Gå til innhold

Let's work out...


Gjest fragment

Anbefalte innlegg

:fnise:

Sorry, klarte ikke å dy meg, ser for meg det fallet. Men det er fort gjort da, og kan skje den beste. ;)

Du får holde deg litt i ro og pleie kroppen litt fremover. For er du mørbanket nå så skal jeg love at du nok ikke er det grann bedre i morgen! (var det til noen trøst? :sjarmor: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fragment

Det er lov å le. Jeg hadde ledd meg skakk hadde jeg sett noen gjøre det samme som meg i dag, det er i alle fall sikkert! Trøster meg med at jeg i alle fall fikk en god historie å fortelle... Hva angår pleie av kroppen, kommer jeg naturligvis til å trene i morgen også. Et par blåmerker her og der burde ikke være noe problem :)

Oppsummering, uke 13:

Antall økter: 6

Total treningstid: 6 t. og 50 min.

Kcal: 3200

Dette er ikke medregnet halvtimen med svømming på torsdag, så hadde vel egentlig sju økter. Neste gang skal jeg prøve å svømme med pulsklokke - noen som har erfaringer med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... ok da fniser jeg litt jeg og ;) Siden det var lov... :fnise: (Egentlig syns jeg tredemølla er dritskummel, og synes det er greit å skylde på slarkete knær, og holder meg dermed til ellipsen)

Skikkelig teit spørsmål..... er alle pulsklokker vanntette? :klø: Og i tilfelle ikke; hvilken har du? Skal gå til anskaffelse av en, og det hadde vært greit å kunne bruke den på svømmin og, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg stille et spørsmål angående pulsklokker også...? Lurer på om man må ha sånn bånd under brystet, eller om det er noen klokker som kan brukes alene? Jeg har ikke noe kjennskap til pulsklokker, så jeg bare spør... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

1. Om alle pulsklokker er vanntette, vet jeg faktisk ikke. Min skal visstnok være det. Jeg har en Polar F6, som jeg har vært fornøyd med. Den koster vel såvidt jeg husker en drøy tusenlapp.

2. Jeg bruker pulsbelte, ja. Jeg antar at dette er noe som må brukes for alle klokker, ettersom det er dette beltet som måler hjertefrekvensen. Kan uansett ikke si dette hundre prosent sikkert.

Anbefaler dere begge å gå til anskaffelse av pulsklokke, i alle fall dersom dere trener en del kondisjon. Det er morsomt å følge med på pulsen underveis, og så er det ikke til å komme unna at kcal-tallet også sørger for at treningen blir litt mer motiverende! I tillegg til dette er det naturligvis veldig praktisk med en klokke når man for eksempel løper eller sykler intervaller ute, og man må ta tiden.

Løp og kjøp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sure will :Nikke: Har fått anbefalt Pulsar tidligere, så det blir nok en slik. Så var det de penga da... men det er jo vel anvendte penger, og hvor de ellers blir av er jo et mysterium ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig

Jeg stiller meg i flokken av ivrige pulsklokkebrukere. Plutselig var det moro å trene kardio + da sluttet jeg å få merkelige pulsavlesninger av sensorene på kardoapparatene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

I går ble det innefotball, og i dag tidlig kjørte jeg en 45 minutters spinningøkt. Deilig måte å starte dagen på, men var nok litt tung i beina. I morgen er planen å teste ut pulsklokken i bassenget, er spent på hvordan det vil fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Åhei. Dessverre ingen svømming i dag, det kokte rett og slett litt bort i kålen. Lang dag på skolen med forelesning og mye eksamenslesing, så var allerede litt sliten da jeg skulle spille fotball. Fotballøkten ble imidlertid veldig bra, så sa meg derfor fornøyd med dagens innsats etter den.

I morgen er det siste skoledag før jeg setter kurs vestover på en etterlengtet påskeferie. Gleder meg til å se familie og venner igjen, og få et pusterom fra skolearbeidet. Etter påsken blir det fullt eksamenskjør, så må få distansert meg litt fra pensum før jeg tar fatt på alt sammen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

God trening i dag. Kjørte først litt over en time styrketrening, før det ble ca. 20 minutter på spinningsykkelen.

Benkpress m/ fristang:

10 x 22,5 kg.

4 x 40 kg.

4 x 40 kg.

4 x 40 kg.

11 x 40 kg.

Eh, ja. Plutselig fikk jeg huket tak i noen som kunne sikre, så da kunne jeg ta meg helt ut på det siste settet. Han hjalp meg på de to siste repetisjonene.

Triceps pushdown:

8 x 22,5 kg.

8 x 22,5 kg.

8 x 22,5 kg.

Pec-deck flies:

8 x 35 kg.

5 x 40 kg.

5 x 40 kg.

Nedtrekk, middels bredt grep:

8 x 40 kg.

8 x 45 kg.

8 x 45 kg.

Nedtrekk, smalt grep:

6 x 40 kg.

6 x 40 kg.

6 x 40 kg.

Bicepscurl m/ ez-stang:

8 x 17,5 kg.

6 x 20 kg.

6 x 20 kg.

Skulderpress m/ ez-stang:

8 x 15 kg.

8 x 15 kg.

8 x 15 kg.

Stående roing m/ ez-stang:

8 x 17,5 kg.

8 x 17,5 kg.

8 x 17,5 kg.

Sidehev:

8 x 4 kg.

8 x 4 kg.

8 x 4 kg.

Fronthev:

6 x 4 kg.

6 x 4 kg.

6 x 4 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Årets lengste dag?

Sto opp kl. 04:30 i natt for å ta fly hjem tre timer seinere. Deretter var det ut på skitur klokken halv tolv. Med ekstremt bakglatte ski (igjen!), ble det en tur på halvannen time. De første femti minuttene var imidlertid preget av mye oppoverbakke, så sånn sett var det en bra treningsøkt til tross for at turen ikke var så lang. Fikk et snev av den obligatoriske brunfargen i ansiktet, så er godt fornøyd med det også :)

Det ble en altfor lang høneblund da jeg kom hjem, men det tror jeg at jeg hadde godt av. Nå blir det snart pinnekjøtt til middag med resten av familien! Så får vi se hvor lenge jeg holder ut i kveld... Det blir definitivt sofakveld hjemme.

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

I dag ble det endelig svømming igjen, og dermed fikk jeg testet ut pulsklokken i vannet. Selve klokken fungerte som ventet, men jeg fant etter hvert ut at pulsbeltet måtte strammes temmelig mye for ikke å skli litt ned for hvert fraspark i kanten under vendingene. Da jeg fikk ordnet det, fungerte alt veldig fint.

Dagens økt: 45 minutter med svømming, totalt 1250 meter. Varierte mellom krål og bryst, men det ble mest bryst. Krålingen går stadig litt bedre, men i dag opplevde jeg å sluke en del vann på innpustene. Og det blir ganske slitsomt å skulle kråle mye uten å få tilstrekkelig med luft...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Fa#()/&%¤#.

Veide meg i dag. Har ikke vekt der jeg bor til vanlig, så derfor benyttet jeg sjansen til å ta en tur på vekta siden mine foreldre har vekt. Hadde en mistanke om jeg kanskje har gått opp litt de siste månedene, og det hadde jeg. Pluss litt til. Så det forklarer jo hvorfor jeg har hatt en så bra økning i styrke de siste månedene.

Det rare er at jeg ikke helt klarer å se hvor de ekstra kiloene har lagt seg, så sånn sett er det ikke verdens undergang. Men jeg skal helt klart ned igjen til matchvekten min på 65-66 kilo frem til sommeren... Med min viljestyrke kan det bli spennende å se hvordan det kommer til å gå. Men strengt tatt bør jeg kunne klare å 1) gå 30-60 minutters turer på kveldstid litt oftere, 2) kutte unødvendig småspising når jeg ser på tv, 3) legge inn litt ekstra kardio etter hver styrketrening.

Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

...så til noe mer positivt:

Oppsummering, uke 14:

Total treningstid: 7 timer og 45 min.

Antall økter: 7

Kcal: 3847

Ganske bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Ganske bra trening i dag. Startet med 15 minutter jogging, før jeg gikk løs på styrketreningen. Husker ikke alt av repetisjoner og kilo, men kjørte følgende øvelser:

Benkpress (4 x 4 med 40 kg. - hadde ikke sikring)

Triceps pushdown m/ stang

High cable bicepscurls

Bicepscurl m/ ez-stang

Stående roing

Skulderpress

Franskpress

Cable flyes

Avsluttet med 10 minutter jogging.

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

I dag var det tid for en løpeøkt igjen - og denne gangen klarte jeg å holde meg trygt på tredemøllen. Løp 5 x 4 minutters intervaller med stigning. Kunne nok ha kjørt minst ett sett til, men rakk ikke mer pga. jobb. Totalt 50 minutter.

Er veldig usikker på hva jeg skal trene i morgen. Vurderer å svømme, men av praktiske årsaker ville det nok vært enklere å tatt svømmingen på torsdag. Vi får sjå, vi får sjå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest fragment

I dag var jeg som sagt litt usikker på hva jeg skulle trene, men fikk jammen til en ganske bra økt allikevel.

15 minutter jogging

Benkpress m/ fristang:

10 x 20 kg.

15 x 27,5 kg.

15 x 27,5 kg.

15 x 27,5 kg.

20 x 20 kg.

Innimellom settene kjørte jeg utfall. Jeg merker at jeg er svakere i venstre lår enn i høyre. Jeg har en teori om at at det kan komme av at jeg har spilt fotball i mange år. Når jeg skyter med venstre belastes høyre lår en god del, så jeg tror det kan være årsaken.

Deretter ble det dips og lett markløft og knebøy, før jeg avsluttet med 1000 meter roing. Hater egentlig å trene bein, men i dag gikk det overraskende greit. Er foreløpig ikke så støl heller, men det blir vel verre i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er og svakere i venstre lår enn høyre. Jeg er generelt svakere i venstre halvdel enn høyre, merker det spesielt godt på skulderpress. Har alltid bare tenkt at det er helt vanlig å være "skjeiv".... Har du merket forskjeller på overkroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Tja, jeg vet ærlig talt ikke. Noen ganger føler jeg faktisk at det er tyngre med venstre arm enn høyre når jeg tar bicepscurl med manualer. Jeg synes det er litt rart, ettersom jeg som sagt er venstrehendt. Da burde jeg vel strengt tatt vært sterkere i venstre? Merker ikke forskjell i skulderpress, men det kan nok skyldes at jeg benytter stang og ikke manualer når jeg trener det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt rart, ettersom jeg som sagt er venstrehendt. Da burde jeg vel strengt tatt vært sterkere i venstre?

Ja..... det ville jo vært naturlig. Vet om flere venstrehendte som er sterkere i venstre halvdel. Ja, da får vi satse på fotballteorien din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...