Gå til innhold

Let's work out...


Gjest fragment

Anbefalte innlegg

Gjest fragment

Oh my.

Gårsdagen besto av altfor, altfor mye alkohol. Vi la oss klokken fem - med stigende rus. Galskap! Det blir neppe trening i dag, for å si det sånn :) Aktivitetsmessig tror jeg det holder med siste del av pakkingen og ikke minst leilighetsvask... Urk. Dessuten skal jeg kjøre ganske mange timer i kveld/natt, så jeg føler det må konsumeres litt kaffe utover dagen.

:søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til med resten av pakkingen, vaskingen og masse GOD TUR!! :)

God ferie, er vel også på sin plass, selv om du skal jobbe :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Takk for det :) Formen er stigende, så jeg er snart ferdig med siste vaskeinnspurt. Så da satser vi på at kjøringen skal gå greit også. Au revoir så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Da var vi omsider tilbake på vestlandet. Savner egentlig Oslo (og folkene) allerede, men satser på at sommeren her borte blir bra :)

Dagens trening var en veldig kort og hektisk intervalløkt på mølle. Hadde dårlig tid, så det ble bare 40 minutter. Fikk uansett løpt tre sett med 5 x 1 minutt på 12,1 km. med 2 % stigning. Skal faktisk spille fotballkamp på søndag, så får vel spare litt på kruttet.

I morgen blir det en styrkeøkt for hele overkroppen. Gleder meg, men savner treningspartneren min :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Lang økt i dag. Kjørte full overkropp, så kanskje litt FOR lang økt. Men hadde lyst å få tatt hele overkroppen i dag, så da ble det sånn. Husker ikke alt av kilo og reps, men hadde i alle fall følgende øvelser:

Benkpress (3 x 8 x 40 kilo - uten sikring. Fornøyd med det.)

Triceps pushdown

Skråbenk

Cable flyes

Militærpress

Sidehev

Fronthev

Bicepscurl m/ stang

Hammer curl m/ cable

High cable curls

Sittende roing

Til sammen 30 minutter kardio før og etter styrken (roing, jogging og rask gange).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LItt av en økt :) Bra benk! Har bra kontroll når du gjør det uten spotter :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

Begynner å få grei kontroll i benken, så da tør jeg å løfte litt tungt selv uten sikring. I dag var jeg i tillegg alene i frivektsavdelingen (eget rom), så det ville jo vært litt kjedelig å bli liggende... Men fester aldri vektskivene, så da klarer man alltids å lirke dem av dersom det skulle bli nødvendig, evt. rulle den nedover mot magen (jf. han du skrev om i din dagbok :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at du ikke sikrer skivene? Er du ikke redd for at du skal få litt skjev stang, og plutselig renner de av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Sikrer ikke skivene i benken, nei. Gjør det alltid når jeg bruker z-stang, men i benken løfter jeg såpass beint og "kontrollert" at vektskivene flytter seg minimalt. Det skal vel uansett en del til før de sklir av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Failblog? Hm, dette må jeg tydeligvis sjekke ut. Burde vel egentlig bidra til å ØKE selvtilliten, føler jeg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

Utendørs fotballtrening i dag (for første gang på nesten et år) - det ble en skikkelig bra økt. På slutten var jeg oppe i 208 slag på det meste, så det var tungt. Men morsom trening, da :)

I morgen blir det styrke for hele overkroppen igjen, tror jeg. Muligens noe kardio etterpå, enten i form av rask gange/jogging eller svømming. Får se hvor lang tid styrketreningen tar, og om energien strekker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Da er jeg hjemme igjen etter en ganske bra styrkeøkt. Kjørte følgende øvelser, inndelt etter muskelgrupper:

Benkpress (4 x 42,5 kg, 8 x 40 kg., 8 x 40 kg., 10 x 35 kg, uten sikring i dag også)

Cable flyes

Skråbenk m/ manualer (12,5 kg.)

Triceps pushdown

Bicepscurl m/ stang

Cable hammercurl

Stående cable curls

Stående roing (3 x 8 x 30 kg.)

Sittende roing

Militærpress

Sidehev

Klarte også én skikkelig hang-up i dag, riktig nok med underhåndsgrep. Tror jeg skal få til et par reps i løpet av sommeren :)

I tillegg til styrkeøvelsene ble det til sammen 25 minutter rask gange/jogging før og etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Stående roing (3 x 8 x 30 kg.)

I'm such a liar...

Etter å ha tenkt litt tilbake på dagens økt, innser jeg at jeg aldri var i nærheten av 30 kilo på roingen i dag. 25 kilo er vel mer korrekt; jeg var nok i min egen lille verden da jeg slengte på vektene. Det forklarer jo hvorfor det var såpass lett... :ler: Jaja, da gjør jeg et nytt forsøk neste gang!

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag oppdaget jeg for øvrig en matvare jeg garantert skal holde meg unna i veldig lang tid fremover: God Morgen Yoghurt (m/ vanilje). Fikk vondt i magen rett etter at jeg hadde spist den, og kjente at noe absolutt ikke stemte. Synd den er så fryktelig god, men får vel finne meg andre mellommåltider i fremtiden... Uansett greit å få det fastslått en gang for alle.

Bare et lite tips: mager vaniljekesam eller vanlig mager kesaom med vaniljeessens og litt musli, f.eks. Axa Guld. Et kjekt mellommåltid som smaker bedre enn de youghurtgreiene og så er det mye sunnere.

Nå har jeg ferie, gitt. Merkelig følelse! Dagens eksamen gikk glimrende, og jeg endte opp med en A. Veldig morsomt, ettersom jeg har lagt mye arbeid ned i dette faget :)

Mens jeg ventet på at det skulle bli min tur, valgte jeg å jogge en time på tredemølle. Var relativt stresset, og måtte rett og slett koble litt av. Det fungerte tydeligvis ganske bra!

Etter endt eksamen ble det grillfest, og jeg var så sulten at jeg klarte å proppe i meg fire (!) hamburgere. Men i dag var det egentlig fortjent, og jeg har overhodet ikke dårlig samvittighet. Sov utrolig dårlig i natt, så nå gleder jeg meg til for det første å sovne med en gang, og ikke minst å klare å sove til lenger enn klokken 07:00, for en gangs skyld. God natt!

Grattis! :blomst:

I'm such a liar...

Etter å ha tenkt litt tilbake på dagens økt, innser jeg at jeg aldri var i nærheten av 30 kilo på roingen i dag. 25 kilo er vel mer korrekt; jeg var nok i min egen lille verden da jeg slengte på vektene. Det forklarer jo hvorfor det var såpass lett... :ler: Jaja, da gjør jeg et nytt forsøk neste gang!

Det der gjør jeg og innimellom. Og hver gang er jeg like overrasket over hvor sterk jeg plutselig har blitt. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

:ler: kjenner fenomenet jeg også!

Men det kan også av og til ha en omvendt effekt, om hodet f.eks. er innstilt på at så og så mange kilo er kjempetungt og det får man I HVERTFALL ikke til så mange reps, men av og til regner man feil og trener mye tyngre enn vanlig og merker det ikke. Jeg har hatt mange slike mentale sperrer som rett og slett har blitt brutt gjennom med regnefeil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Bare et lite tips: mager vaniljekesam eller vanlig mager kesaom med vaniljeessens og litt musli, f.eks. Axa Guld. Et kjekt mellommåltid som smaker bedre enn de youghurtgreiene og så er det mye sunnere.

Dette kan jeg sikkert prøve. Har ikke spist kornblanding på år og dag, ettersom jeg ikke helt vet om det er yoghurten eller grynene jeg reagerer på, eller om det muligens er kombinasjonen. Men takk for tipset!

Grattis! :blomst:

Hjertelig. Nå nærmer det seg tiden hvor jeg får svar på de andre eksamenene også, så det blir spennende :)

Det der gjør jeg og innimellom. Og hver gang er jeg like overrasket over hvor sterk jeg plutselig har blitt. :lol:

Hehe... Jeg har også regnet motsatt noen ganger, og blitt skikkelig skuffet over dagsformen og tilbakegangen helt til jeg finner ut den egentlige årsaken. Det blir ny styrkeøkt på fredag, så skal konsentrere meg litt mer når jeg legger på vektene da!

Jeg har forresten funnet et nytt favorittmåltid: salat med krydret ørretpaté og mager kesam. Lager en liten salat med ønskede ingredienser, og tilsetter oppkuttede biter av fisken. Så slenger jeg over litt mager kesam. Nam!

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...