Gå til innhold

Let's work out...


Gjest fragment

Anbefalte innlegg

Gjest fragment

Sliten! Kom nettopp hjem etter en sykkeltur på ca. 30 kilometer. Brukte totalt 1 time og 50 minutter, inkl. noen små drikkepauser underveis. Fornøyd med dagens innsats, nå blir det chilling på terrassen og etter hvert foran tv'en/dataen resten av kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var det jenteprottispulveret, ikke sant? Sprek? Jeg syntes faktisk den var god, jeg. Så om du ikke klarer mer, så har du en kjøper ;) Kjedelig å sitte igjen med noe man ikke liker... Jeg har en boks med soyaprotein fra PF jeg lurer på hva jeg skal gjøre med... :klø:

Følger du RYP's kostholdsplan og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Sprek, ja. Du blander med melk? Det luktet rett og slett surt blandet i vann, men smakte som sagt ikke SÅ ille som lukten skulle tilsi. Skal prøve de i pannekakene, så får jeg se hva jeg gjør med resten hvis det heller ikke fungerer :)

Følger ikke RYP sin kostholdsplan, nei. Synes det blir for mye stress med alt av tilskudd og slikt som skal tas, og i tillegg får jeg ikke laget perfekte måltider så lenge jeg bor hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blandet den bare med vann. Minte meg litt om islatte, men litt bleikere selvsagt.

Synes kostholdsplaner er stress når jeg ikke bor alene. Så skjønner den. Jeg tenker at så lenge jeg velger ut gode råvarer å ha i kjøleskapet, og ellers ikke tar helt av i butikken, så går det greit. Man spiser ikke noe man ikke har. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Enklere når man har kjøleskapet for seg selv, ja. Her hjemme får jeg litt kommentarer på bruken av proteinpulver osv. Mamma var faktisk bekymret for at jeg hadde kjøpt noe som kunne være ulovlig ("Du vet jo aldri hva som er puttet oppi dette greiene", etc.), men jeg tror jeg har klart å overbevise henne om at jeg vet hva jeg driver med :)

Pappa er flink til å lage mat, og veldig glad i å bruke både rømme og fløte som ingredienser. Da er det faktisk en fordel å kunne skylde på laktoseintoleranse, slik at jeg slipper unna de verste sausene, osv. Godt man kan snu det til noe positivt en gang i blant også, selv om maten naturligvis frister. Men jeg kjenner at jeg gleder meg litt til å flytte for meg selv igjen i august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Yes, da sparkes snart uke 2 av RYP i gang, og programmet den følgende uken ser slik ut:

Dag 1 - 10 repetisjoner på alle øvelser:

Knebøy: 2 sett med 24 kg.

Strake markløft: 1 sett med 36 kg.

Skråbenk: 3 sett med 10 kg.

Nedtrekk, smalt grep: 2 sett med 32 kg.

Roing, bredt grep: 1 sett med 32 kg.

Arnoldpress: 2 sett med 6 kg.

Bicepscurl: 2 sett med 7 kg.

Franskpress: 2 sett med 14 kg.

Mage: 2 sett med maks antall repetisjoner.

20-30 min. kardio.

Dag 2 - 10 repetisjoner på alle øvelser:

Knebøy: 2 sett med 26 kg.

Strake markløft: 1 sett med 38 kg.

Skråbenk: 3 sett med 10 kg.

Nedtrekk, smalt grep: 2 sett med 34 kg.

Roing, bredt grep: 1 sett med 34 kg.

Arnoldpress: 2 sett med 7 kg.

Bicepscurl: 2 sett med 8 kg.

Franskpress: 2 sett med 14 kg.

Mage: 2 sett med maks antall repetisjoner.

20-30 min. kardio.

Dag 3 - 10 repetisjoner på alle øvelser:

Knebøy: 2 sett med 27 kg.

Strake markløft: 1 sett med 40 kg.

Skråbenk: 3 sett med 11 kg.

Nedtrekk, smalt grep: 2 sett med 36 kg.

Roing, bredt grep: 1 sett med 36 kg.

Arnoldpress: 2 sett med 7 kg.

Bicepscurl: 2 sett med 8 kg.

Franskpress: 2 sett med 15 kg.

Mage: 2 sett med maks antall repetisjoner.

20-30 min. kardio.

Det kan nok kanskje bli litt tungt i enkelte øvelser på slutten her. Samtidig er ikke økningen i kilo så stor i forhold til uke 1 med 15 repetisjoner, så jeg antar det skal gå greit. Jeg er imidlertid litt spent på uke 3, ettersom jeg har lest om veldig mange som sliter da. Vi får se hvordan det går :)

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

Deilig å være i gang med uke 2 av programmet. Jeg ble nesten litt lei av å telle til 15 på hvert eneste fordømte sett, så i dag var det godt å kunne stoppe på 10 :) Det var nok ikke optimalt med 30 km. på sykkelen i går, sånn i forhold til knebøyen, men det gikk veldig fint.

Man skal vel egentlig ikke drive med så mye trening utenom de tre øktene, men jeg nekter å holde meg unna. Dropper imidlertid de tyngste intervalløktene, så i morgen tror jeg det blir en svømmeøkt. Kan muligens kjøre litt intervaller i helgene når det er to dager mellom styrkeøktene. Denne helgen blir det mest sannsynlig tur over Vidden, og det blir sikkert hardt nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Urk. Prøver å motivere meg selv til å dra i svømmehallen... Har litt vondt i hodet, men tror jeg drar utover. Å, kom igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Sitter her og er glad i viljestyrken min. Er nå tilbake etter 35 minutter svømming, og har nesten ingen hodepine, god samvittighet og vann i ørene :) Følte krålingen gikk bedre enn på lenge, så begynner å få taket på den igjen nå. Har ikke fått svømt noe særlig i Oslo det siste året, men nå som jeg har ubegrenset tilgang på svømmehall blir det fart på sakene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Så flink du har vært! Crawl er god trening, får opp pulsen litt bedre enn brystsvøm (som er det jeg klarer..). Er ikke spesielt glad i svømming generelt, men det er nok bare fordi jeg ikke har god nok teknikk til å få noe ut av treningen. I tillegg er jeg for utålmodig til å bruke tid på å lære meg det.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Svømmer for det meste bryst, ettersom jeg blir for sliten av crawl til at jeg klarer å holde ut særlig lenge. Så da blir det en lengde crawl innimellom brystsvømmingen for å få opp pulsen litt. Gøy når teknikken stadig forbedrer seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Jeg har utbedret proteinpannekakerøren min litt, så nå ser den sånn ut:

30 gram havregryn

10 gram sammalt grov hvete

15 gram proteinpulver

To egg

To spiseskjeer mager kesam

Litt vann

Splenda

Kanel

Gir fem pannekaker/lapper (totalt ca. 420 kcal, etter mine beregninger).

Jeg har fullstendig dilla på disse til frokost for tiden. Har masse blåbær rett utenfor huset (ja, jeg bor på landet akkurat nå...), så da plukker jeg inn en liten skål og moser til syltetøy. Herlig :)

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

Ja, gjør det! Sprek-pulveret fungerte veldig bra i røren, så kommer nok til å beholde det. Da tror jeg at jeg dropper shakene til jeg har brukt opp dette og fått kjøpt et nytt pulver. Jeg kan leve med å spise proteinpannekaker leeenge :)

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det når man har funnet noe skikkelig digg. Også plutselig sier det stopp, så må man vente en stund til man orker tanken på det :ler: Sånn er det med meg hvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Ja, den dagen kommer nok. Jeg er også litt periodespiser. Varierer imidlertid med brød, knekkebrød og rundstykker i helgene, så satser på at det tar litt tid før jeg går lei.

Skal snart ut og trene styrke, og gleder meg. Skal øke i alle øvelser utenom skråbenk og franskpress i dag, så det blir spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har utbedret proteinpannekakerøren min litt, så nå ser den sånn ut:

30 gram havregryn

10 gram sammalt grov hvete

15 gram proteinpulver

To egg

To spiseskjeer mager kesam

Litt vann

Splenda

Kanel

Gir fem pannekaker/lapper (totalt ca. 420 kcal, etter mine beregninger).

Jeg har fullstendig dilla på disse til frokost for tiden. Har masse blåbær rett utenfor huset (ja, jeg bor på landet akkurat nå...), så da plukker jeg inn en liten skål og moser til syltetøy. Herlig :)

De hørtes utrolig gode ut, men hva slags pulver bruker du? Nøytral, sjokolade, vanilje eller? Har du prøvd forskjellige pulversmaker og har noen formening om hva som smaker best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Jeg varierer mellom å bruke sjokolade- og kaffe latte-smak. Som beskrevet tidligere i dagboken smakte latte-pulveret (Sprek fra Tech Nutrition) etter min mening helt horribelt som shake, så var veldig lettet da det gikk helt fint å bruke det i pannekakerøren. 15 gram er tydeligvis såpass lite at det ikke setter veldig sterk smak på pannekakene.

Har ikke prøvd noen andre typer pulver enn disse, men jeg har litt lyst å gå til innkjøp av nøytralt pulver som funker i flere oppskrifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg varierer mellom å bruke sjokolade- og kaffe latte-smak. Som beskrevet tidligere i dagboken smakte latte-pulveret (Sprek fra Tech Nutrition) etter min mening helt horribelt som shake, så var veldig lettet da det gikk helt fint å bruke det i pannekakerøren. 15 gram er tydeligvis såpass lite at det ikke setter veldig sterk smak på pannekakene.

Har ikke prøvd noen andre typer pulver enn disse, men jeg har litt lyst å gå til innkjøp av nøytralt pulver som funker i flere oppskrifter.

Da skal jeg tydeligvis ikke kjøpe latte-pulveret til TN. Har vurdert det, fordi jeg syntes det hørtes godt ut. Med litt sjokoladesmak hørtes jo de pannekakene enda bedre ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Da skal jeg tydeligvis ikke kjøpe latte-pulveret til TN. Har vurdert det, fordi jeg syntes det hørtes godt ut. Med litt sjokoladesmak hørtes jo de pannekakene enda bedre ut :)

Miss Shorty syntes det pulveret smakte godt, så det kan tenkes at du også liker det. Det er godt mulig det er jeg som er superkresen, jeg vet ikke. Klarer alltids å få det i meg, men synes det er så kjipt når jeg virkelig må tvinge det ned. Da bruker jeg det heller som ingrediens i pannekakerøre hvor resultatet faktisk smaker godt! :) Har du noen pulver du kan anbefale? Jeg vurderer å prøve noe med jordbærsmak, men jeg er litt usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...