Gå til innhold

Let's work out...


Gjest fragment

Anbefalte innlegg

Gjest fragment

Takk :)

God styrkeøkt i dag, fikk tatt omtrent hele overkroppen. Ble mange øvelser, så skriver ikke reps/kg.

Dagens utvalgte øvelser:

- Hang-ups

- Fastbenk m/ bunnstart

- Nedtrekk, bredt grep

- Triceps pushdown

- Scottcurl i maskin

- Skråbenk m/ manualer

- Knestående hanteldrag

- Stående roing m/ stang

- Militærpress

- Sidehev m/ manualer

Avsluttet med 20 minutter spinning, og 10 minutter sykling hjem etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fragment

Styrketrening for bein sto på planen i dag:

Utfall m/ manualer:

8 x 7 + 7 kg.

8 x 7 + 7 kg.

8 x 7+ 7 kg.

Dype knebøy m/ manual:

8 x 17,5 kg.

8 x 17,5 kg.

8 x 17,5 kg.

Beinpress:

8 x 69 kg.

8 x 69 kg.

8 x 69 kg.

Calf raises i maskin:

8 x 15 kg.

8 x 15 kg.

8 x 15 kg.

Usikker på hvor mye av min egen kroppsvekt jeg løfter i tillegg til dette. Sitter jo på et sete som i likhet med ekstravektene løftes opp og ned, så noen ekstra kilo er det nok.

Leg extension:

8 x 30 kg.

8 x 30 kg.

8 x 30 kg.

Leg curl:

8 x 40 kg.

10 x 40 kg.

10 x 45 kg.

Avsluttet med 20 minutter vekselsvis jogging og rask gange på mølle med stigning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Rygg- og bicepsøkt i dag. Det var litt tungt å komme igang, men det ble en ok økt.

Oppvarming - 1000 m. roing.

Liggende hangups:

2 x 10 reps m/ hjelp på slutten.

Usj, det gikk dårlig her i dag. Finner ikke helt ut av bredden på grepet osv., og varierer derfor litt fra økt til økt i denne øvelsen. Irriterende.

Nedtrekk, middels bredt grep:

8 x 45 kg.

8 x 45 kg.

8 x 50 kg.

Stående roing m/ stang:

8 x 27,5 kg.

8 x 27,5 kg.

8 x 27,5 kg.

Scottcurl i apparat:

8 x 25 kg.

8 x 25 kg.

8 x 25 kg.

Har økt en del i denne øvelsen siden jeg begynte. Morsomt når det går såpass mye fremover.

Cable hammer curl m/ tau:

8 x 22,5 kg.

8 x 22,5 kg.

8 x 25 kg.

Ny øvelse som jeg likte godt. Skal definitivt fortsette med denne.

Sittende roing:

8 x 35 kg.

8 x 35 kg.

8 x 35 kg.

Knestående hanteldrag m/ manual:

8 x 10 kg.

8 x 10 kg.

8 x 12,5 kg.

I morgen har jeg eksamen i vegtrafikkrett. Tror det skal gå greit, men man vet sannelig aldri. Planen er å trene bryst/triceps og spinning etterpå. Gud, som jeg gleder meg til den treningsøkten nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

For øvrig:

Oppsummering, uke 20:

Total treningstid: 8 t. og 5 min.

Antall økter: 6

Kcal: 3778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Eksamen nummer én av tre er vel overstått, og jeg er ganske fornøyd. Tror det gikk forholdsvis bra. Det var deilig å kunne koble av litt med trening etterpå.

Benkpress i smith:

10 x 21,5 kg.

36,5 kilo:

4 reps m/ bunnstart

10 reps m/ vanlig utførelse

31,5 kilo:

6 reps m/ bunnstart

10 reps m/ vanlig utførelse

Triceps pushdown:

6 x 25 kg.

6 x 25 kg.

6 x 25 kg.

Pec-deck flyes:

8 x 35 kg.

8 x 35 kg.

8 x 35 kg.

Militærpress:

8 x 17,5 kg.

8 x 17,5 kg.

8 x 17,5 kg.

Sidehev m/ manualer:

10 x 4 kg.

8 x 5 kg.

8 x 5 kg.

Tok settene med sidehev mellom settene med militærpress. Grisetungt...

Brede push-ups:

14

13

Etter styrketreningen ble det 40 minutter spinning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Har for øvrig nettopp inntatt et herlig mellommåltid bestående av blant annet cottage cheese, faktisk! Har smakt det et par ganger før, men aldri egentlig likt det noe særlig. Men nå blandet jeg cottage cheese med litt hjemmelaget blåbærsyltetøy og hadde oppi noen biter jordbær. Nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

Ren kardioøkt i dag. Jogget først i 10 minutter, før jeg tok 50 minutter på spinningsykkelen. Kommer virkelig til å savne spinningen fremover, dersom jeg ikke får mulighet til å sykle så ofte som jeg gjør nå. Det er spinningrom på treningssenteret jeg kommer til å bruke i sommer, men er usikker på om jeg får tillatelse til å bruke det selv. Ettersom jeg jobber i samme bygget tror jeg kanskje det skal gå greit.

Er uansett usikker på hvordan forholdene vil være fra høsten av, men krysser fingrene for at treningsmulighetene vil være like bra som det jeg har hatt det siste året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Meget fornøyd med dagen - både eksamensmessig og med tanke på treningen etterpå!

Trente først 45 minutter spinning, før det ble styrke for bryst/triceps i 45 minutter etterpå. Hadde godt selskap både på spinningen og i styrkerommet, så det ble en morsom økt. Jeg var utrolig sliten mot slutten av styrkeøkten, og måtte virkelig tvinge meg til å ta det siste settet i pec-deck-maskinen... Holdt også på å gå i bakken på butikken pga. litt lavt blodsukker, så måtte slurpe i meg litt juice så fort jeg fikk kjøpt det.

Benkpress i smith:

10 x 21,5 kg.

8 x 41,5 kg.

6 x 41,5 kg.

5 x 41,5 kg.

10 x 36,5 kg.

Armene mine holdt på å falle av etter det siste settet. Godt tegn :)

Triceps pushdown:

8 x 25 kg.

8 x 25 kg.

8 x 25 kg.

Økte i dag. Har hittil ikke tatt 3 x 8 med 25 kg., så det var morsomt.

Skråbenk m/ manualer:

8 x 10 + 10 kg.

8 x 10 + 10 kg.

8 x 10 + 10 kg.

Telte ikke så nøyaktig på slutten, men tror jeg hadde rundt sju-åtte reps. Er rett og slett utrolig lite flink til å telle når det begynner å bli tungt...hehe.

Pec-deck flyes:

8 x 35 kg.

8 x 35 kg.

8 x 35 kg.

Så var det hjem til proteinshaken og cottage cheese'n. Har funnet ut at jeg like gjerne kan drikke opp proteinpulveret jeg har liggende, og det er jo perfekt på sånne dager som i dag hvor jeg ikke planlegger å spise før noen timer etter treningen. Er for øvrig utrolig fornøyd med treningsmengdene og ikke minst maten jeg spiser for tiden. I dag blir det riktig nok litt utskeielser (har kjøpt ostepop, noe jeg ikke har spist på lenge! :happy:), men har tross alt to overståtte eksamener å feire...

Håper alle får en fin kveld (og helg)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har to overståtte eksamener, er det absolutt god grunn til å feire :tommelopp: Jeg har f.eks brukt litt for mye penger på noen totalt unyttige sko :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Nye sko er da aldri feil :) Jeg har shoppet skremmende lite de siste månedene, så det blir nok en tur i Bogstadveien når siste eksamen er overstått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Trøtt!! :glare: Holder nesten på å sovne her jeg sitter, men kan ikke sove nå - da går det utover nattesøvnen. Får heller legge meg litt tidligere, for det tror jeg at jeg trenger.

Leste fra kl. 10 til kl. 14, trente deretter til kl. 16, og leste så til 17:30. Kjenner jeg begynner å bli lei av eksamenslesingen, selv om det hittil har gått veldig bra, uten for mye stress og mas.

I dag trente jeg rygg/biceps:

Oppvarming - 10 min. jogging og roing.

Hangups/opptrekk:

9 reps + 4 m/ hjelp

7 reps + 3 m/hjelp

Gikk litt bedre i dag enn sist, så det er et bra tegn.

Nedtrekk, middels bredt grep:

12 x 40 kg.

8 x 45 kg.

6 x 50 kg.

Stående roing m/ stang:

8 x 27,5 kg.

8 x 27,5 kg.

8 x 27,5 kg.

Scottcurl i maskin:

8 x 22,5 kg.

8 x 22,5 kg.

8 x 22,5 kg.

Sittende roing:

8 x 35 kg.

8 x 35 kg.

8 x 35 kg.

Må øke i denne neste gang.

Cable hammer curl m/ tau:

10 x 20 kg.

8 x 22,5 kg.

8 x 22,5 kg.

Knestående hanteldrag:

8 x 12,5 kg.

8 x 12,5 kg.

8 x 12,5 kg.

Deretter syklet jeg i 20 minutter.

Planen er å få til en økt i morgen også, sammen med en venninne. Det blir nok spinning (for femte dag på rad :sukk:), og noen styrkeøvelser etterpå. Tenker hovedsakelig skuldre og mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

I dag ble det kombinert spinning (60 min.) og kollokvie (pga. eksamen til uka), så det var faktisk veldig effektivt. Minuttene fløy, og det er praktisk at man kan ligge høyt i puls uten å bli for andpusten til å snakke når man trener spinning. Etter det ble det styrke for skuldre med følgende øvelser:

Militærpress:

8 x 20 kg.

8 x 20 kg.

8 x 20 kg.

Kjempefornøyd med økningen her. Hadde ikke trodd jeg skulle klare mer enn 3 x 6 med 20 kg., men det gikk faktisk veldig bra. Det skyldes nok at dette er en øvelse jeg normalt tar mot slutten av en økt.

Stående roing:

8 x 20 kg.

8 x 20 kg.

8 x 20 kg.

Denne altså: http://www.iform.no/images/artikkel/ovelse...uldre_roing.gif

Sidehev:

8 x 5 kg.

8 x 5 kg.

8 x 5 kg.

Fronthev:

10 x 4 kg.

8 x 5 kg.

8 x 5 kg.

Til slutt tok jeg 3 x 8 reps i rygghevapparatet med 10 kilos manual.

Bra økt, men nå er det tilbake til bøkene :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

Det er ikke alltid jeg klarer å lokalisere hvilke muskler de enkelte øvelsene tar mest, men stående roing skal visstnok trene trapezius og fremre del av skuldrene. Jeg kjenner det i alle fall i den delen av skuldrene, så det må være et godt tegn.

Stående roing/upright row er for øvrig en øvelse som noen mener kan være skadelig for skuldrene, så hvis du kjenner noe under utførelsen bør du kanskje vurdere andre øvelser. Den er nok grei å gjøre uten altfor tung belastning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. det har jeg ikke hørt, har egentlig bare hørt masse bra om den. Men skal ha det i bakhodet, kjenner foreløpig ingenting, dvs ingenting negativt, jeg kjenner den jo ;) Jeg tenkte jeg skulle prøve din variant som variasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Hmmm.. det har jeg ikke hørt, har egentlig bare hørt masse bra om den. Men skal ha det i bakhodet, kjenner foreløpig ingenting, dvs ingenting negativt, jeg kjenner den jo ;) Jeg tenkte jeg skulle prøve din variant som variasjon :)

Du tenker sikkert på vanlig foroverbøyd roing nå? Det er to helt forskjellige øvelser. Jeg ble også forvirret av de like navnene, men hvis du søker på "upright row" på Google, så vil du finne en del info om denne øvelsen (altså for skuldrene - ikke rygg/biceps). Øvelsen for rygg/biceps heter vel egentlig stående, foroverbøyd roing. Så det er altså øvelsen "upright row" som tydeligvis har et litt dårlig rykte. Men som sagt, for min del fungerer den helt fint, i alle fall så lenge jeg kjører kun middels tung belastning (ca. 8 reps).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest fragment

Åhr, det er sjelden jeg har vært så lite motivert foran en økt som det jeg var i dag. Var en halv millimeter fra å droppe treningen mens jeg varmet opp, men klarte faktisk å bite tennene sammen og fortsette. Så da ble det en times trening i dag, hvorav ca. 35 minutter gikk med til diverse styrkeøvelser for bein.

I dag oppdaget jeg for øvrig en matvare jeg garantert skal holde meg unna i veldig lang tid fremover: God Morgen Yoghurt (m/ vanilje). Fikk vondt i magen rett etter at jeg hadde spist den, og kjente at noe absolutt ikke stemte. Synd den er så fryktelig god, men får vel finne meg andre mellommåltider i fremtiden... Uansett greit å få det fastslått en gang for alle.

Nei, nå er det tilbake til bøkene. GUD, så lei jeg er av å lese sosiologi. Vil ha ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Stemmer! Gleder meg vilt til å kunne sprette en kald Corona og spise grillmat sammen med gode klassekamerater etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...