 x 40 kg.

Bicepscurl m/ stang:

8 x 20 kg.

8 x 20 kg.

8 x 20 kg.

Stående roing m/ stang:

8 x 17,5 kg.

8 x 17,5 kg.

8 x 17,5 kg.

Sittende roing m/ kabel:

8 x 30 kg.

6 x 35 kg.

6 x 35 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Ny spinningøkt i dag. Og denne gangen var polstringen på plass i baken, så da ble det en time på sykkelen.

Har ellers ruslet rundt og tatt litt bilder i Frognerparken i dag. Det er virkelig mye liv der i helgene, og i alle fall når været er så fint som nå.

Er snart på vei ut en tur, ettersom en kamerat av meg har fest i dag. Hadde egentlig ikke tenkt meg ut i dag, men jeg innser jo at det kan virke litt trist å "feire" Valentine's Day alene. Det er strengt tatt ikke en dag jeg bryr meg noe særlig om, så for min del er dette en ganske så vanlig lørdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest fragment

Ja, ikke sant? En omtrent like håpløs dag som Halloween.

I dag tror jeg det blir treningsfri. Har hatt et fantastisk dårlig kosthold i helgen, så burde strengt tatt egentlig hatt en liten økt for å gjøre opp for alt jeg har puttet i meg. Hadde egentlig planer om å løpe intervaller i dag, men får se om jeg gidder. Sofaen frister, men i lengden er det jo litt kjedelig å ligge her hele dagen også. Vi får se, vi får se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Oppsummering, uke 7:

Antall økter: 7

Total treningstid: 8 t. 10 min.

Kcal: 3048

... og nei, det ble ikke trening i dag. Planlegger skitur i morgen :)

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Den planlagte skituren ble erstattet med en intervalløkt på tredemølle i stedet, grunnet snøvær. Det er altfor lenge siden sist jeg løp intervaller, så det var godt å få tatt en skikkelig økt igjen.

I dag ble det 4x4 med tre minutters hvile mellom, i form av rask gange (6 km/t). Jeg startet første drag med å løpe i 12 km/t. Siste minuttet økte jeg til 12,5 km/t. Andre draget ble gjennomført i 12,5 km/t, og med 13 km/t på siste minuttet. Dette gjorde jeg også på de to siste dragene.

Klokken viste at jeg på et tidspunkt var oppe på 204 slag i minuttet. Jeg pleier å ligge på minst 195 slag halvveis på de siste to-tre dragene. 195 slag skulle etter mine beregninger tilsi omtrent 90-95 % av makspuls. Det er mulig det i utgangspunktet er for høyt, men så lenge jeg fullfører samtlige drag, er det vel ingen begrensninger i hvilken puls jeg bør ha? Kunne nok også ha kjørt ett eller to drag til i dag, men får heller spare den moroa til neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

I går ble det den faste økten med innefotball, og i dag har jeg trent styrke. Dagens økt:

Oppvarming - jogging i 15 minutter.

Bredt nedtrekk, foran:

8 x 35 kg.

8 x 45 kg.

8 x 45 kg.

8 x 45 kg.

Smalt nedtrekk, foran:

6 x 40 kg.

6 x 40 kg.

6 x 40 kg.

Sittende roing i maskin, smalt grep:

8 x 35 kg.

8 x 35 kg.

8 x 35 kg.

Sittende roing i maskin, bredt grep:

6 x 40 kg.

6 x 40 kg.

6 x 40 kg.

Bicepscurl m/ stang:

6 x 20 kg.

6 x 20 kg.

6 x 20 kg.

Stående, foroverbøyd roing m/ stang:

6 x 17,5 kg.

6 x 17,5 kg.

8 x 17,5 kg.

Sidehev m/ manualer:

8 x 4 kg.

8 x 5 kg.

8 x 5 kg.

Fronthev m/ manualer:

6 x 4 kg.

6 x 4 kg.

6 x 4 kg.

Med et lite forbehold når det gjelder noen av tallene her. Pleier alltid å huske kilo og repetisjoner, men nå var det av en eller annen grunn vanskelig å komme på alt sammen. Skylder på gårsdagens inntak av vin... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...